שם מהעבר, טכנולוגיה מהעתיד: פרארי חושפת 849 טסטרוסה
פרארי מחיה את המותג טסטרוסה עם ה-849 פלאג אין החדשה. גם גרסה קיצונית. עבור לקוחות נאמנים בלבד
הפרארי 849 טסטרוסה החדשה יוצאת לדרך, עם בשורה די מסורתית עבור פרארי: קביעת רף חדש של ביצועים, וברקע גם להכנס לנעליה של ה-SF90 סטרדלה שהוצגה ב-2019.
שמה מהווה מחווה למורשת פרארי שמקורותיה עוד מ-1956 עם דגם 500 TR אבל רוב האנשים מכירים את המונח 'טסטרוסה' שנקשר לדגם מ-1984 וכיכב כפוסטר בכל חדר ומוסך. המכונית החדשה, כיאה לתנאי השוק של ימינו, משלבת את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר של המותג ופרארי, בהשקה זו, אף סוללת את הדרך לרכב החשמלי המלא שיוצג בקרוב.
צוות העיצוב, בראשות פלביו מנזוני, שאב השראה ממכוניות אב-טיפוס של שנות ה-70, ויצר חזית המזכירה דגמים כמו צ'ילינדרי וה-F80. אחת התכונות המרכזיות היא דלתות "שפה" ייחודיות, עשויות חתיכה אחת של סגסוגת אלומיניום, ללא חיבורים. תא הנהג עוצב מחדש ומציע מקום לשני נוסעים על מושבי סיבי פחמן מסוג "נוחות" או "מרוץ", ולוח מחוונים אופקי עם "שער" בהשראת ה-F80.
למרות שינויי העיצוב והאווירודינמיקה, מידות הרכב לא גדלו משמעותית ביחס לפרארי SF90: אורך 4,718 מ"מ, רוחב 2,304 מ"מ, גובה 1,225 מ"מ ובסיס גלגלים 2,650 מ"מ. משקלה היבש 1,570 ק"ג, מחולק באופן שווה בין הסרנים.
מערכת ההנעה משלבת מנוע בנזין V8 טווין-טורבו בנפח 3,990 סמ"ק עם 830 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט של 85 קג"מ ב-6,500 סל"ד, תיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים והנעה היברידית לכל הגלגלים. המנוע החשמלי מספק עד 220 כ"ס נוספים, עם סוללה בנפח 7.45 קוט"ש המאפשרת נסיעה של עד 25 ק"מ במצב חשמלי מלא. ההספק המשוקלל הוא 1,030 כ"ס.
ביצועי הרכב כמובן עוצרי נשימה: מ-0 ל-100 קמ"ש ב-2.3 שניות, מ-0 ל-200 קמ"ש ב-6.35 שניות ומהירות מרבית של מעל 330 קמ"ש. מערכת הבלימה מבטיחה עצירה מ-100 קמ"ש ל-0 ב-28.5 מטרים ומ-200 קמ"ש ל-0 ב-108 מטרים.
כמו בדגמים האחרונים, הטסטרוסה זמינה עם חבילת "Assetto Fiorano", הכוללת אביזרי סיבי פחמן וטיטניום להפחתת משקל ב-30 ק"ג, ספליטר קדמי חדש וכנפיים אחוריות כפולות, מתלים קלים יותר ושיפורי יציבות, יחד עם מערכת הרמה קדמית לשיפור שימושיות יומיומית.
פרארי תייצר את ה-849 במרכב קופה ומרכב ספיידר במחירים שיחלו ב-460 אלף יורו. תמורת 53 אלף יורו נוספים תוכלו להצמיד לה גם את חבילת פיוראנו.
כתבות אחרונות
-
אוהד אלגוב, 11/12/2025טויוטה אייגו X – מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה עולמית)
-
אלי שאולי, 11/12/2025ג'ילי סטאריי החדש בארץ – המחיר החל מ-170,000 שקלים
-
ניר בן טובים , 11/12/2025אופל חושפת את אסטרה 2026. ייתכן שלא תשוב לישראל
-
ניר בן טובים , 11/12/2025סיטרואן עושה מולטיפלה
-
מערכת אוטו, 11/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהג עומר אדם
-
ניר בן טובים , 11/12/2025ג'נסיס מציגה את G90 ווינגבק: סטיישן-על
-
קינן כהן, 10/12/2025דירוג 2025 של Consumer Reports: והיצרנית הטובה ביותר היא?
-
ניר בן טובים , 10/12/2025קיה סלטוס - הדור השני יוצא לדרך
-
אלי שאולי, 10/12/2025אומודה 9 בארץ – המחיר החל מ-230,000 שקלים