רגע מכונן: יגואר נפרדת ממנוע הבעירה

ייצור רכב הפנאי הראשון של יגואר הופסק סופית בבריטניה. המותג נפרד ממנועי בעירה פנימית, מהמר על מעבר חד לחשמל וממתין לדגם סדרתי ראשון ב־2026, למרות חוסר הוודאות

יגואר רשמה השבוע נקודת ציון משמעותית בתולדותיה, אולי שחורה, ימים יגידו. במפעל סוליהאל שבאנגליה יוצרה יחידת ה־F-Pace האחרונה, ובכך הסתיים עידן מנועי הבנזין והדיזל של המותג הבריטי. הדגם האחרון, בצבע שחור ובגרסת הביצועים SVR, יועבר לאוסף ההיסטורי של קרן יגואר דיימלר, כסמל לסיום תקופה שנמשכה עשרות שנים.

ה־F-Pace, שהוצג ב-2016, היה ה־SUV הראשון של יגואר והפך במהירות לדגם מרכזי בהיצע שלה. לאורך חייו שווק עם מנועי בנזין, דיזל וגם בגרסת פלאג־אין היברידית, אך כעת הוחלט לסגור את הקו ללא דגם מחליף עם מנוע בעירה.

סיום הייצור מגיע על רקע תקופה מורכבת עבור יגואר. המותג מתמודד עם ביקורת סביב שינוי הכיוון העיצובי והמותגי, בעקבות הצגת קונספט Type 00, וכן עם שמועות על שינויים בצמרת. המעצב הראשי גרי מקגוורן והמנכ״ל אדריאן מרדל מצאו עצמם במרכז דיון ציבורי, כאשר מרדל הוחלף בפועל בפי.בי. בלג’י מקבוצת טאטא, בעלת הבית.

במצב הנוכחי, יגואר נותרה כמעט ללא דגמים פעילים באולמות התצוגה, וממתינה להשקת דגם חשמלי סדרתי ראשון במהלך 2026, שאמור להחזיר אותה לפעילות רגילה, אם כי עם לא מעט סימני שאלה לגבי היכולת שלה לשרוד בהמשך הדרך בשיטה הזו.

בלי גשר בין דורות

המהלך של יגואר נראה מאוד קיצוני לדעת רבים. בניגוד ליצרנים אחרים, היא בחרה שלא להפעיל תקופת חפיפה בין דגמים עם מנועי בעירה לדגמים חשמליים. זהו הימור משמעותי, במיוחד בתקופה שבה הביקוש לחשמליות עדיין תנודתי, אך בחברה משוכנעים כי סגמנט הפרימיום כבר בשל למעבר מלא להנעה חשמלית.

ההחלטה הזו תעצב את עתידה המסחרי של יגואר בשנים הקרובות, לטוב או לרע, ותבחן עד כמה לקוחות המותג מוכנים ללכת איתה עד הסוף.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.