מיני קופר קבריו החדשה - מבחן דרכים

תחילת הסתיו הייתה להזדמנות מצוינת לפגוש בגרסה הפתוחה של מיני החדשה. אוטו אחד של כיף לחיוך מתרחב בעשרה פרקים 

1. מיני קופר קבריו, מי זו?

המיני קופר קבריו נחתה במערכת באחת התקופות העמוסות בחיי, אלה מהן שאני רק מחכה לזמן בו אפשר לעצור ולנשום. הבן שהתחתן לפני רגע צריך הסעה לשדה התעופה לקראת ירח הדבש, הבת צריכה להגיע ללימודים בחו"ל ואני המפיק הלוגיסטי וגם סבל ראשי. 'ילדים גדולים', אמרו לי מזמן, 'אלה בעיות גדולות'. בזמנים כאלה יש מעט מכוניות שעשויות לגרום לי לוותר על מנוחת אחר הצהרים של יום שישי לטובת מבחן דרכים, ומעטות עוד יותר שעשויות לגרום לחיוך במהלכו. 

מיני קבריו היא בדיוק אחת מאלה, בייחוד בשעות השקיעה. גם. בכבישים הנכונים הרבה יותר.

יש חזקות ומבצעות ממנה, גדולות, מרווחות ומפוארות יותר, בוודאי נוחות ממנה – אבל יש מכוניות שלא משנה מתי הן תגענה המפגש איתן ייעשה תוך כדי חיוך גדל והולך. עד שנפרדים.

הרכב הנבחן

מיני קופר קבריולה
מיני קופר S קבריולה 2.0 ל' טורבו, 2 דל', Favorite
  • החזר חודשי
    mimun-logo.png
  • צריכת דלק - ממוצעת (ק"מ/ליטר)
    צריכת דלק - ממוצעת
    צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
    15.2
  • 0 ל-100 קמ"ש (שניות)
    6.9
  • יתרונות
    ביצועים, עיצוב, התנהגות
  • חסרונות
    תפעול, נוחות, מרווח, שימושיות

2. עיצוב חיצוני 

מפתיע עד כמה קבריו החדשה נוסטלגית למראה. היא קטנה, מתוקה ושובבה אפילו יותר מאשר מיני הרגילה, וכאשר בקווים הנקיים עוד יותר מאשר בדגם הקודם משולבת אותה תאורה אחורית הנראה כמו יוניון ג'ק, הדגל הבריטי, החגיגה לעיניים גדולה. לא סתם היינו לנושא שיחה ולמושא סקרנות בכל מקום בו עצרנו. חלק רצו לדעת כמה עולה התענוג, אחרים כיאה לתקופה רק רצו להצטלם – מחתן וכלה שהיו בסשן צילומים ועד צעירים על קטנוע שעברו ליד.

_DSC0862-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

3. קופר קבריו. מה חדש?

השנתיים האחרונות היו עתירות חידושים במותג מיני, בעולם וגם בארץ. כאן, אחרי שקיבלנו את הדור הרביעי של קופר בנזין ואת קופר החשמלית ובמקביל לנחיתת אייסמן, גיעו גם גרסאות חמש הדלתות, ג'ון קופר וורקס (JCW) וגם הקבריו אותה לא בחנו. עד כה. 

לפני שנמשיך. מיני מכנה את הגרסה הפתוחה שלה 'קונברטיבל' (Convertible) שמקורה במילה הלטינית 'convertibles', להחליף, מתייחסת כאן לגג הנפתח ומקובלת בעיקר בארה"ב. המילה 'קבריו' היא קיצור של 'קבריולט' (cabriolet), שמקורה צרפתי ומתייחסת למרכב דו-גלגלית עם גג נפתח. ממש כאן נציין כי ברודסטר הגג נפתח (אם ישנו), אבל יש בה רק שני מושבים. מכאן ואילך תכונה המיני הזאת 'קבריו', וכפי שמופיע במפרט הטכני של היבואן.

נמשיך. גרסה פתוחה לא הייתה חברה של קבע בחברה של מיני המקורית. פה ושם נראו הסבות למיני עם גג של בד שנעשו על-ידי יזמים כאלה ואחרים, אבל קבריו רשמית לא הייתה. עם זאת, ב-1993-1996 ייצרה רובר המנוחה 1081 יחידות קבריו ממיני המקורית. 

מאז נחנכה מיני החדשה והוצג הדגם האץ' ב-2000 הייתה קבריו חברה של קבע בחברה החדשה. גרסה כזו לקופר בנזין הוצגה ב-2024 וממדיה דומים. בסיס הגלגלים, האורך, הרוחב – 249.5 ס"מ, 388 ס"מ, 174 ס"מ – זהים; הגובה נמוך ב-2 ס"מ ל-143 ס"מ, תא המטען קטן ב-50 ליטרים ל-160 ליטרים. המשקל, 1455 ק"ג, כבד ב-25 ק"ג (אין גג מתכת, יש הקשחות במרכב). 

קבריו אינה מוצעת עם מנוע 1.5 ליטר כמו קופר הרגילה אלא רק בשלוש גרסאות הספק של מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר; בכולן אותה תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית –קופר, עם 163 כ"ס; קופר S עם 204 כ"ס; JCW הספורטיבית עם 231 כ"ס.

_DSC0806-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

4. גרסאות ומחירים 

מיני קבריו קופר מוצעת ברמות האבזור 'קלאסיק' ו'פיבוריט', ב-243,000 וב-263,000 שקלים. בצד השני של ההיצע, ל-JCW, רק ברמת האבזור 'טק', מפרט טכני ממוקד הכולל בולמים אדפטיביים, בלמים משודרגים, ומחירה 353,000 שקלים

למבחן קיבלנו את קופר S ברמת האבזור היחידה 'פיבוריט' שמחירה 319,000 שקלים; המנוע שלה מייצר 204 כ"ס (5000-6500 סל"ד) ו-30.6 קג"מ (1450-4500 סל"ד), משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 6.9 שניות והמהירות המרבית 237 קמ"ש. 

במפרט האבזור שלה: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "18, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, תפעול חשמלי למושבי הספורט הקדמיים ועיסוי בזה של הנהג, פריטי עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים. במפרט הבטיחות: תיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית.

_DSC0840-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

5. שימושיות ומרווח

כיאה לקבריו, המיני הפתוחה נראית במיטבה במצב פתוח. מיני כהרגלה שמרה על תפעול חשמלי לארבע השמשות (יש מתג שמעלה ומוריד את כולן ביחד), ועל שתי רמות סגירה לגג. הראשונה מותירה קורות מעל שמשות הצד הקדמיות ומדמה גג נפתח ברכב רגיל. זה עושה  רעש אבל מכניס פחות רוח לתא הנוסעים. בכל אופן, גם כאשר הגג סגור רעשי הכביש והרוח גבוהים.

בפתיחה מלאה הגג מקופל מעל החלק האחורי, ואינו מוסתר כמו שקורה בדגמים גדולים. יש לזה קסם של פעם והיתרון הוא שלמרות ממדים קטנים לקבריו הזו מקום לארבעה. 

שלא תהיינה טעויות. היא אינה מרווחת, הנוסע מלפנים יצטרך להתחשב בזה שמאחור ולא להזיז את המושב יותר מדי ורצוי שהנהג יהיה נמוך, ובכל מקרה לא גבוה. אבל האפשרות קיימת ומשפחתי חובבת הסופרמיני נכנסה ובשמחה. כמובן שכולם העדיפו שאסע עם גג פתוח, כך קל יותר להידחק לאחור. כשהגג סגור האווירה מאחור, ובכן, מאוד אינטימית. 

תפעול הגג פשוט ונוח; לחצן אחד גדול, לחיצה ראשונה לפתיחה חלקית, שנייה למלאה. איכשהו לחצן הפתיחה קצת קרוב מדי לתאורת המפות שהופעלה לא פעם כשתפעלנו את הגג.

_DSC0835-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

6. סביבת נהג ותא נוסעים

תנוחת הנהיגה טובה למדי; כאשר הגג מופשל ומחוץ לעיר, משבי הרוח גורמים לי להנמיך מעט את גובה המושב כדי להיות מתחת לקו הסופה (טוב, לא סופה; משבים ערים). כך אולי אצליח לשמוע משהו מהמוזיקה שמתנגנת. משיחות נפש אפשר לשכוח בייחוד עם היושבים מאחור. במצב הפתוח שדה הראייה לאחור מאוד נפגע; הגג המקופל לא נכנס למרכב אלא ממוקם מעל אזור תא המטען. 

על הנדסת האנוש בסביבת הנהג החדשה של מיני עם הצג העגול בקוטר 24 ס"מ, כבר התלוננו במבחנים לדגם הרגיל. כזכור, הצג העגול שבמרכז נראה מצוין, הגרפיקה על מופעיה השונים נראית נאה והתמונה איכותית. אבל מכיוון שהוא מציג הן את המחוונים, הן את מערכות המדיה, הן את מערכות השליטה, הן את בקרת האקלים – התפעול אינו מוצלח. האייקונים הקטנים קלים לפספוס בזמן נהיגה, כאשר הרוח וכיול המתלים הקשוח מקפיצים את האצבע, ויותר מדי דברים דורשים יותר מדי לחיצות ותנועות. כרגיל, כאשר אנדרואיד אוטו פועל הוא בעצם מבטל את מצבי הצג הנאים. ועוד כרגיל בדגמים האחרונים של קבוצת ב.מ.וו, רוב המצבים הם של 'אווירה', ורק מצב 'ספורט', שהתצוגה שלו היא גם הנאה יותר, באמת משנה. 

7. תא מטען 

תא המטען נראה מוזר בצורה ובפתיחה. הכיסוי נפתח לאחור וכלפי מטה דווקא ויכול להפוך לדרגש עליו ניתן להעמיס 80 ק"ג. מבנה התא מוזר אבל הוא פחות קטן ממה שנראה תחילה. מה שמפריע כאן יותר היא סגירת הדלת שדורשת הפעלת כוח ברמה מופרזת.  

_DSC0870-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

8. מנוע וביצועים 

מנוע ה-2.0 ליטר המשופר של מיני בצירוף תיבת ההילוכים מבצעים מצוין. הפעולה זורמת, הצליל נאה (גם בסיוע הרמקולים) והביצועים משובחים. המנוע שש לטפס למעלה, אך מושך היטב גם מסל"ד נמוך; כעולה מהנתונים, שיא ההספק (204 כ"ס) זמין בתחום של 1,500 סל"ד (ועד 6500 סל"ד), זה של המומנט (30.6 קג"מ) בטווח של 3,050 סל"ד (ומ-1450 סל"ד) לרצועת כוח ממש רחבה (5,050 סל"ד), יעילה ומבצעת. כיף ללחוץ על המצערת, לחוות היענות כזאת של המנוע המסתייעת בפעולה מאוד נעימה של התיבה. 

מה שבאמת מפריע הוא שברכב כזה אין אפשרות לתפעול ידני של התיבה (רק ב-JCW), וזה לא מכבד. זוהי קופר S ספורטיבית, והיא בהחלט תוססת בכבישים הנכונים, היכן שאנחנו אוהבים להגיע במהירות לפנייה ומקפידים בשילוב ההילוך הנכון לקראתה וביציאה ממנה – ובנהיגה כזאת, מתבקשת ברכב הזה בכבישים האלה, זה ממש הפריע. יודעים מה? אפילו מבאס. זה מפריע גם כי התיבה המכוונת כאמור לפעולה חלקה אינה מאוד זריזה בשילוב ההילוכים (מאותה סיבה) ולא ששה להוריד הילוכים. כל אלה מוצאים ביטוי בנהיגה כזאת, גם אם המנוע, על אופיו היעיל, מסתדר היטב עם יחסי ההעברה הארוכים.  

צריכת הדלק ביום מבחן עמדה על 10 ק"מ/ל' ובשיוט נינוח הייתה 13 ק"מ/ל'. 

_DSC0882-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

9. התנהגות דינאמית

כוחה, יכולתה ומקדם החדווה של מיני בפניות היו מרכיבים חשובים לא פחות מאשר הביצועים; יש שיאמרו (ואמרו) יותר. ולמרות שמבנה הקבריו – מביא לפגיעה בחוסן המבני בגלל היעדרו של גג קשיח – נוגס בקשיחות, התחושה היא שעיוות המרכב אינו גדול; מורגש יותר על שבושים גדולים. מיני קבריו שומרת על חדות ועל יכולת גבוהה מהמקובל במכוניות פתוחות. עם זאת, נראה היה כי כאשר הגג סגור, הרכב מעט יותר ממוקד וקשיח. 

התגובות המהירות על גבול הטלפתיה להפניית ההגה והאופן הנחוש בו היא תוקפת פניות, כאילו רק חיכתה לכך מהבוקר, מעוררים חיוך של סיפוק אצלי, מזכירים גם למה אני אוהב מכוניות קטנות ולא כבדות. המיני משנה כיוון בסוג של עליצות שבימים אלה כמעט ונעלם מהעולם.

_DSC0893-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

עם צמיגי 215/40-18 האחיזה בכביש מצוינת והעובדה שהם הכי בקצות הרכב מוסיפה ליכולת. פה ושם ניתן לחוש דרך ההגה שהגלגלים הקדמיים נאבקים על אחיזה אבל זה קורה פחות מאשר פעם ומוסיף לדרמה. אני לא בטוח שאני מקבל מספיק מידע דרך ההגה שכישורי השיחה שלו בעבר היו טובים יותר (בעיקר בדור הראשון של 2000), אבל המשקל שלו עדיין נאות. 

ריסון המרכב למרות תוספת המשקל (הקטנה) נשמר, עבודת המתלים טובה, וקופר הפתוחה מגיבה היטב להרפיות מהמצערת ביציאה מפנייה ומהדקת קווים באופן שיענג חובב נהיגה דינמית. 

הבלמים פועלים היטב, שותפים נאמנים לנהיגה כזאת. בזכות כישורי עצירה טובים ומינון מצוין בעוצמה. 

נוחות הנסיעה מטבע הדברים – בסיס גלגלים ממש קצר, היעדר גג נוקשה, כיול מתלים המכוון אותם ליכולת דינמית גבוהה, צמיגים צנומי-דופן – אינה מרשימה, בייחוד בעיר. הבולמים פועלים היטב, אבל מהלך לא ארוך ואותם מרכיבים כנ"ל מביא לכך שהקבריו מתקשה בטיפול ראוי בשיבושים גדולים ובפסי האטה במהירות עירונית, גלים גדולים מקפיצים אותה מחוץ לעיר, גם כאשר המהירות עולה. בכל הקשור לנוחות, היא טובה פחות מקופר S הרגילה שנבחנה. 

_DSC0796-min.jpg

צילום: אלי שאולי

לקבלת הצעת מחיר

10. מכוניות פתוחות קטנות, עולם הולך ונעלם

בסוף שנות התשעים ותחילת שנות ה-2000 ראינו גל חדש של מכוניות קבריו קטנות יותר או פחות בצד העממי של ההיצע; בין השאר התעשייה התלהבה מדגמים/גרסאות כאלה עם גג קשיח; בין אלה היו אופל טיגרה, ניסאן מיקרה, סיטרואן פלוריאל, פיג'ו 206 ו-207, רנו וינד. 

אלא שהקבריו הקטנה כל כולה נועדה להנאה בלבד – נעלמה מהעולם. מכוניות כזאת מוגבלת בשימוש בגלל מהותה, גם ביום-יום עקב מזג אוויר וזיהום, המבנה שלה פוגם בנוחות הנסיעה ובאיכותה – והיא יקרה ולא במעט מהצעות קרובות בבסיס, נופלת מהן בגלל אותן בעיות. אנשים קנו קבריו פחות ופחות, והמעבר – בצד אחר של שוק הרכב העולמי – להעדפה מוחלטת של דגמי פנאי הצביע מה מעניין את הרוב המוחלט של רוכשי הרכב. וכל אלה לפני הצורך בייצור דגמים חשמליים בנוסף. 

מיני קופר קבריו נותרה מעין גיבורה אחרונה בתחום. אין היום קבריו קטנות אמיתיות (וסליחה פיאט 500; את לא), בוודאי לא כאלה שמאפשרות ארבעה מושבים.

מיני קופר קבריו - סיכום

החל מ-239,000 שקלים ועד 319,000 לרכב ההדגמה, כ-15% יותר לרכב שבאופן מובנה הוא שימושי פחות – אבל אין לה מתחרות, לא במחיר קרוב, גם לא ביקר בהרבה.  אבל, למרות כל העניינים האלה, וגם דברים רלוונטיים לנהיגה (בעיקר נוחות), אין לכל אלה משמעות רבה בהקשר המדובר, בוודאי לא עבור מי שיכול להרשות אחת כזאת לעצמו. כי מיני קופר קבריו היא הדבר הרחוק ביותר משיקולי תמורה, אבל היא הדבר הקרוב המאוד למכונה שמעניקה כל כך הרבה חיוכים בכלל, בשעות, בנוף ובנהיגה המתאימה לה בפרט. 

מיני קופר קבריו: השאלות החשובות

גרסת הקבריו שומרת על רוח המותג – עיצוב שובב, חיבור רגשי והנאה מנהיגה – אך מוסיפה את רכיב הגג הנפתח שמעצים את תחושת החופש והכיף. היא קטנה, קלילה ומלאת אופי, אחת הבודדות שעדיין מציעות ארבעה מושבים וגג נפתח אמיתי.

0

מיני קבריו אינה מוצעת עם מנוע 1.5 ליטר כמו הקופר הרגילה, אלא בשלוש גרסאות של מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר:

קופר – 163 כ"ס

קופר אס - 204 כ"ס

גרסת JCW ספורטיבית – 231 כ"ס


כולן עם תיבה כפולת מצמד עם 7 הילוכים והנעה קדמית.

0

קופר קלאסיק - 243,000 שקלים

קופר פייבוריט - 263,000 שקלים

קופר S פייבוריט - 319,000 שקלים

JCW טק - 353,000 שקלים

0

למרות שהיא קבריו קטנה, יש בה ארבעה מושבים ותא מטען בנפח 160 ליטרים עם מכסה הנפתח כלפי מטה ויכול לשמש כמשטח העמסה. עם זאת, לא המושבים האחוריים ולא תא המטען הופכים אותה לשימושית במיוחד - היא צפופה מאחור ומיועדת בעיקר לשניים שיניחו את הציוד שלהם במושבים האחוריים

0

כמו כל מיני - תוססת ומהנה: המנוע מגיב בחדות, הצליל נאה, וההתנהגות הדינמית מזכירה את ימי הזוהר של מיני. ההיגוי חד, האחיזה גבוהה, והיא מזמינה נהיגה בכבישים מפותלים. נוחות הנסיעה פחות מרשימה, במיוחד בעיר.

0

לא. רק גרסת JCW מציעה תפעול ידני. בגרסת Cooper S אין מצב ידני אמיתי, וזה חיסרון מורגש עבור נהגים חובבי שליטה.

0

במבחן הדרכים של אוטו נמדדה צריכה של כ-10 ק"מ לליטר בשימוש משולב, ובשיוט רגוע ניתן להגיע ל-13 ק"מ לליטר – תוצאה טובה יחסית לרכב בנזין חזק ופתוח.

0

הנוחות אינה הצד החזק שלה – בסיס גלגלים קצר, מתלים קשיחים וצמיגים נמוכי חתך גורמים לקופצנות בשיבושים. מחוץ לעיר היא משתפרת, אך זהו רכב שמכוון יותר להנאה מנהיגה מאשר לנוחות.

0

הגג נפתח בלחיצה אחת, בשתי דרגות: פתיחה חלקית המדמה גג שמש, או פתיחה מלאה. הוא מתקפל מעל תא המטען ואינו מוסתר – מה שמוסיף קסם רטרו. הרוח מורגשת, אך זהו חלק מהחוויה.

0

לא באמת. מיני קבריו היא כמעט יחידה בקטגוריה של קבריו קטנה עם ארבעה מושבים. מתחרות ישנות כמו פיג'ו 207 או פיאט 500 קבריולה נעלמו מזמן. לכן היא עומדת לבדה – זה דווקא חלק מהקסם שלה.

0

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.