טסלה רודסטר: "הדגמה עד סוף 2025"
מאסק מחויב להראות את הרודסטר החדשה בקרוב, עם רמזים למערכות דחף מתוחכמות; בינתיים ללא מפרט סופי או לוח אספקה
טסלה מחדשת את הדיבור על הרודסטר החדשה עם הבטחה להדגמה “בלתי נשכחת” עד סוף 2025. מאסק רמז לשילוב “טכנולוגיות משוגעות” שמגיעות מעולמות האוויר והחלל, כולל חבילת דחפי גז קרים (“SpaceX package”) לצורך דחיפה רגעית ואולי אף ריחוף קצר.
לצד זאת, ממשיכים להופיע אותם יעדים פלואידים שהוצגו ב-2017: תאוצה שכעת, לדבריו אורכת פחות משנייה אחת בתרחיש ניסיוני, מהירות מרבית שעוברת 400 קמ״ש וטווח שיכול להגיע בקונספט ל-1000 ק״מ בסוללה עם קיבולת 200 קוט״ש. בטסלה אינם מפרסמים כרגע מפרט חתום או תאריך מסירה, והדגמה צפויה להתבצע באמצעות אב טיפוס.
למה זה מורכב כל כך
גם אם ההדגמה תתרחש, מעבר מטכנולוגיית דחפי גז לרכב סדרתי מלא הוא מסלול רווי מכשולים: רגולציה ובטיחות, ניהול אנרגיה וחום במהירויות גבוהות, בלמים וצמיגים שצריכים לעמוד בעומסי תאוצה משתנים, וכן משקל ומקום לאחסון מכלי לחץ. בפועל, סביר שהיכולות הקיצוניות כמו “ריחוף” יוגבלו להצגה קצרה בדגם טרום ייצור, בעוד גרסת כביש תתמקד בביצועים “מבוקרים” יותר: שלושה מנועים, הנעה כפולה, מצמדים אלקטרוניים לדיפרנציאלים ומערכות תיעול אוויר לצורך אחיזה ויציבות.
הרודסטר המקורית: נקודת הפתיחה
הרודסטר הראשונה של טסלה יוצרה בין 2008 ל-2012 ב-2,500 יחידות, אחת מהן יובאה לישראל לצרכי עסקים על ידי אדם פרטי (לא על ידי עידן עופר, שרק היה בעל מניות בטסלה), והייתה מבוססת על שלדת לוטוס. היא סימנה את תחילת הפרק החשמלי המודרני עם שימוש מוקדם ומקיף בתאי ליתיום יון, סוללה של 53 קוט״ש (ובהמשך חבילת 70 קוט״ש), טווח רשמי סביב 393 ק״מ ותאוצה של כ-4 שניות ל־100 קמ״ש בדגמי הבסיס.
מעבר לנתונים, היא הוכיחה שלמכונית חשמלית יש פוטנציאל ספורטיבי אמיתי, אך גם חשפה את מגבלות הטכנולוגיות דאז: ניהול חום תחת עומס, קצב טעינה מוגבל ועלויות ייצור גבוהות. הדור השני נבחן כעת מול הסטנדרטים החדשים של התעשייה: מפלטפורמות 800 וולט וטעינה אולטרה מהירה ועד תוכנה מתקדמת וניהולי אנרגיה יעילים יותר.
על פניו, הרודסטר הבאה תימדד פחות בהצהרות ויותר ביכולת לתרגם טריקים ניסיוניים למכונית כביש חוקית, בטוחה ושחוזרת על ההישג לא פעם אחת על במה חגיגית, אלא אלפי פעמים בידיים של לקוחות.
לדבריו של מאסק, בראיון לפודקאסט של ג'ו רוגן, "כשמחברים את כל מה שראינו עד היום בסרטי ג’יימס בונד, התוצאה תהיה פחות קיצונית ממה שטסלה בנתה כאן. זה עתיד להיות אירוע החשיפה הזכור ביותר של מוצר אי פעם” הוא אומר. כן ציין כי "המטרה היא שהאירוע יתממש לפני סוף השנה, אך צריך לוודא שכל המערכות פועלות כמו שצריך".
כתבות אחרונות
-
מערכת אוטו, 07/12/2025כשעוגמת נפש פוגשת טוב לב: הטויוטה הישנה שזכתה למהפך
-
07/12/2025לנדו נוריס אלוף העולם בפורמולה 1
-
ניר בן טובים , 07/12/2025לובינסקי ממנה סמנכ"ל מכירות חדש למותגי הרכב
-
שרון ביידר, 07/12/2025התחזית: שווי השימוש ימשיך להתייקר ולשבש את שוק הרכב
-
ניר בן טובים , 07/12/2025הדור הבא של מכוניות הביצועים מגיע מטויוטה ולקסוס
-
ניר בן טובים , 07/12/2025אבארט הבינו שנעשתה שגיאה חמורה. חוזרים לבנזין רגיל?
-
ניר בן טובים , 07/12/2025מאות רכבי פורשה הושבתו בבת אחת
-
שרון ביידר, 04/12/2025עד 120 - קשישות בנות 100 בכבישי ישראל
-
מערכת אוטו, 04/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהג ערן זהבי?