טויוטה +C-HR - מבחן דרכים (השקה עולמית)

עם הצגת +C-HR, אח קטן ל-bZ4X, טויוטה מוסיפה למבחר שלה דגם חשמלי בעיצוב מושך. מפגש עם 'אב-טיפוס' של +C-HR לקראת השקת הדגם לייצור ועם האנשים שמאחוריו

הכפר הזעיר מורגר (Mauregard) נראה מטופח ושקט, ורק המטוסים הממריאים ונוחתים כמעט ברצף מזכירים ברעש הבוטה שצדו הדרומי מעבר לגדר הוא חלק משדה התעופה הענק שארל דה גול, מרחק הליכה מטרמינל 1 ומטרמינל 3. 

על רקע המקום המאוד זעיר הזה בולטת קבוצה של רכבי טויוטה היוצאת בבוקר מחנית המלון הקטן החבוי במרכז. זהו מפגש ראשון ומאוד מצומצם עם C-HR+ המתקיים לפני השקת הדגם לייצור.

2026_CHR+_Mid+ Grade Cement Grey Monotone_Static_010.jpg

צילום: יצרן

מתחילים

ב-2022 התחלנו לפגוש באירועים של טויוטה במכונית תצוגה בשם 'bZ Compact SUV Concept'. לאחר מכן החלו להפנים בטויוטה שצירופי האותיות של סדרה BZ החשמלית המתפתחת, בייחוד bZ4X, נשמעים מוזר. "זה נשמע ללקוחות יותר כמו סיסמת כניסה לאחר מאשר שם של דגם", אומר המהנדס הראשי של הפרויקט, דייסקו אידו. 

אנשי טויוטה החליטו לשנות כיוון מעט, ולחבר את שם הדגם החדש האמור להיראות ספורטיבי לסימול שהוא כבר מוכר בהקשר זה, C-HR, וכך נוצר השם החדש: 'C-HR+'. ואכן, הדגם החדש מאופיין בצללית פנאי-קופה ויש לכך ביטוי גם בכיול המתלים המכוון ליכולת דינמית גבוהה; אידו מדגיש כי נעשתה השקעה גדולה בתחום זה ברכב המיועד לאירופה. 

או בקיצור: הדגם החשמלי החדש אינו מתחבר עם החשמלי הנוכחי bZ4X למרות ההנעה הזהה, אלא עם C-HR בגלל העיצוב וההתכוונות הדינמית. לא פחות חשוב: C-HR מאוד אהוד באירופה, bZ4X לא התקבל היטב בהתחלה.

2026_CHR+_Mid+ Grade Cement Grey Monotone_Static_003.jpg

צילום: יצרן

מתבוננים 

קרני השמש העצלות בצרפת מגיחות באיחור וחושפות רכב נאה. הדמיון לאח הגדול, bZ4X, בולט ובייחוד בחזית, ושילוב קווי התאורה העכשוויים של טויוטה נראה טוב מאשר ברכב התצוגה. יחד עם הצללית המוארכת המסווה את הגובה והקורה האחורית המשתפלת ברכות לאחור נוצר מראה מושך יותר, כזה המשדר הופעה ספורטיבית ואופנתית. 

בשמו של רכב התצוגה מופיע המושג 'קומפקט'; למרות שהוא משויך לקטגוריה הזאת (C-SUV) ומתייחס ל- bZ4Xכמו ש- C-HRלראב4 – שניהם באותה קטגוריה קומפקטית, ויש הבדל בממדים  – כך גם הדגם החשמלי החדש ביחס לזה המוכר והגדול יותר. 

ועם זאת, ממדיו נאים למדי: בסיס הגלגלים הוא 275 ס"מ, אורכו 452 ס"מ; להשוואה, בדגם החשמלי הגדול יותר: 285 ס"מ ו-469 ס"מ. הרכב החדש רחב ונמוך מאשר bZ4X, הפרופורציות שלו נאות ויש לו אפילו מעין ארומה יוקרתית הנוצרת גם בגלל הצבע השונה של הגג וחישוקי "20 מגודלים.

2026_CHR+_Mid+ Grade Cement Grey Monotone_Static_007.jpg

צילום: יצרן

משוחחים

"העבודה על רכב התצוגה החלה במרכז העיצוב בניס ואז הדגם עבר ליפן. רוב הפרויקטים שלנו מבוצעים בסוף ביפן", אומר לי קיסוקי פוקונגה, האחראי על העיצוב החיצוני שהשתתף גם בעיצוב C-HR המקורי (2016), "עבדתי על הקונספט בשלב הראשוני וחזרתי אחרי כן לרכב הסדרתי. באמצע עבדתי על פרויקטים כמו הארייר לאזור אסיה. 

"שמרנו על העיקר שהיה במכונית התצוגה ועבדנו הרבה על שיפור היכולת האווירודינמית כדי להגיע למקדם גרר של 0.262. השקענו גם בצדדים שימושיים כמו מרחב הפנים שמכונית תצוגה אינה באמת צריכה. זו הסיבה שהרכב הסדרתי גבוה יותר (ב-3.5 ס"מ; א.ש)". 

האם החלפת השם ל-'C-HR' שינתה את הכיוון שבו עיצבתם את הרכב?

"מהתחלה היה לרכב DNA של פנאי-ספורטיבי. העיצוב לא השתנה בגלל השם אלא בשל הרצון לחברו לטויוטה העכשווית. השינוי החשוב הוא בחזית וההשראה לעיצובה הגיעה משפת העיצוב העכשווית של טויוטה. משכנו זאת לכיוון יותר ספורטיבי גם בעיצוב האחוריים והצללית, ועם זאת שמרנו על קשר ל- bZ4X; אחרי הכל הפלטפורמה זהה ופרטים רבים מגיעים משם".

2026_CHR+_High Grade Metal Oxide BiTone_Dynamic_005.jpg

צילום: יצרן

לומדים

כאמור, בסיס הגלגלים של +C-HR הוא 275 ס"מ ואורכו 452 ס"מ; רוחבו של הדגם החדש 187 ס"מ וגובהו 160 ס"מ. המשקל נע בין 1810 ק"ג ל-2080 ק"ג לפי הגרסה.

טויוטה +C-HR יוצע באירופה בשלוש גרסאות. לזו הבסיסית מנוע המייצר 167 כ"ס ו-27.4 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.4 שניות והמהירות המרבית תמוהה משהו: 140 קמ"ש בלבד. בגרסה זו סוללה של 57.7 קוט"ש. 

מעליה גרסת מרכז השדה ולזו הטווח הגדול במבחר. המנוע חזק יותר והביצועים טובים יותר – 224 כ"ס ו-27.4 קג"מ, 7.3 שניות ו-160 קמ"ש – והסוללה גדולה יותר; לזו 77 קוט"ש והטווח המרבי המוצהר הוא 609 ק"מ עם חישוקי "18 או 563 ק"מ עם חישוקי "20. 

בקצה נמצאת גרסת שני מנועים והנעה הכפולה, נתון ההספק המשולב 343 כ"ס, ונתוני המומנט הם 27.4 קג"מ מלפנים ו-17.3 קג"מ מאחור; הביצועים טובים יותר בהתאם: 5.2 שניות ל-100 קמ"ש ועד 180 קמ"ש. הסוללה זהה, והטווח המוצהר הוא 546 ק"מ או 505 ק"מ לפי החישוקים. בכל הגרסאות הספק הטעינה המהירה 150 קילוואט. 

בארצות הברית יוצע הרכב כ-C-HR (C-HR הרגיל אינו משווק שם) עם כיול מתלים שונה, מרווח גחון גדול יותר, ורק עם הסוללה הגדולה. בנוסף ישווק דגם זה על-ידי סובארו בשם 'אנצ'רטד' (Uncharted).  

2026_CHR+_High Grade Metal Oxide BiTone_Dynamic_004.jpg

צילום: יצרן

מתמקמים

סביבת הנהג אופיינית לטויוטה העכשווית, וזו בעיקר נראית מכובדת. במקומות רבים כולל דיפון הדלתות החומרים נוקשים, אבל ברוב המשטחים הם אינם קשיחים ויוצרים רושם מוצק. 

במרכז צג גדול ("14) – חלקו העליון מוקדש לתצוגה ולתפעול מערכות וזה התחתון לבקרת האקלים המופעלת גם דרך פקדים חיצוניים נאים, ואלה נוחים לתפעול. בהקשר זה, נשמע שמערכת המיזוג מעט רועשת.

בין המושבים קונסולה רחבה שעליה בורר הילוכים עגול, וסביבו לחצנים נוחים לתפעול מערכות חשובות, לרכב ארבע רמות בלימה רגנרטיבית וזו נשלטת באמצעות פקדים מאחורי ההגה. כמו ב- bZ4X המחוונים ניצבים מעל קו ההגה בחלק הגבוה של סביבת הנהג. נראה שעומס המתגים על גלגל ההגה יכול לבלבל, ומנגד ולמרות שמדובר במפגש ראשון, תפעול המערכות דרך הצג לא דורש עיסוק רב. תכונה זו זוכה להערכה מכיוון שהניווט לרשותנו מופעל דרך קארפליי ואנו מנסים למצוא את דרכנו בגלל שכבישים נסגרו לפתע בגלל עבודות. ברשימת החוסרים בולט גם כאן היעדרו של תא כפפות, ואת מקומו אמור למלא תא אחסון גדול למדי הנמצא בין המושבים. 

DSC04352.jpg

צילום: יצרן

מערכות הבטיחות לא מציקות מדי ואפילו התרעת המהירות עושה זאת בסולידיות כך שאנחנו מאפשרים לה לפעול.

בגרסה הרגילה מושבים נוחים שתפעול ידני ונעשה באופן שאינו מזמין במיוחד. אנחנו רגילים לרמות אבזור גבוהות יותר בהשקות; האם זה רומז למפרט הצפוי? מצד שני, ניתן לכוון את רמת הקשיחות במסעד הגב, וקל לסגל תנוחת נהיגה נעימה למרות יחסים לא מושלמים בין גובה ההגה ובין גובה המושב. בגרסת ההנעה הכפולה פגשנו מושב מהודר יותר עם תפעול כיוון חשמלי, אך בהתרשמות הראשונית הוא היה פחות נוח. באופן צפוי הראות לאחור מצומצמת בגלל מבנה השמשה והקורות. 

מאחור המרחב נאה ומרווח הרגליים מכובד. מרווח הראש לא מאוד גדול, בייחוד אם ממקמים את המשענת במצב הזקוף יותר.

תא מטען (416 ליטרים) נראה גדול מהמוצהר ובעל מבנה שימושי. יש תאים מתחת לרצפה אך הכיסוי אינו מספיק איכותי. 

2026 TOYOTA C-HR+ Interior 06.jpg

צילום: יצרן

נוהגים

הנהיגה ברכב החדש הייתה קצרה למדי; כאמור, זו אינה ההשקה המלאה לדגם בייצור, אלא טעימה ראשונה מכלים המוגדרים 'אבות טיפוס' (כמו שמכריז הכיתוב הגדול על הדופן). 

הנהיגה הייתה באזור שדה התעופה שארל דה גול, בין מורגר וטירת שאנטילי (Château de Chantilly) המרהיבה, והאזור אינו מאתגר: מישור, כבישים פרבריים. גם אם קשה לקבל תמונה מלאה הביצועים נאים, כושר ההאצה טוב כמו שמבטיחים נתוני גרסת ה-224 כ"ס, פעולת המצערת מדויקת, ואלה משתלבים עם ההתנהלות המלוטשת של הרכב. מעבר קצר לגרסת ההנעה הכפולה יגלה שלנתוני התפוקה והביצועים יש ביטוי מרשים בכביש באפן המאתגר את שרירי הצוואר. באופן מפתיע בשתי הגרסאות אין מצב ניהוג 'ספורט', ואפשר לבחור רק בין 'רגיל' ל'חיסכון'; אידו מחייך ושואל: "באמת היו חסרים לך ביצועים?" – והוא יודע את התשובה. 

הרכב התעורר עם 423 ק"מ, ולפי מערך המידע הצריכה הייתה 6.3 ק"מ/קוט"ש לטווח שינוע סביב 440-450 ק"מ. עם זאת, הנסיעה האיטית ברובה לא ממש מייצגת שימוש ממוצע. 

2026_CHR+_High Grade Mineral BiTone_Dynamic_006.jpg

צילום: יצרן

פעולת המתלים – לפחות בצרפת, בין כפרים קטנים לעיירות רדומות – טובה, הבולמים מתמודדים היטב עם המפגעים שעל הדרך ופעולתם שקטה. שאון הכביש מבודד היטב אך רעשי הרוח מעט נוכחים מהצפוי. גרסת ההנעה הכפולה מעט נוקשה יותר ונראה שגם "מקפצת" יותר על גלי כביש.

ההיגוי אינו מהיר ופעולתו אינה חדה, אך משקל ההגה טוב והתגובות להפניה מדויקות. התוואי והתנועה לא אפשרו לחקור את קצות המעטפת, אך ככל שניתן היה להתרשם היכולת הדינמית טובה גם בזכות ריסון טוב של המרכב. 

כמובן, הגרסה הדו-מנועית צולחת פניות באופן מהיר ומרשים יותר, אך נראה היה שלגרסת ההנעה הקדמית יש יתרונות משלה. בכל אופן גם היכולת הדינמית כמו נוחות הנסיעה, בוודאי הצריכה ייבחנו לעומק במבחן בארץ. אופי התנועה לא אתגר את מערכת הבלימה וזו הפגינה יכולת ראויה. לבלימה הרגנרטיבית פעולה צפויה המשתלבת היטב עם תנועת הרכב. 

כשירדנו ב"טעות" לשביל מפתיע בשדות שליד המלון ניתן היה לשכוח שאנחנו סמוכים לאחד משדות התעופה העמוסים בעולם. החוויה הייתה קופצנית – לא מפתיע עם הבולמים האלה, והצמיגים צנומי החתך לא השתתפו בספיגה פני השביל – אך הרכב הפגין חוסן מבני ראוי.   

2026_CHR+_High Grade Mineral BiTone_Dynamic_004.jpg

צילום: יצרן

נפרדים 

זו הייתה טעימה קצרה ולא ממצה מאב טיפוס בשתי גרסאות של דגם חשמלי חשוב של טויוטה – אבל המסקנות הראשוניות מאוד חיוביות. טויוטה +C-HR הוא רכב נאה המביא עמו התנהלות שהיא משמעותית מגובשת ורהוטה מדגמים סיניים רבים אותם אנחנו פוגשים על בסיס כמעט שבועי. נראה שטויוטה הכינה הפעם היטב את שיעורי הבית שלה והציגה רכב שהוא גם מוכן טוב מאשר bZ4X עם השקתו, שעבר בהמשך מקצי שיפורים. 

מעבר למבחן המשמעותי שייעשה בארץ, עולה עניין המחיר של הדגם החדש – כאן, שוב מול השפע הסיני המוצא ביטוי בהקשר זה בשילוב של ממדים, אבזור ונתונים משופרים במחירים מופחתים.  

ועניין זה מהווה מכשול גדול לרוב מותגי הרכב המוכרים כשהם הדגמים החדשים שלהם מגיעים לאולמות המכירה בישראל; שינוי קטן יחסית במחיר בחול, מעלה באופן משמעותי את המחיר בארץ, מגדיל פערים. 

טויוטה +C-HR יגיע לכאן לקראת הרבעון השני של 2026, והשאלות העולות כאן ימצאו תשובות אז. 


Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.