וולוו XC70 יגיע גם לאירופה

יש סיכוי לא רע שנראה בישראל את וולוו XC70 החדש בהינתן תקינה אירופית

וולוו הודיעה על כוונתה להשיק את גרסת ה‑XC70 פלאג-אין הייבריד בשוק האירופי, לאחר שהחלה כבר לייצר את הדגם בסין. למרות שלא נמסר מועד מדויק להשקה, החברה מציינת כי השיווק באירופה יתרחש בשלב מאוחר יותר. ביבואנית וולוו לישראל חברת 'מאיר' אומרים כי הרכב נמצא על הכוונת - אבל הדברים לא ברורים ללא תקינה אירופית מסודרת בשלב זה. 

ה‑XC70 החדש מציע טווח נסיעה חשמלי של 200 ק"מ על הסוללה במחזור הסיני (כלומר כ-170 ק"מ לערך באירופה), אך עם טווח נסיעה משולב של יותר מ‑1,200 ק"מ, מה שמבחינת וולוו פותר לא מעט סוגיות למי שבכל זאת רוצה רכב חשמלי, אך מעדיף לעצור בתחנת הביניים עם גיבוי ממנוע בעירה פנימית. הגרסה הסינית מתומחרת ב‑299,900 יואן לגרסת הטווח הארוך, ו‑329,900 יואן לגרסה בכירה יותר.

וולוו מציינת כי הדגם הוא “אבן יסוד בקו המוצרים הממונעים שלנו” ומהווה גשר לרכבים חשמליים מלאים עבור לקוחותיה כאמור. במקביל, השקת הדגם מחזקת את נוכחות וולוו בסין, שוק הרכב הגדול בעולם, שבו מכירות החברה ירדו לאחרונה ב‑10% במחצית הראשונה של השנה.

למרות שמכירות רכבי PHEV באירופה גדלו ב‑26% ל‑706,457 יחידות עד יולי, לא ברור אם שתי הגרסאות של ה‑XC70 תוצענה בשוק האירופי. נכון להיום, הדגם היחיד שמתקרב לטווח החשמלי של ה‑XC70 הוא Lynk & CO 08, שמכר עד כה 122 יחידות בלבד.

ה‑XC70 החדש מתבסס על פלטפורמת Scalable Modular Architecture (SMA), עם סידור לחמישה אנשים שפותחה יחד עם ג'ילי, בעלת מספר רכיבים ומערכות משותפים לדגמים אחרים בקבוצה, כמו  זיקר, לוטוס ואפילו עם פרוטון. בנוסף לטעינה מהירה מ‑0 ל‑80% תוך 23 דקות, ה‑XC70 מציע גם אפשרות טעינה דו-כיוונית, כך שניתן להשתמש בסוללה כמקור כוח חיצוני.

352178_Volvo_Cars_reveals_the_new_XC70_a_plug-in_hybrid_for_every_journey.jpg

צילום: יצרן

לעכברי שטח או חובבי טיולים מציע XC70 את הטוב משני העולמות - מרכב סטיישן ארוך ומרווח גחון אפקטיבי יחסית עם מיגונים קלים. הכותר הזה חוזר לשימוש לאחר הפסקה של כמעט עשור אחרי סיום הדור השלישי שפותח יחד עם פורד (לא מעט רכיבים אלקטרוניים ב-XC70 הקודם היו אמריקניים). וולוו הציגה את מיתוג הקרוס קאנטרי הראשון ב-1997 אבל מאז 2003 שווקה גרסת הפנאי של ה‑V70 כרכב עצמאי. היורשים שלו, אחד קטן ואחד גדול היו V60 וה-V90 (אם כי לוולוו היה ניסיון לא ממש מוצלח עם גרסת קרוס קאנטרי פריכה של ה-V60 בדור הקודם). 

באירופה מעריכים ש-XC70 החדש יתומחר באזור ה-65-70 אלף יורו. 

352187_Volvo_Cars_reveals_the_new_XC70_a_plug-in_hybrid_for_every_journey.jpg

צילום: יצרן


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.