"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו בצורה הנוכחית עד סוף העשור"

כלכלן בכיר בגרמניה מזהיר כי שלוש היצרניות הגדולות נתקעו מאחור מול סין וארה"ב, מפספסות את המהפכה האוטונומית ועלולות להיעלם במבנה הקיים

בשבועות האחרונים גוברת בגרמניה ביקורת פנימית חריפה על תפקוד תעשיית הרכב המקומית מול השינוי הגלובלי. ענף שהחזיק במשך עשרות שנים מעמד של עוגן תחרותי ואסטרטגי של גרמניה, נמצא כיום תחת לחץ הולך וגובר מצד סין וארצות הברית, בזמן שקו המעבר לחשמל ותוכנה הופך מהר יותר, אגרסיבי יותר ופחות סלחני לטעויות.

בתוך השיח הזה בלטה התבטאות קשה של הכלכלן פרופ’ מוריץ שולאריק, שלטענתו עצם המבנה של פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס עשוי שלא לשרוד בצורה הקיימת עד סוף העשור.

שולאריק מזהיר כי הסיכון הגדול הוא לא רק מעבר איטי מדי לחשמל. לדבריו "יש לי דאגה גדולה שבכל הוויכוח הזה שמסתכל לאחור אנחנו שוכחים מהי המהפכה הבאה, ואז נישאר שוב מאחור".

מרכז הקרב העולמי, נזכיר כבר עבר למקום אחר. בארצות הברית ובסין הוא אומר, "מגדירים מחדש את המרוץ לתוכנה, אלגוריתמיקה, בינה מלאכותית ואוטונומיה". לדבריו, יצרניות כמו טסלה מצד אחד ו-BYD מהצד הסיני מאיצות את השינוי בקצב גבוה יותר. "מי שלא יפתח מוצר כבסיס לפלטפורמת שירותים דיגיטליים, יימחק מהגדרה מחדש של מהו רכב מודרני".

בהערכתו הציג שולאריק כיוון פעולה שונה: ייתכן כי שלוש היצרניות הגרמניות תאלצנה לפתוח את הדלת להשקעות זרות, כפי שקרה עם וולוו שנרכשה לפני עשור וחצי על ידי ג’ילי. לשיטתו, המבנה הארגוני הנוכחי של תעשיית הרכב הגרמנית אינו מסוגל לייצר את הקפיצה הנדרשת. התחרות כבר לא מקומית. "פיתוח קוד, מחשוב מתקדם, עדכוני תוכנה מרחוק וניהול אקוסיסטם גלובלי יגדירו את העשור הבא. מי שיישאר עם דנ"א תעשייתי מיושן יתקשה לסגור את הפער ויתמודד עם תהליך שחיקה בלתי הפיך".


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.