"טסלה לא תהיה בעוד עשר שנים": האזהרה של מנכ"ל סטלנטיס לשעבר

קרלוס טברס טוען כי BYD מכתיבה את קצב התחרות, בעוד טסלה והאירופיות מתקשות לעמוד בקצב השינוי

קרלוס טברס, עד לאחרונה המנכ״ל שהוביל את קבוצת סטלנטיס, בוחר להסתכל קדימה, והוא לא רואה את טסלה בצמרת התעשייה באופן מובן מאליו. בראיון שהעניק לאחרונה לכלי התקשורת בצרפת, טברס העריך כי מבנה התחרות בשוק הרכב החשמלי משתנה במהירות, וכי היתרון הטכנולוגי והייצורי שהיה בבסיס ההצלחה של טסלה, כבר לא מספיק.

קרלוס טברס השמיע אזהרה נחרצת לגבי העתיד טסלה וציין כי "אני לא בטוח שטסלה תהיה קיימת בעוד עשר שנים". עוד הוסיף כי להערכתו, "אלון מאסק יעזוב את תעשיית הרכב".

לדבריו, היצרניות הסיניות ובראשן BYD מציגות קצב התייעלות ששם אותן בעמדת כוח: מפסי ייצור מהירים וזולים יותר ועד שליטה כמעט מלאה בשרשרת האספקה של הסוללות. על פי טברס, אלו לא שינויים קוסמטיים אלא מהפכה תעשייתית שמערערת את ההגמוניה האמריקאית והאירופית.

במקביל, טברס מפנה אצבע ביקורת כלפי טסלה עצמה. במקום להתמקד בהגדלת נפחי ייצור ושיפור הרווחיות, החברה מתפזרת בין מגוון יוזמות - מתוכניות רובוטיקה ועד פיתוח מוצרים ניסיוניים - מה שעלול לפגוע ביכולת לשמור על יתרון תחרותי בשוק שהופך אגרסיבי מרגע לרגע.

גם אירופה סופגת ביקורת. טברס טוען כי יצרניות ותיקות, ובראשן פולקסווגן, ממשיכות לפעול מתוך תפיסה שמרנית ואיטית מדי לעידן שמבוסס על תוכנה, אוטומציה והתאמה מהירה לשוק. הוא מזהיר כי "אם הקצב לא יואץ, השוק הסיני יגדיר את כללי המשחק".

Screenshot 2025-10-27 162915.png

צילום: יצרן

אצלנו

בשוק הרכב הישראלי , אף בולטת מגמה של היחלשות בביקוש למותג, בין היתר גם בשל ההמתנה לטסלה מודל Y החדש (ג'וניפר) ששיווקו החל לא מזמן - אם כי להערכת גורמים בענף הרכב, מדובר בתרומה שלילית לא גדולה במיוחד, והנזק מקורו בעיקר בתחרות הסינית. מתחילת 2025 נמסרו כ-3,632 רכבי טסלה בישראל, וזאת לעומת כ-5,248 רכבים בתקופה המקבילה ב-2024 - ירידה של 30% לערך.


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.