כמה רחוק נגיע? צ'רי טיגו 8 פרו במבחן טווח

לקחנו את צ'רי טיגו 8 פרו בגרסת הפלאג-אין למבחן טווח ראשון מסוגו לרכב 7 מושבים היברידי-נטען. לכמה ק"מ הגענו לפני שנמגרו החשמל והבנזין?

צ'רי, מותג הרכב הסיני, הגיע לישראל רק בסוף שנת 2022 וכבר רשם לעצמו הישגים מרשימים בהחלט בשוק הישראלי. נכון לסיכומי מחצית השנה, ולמרות שמדובר במותג חדש בשוק הישראלי, צ'רי ממוקמת במקום החמישי בדירוג המסירות לשנת 2025 – מזנבת במותגים ותיקים בהרבה ופופולאריים בשוק.

אחד מ"הקטרים" שעוזרים לה לבצע היטב בשוק המקומי הוא צ'רי טיגו 8 פרו – רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) עם שורת מושבים שלישית המייצרת מקום לשבעה נוסעים (כולל נהג). הטיגו 8 פרו הוא אחד מכלי הרכב הזולים מסוגו בשוק הישראלי ונמכר במחירים שלא נראו שנים בסגמנט. אפשר לאמר כי צ'רי פיצחה את הנוסחה הישראלית – אך האמת היא שפשוט מדובר בתמחור תחרותי הן עבור ציי רכב והן עבור הלקוח הפרטי. ולראיה, מדובר ברכב הנמכר ביותר בסגמנט.

1708241צילום: אלי שאולי

ואז הוא התחשמל
את תחילת דרכו עשו צ'רי טיגו 8 פרו עם השקת המותג בארץ, אז הוא היה חמוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' ממנו הספקנו להתרשם במבחן דרכים. בשנת 2024 הגיע הדגם לאחר מתיחת פנים קלה, כאשר בתחילת השנה הצטרפה להיצע גם גרסה היברידית-נטענת – הצעה לא שגרתית בסגמנט.

גרסה זו מציעה את המערך המוכר של הקבוצה: מנוע טורבו-בנזים בנפח 1.5 ל' ושני מנועים חשמליים המפיקים יחדיו 347 כ"ס ולא פחות מ-52.5 קג"מ! אלה נתונים מרשימים בהחלט אבל נציין כאן כי כפי שהתרשמנו במבחן הם אינם מועמדים לרשות הנהג במקביל – על חווית הנהיגה בגרסה זו תוכלו לקרוא בהרחבה כאן.

1708244צילום: אלי שאולי

בידיעה זו אנו מתמקדים בצד השני של משוואת ההנעה – זו שמבטיחה חסכון בצריכת הדלק, מה שבתורו מביא לחיסכון בהוצאות ולטווח נסיעה מירבי אדיר לסגמנט – מעל ל-1,100 ק"מ לפי הצהרות היצרנית. את הטווח הכביר רכב הפנאי הזה משיג באמצעות שילוב בין סוללת 18.3 קוט"ש המספיקה לנסיעה חשמלית לטווח של עד 90 ק"מ ומיכל דלק גדול משל גרסת הבנזין (60 ל', 9 ל' יותר). 

ובכן, קשה להישאר אדישים לנתונים כה חריגים בסגמנט ופשוט היינו חייבים לקחת אותו למבחן טווח – מבין הראשונים שערכנו לכלי רכב היברידיים-נטענים בכלל, והראשון שערכנו לרכב 7 מקומות עם סידור הנעה כזה בפרט.

1708243צילום: אלי שאולי

את המבחן התחלנו בבוקרו של יום באזור המרכז לאחר תדלוק וטעינה מלאים של מיכל הדלק והסוללה. המסלול כלל מגוון כבישים ותנאי דרך משתנים: מפקקי הבוקר של המרכז, דרך שיוט קליל בכבישים מהירים, נסיעה נינוחה בכבישים משניים וטיפוס או שניים בצפון הארץ (רמת הגולן, למשל). את הנהיגה עשינו באופן מתון ו"רגיל" אשר אמור לדמות נהיגה שגרתית של נהג ממוצע בישראל. המבחן עצמו התפרש על פני יומיים שלמים ולא פחות משלושה בוחנים אשר לא עצרו עד שנגמרו הדלק במיכל והחשמל בסוללה.

התוצאה? מרשימה בהחלט – צ'רי טיגו 8 פרו נעצר אחרי יותר מ-1,100 ק"מ בדיוק כפי שהבטיחה צ'רי. ומכאן שצריכת הדלק הממוצעת שלו עמדה על 18.3 ק"מ לליטר בממוצע – נתון מרשים בהחלט לרכב בגודל כזה. עלות הטעינה – כעשרה שקלים – יכולה להתווסף אל שקלול עלויות התפעול של הרכב אך זו זניחה ביחד לעלות התדלוק. 

את המבחן המלא והרשמים מהמסע אתם יותר ממוזמנים לראות בסרטון:


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.