דיפאל S05 - מבחן דרכים

דיפאל מציעה את S05 – דגם פנאי קומפקטי חשמלי – שנועד להתמודד במרכז הכובד של השוק המקומי, מביא עמו ממדים ראויים ומחיר מושך. על השאר ובעיקר על הביצוע, במבחן זה 

נתחיל בסופות – ועזבו אתכם מביירון, סופה קצרת-מועד ולא חזקה באמת. הסופה הסינית אותה חווה ענף הרכב ושוק המכוניות בישראל גדולה, חזקה ומשפיעה בהרבה. 

ולמספרים. בסוף 2020 היו רשומים בישראל 51 מותגים – עלייה של 10% ביחס ל-5 השנים הקודמות – 5 מהם סיניים; בסוף 2025 רשומים בישראל 84 מותגים – עלייה של 70%(!!!) ב-5 שנים – 38 מהם הם סיניים. ובקיצור: הגידול העצום בהיצע המותגים – גם בדגמים, גם במקורות ההנעה – כל-כולו סיני. משמעות אחת: ב-2020 היה נתח השוק של הרכב הסיני פחות מ-1%; בסוף 2025 הוא 34%, הדגם הנמכר ביותר השנה ורכב הפנאי הנמכר ביותר בכלל, הוא סיני (ג'אקו J7). משמעות שנייה: ההיצע עשיר בהרבה. משמעות שלישית: התמחור ביחס למפרט (נתונים, ממדים, אבזור) מאתגר את מוסכמות היסוד בעולם הרכב העברי.

אותו שפע כביר של מותגים הפגיש אותנו עם כאלה ממש חדשים, גם עם ותיקים יותר, לימד אותנו על תאגידי הענק הסיניים שחלקם בבעלות המדינה וחלקם האחר פרי יוזמה פרטית.

הרכב הנבחן

electric.svg
דיפאל S05
דיפאל S05 חשמלי, Max ,2x4
  • מחיר
    ₪159,990
  • החזר חודשי
    mimun-logo.png
  • טווח נסיעה חשמלי WLTP (ק"מ)
    485
  • טווח נסיעה בפועל (ק"מ)
    טווח נסיעה בפועל
    הטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת
    370
  • 0 ל-100 קמ"ש (שניות)
    7.3
  • הספק טעינה מהירה DC (קילוואט)
    הספק טעינה מהירה DC
    הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
    200
  • יתרונות
    ממדים, מרחב, אבזור, ביצועים, מחיר
  • חסרונות
    נוחות נסיעה, תפעול והנדסת אנוש, מערכות בטיחות טורדניות, בידוד רעשים

מי אתן דיפאל וצ'אנגן?

אחד מהם הוא דיפאל – מותג חדש יחסית של קבוצת צ'אנגן – אחת מ"ארבע הגדולות" בסין שבבעלות ממשלתית, ומקורה ותיק מאוד: נוסדה ב-1862.

דיפאל הוכרז ב-2008, אך השינויים המשמעותיים היו בין 2020 ל-2022, אז החל לפעול לקראת ייצור 'רכב באנרגיה חדשה' (NEV). דגם ראשון במסגרת זאת, SL03, הושק ב-2022 וכיום יש למותג זה שבעה דגמים.  

מותג דיפאל משווק בישראל על-ידי מכשירי תנועה בדיוק מזה שנה, אז השיק את S07, דגם פנאי בגודל בינוני (D-SUV) ובהנעה חשמלית. לא מכבר חנך דיפאל בישראל את S05, דגם פנאי קומפקטי (אבל בהחלט מגודל) – ובמחיר הרבה יותר תחרותי, מכוון לקטגוריית הרכב הנמכרת בישראל. 

_DSC0744-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

מי זה דיפאל S05?

הדגם S05 קצר מ-S07 וחולק עימו אותה פלטפורמה, EPA1 (משרתת גם את מאזדה EZ6 ו-EZ60 החשמליים, מכונים באירופה '6e' ו-'CX-6e').

נהגנו לומר שאצל האמריקנים הכל מגיע במידה XL, גם דגמי רכב, אבל נדמה שהסינים תפסו את מקומם. S05 ממוצב בקטגוריה הקומפקטית אבל כמו בדגמים אחרים מסין (לא כולם), הממדים גדולים בהרבה מהמקובל: בעיקר, בסיס הגלגלים הארוך, 288 ס"מ, גם הרוחב שהוא 190 ס"מ; האורך כמקובל, 462 ס"מ, וכך גם הגובה, 160 ס"מ. נפח תא המטען 492 ליטרים, עם קיפול מושבים 1860 ליטרים, ולתא המטען הקדמי נפח של 159 ליטרים. משקל הרכב הוא 2015 ק"ג עם מנוע אחד, 2115 ק"ג עם שניים. 

דגם זה מוצע בגרסת מנוע יחיד והנעה אחורית, 272 כ"ס ו-29.5 קג"מ, 7.3 שנית ל-100 ועד ל-180 קמ"ש. בגרסה נוספת שני מנועים והנעה כפולה, 435 כ"ס ו-51 קג"מ, 5.5 שניות ל-100 ואותה מהירות מרבית.  

_DSC0697-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

בשתי הגרסאות אותה סוללת LFP שיש לה אנרגיה של 68.8 קוט"ש, טווח של 485 ק"מ עם המנוע היחיד ו-445 ק"מ עם 2 המנועים, והספק הטעינה המהירה הוא 200 קילוואט.  

הדגם מוצע בגרסת המנוע היחיד ברמת האבזור 'פרו' ומחירו 150,000 שקלים, ובגרסת שני המנועים ברמת האבזור 'מקס' במחיר 190,000 שקלים.

למבחן קיבלנו את גרסת המנוע היחיד ב'מקס' – מחירה הוא 160,000 שקלים – ובאבזור: תאורת לד, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, צג "15.4, תצוגה עילית, בקרת אקלים חד-אזורית. 

שלוש הערות: א. מפרט הבטיחות עשיר (רמה 8 המרבית לפי משרד התחבורה); במבחן הבטיחות של יורו NCAP שנערך השנה קיבל הרכב 5 כוכבים וציונים גבוהים בהגנה על מבוגרים ועל ילדים, 95% ו-87% בהתאמה, ובהחלט נאים בהמשך: 78% בהגנה על הולכי רגל ו-76% במערכות הבטיחות; ג. לדגמי דיפאל אחריות של 6 שנים על כל הרכב, 8 שנים על הסוללה (עד 150,000 ק"מ).

_DSC0706-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

דיפאל S05 - עיצוב חיצוני

כחלק מהמרוץ לצמרת פנו הסינים לאנשי מקצוע רבים ונחשבים בתעשיית הרכב המערבים, ובראשם מעצבים מצליחים. גם צ'נגאן עשתה זאת ועיצוב רכבי דיפאל מפתיע עד שלומדים כי מאחוריו צוות אירופאי מנוסה ובראשו קלאוס זיקורה. אם השם אינו מוכר הסיבה לכך היא כי הוא בחר להחליף את שם משפחתו בזה של זוגתו. את זיקורה היכרנו כקלאוס בישוף שהיה מעצב בכיר בפולקסווגן בין 2002 ל-2020; מ-2007 היה האחראי על העיצוב במותג פולקסווגן, כולל על תת המותג החשמלי .ID, ובין 2020 ל-2022 היה הממונה על העיצוב בכל קבוצת פולקסווגן. 

וכך, למרות הרקע הסגרירי והגוון האפרפר ב-S05 שבחנו, הוא נראה נאה לכשעצמו, מצליח לברוח מהשבלונה הסינית. מוצלח מהמקובל בדגמי סין ואינו רעשני. הקווים נקיים, הצללית קלאסית לרכב פנאי והפרופורציות מזכירות ב.מ.וו X2 מקורי. המופע הכולל בשל ונכון גם אם אינו מסובב ראשים. מנגד, לא שגרתי ליצור דלתות ללא מסגרת ברכב שאינו פנאי-קופה.  בכל אופן, לעיצוב המוצלח גם ביטוי ביעילות האווירודינמית בזכות מקדם גרר טוב לרכב פנאי, 0.25.

_DSC0655-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

איך סביבת הנהג של דיפאל S05?

עיצוב סביבת הנהג נעים לעין, הרבה בזכות קווים עכשוויים, ובחומרים דיפון רך בחלקים רבים ובגימור תפרים כתומים. נאה כאן, אך מושך ומזמין יותר בכתום המוצע אף הוא. פתחי האוורור משולבים באופן כמעט בלתי נראה ורק מבט בוחן יגלה שהם עשויים מעט פשוט; לפחות הכיוון נוח. את זה קשה לומר על תפעול מראות הצד וכיסוי הגג (הפועל באופן רועש) הנשלטים דרך הצג כמו גם בקרת האקלים. כך גם הפקד של ארבעת המאותתים הנמצא בתקרה. תא כפפות אין אבל יש תא גדול בין המושבים שנראה עמוק מדי (דברים יכולים לזוז ולהיעלם בו), ואיכות המדף אינה מצטיינת. 

צג "15.4 גדול ובעיקר: אנשי צ'נגאן ניסו לשפר את התפעול הן בתפריטים פשוטים יותר, גם למצבי הנהיגה, גם באמצעות שורת אייקונים לקיצור הפועלים גם כאשר הצימוד הסלולרי פועל.  

דיפאל S05 סביבת נהג

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

מאחורי ההגה השינוי בולט ביחס למקובל; אין לוח מחוונים והמידע מוגש לנהג בתצוגה העילית. לדעתי זה פחות טוב וגם מפריע: התצוגה אינה מכילה הרבה מידע ובתנאי תאורה מסוימים אינה בולטת מספיק. 

הבעיה כאן מוגדשת יותר בגלל שכמו בהרבה דגמים סיניים, מערך הבטיחות מתריע באופן מוגזם – ובאין מחוונים קשה לדעת במה מדובר. חלק מהחיוויים על כך מופיע בקטן על הצג המרכזי, אבל בנהיגה אנחנו מעדיפים להביט בכביש. 

חצי קילומטר לאחר היציאה מהסוכנות, כאשר המערכת – וכמו המורה שלי בתיכון – התריעה שאני גם עייף וגם לא מרוכז ,וכמוה איימה שזו הפעם אחרונה שהיא מעירה על כך (שתיהן שיקרו), הבנתי שחייבים לנתק את מה שניתן. 

אלא שכל אלה נמצאים במספר תפריטים, השמות לא תמיד ברורים, ופעולות אחדות דורשות אישור נוסף. בקיצור, לפני כל יציאה לדרך חייבים להשקיע זמן באיפוס פרטני. השמות בעברית שניתנו למערכות מחייבים שיפור הידע בשפה.

_DSC0735-min.jpg (1)

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

גם אז ההתרעות לא פסקו, עדיין נשמעו צלצולים לא מובנים ואלה הגיעו לפעמים באיחור. כל אלה למרות שאנשי צ'אנגן השקיעו בחוכמה בלחצני ביטול מהיר לפרטים כמו התרעת מהירות ותיקון ההיגוי העיקש. ההתרעה בתנועה איטית להולכי הרגל קולנית מדי והצלילים מעייפים. בעירי אין הרבה הזדמנויות לעבור את ה-30 קמ"ש והצליל המוזר העניק למסעותיי האורבניים תחושת נהג ב"אוטו גלידה" משנות השבעים... לא בדיוק פסגת חלומותיי. 

המושבים הקדמיים נאים אבל אינם מאוד נוחים לאורך זמן, כנראה כי תמיכת הגב תחתון המתכוונת אינה מדויקת. תנוחת הנהיגה הגבוהה הולמת אך הראות לאחור מוגבלת. מחיר העיצוב. 

_DSC0753-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

מאחור המרחב גדול, מרווחי הראש והרגליים נאים מאוד והרצפה השטוחה מוסיפה. מסעד המושב מוטה מדי לאחור והמבנה דוחק את הנוסעים למרכז כאשר באמצע פחות נוח לשבת.

תא המטען נראה גדול ושימושי במבנה (ברכב ההדגמה לא היה כיסוי אך הלקוחות יקבלו). מתחת לרצפה תא עמוק שקשה לנצל אך יש גם תא מלפנים שבניגוד למקובל ממדיו שימושיים. 

_DSC0778-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

איך הביצועים והטווח של הדיפאל S05?

קלפי הפתיחה של S05 בכל הקשור לביצועים טובים. ההספק (272 כ"ס) והמומנט (29.5 קג"מ, כבר בסל"ד 0) מעניקים לרכב ביצועים ראויים. במצב ברירת המחדל, 'חיסכון', פעולת המצערת במהלך הראשון קהה, אך במצב 'ספורט', היא חדה בהרבה והרכב מגיב היטב. הרכב צובר מהירות היטב, שומר על קצב גבוה במעלה הררי ומאפשר עקיפות יעילות ומהירות בקלות. קצת מוזר לגלות שלמצבי המנוע/מעצרת במצב הניהוג האישי קוראים 'טורבו'. הומור סיני...

הרכב התעורר עם 485 ק"מ אופטימיים. בנהיגה שנעשתה בקצב התנועה ובמזג אוויר ידידותי (כמעט ולא הצריך מזגן), הצריכה עמד על 5.5 ק"מ/קוט"ש לטווח נאה אך לא מתעלה של 370 ק"מ. קטעים קצרים בעומס גבוה הורידו את הצריכה ל-5 ק"מ/קוט"ש (335 ק"מ). בעמדות הטעינה הקצב היה טוב, אך נדרשו מספר דקות כדי להגיע לכך. 

דיפאל S05 - נוחות והתנהגות

נוחות הנסיעה אינה מצטיינת. בעיר, הרכב מטפל היטב בכביש מטולא ועל שיבושים קטנים, אך אינו מסתדר עם רצף שברים ושיבושים גדולים, משדר שהוא 'עסוק', למרות שפעולת המתלים עצמה שקטה. במעבר על פסי האטה תנועת המרכב מעלה-מטה אינה מרוסנת היטב, בייחוד מאחור. מחוץ לעיר המצב משתפר, אך שיבושים ברוחב הרכב, כאלה הגורמים לשני הגלגלים לעלות עליהם ביחד יפגמו בשלווה, וביקור בכביש גלי אינו נעים. רעשי הכביש נשמעים לעיתים אך אלה של הרוח בולטים יותר, לא מעט בגלל היעדר מסגרת לחלונות.

אותה נוחות לא מבריקה מוצאת ביטוי גם בנסיעת שבילים, שם הרכב אינו נעים במיוחד.  

היכולת הדינמית של S05 נאה לרכב מסוגו. עם זאת, אותה הנעה אחורית ואותו מומנט ששיאו כבר עם תחילתו, עשויים לגרום לכך שחלקו האחורי של הרכב 'יפסע' מעט בעיקולים עם מעט לחץ מוגדל על המצערת, ובהגזמה גם יותר להיגוי-יתר מורגש. המעבר לא תמיד מספיק צפוי. אותה רגישות לגלי כביש, מוצאת ביטוי גם בפניות בתוואי כזה. ההגה מהיר (2.5 סיבובים מנעילה לנעילה) ותגובות הרכב להפניה טובות. מנגד, המעבר מהגה ממורכז דרך השטח המת שלו להפניה אינו זורם כנדרש.  

הבלמים טובים מהמקובל בכלים חשמליים, גם אם עדיין חסרה הדרגתיות ותחת עומס הם ששים להינעל ולהפעיל איתות חירום נלהב מדי. חבל שבמצבי ניהוג רגילים עוצמת הבלימה הרגנרטיבית מותאמת אליהם ואינה ניתנת לבחירה. רק במצב האישי, 'קסטום', ניתן לשנות אותה ולגלות אז שגם העצמה המרבית אינה מאוד חזקה. קצת מוזר שב'קסטום' לא מספיק לשנות הגדרה אלא גם לוודא שמירה.  

_DSC0718-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

סיכום

דיפאל S05 מציע חבילה חשמלית מודרנית ומשתלמת במיוחד בלב הקטגוריה המבוקשת. הוא בולט בעיצוב בוגר ונאה, ממדים נדיבים מהמקובל, מרחב פנימי מצוין, אבזור עשיר, ביצועים טובים ובטיחות ברמה גבוהה – וכל זאת במחיר תחרותי מאוד. לצד חסרונות מוכרים של הנדסת אנוש ונוחות נסיעה שאינה מהשיא בקטגוריה, מתקבלת הצעה עם יחס עלות־תמורה חזק, שממקמת את ה-S05 כאחד מרכבי הפנאי החשמליים האטרקטיביים בשוק כיום.

דיפאל S05: השאלות החשובות

דיפאל S05 הוא רכב פנאי קומפקטי חשמלי, שמכוון ישירות ללב הקטגוריה הנמכרת בישראל, עם דגש על ממדים נדיבים, אבזור עשיר ומחיר תחרותי במיוחד.

0

למרות סיווגו כקומפקטי, ה-S05 גדול מהמקובל: בסיס גלגלים ארוך של 288 ס"מ, רוחב של 190 ס"מ ואורך של 462 ס"מ – נתונים שמורגשים במיוחד במרחב הפנימי.

0

הרכב מוצע בגרסת הנעה אחורית עם מנוע יחיד (272 כ"ס, 0–100 ב-7.3 שניות) ובגרסת הנעה כפולה עם שני מנועים (435 כ"ס, 0–100 ב-5.5 שניות).

0

למרות נתון WLTP של 485 ק"מ, במבחן התקבל טווח מעשי של כ-370 ק"מ בנהיגה רגילה, ובקצב גבוה יותר כ-335 ק"מ.

0

בשתי הגרסאות מותקנת סוללת LFP בקיבולת 68.8 קוט"ש, עם טעינה מהירה עד 200 קילוואט, אם כי נדרש זמן קצר עד שהקצב מגיע לשיאו.

0

המרחב מאחור מצוין עם רצפה שטוחה, ותא המטען גדול ושימושי. בנוסף יש תא קדמי בנפח שימושי של 159 ליטרים – יתרון נדיר בקטגוריה.

0

גרסת Max כוללת בין השאר חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תצוגה עילית, מושבים חשמליים, דלת תא מטען חשמלית וצג מרכזי נדיב בגודל 15.4 אינץ'.

0

הרכב קיבל 5 כוכבים במבחן Euro NCAP עם ציונים גבוהים מאוד בהגנה על מבוגרים וילדים, ומציע רמת בטיחות 8 – הגבוהה ביותר לפי משרד התחבורה.

0

הביצועים טובים והיכולת הדינמית נאה, אך נוחות הנסיעה אינה מהמצטיינות: בעיר ועל שיבושים גדולים הרכב מרגיש "עסוק", ורעשי רוח בולטים בגלל דלתות ללא מסגרת.

0

למי שמחפש רכב פנאי חשמלי מרווח, מאובזר ובטיחותי מאוד, עם ביצועים טובים ויחס עלות־תמורה חזק – ומוכן להתפשר מעט על נוחות הנסיעה והנדסת האנוש.

0

יתרונות:
עיצוב בוגר ונאה, ממדים נדיבים מהמקובל בקטגוריה, מרחב פנימי מצוין, אבזור עשיר, ביצועים טובים, בטיחות גבוהה מאוד ויחס עלות־תמורה חזק במיוחד.

חסרונות:
הנדסת אנוש לא מלוטשת, תפעול מסורבל של מערכות דרך המסך, התרעות בטיחות מוגזמות, נוחות נסיעה שאינה מהטובות בקטגוריה ורעשי רוח בולטים בנסיעה.

0

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.