ביקור בתערוכת מינכן: הרבה חדשות במעט מקום (חלק א')

תערוכת הרכב של מינכן שוב חולקה לשניים ולכן לא הייתה אירוע מזמין, בייחוד לא לתקשורת. אבל היא סמנה מגמות ומהלכים מעניינים

לילה יורד על מרכז מינכן, ובעיר הלא ממש תוססת יש תחושה חגיגית מאוד באוויר. המארחים שלי, אנשי ב.מ.וו, ממתינים באחת ממבשלות הבירה הוותיקות שבמרכז העיר העתיקה. למרות החיבה למקום אני מודיע על איחור קל ויוצא להסתובב בסמטאות העיר העתיקה שעסוקה בהכנות אחרונות לתערוכת הרכב שתיפתח בה תוך יומיים. 

אתרי היצרנים כבר ניצבים באיזורים התיירותיים ביותר של העיר, כמעט מוכנים. אבל העבודה על הפרטים הקטנים נמשכת אל תוך השעות הקטנות של הלילה עם שפע מלגזות, מנופים, ועובדים. לא פשוט להקים אתרים כאלה והעבודה היא עד לרגע האחרון. בכיכר מקס ג'וזף ניתן לראות את העמדה המרהיבה והענקית של ב.מ.וו קורמת עור וגידים, ובמרצדס המבנה שהוקם בחצר הארמון כבר מארח אירועי טרום תערוכה. התכניות העמוסות אומרות שלא אזכה לראות את הכל מוכן, כי הפעם בניגוד להרגלי, זמן התערוכה שלי יהיה מאוד קצוב. 

מתכונת מאתגרת 

תערוכת מינכן 2025 נערכה שוב באותה מתכונת מוזרה של שני חלקים כשיום העיתונות היחיד נערך באולמות התערוכה של העיר, ה-MESSE. אלה מרוחקים מהמרכז ומאוד לא מתאימים לאירוע בסדר גודל כזה. למרות שלא הרבה יצרנים אירופאים בחרו להגיע לאירוע הרי שהשילוב בין שפע עמדות טכנולוגיה קטנות, והמבנה המיושן של חמשת האולמות העיקריים יצר תצוגות מאוד לא מרשימות. 

הן היו מפוזרות כמעט באקראיות: קטנות, צפופות ובייחוד לא בולטות. כאשר ניתן לעבור מול עמדה של משתתפת לאומית כמו מרצדס, ולפספס אותה, ברור שמשהו לא נכון. זו הסיבה שחלק מהמשתתפים כמו יונדאי, קופרה, רנו ועוד רבים בחרו בכלל למקד את התצוגה שלהם דווקא בחלק השני של התערוכה. זה שנמצא בעיר העתיקה, מוקדש לקהל הרחב ונפתח יום אחרי. זה אמר שהם ויתרו על נוכחות ביום העיתונות היחיד. אבל כאמור קשה היה להיות נוכח בתערוכה כל כך מבולגנת וצפופה ועם עמדות מיניאטוריות.

5937 (1).jpeg

צילום: אלי שאולי

היעדרות 

כמו לפני שנתיים רוב היצרנים האירופאים שהגיעו לתערוכה היו בעלי שורשים או שייכות לקבוצה גרמנית. היתר הגיעו, אם בכלל, באופן מצומצם ולא בהכרח ברור. לקוריאנים, בניגוד לעבר הייתה הפעם נוכחות, אך זו הייתה בעיר ולא ביום העיתונות. 

וואקום, כידוע, גורלו להתמלא; בזה אחר זה הסתערו על המקומות הפנויים שפע יצרנים סינים שמאוד צמאים להכרה באירופה. הם היו ללא ספק גם צמאים יותר לתשומת לב וחיזור באופן כללי, שכן באירופה - כדאי לזכור, עדיין אין להם נוכחות כמו בארץ; הבום הסיני הוא רק בחיתוליו ביבשת המערבית. ולכן, כלפי חוץ ולמי שלא מכיר, זו יכולה הייתה להראות כמו הסתערות סינית גדולה. אבל זה היה דומה גם למה שראינו לפני שנתיים באותה תערוכה, ובינתיים הנוכחות באירופה עדיין קטנה.  

5940.jpeg

צילום: אלי שאולי

הבשורה של ב.מ.וו

אבל התצוגות הצפופות החביאו כמה מהלכים מאוד חשובים עבור היצרנים וקבוצות הרכב הגרמניות. ב.מ.וו פתחה את לוח מסיבות העיתונאים בתערוכה, ועומס הקהל על העמדה הלא גדולה היה פשוט בלתי נסבל. ב.מ.וו מתקשרת זמן רב מהלך חשוב עם סדרת הדגמים העתידית שמכונה "נויה קלאסה" וכעת מגיע הדגם הראשון ה-ix3. 

אנחנו פגשנו בו בסודיות כבר לפני כמה חודשים באירוע מקדים ותחת ערפול תקשורתי (עליו סיפרנו רק לאחרונה), אבל הנה עכשיו הוא מוצג רשמית. מדובר בשינוי רב השפעה על המותג בכל כך הרבה מישורים אם בשפת העיצוב החדשה, אם בתכנון סביבת הנהג ואם בפלטפורמה החדשה. "אני כבר הרבה שנים בב.מ.וו" פותח אוליבר זיפשה יושב ראש החברה שנמצא בה מאז 1991, "אבל דבר כזה אתה עושה רק פעם אחת"', ציין בפני כלי התקשורת. 

0012 (1).jpeg

צילום: אלי שאולי

כדי להזכיר לנו שמדובר בסדרת דגמים, אנשי ב.מ.וו לא רק מדברים על 40 דגמים חדשים (הם כנראה כוללים במספר גם גרסאות) תוך שנתיים. הם לא התאפקו והעלו לבמה את השלב הבא בתכנית: "מכונית ספורט סאלון נאמנה למקורות שאתם אוהבים". מדובר כמובן ב-i3 העתידית שעלתה לבמה כשהיא עוטה הסוואה.

מכוניות כמוה מסתובבות לא מעט סביב מינכן בזמן האחרון וגם על זה כבר סיפרנו לכם. זהו הפרק הבא בסיפור ההתחדשות הגדול של ב.מ.וו. אנחנו נמשיך מכאן שעות קצרות אחרי הנאום היישר למפעל החדש של ב.מ.וו בדרבצן אשר ייצר את ה-i3x החדש. אנחנו גם יודעים לספר שאת הדגם הבא (ה-i3) ייצרו דווקא במינכן.

מרצדס

כאילו בתזמון מתוכנן מראש, שגרה מרצדס למערכה את המתחרה שלה ב-IX3 שגם הוא מציג שינוי כיוון גדול למותג במראה. כזה שבולט בייחוד בשבכה שלא כולם יאהבו. האם זה מה שהבטיח לנו גורדון וגנר בשנגחאי כשדיבר על חזית ייצוגית? למרות השבכה המוחצנת, הרכב נראה קטן ממידותיו, ואולי הנימוק לכך טמון בעובדה שהרכב פשוט אינו גבוה. 

וגם במרצדס נוטשים את שיטת הכינוי החשמלית וחוזרים לשמות מוכרים: ה-EQC החשמלי חוזר להיות GLC. אם תרצו מה שב.מ.וו הבינה כבר מזמן הם מבינים כעת. הרכב מציג פלטפורמה חדשה ומאוד חשובה MB.EA  (בגרסה הבינונית – פיתוח הגרסה הגדולה הוקפא בגלל הביקוש הנמוך לרכב חשמלי) ויכול לכלול תיבת שני הילוכים אוטומטית מאחור, היגוי אחורי וקפיצי אוויר. צגים? כל סביבת הנהג היא סוג של מסך מה שמבטיח את הצג הגדול בהיסטוריה של מרצדס. במבט ראשון זה נראה קצת מופרז.

הפלטפורמה תשמש לפי אולה קוליניוס, יושב ראש דיימלר, גם את ה-C החשמלית החדשה ואחריה ה-E. "כל המבחר שלנו יוחלף תוך שלוש שנים" הוא מסביר. 

5833.jpeg

צילום: אלי שאולי

קוליניוס גם מבטיח לשמור על מנועי ה-8-בוכנות בשנים הבאות - מה שמביא אותנו לחשמלית נוספת - XX של חטיבת AMG. זו מכונית תצוגה חשמלית מרהיבה למראה שהצליחה לבלוט בעמדה הצפופה של מרצדס. היא הגיעה לכבוד חגיגת שבירת השיאים שלה במסלול נרדו באיטליה כולל הקפת העולם מבחינת מרחק בפחות משמונה ימים (7 ימים, 13 שעות ו-24 דקות). במרצדס נעזרו בטעינה מהירה של 850 קילוואט - ומבטיחים שיתממש אחריה דגם סדרתי. 

5833 (1).jpeg

צילום: אלי שאולי


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.