IM5 לונג ריינג': מבחן דרכים

בשוק עמוס מותגים סיניים, בקטגוריה של מתחרות ראויות, מנסה מותג IM להיכנס עם סדאן גדולה. ה-IM5 מתחילה עם מחיר נמוך, מכסה טווח ארוך, מאיצה מהר ועם אחריות רחבה. האם היא מצליחה גם להרשים בפועל?

נכון לשלהי 2025, פועלים בשוק המקומי כ-30 מותגי רכב מסין. רובם המוחלט נחתו פה בקצב מסחרר בשלוש-ארבע השנים האחרונות. הם נכנסו לפה בחשמל, בבנזין, בהיברידי, בפלאג אין. הם נכנסו לפה בפלח השוק הזול (יחסית, בכל זאת ישראל...) והיקר, בפשוט וב"יוקרתי", בעשויות היטב ובלא אפויות מספיק. הן בעיקר גרמו בשלב הראשון לסחרחורת ובהמשך לבלבול ואז למה שעשוי להיות האיום הכי גדול על מותג חדש – לאדישות. כי מכונת השיווק המשוכללת יודעת לטפל בהמון מקרים ותגובות, היא נותרת די חסרת אונים מול משיכת כתף. ולא ש-IM היא האחרונה, יהיו עוד בדרך, אבל הגודש המדובר אומר שהיצרנית הזו מתייצבת מול האתגר הגדול שלה – לבלוט - עוד לפני שהניחה גלגל על אספלט מקומי. 

הרכב הנבחן

electric.svg
IM 5
IM5 חשמלי (100 קוט"ש), Long Range CDC ,2x4
  • מחיר
    ₪249,000
  • החזר חודשי
    mimun-logo.png
  • טווח נסיעה חשמלי WLTP (ק"מ)
    655
  • טווח נסיעה בפועל (ק"מ)
    טווח נסיעה בפועל
    הטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת
    580
  • 0 ל-100 קמ"ש (שניות)
    4.9
  • הספק טעינה מהירה DC (קילוואט)
    הספק טעינה מהירה DC
    הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
    396
  • יתרונות
    נוחות נסיעה ובידוד רעשים, ביצועים, אבזור, טווח
  • חסרונות
    מושב אחורי, ראות לאחור, הנדסת אנוש
250915-im-141.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

מי זו IM?

כמו אחרות, גם מותג IM הוא חלק מקבוצת רכב גדולה יותר, במקרה שלו SAIC, החוגגת השנה 70 שנים להיווסדה, ותחת כנפיה מותגים שאנו מכירים בישראל כמו מקסוס, MG וכעת IM וגם כאלו שאינם משווקים פה כמו ROEWE, RISING AUTO  ואחרים, שיתופי פעולה וייצור עבור ג'נרל מוטורס ופולקסווגן ובנוסף זרוע לרכב כבד. האירוע בכללותו מקיף ייצור של כ-4 מיליון כלי רכב בשנה. במקרה של IM גם מעורבים שיתופי פעולה, אבל כאלו שמגיעים מעולמות הטכנולוגיה עם Zhangjiang Hi-Tech והמסחר המקוון בדמות אליבאבא. הרעיון בבסיסו – יצירת מותג במיצוב גבוה מזה של MG שנתמך בשימוש בטכנולוגיה מתקדמת כערך מוסף. 

250915-im-144.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

מי זה IM5?

שני דגמים של המותג נחתו בישראל ה-IM6 נציג עדת הקרוסאוברים וה-IM5 מכונית בעיצוב סדאן (למרות דלת חמישית באחוריה שלמעשה מגדירה אותה כליפטבק). ה-5 משתרעת על פני 493 ס"מ, רוחבה 196 ס"מ, גובהה 147 ס"מ, בסיס הגלגלים שלה 295 ס"מ ומשקלה הנכבד הוא 2.21 טון.

רוצה לומר, נעוצה היטב בקבוצת הייחוס של טסלה מודל 3, אקספנג P7, יונדאי איוניק 6 כאשר על כל אלו יש לה יתרון באורך וברוחב ובסיס גלגלים שארוך מזה של המודל 3 ב-8 ס"מ, זהה לאיוניק 6 וקצר ב-5 ס"מ מזה של האקספנג. פערי המשקל לרעתה, משמעותית. 

מול המתחרות

IM5 הגרסאות

היצע הגרסאות בגדול מקיף שלוש עיקריות: הבסיסית עם הנעה אחורית וסוללת LFP 75 קוט"ש, מעליה גרסת הנעה אחורית עם סוללת NMC 100 קוט"ש ובפסגה הפרפורמנס עם הנעה כפולה ואותה סוללת 100 קוט"ש. גרסת הביניים מאפשרת בחירה בין מתלים רגילים או מתלי אוויר (שהיא הגרסה הנבחנת כאן) וכן גרסת טווח ארוך עם חישוקים מיוחדים שהטווח המוצהר של הוא 710 ק"מ לעומת 655 ק"מ עם החישוקים הרגילים. 

ההנעה כאמור אחורית עם מנוע המספק 408 כ"ס ו-51 קג"מ. תזנק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ועד 220 קמ"ש מרביים. מעמדת טעינה מסוג AC היא תטען בקצב המקובל של 11 קילוואט, אבל השימוש במערכת במתח של 800 וולט מאפשר לה לחגוג בעמדות מהירות בקצב של עד 396 קילוואט, עכשיו בהצלחה למצוא אחת שתוציא את זה. 

250915-im-150.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

IM5 האבזור והמחיר

רשימות האבזור במכוניות מודרנית הולכות והופכות לארוכות במיוחד, בסיניות על אחת כמה וכמה. ה-IM5 מוסיפה לזה עוד אבזור באופן מסחרר דעת. נדלג על ארבעה מצבי נהיגה, תאימות לאנדרואיד ואפל קארפליי, 9 מצלמות ו-12 חיישנים, אפילו על תאורת הפנים ויציאות המיזוג לאחור וניגש לדברים המרשימים באמת – כאן הקושי הוא ממה להתחיל. אז נפתח בהיגוי האחורי שמגיע בכל גרסאות הדגם ומגיע עד 12 מעלות, זיגוג כפול בכל השמשות ומערכת ביטול רעשים אקטיבית, לוח מחוונים ומסך מולטימדיה בגודל כולל של 26.3 אינץ', מסך שליטה נוסף של 10.5 אינץ', מצלמת דרך עם אפשרות הקלטה, מושב "כניסה נוחה" שזז לאחור עם פתיחת הדלת, אוורור וחימום למושבים, מערכת שמע מופלאה של 20 רמקולים שבה תוכלו לדעת בדיוק מתי בראיין מאי מ"קווין" מנגן בגיטרה עם מטבע פני או מפרט פלסטיק. מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם החלפת נתיב אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב ב"שטח מת", זיהוי תמרורים וניטור נהג. כמו סיניות חדשות אחרות, במבחן ארגון הבטיחות האירופי היא זכתה ל-5 כוכבים וציוני משנה מרשימים. מחירה של ה-IM5 בגרסת הטווח הארוך מתחיל מ-229 אלף שקלים, מחיר המכונית הנבחנת המצוידת במתלי האוויר עומד על 249 אלף שקלים ובנוסף 5,000 שקלים לצבע שאינו לבן. לכל דגמי IM אחריות מהארוכות בשוק – 8 שנים או 250 אלף ק"מ לכל הרכב.

250915-im-115.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

עיצוב חיצוני

גם אחרי שטף חשמליות גנריות למראה, ה-IM5 מצליחה לבלוט בהופעה החיצונית שלה. אז נכון, החזית שלה מזכירה את זו של טסלה מודל 3 לפני מתיחת הפנים – וזה לא דבר רע לכשעצמו. והאחוריים שלה הם דוגמה לאיך יכלה להיראות משפחתית של אסטון מרטין וזה בפירוש דבר טוב. וגם בפרופיל עם קו החלונות הנדיב והתפיחה באחוריים, היא בסך הכל מכונית ספורט-סדאן הרמונית ונאה למראה בלי כל מיני התחכמויות או מוזרויות יוצאות דופן. בימינו זה גם הישג.

 

250915-im-110.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

תא נוסעים

פתיחת דלת לתא הנהג מלווה בתנועה אחורה של המושב, זה מקל על הכניסה והיציאה, מה שפחות מקל עליהן זה מפתן דלת רחב באופן חריג שמצריך הנפת רגל מעט מוגזמת פנימה. העיצוב הכללי אומר יוקרה והדר בגוונים הבהירים, בעגלגלות של כל רכיבי התא, הכל "נקי" למראה בהיעדר כפתורים פיזיים. וגם איכות החומרים ראויה לכל סופרלטיב, כל נקודה סבירה אליה יגיעו הידיים תפגיש בעור עם דיפון רך, איכותי ונעים למגע.

יש פה מערכת מיזוג מקפיאה ויעילה בסדרי גודל שאני לא זוכר וזה עוד במכונית עם גג פנורמי עצום מעל הראש. המושבים עצמם רחבים ונוחים עם אותה "שקיעה" מדויקת של הגוף בשכבת הריפוד הראשונית הרכה. וזו נוחות שנשמרת גם בנהיגה ארוכה מאוד. למרות שזה הולך ונהיה נפוץ לאחרונה היא מהבודדות שתפגשו את כל זה מתחת לקידומת של 300 אלף בתג המחיר.

מכאן ואילך העסק לא מצליח לשמר את רמת הרושם הראשוני הנהדר. כי אחרי שמתמקמים בתנוחת הנהיגה הנהדרת מגלים שאין ראות החוצה לאחור. המושב האחורי גבוה, החלון הוא צוהר צר וגם אותו חוסמות משענות הראש. הפתרון כאן הוא מצלמה שמקרינה על לוח המחוונים, אבל לא באופן קבוע אלא רק בלחיצה יזומה על הכפתור בהגה.

המצלמה עצמה עובדת היטב ביום אבל התקשתה להתגבר על סנוור בלילה. לזכות IM ייאמר שהיא כן מופעלת אוטומטית בבלימה חזקה כדי לאפשר לזהות רכב שלא בולם מאחורינו. מצלמות הצד שלה, עושות שימוש בלוח המחוונים ומסך המולטימדיה להקרנת מה שמכונה "שטח מת" (שאין לה) בזמן איתות, באופן שכמעט ומעלים את התצוגה על המסך. ובכלל, ההתעקשות להראות הדמיה קבועה של מה שמזהות המצלמות והחיישנים באמצע לוח המחוונים מיותר כאשר הוא בא על חשבון תצוגת נתונים רלוונטיים טובה יותר. 

PXL_20251111_125924844.MP~2.jpg

צילום: קינן כהן

גם יישור הקו של IM עם אופנת ה"אין כפתורים" גובה מחיר בשימושיות של התא. כאשר הכפתורים על ההגה ומאחוריו משמשים ליותר מדי פונקציות מכיוון מראות ועד שליטה בבקרת השיוט. זה מפריע כאשר אותו כפתור משמש גם לניתוק שיחה וגם למעבר בין תפריטי צריכת החשמל, לפחות שני אנשים זכו לטריקת שפורפרת ממני בטעות. 

עוד מנפלאות התפעול נטול הכפתורים הוא כיוון יציאות מיזוג מתוך המסך המרכזי התחתון, או שליטה בדברים החשובים כמו מצבי נהיגה, רגנרציה, אורות ומיזוג באופן שדורש הסטת מבט מהכביש בעוד במסך המולטימדיה העליון משובצות פונקציות לא שימושיות ולא נחוצות בשוטף (מזג אוויר, טיקטוק, יוטיוב, אמאזון מיוזיק). לזכות התפעול ולראיה שניתן לשפר גם את המצב הקיים – ביטול שלל מערכות הבטיחות נעשה בשלוש לחיצות מהירות בלי מעבר פרטני על כל אחת מהן. 

כמות תאי האחסון בסביבת הנהג בסדר, אם כי היעדר תא כפפות דורש פשרה קלה. קחו למשל את התא שמתחת הקונסולה הצפה, הוא מעוגל בתחתית שלו וזה אומר שאם שמתם שם משהו, הוא עלול "לזלוג" החוצה ממנו בפניה – גומי, חספוס בתחתית שלו או דפנות ישרות הם כמה פתרונות לכך. 

PXL_20251111_132601300~2.jpg

צילום: קינן כהן

מנוע וביצועים

כאמור, בגרסה הנבחנת, יש מנוע אחורי בהספק 408 כ"ס. ואולי התרגלנו למספרים מופרכים בחשמליות, זה עדיין המון. גם כאשר תחילת הנסיעה נעשית במצב ECO יש שפע כוח זמין להנעת הרכב כבר ממצב עמידה ובמהירות איטית. מצב הספורט כבר מחדד את התגובות לרמה של תחילת תאוצה כאשר רק חשבתם עליה. למעט המקטעים הדינאמיים, מצב הנוחות האמצעי היה השימושי ביותר. ויש גם מצב התאמה אישית שמאפשר לשלוט על כל אחד מהפרמטרים בנפרד.

מהר מאוד גם מגלים שלמרות שמנועים חשמליים מתוארים כ"חסרי אופי", כאן יש לו בניית מומנט ליניארית ולא הבעיטה האלימה המקובלת. שפעת הסוסים הזו מאפשרת ביצועים מעולים בלי קשר לשיפוע הכביש והזמינות שלהם מדהירה אותה קדימה לא רק מהמקום אלא גם בתאוצות ביניים, גם כאשר אלו נעשות במהירות תלת פלילית. 

כמו המון חשמליות היא מציעה בחירה בין שני מצבי רגנרציה, אולם גם החזק מבין השניים לא באמת מאפשר נהיגה בדוושה אחת.

טווח וטעינה

עם סוללת ה-100 קוט"ש בגרסה הזו, מצהירה IM על טווח של 655 ק"מ. זה טווח שאני מתקשה לראות מתממש בתרחיש נהיגה אמיתי. בבדיקות הצריכה שנעשו על פי נהיגה במספר סגנונות ומצבי נהיגה, הטווח הריאלי המיטבי הצביע על כ-580 ק"מ בתנאי עולם אמיתי. בפועל בשקלול הקטעים הדינאמיים אפשר לדבר על כ-530-550 ק"מ. איך שלא הופכים את זה מדובר בטווח שהוא הרבה, הרבה מעבר למספק בכל תוואי שימוש סביר.

חברו לכך יכולות טעינה מהירה מאוד, ככל שתוכלו למצוא מטענים שעומדים ביכולת שאיבת החשמל שלה – ויש כאן מכונית בעלת יכולת מצוינת בתחום הזה. 

250915-im-014.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

נוחות נסיעה

עידן המנועים החשמליים היה זה שאפשר לסינים לעקוף בסיבוב את יצרניות הרכב המסורתית בכך שהוא העביר אותם את משוכת פליטת המזהמים של מנועי בנזין. באופן דומה, השימוש במתלי אוויר מאפשר להם לדלג על משוכת מלאכת כיול הבולמים המפרכת. אלו של IM5 מסדרים לה נוחות נסיעה מצוינת על כמעט כל פגע דרך וסוג סלילה ומהירות. השיפור מורגש ככל שהקצב עולה. ומכיוון שנוחות נסיעה מורכבת לא רק מהפן של שיכוך מהמורות אלא גם של שיכוך רעשים, למכונית הזו יש עוד שני אסים, הראשון הוא שמשות כפולות בכל החלונות שלה, השני הוא מערכת ביטול רעשים אקטיבית. מה שמקבלים פה הוא תא מבודד ושקט בסדרי גודל של מרצדס E קלאס וצפונה, בואך ב.מ.וו סדרה 7 בשליש או רבע מהמחיר. דווקא השילוב של השקט הזה עם המנוע החזק שלה היה מתכון להפתעה כאשר המספרים במד המהירות לא הסתדרו עם השקט מסביב. 

היא גם מצליחה לשחק בראש שלכם בתוך העיר, כאשר הקונץ-פטנט של ההיגוי האחורי (עד 12 מעלות זוכרים?) מאפשר לה לייצר רדיוס סיבוב מופלא של 4.9 מטר, כלומר בעולמות של מכוניות מיני וסופר מיני. כאשר מחברים את זה להפניית הגלגלים בכיוון המקביל לזה של הקדמיים, היא יכולה להציג מערכות כניסה ויציאה מחניה עם יכולת שלא הרבה מכוניות בגודל שלה מציגות ומיומנות שלא הרבה נהגים מאחורי ההגה מסוגלים ליישם.

התנהגות דינאמית

בהגעה לכביש המפותל, הציפייה הייתה שהחסד המופלא שמעניקים מתלי האוויר לנוחות הנסיעה ועתודות הכוח שלה ירשימו גם בפן הזה. ובכן, הוא מתקיים, אבל לא באותה רמה. נתחיל מהבסיס, למכונית הזו אין שום בעיה לנוע בקצב מנהלתי וגם בקצב מהיר וחזק בכביש מפותל. המקומות בהם היא תתחיל להפסיק הם במעטפת העליונה של קצב ראוי לכביש ציבורי. רק שלא כל הרכיבים בה מתחברים למשהו שיש בו מן הכיף.

 ההגה קל מאוד במצב הרגיל וגם כאשר הוא מתקשה במצב ספורט, אין באמת היזון חוזר ממנו לגבי מידת האחיזה. גם מהבלמים הייתי שמח לקצת יותר נחישות בנשיכה הראשונית. מכל מקום, בסופו של דבר אנחנו מתעסקים עם 2.2 טונות שפשוט לא ריאלי לצפות מהם לשנות כיוון כמו מכונית ספורט. טסלה מודל 3 שקלה ממנה בכ-400 קילו עושה את זה אחרת, ב.מ.וו 4i קרובה אליה במשקל אבל מסווה אותו טוב יותר (רק במכפלה של תג המחיר).

250915-im-091.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

סיכום

לאתגר של לבלוט בשוק מרובה מתחרים מגיעה IM5 עם סט יתרונות ראויים מאוד. יש לה נוחות נסיעה שמרשימה גם למכונית שעולה פי שלוש וארבע ממנה בגרסה עם מתלי האוויר, בידוד רעשים מעולה, אבזור יוצא מן הכלל, איכות חומרים, ביצועים וטווח מרשימים עם טעינה אולטרה מהירה ויש עוד, אבל הסיכום מצומצם. לחובתה הנדסת אנוש בעייתית ומסורבלת, ראות לא טובה החוצה ומושב אחורי לא מספיק טוב. לצד אלו, עומד המחיר, 254 אלף שקלים למכונית המבחן מקשה על השוואה ישירה שלה למתחרה כי הוא אמנם גבוה, אבל כולל בתוכו יתרון שלה בכמעט כל פרמטר אל מול התחרות (הספק, אבזור, אחריות, נוחות, טעינה, ביצועים ומול חלקן גם טווח). אז IM5 בהחלט עומדת במשימת הבידול והבולטות, גם במחיר של הגרסה הלא זולה בכלל שלה, קשה למצוא השוואה ישירה מבחינת התמורה שהיא מעניקה. כל מה שחסר לה כדי לבלוט בהצטיינות זה לגשר בין יכולות הביצוע שלה לבין הממשק של המשתמש איתה.

250915-im-173.jpg

צילום: רונן טופלברג

לקבלת הצעת מחיר

IM5: השאלות החשובות

מותג IM הוא חלק מקבוצת SAIC הסינית, המפעילה גם את MG ומקסוס. הוא ממוקם מעל MG במדרג היוקרה ומשתמש בטכנולוגיות מתקדמות, כולל שיתופי פעולה עם אליבאבא ו-Zhangjiang Hi-Tech, כדי להציג חדשנות וטכנולוגיה במכוניות שלה.

0

ה-IM5 היא סדאן גדולה באורך 4.93 מטר ובסיס גלגלים של 2.95 מטר, כך שהיא גדולה מטסלה מודל 3, דומה לאיוניק 6 וקצת קצרה מאקספנג P7 — כלומר בלב קטגוריית החשמליות הגדולות.

0

יש שלוש גרסאות עיקריות:

  • בסיסית עם סוללת 75 קוט"ש (LFP) והנעה אחורית.

  • גרסת 100 קוט"ש (NMC) עם מתלים רגילים או מתלי אוויר.

  • גרסת פרפורמנס כפולת-הנעה.

0

בגרסת הטווח הארוך שנבחנה, המנוע האחורי מספק 408 כ"ס ו-51 קג"מ, מאיץ ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות ומגיע עד 220 קמ"ש מרביים.

0

למרות נתון מוצהר של 655 ק"מ, הטווח הריאלי בעולם האמיתי עומד על 530–580 ק"מ, תלוי בסגנון הנהיגה – נתון מרשים מאוד ביחס למתחרות.

0

IM5 תומכת במתח 800 וולט וטעינה מהירה עד 396 קילוואט, אחת הגבוהות בשוק. טעינת AC רגילה היא בקצב של 11 קילוואט, כך שמהירות הטעינה תלויה בעיקר בתחנת הטעינה הזמינה.

0

עם מתלי אוויר, שמשות כפולות ומערכת ביטול רעשים אקטיבית, ה-IM5 מציעה נוחות ובידוד ברמה של מרצדס E-קלאס – שקטה מאוד, רכה ומרוסנת גם על כבישים משובשים.

0

נרשמו מספר חולשות:

  • ראות מוגבלת לאחור.

  • הנדסת אנוש מסורבלת וממשק מסך לא אינטואיטיבי.

  • מושב אחורי נמוך ולא נוח בנסיעות ארוכות.

  • משקל כבד שמגביל את היכולת הדינמית בכביש מפותל.

0

מחיר גרסת הטווח הארוך מתחיל ב-229,000 ש"ח, גרסת מתלי האוויר עולה 249,000 ש"ח, וצבע לא לבן מוסיף 5,000 ש"ח. האחריות – 8 שנים או 250,000 ק"מ לכל הרכב, מהארוכות בישראל.

0

לנהגים שמחפשים מכונית חשמלית מרווחת, מאובזרת, נוחה ושקטה, עם טווח וביצועים מצוינים – אך מוכנים להתפשר מעט על הנדסת האנוש והתחושה הדינמית. היא אלטרנטיבה אמיתית לטסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ואקספנג P7 במחיר תחרותי.

0

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.