יורו NCAP נובמבר – 23 דגמים, כמעט כולם עם 5 כוכבים

מבחן בטיחות ענק, 18 דגמים עם חמישה כוכבים, אחדים ממש מצטיינים, ביצועים משובחים לתוצרת סין. מנגד: ב.מ.וו עם ארבעה כוכבים

ארגון הבטיחות יורו NCAP פרסם אתמול (רביעי) את תוצאות מבחני הבטיחות שערך לאחרונה, סך של 23 דגמים(!), ממשיכים ביתר שאת את מגמת ריבוי המבחנים בחודשים האחרונים לסך כולל של 85 מבחנים ב-2025. 

התוצאות הכוללות, כעולה מהציונים, טובות מאוד, מצביעות על המשך מגמת השיפור ברמת הבטיחות של המכוניות הנבחנות – כולן בתקן המחמיר עוד יותר שנכנס לתוקף בתחילת השנה. גם אלה שלא קיבלו חמישה כוכבים (חמישה דגמים) לא קרסו לחלוטין, ואין דגם שקיבל שלושה כוכבים.

הדגמים

מבין 23 הדגמים הנבחנים – 9 דגמים קיבלו 90% ומעלה בהגנה על מבוגרים: BYD סיל 6; הונגצ'י EHS7, וולוו EX90, טסלה מודל Y, ליפמוטור B10, מרצדס CLE, סקודה אלרוק, סקודה אניאק, קופרה פורמנטור. 

בנוסף, 4 דגמים קיבלו מעל 90% בהגנה על ילדים: BYD סיל 6, וולוו EX90, טסלה מודל Y, ליפמוטור B10 – כולם גם בקבוצה הראשונה. מארבעה דגמים אלה, בשתי הקבוצות שלושה דגמים הם תוצרת סין, הרביעי אמריקאי. 

עוד יצוין כי 14 דגמים קיבלו ציון מעל 80% בהגנה על הולכי רגל, ובדגמי הפנאי ההישג גדול אף יותר, ולטסלה מודל Y יש 86%). במערכות הבטיחות יצוין (שוב) טסלה מודל Y, יחיד עם יותר מ-90%, ועוד שלושה מותגים עם 85% ומעלה. 

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה סיימה את המבחן עם ארבעה כוכבים בגלל 2% פחות מדי בהגנה על מבוגרים. ניסאן קשקאי עם ארבעה כוכבים קיבלה את הציונים הנמוכים ביותר בהקבצה זו. 

573565.jpeg

צילום: יורו NCAP

הערות

רשימת הדגמים לפי סדר הא"ב של המותגים שלהם.

טויוטה bZX4, סובארו סולטרה; סיאט לאון, קופרה לאון; סקודה אניאק, סקודה אלרוק – זוגות זהים זה לזה. 

כדי לקבל חמישה כוכבים, הדגם צריך לקבל מעל 80% בשתי קטגוריות ההגנה העיקריות, על מבוגרים ועל ילדים, ומעל 70% בשתי הבאות, הגנה על הולכי רגל ומערכות בטיחות. 

707929_v2.jpg

צילום: יורו NCAP

יורו NCAP.png


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.