קיה סלטוס - הדור השני יוצא לדרך

גדול ובשל יותר מהדור הראשון שנמכר בישראל, עם עיצוב SUV מובהק ומערכת הנעה היברידית חדשה

קיה חשפה את הדור השני של הסלטוס, הקרוסאובר שהדור הראשון שלו נמכר גם בישראל וזכה לפופולריות בזכות מימדים שימושיים ומחיר אטקרטיבי ביחס למידותיו. הדגם החדש מתייצב כאבולוציה די משמעותית, כשמעל פני השטח עיצוב מסיבי יותר, מרחב פנימי נדיב ולא פחות חשוב לנו - מעבר למערכת הנעה היברידית מסורתית.

הסלטוס החדש נשען על פלטפורמת K3 ומשתרע על אורך של 443 ס"מ, כלומר ארוך בסנטימטר מקיה נירו, קצר מספורטאז' ב-9 ס"מ לערך, ועם בסיס גלגלים של 269 ס"מ הוא מקבל תוספת של 4.5 ס"מ ביחס לדור הראשון שהוצג ב-2019. אי לכך, ובניגוד לדגם המקורי, שהתמקם באזור ה-B-SUV, הדור החדש נכנס לשטח מרעה קצת יותר צפוף ומורכב, עם פרופורציות שמזוהות עם רכבי פנאי בינוניים.

בתכנונו, התמקדה קיה בפילוספיית העיצוב הקיימת, "הפכים מאוחדים" - חזית גבוהה וישרה, גריל רחב לאורך החזית, חתימת תאורה אנכית ויחידות תאורה אחוריות בהשראת דגמי החשמל הגדולים של קיה.

מהצד שלו, בולטות ידיות הדלת השקועות וקו מותניים שעולה אל קורות C, מה שמקנה לרכב הופעה מעט יותר הייטקית מקודמו. מאחור, מאמץ סלטוס שפת עיצוב המוכרת למשל מהדגם EV5. לרכב יהיו גם חישוקים חדשים ועוד שילובי צבעים קצת פחות קודרים כדי להשלים את הרענון שלו.

קיה סלטוס 2026 חלק אחורי

צילום: יצרן

תא נוסעים וטכנולוגיה

בתא הנוסעים מותקן מערך מסכים רוחבי ברוחב כולל של כ-75 ס״מ, הכולל שני מסכים בגודל "12.3 - אחד ללוח המחוונים ואחד למערכת המולטימדיה. מתחת למסך נמצאת שורת מקשים פיזיים לקיצורי דרך, פתרון שמנסה לאזן בין מראה מתוחכם משהו לפונקציות רגילות ונגישות. כן תהיה לו גישה לצ'ט GPT במערכת הראשית, מפתח דיגיטלי לכניסה ועוד.  המושב האחורי, נהנה מהוספת סנטימטרים במפתח הדלת ובמרחב הרגליים, ותא המטען גדל ל-536 ליטר.

קיה עדיין לא פרסמה נתונים טכניים מלאים, אך מציינת שהסלטוס ההיברידי יהיה על קו הספק שבין הנירו ההיברידית לבין הספורטאז' ההיברידית, וכפי שמסתמן, מדובר ביחידת כוח שתחלץ באזור ה-140 כ"ס.

קיה סלטוס 2026 סביבת נהג

צילום: יצרן

שיווק בישראל

הדור הראשון של הסלטוס נמכר בישראל עם מנועי בנזין בלבד. מעבר לדור השני, עם עיצוב שמיישר קו עם המשפחה המודרנית של קיה - וכניסה לעידן ההיברידי, צפויים לערבב את הקלפים של הסלטוס כשהוא מתייצב בעימות עתידי מול דגמים כמו טויוטה C-HR ויונדאי קונה.


היבואנית טלקאר מסרה למערכת 'אוטו' כי הסלטוס החדש יהיה בישראל במחצית השניה של 2026.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.