ב.מ.וו i5 2025

ב.מ.וו i5 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

ב.מ.וו i5 eDrive40 חשמלי, Elegant ,2x4 2025

  • רקע כללי

    בתחילת 2024 נחת בישראל הדור החדש (שמיני) של ב.מ.וו סדרה 5, כאשר לראשונה בתולדות הדגם מוצעת גם גרסה כל חשמלית אשר מכונה ב.מ.וו i5.

     

    הדגם החדש, מבוסס כקודמות על רצפת CLAR (גם דגמים גדולים אחרים של ב.מ.וו) לאחר שינויים משמעותיים שנועדו לשרת את הגרסה החשמלית. הרכב גדל מקודמו בכל הממדים, במעט, אבל התוצאה בולטת; בסיס הגלגלים ב-2 ס"מ ל-299.5 ס"מ, האורך ב-10 ס"מ ל-506 ס"מ, הרוחב ב-3 ס"מ ל-190 ס"מ והגובה ב-3.5 ס"מ ל-151.5 ס"מ. למרות זאת, תא המטען קטן ב-10 ליטרים ל-520 ליטרים, ובגרסה החשמלית 490 ליטרים. 

     

    בישראל מוצעת הסדאן החשמלית בשתי גרסאות. האחת היא eDrive40 – מנוע אחד והנעה אחורית, 340 כ"ס, 43.8 קג"מ והמשקל 2205 ק"ג; השנייה היא M60 xDrive – שני מנועים והנעה כפולה, 601 כ"ס ו-83.6 קג"מ, והמשקל 2380 ק"ג.

     

    הסוללה היא 83.9 קוט"ש (ברוטו) וטווח הנסיעה המרבי הוא 550 ק"מ ב-40, ועד 497 ק"מ ב-M60; הספק הטעינה המהירה עד 205 קילוואט.

  • עיצוב ונוכחות

    בתמונות ואפילו במבט ראשון קשה להתלהב מעיצובה של ה-5 החדשה. מה שמפריע בעין בעיקר הוא מבנה החלק האחורי: הקורה, קו המותן ושמשת הצד. נראה היה שמעצבי i5 רצו להעניק לרכב מראה פחות כבד מאשר זה של סדרה 7 החדשה, קצת לנטרל את הממדים שתפחו. 

     

    אבל המכונית שהתייצבה למבחן, צבועה ב'אפור בטון' עם פריטי עיצוב השמורים ל-'M פרפורמנס' נראתה מצוין, וחישוקי "21 סביב מסכמים רכב שהמופע שלו אולי לא לטעם כולם, אבל בפירוש רב נוכחות.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מזכיר את זה שב-7 עם איכות חומרים גבוהה, הידור רב ושימוש מוקפד במרכיבים. 

     

    דגם חדש כזה והיום מחייב את המילה האחרונה במולטימדיה, וכאן זה דור 8.5 של i-דרייב. לא התלהבנו מהכיוון ה"סמארטפוני" בו הלכה ב.מ.וו בשנים האחרונות, וכעת היא הלכה קצת יותר. עם זאת, השליטה בתפעול המערכות באמצעות החוגה המוכרת והנאה טובה ומוצלחת.

     

     תנוחת הנהיגה טובה והיא נמוכה כצפוי. המושב עצמו נוח מאוד, אך ברשימת החוסרים יצוינו סגירת דלתות שאינה רכה ומושב שאינו מאוורר.

     

    המרחב מאחור נדיב, מרווחי הרגליים והראש ראויים. החומרים מכובדים, ולרשות הנוסעים בקרת אקלים דו-אזורית. 

     

    תא המטען אינו עמוק וגדול. הוספת גלגל חלופי גוזלת מקום רב, שכן אי אפשר לאחסנו מתחת לרצפה.

  • מנוע וביצועים

    בגרסת M60 שנבחנה מערכת ההנעה מכוונת לתחושה של הנעה אחורית; המנוע האחורי חזק בהרבה מזה הקדמי – 340 כ"ס מול 261 כ"ס – וזה מורגש. 

     

    הביצועים מרשימים מאוד, אבל הנהג לא בהכרח 'יודע' על כך. העוצמה כבירה, אך בגלל פעולת דוושה מדויקת, העברת כוח ליניארית ובידוד טוב – והתוצאה היא שאפשר להגיע בקלות למהירויות כה גבוהות שחשמליות אחרות כלל אינן מגיעות אליהן, וכמעט מבלי לשים לב.

    מצב ספורט מוסיף עוד דרמה לתאוצה,  

    ובעוד רוב החשמליות מוגבלות מהירות לטובת שימור הסוללה, בכלים מתוצרת גרמניה שמיועדים לאוטובאן מהירות מרבית גבוהה היא הכרח - 230 קמ"ש במקרה של ה-M60 - והיא מטפסת לשם בקלילות.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    בגרסה M60 שנבחנה, לאורך מסלול נינוח עם מזג אוויר שייתר צורך במיזוג, נרשמה צריכה של 4.8-5.0 ק"מ/קוט"ש לטווח של 380-400 ק"מ. קטע דינמי מאתגר העלה את הצריכה והוריד את הטווח: 4.3 ק"מ/קוט"ש, 330 ק"מ.

    בממוצע המבחן כולו עמדה הצריכה על 4.5 ק"מ/קוט"ש והטווח היה 350 ק"מ.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      567 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      83.9 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      205 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:30 שעות
  • נוחות והתנהגות

    למרות הממדים הגדולים והמשקל הכבד מאוד, ה-i5 מתנהלת להפליא גם בעיקולים הדוקים. מערך המתלים שולט היטב במרכב בעומס והרכב מרוסן כנדרש, אפילו בפנייה עם פני כביש גליים. ההיגוי האקטיבי לא רק שמסייע ליכולת פנייה משופרת, אלא יוצר תחושה כאילו והרכב "התכווץ" בתוך הפנייה. מופלא. 

     

    אבל בעיקר, זו מכונית המאפשרת גם כיום ליהנות מהנהיגה בה כמו בסדרה 5 של פעם, אז כשהייתה קטנה וקלה בהרבה - והיא מערבת ומהנה באופן שהוא מאוד נדיר בעולם החשמלי.

     

    בהתחשב ביכולת הדינמית הגבוהה ובצמיגים נמוכי החתך, נוחות הנסיעה ממש מפתיעה לטובה. 

    זו מכונית מאוד נעימה בעיר, ולמרות שמשהו מחספוס הכביש אומנם מורגש בפנים, אך היא מתמודדת היטב עם שיבושים בגדלים שונים, סופגת ומרוסנת בהרבה ממה שמוכר בחשמליות גדולות. רעשי הרוח והכביש נשמרים אף הם בגבולות הסביר. 

     

    הבלמים מאוד טובים ביחס למכוניות חשמליות אחרות, אבל פחות מרשימים עבור ב.מ.וו. קצת יותר עוצמה וקצת יותר תחושה היו מתקבלות בברכה.

  • תמורה למחיר

    הבעיה העיקרית של i5 היא במחיר המאוד גבוה שלה – גם אם היא זולה ממרצדס EQE המקבילה.  

    המשמעות היא שרק מעטים מאוד יוכלו ליהנות מב.מ.וו i5 ולהתרשם ביום-יום מהיכולת ומאיכות הביצוע של מכונית משובחת זאת.

  • גרסאות ורמות גימור

    ב.מ.וו i5 2025 מוצעת בישראל בשתי גרסאות – e40 עם מנוע יחיד (אחורי), 340 כ"ס וטווח של 550 ק"מ או M60 כפולת מנועים והנעה, 601 כ"ס וטווח של 497 ק"מ.

     

    האבזור ב-40 עשיר למדי וכולל: תאורה אדפטיבית, גג זכוכית, מערך מצלמות וחיישנים היקפי, תפעול הרכב מרחוק, תפעול חשמלי לתא המטען, למושבים הקדמיים ולהגה, תצוגה עילית, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, מערכת שמע של B&O ועוד.

     

    גרסת M60 מוסיפה באבזור ובמפרט הטכני: מתלים אדפטיביים, היגוי אחורי, בלמי M ספורט ועוד. היא מוותרת על מערכת השמע של B&O אך מוסיפה בקרת אקלים ארבע-אזורית.

  • בטיחות

    ב.מ.וו i5  נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2023 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 89% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 86% בהגנה על הולכי רגל ו-78% במערכות בטיחות מתקדמות.

    היצע מערכות הבטיחות כולל כסטנדרט: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי של רכב בשטח מת, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב בו, חנייה אוטומטית.

  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    ב.מ.וו i5 היא מכונית משובחת ביותר, חשמלית מעולה ממש. היא עשויה היטב, הביצועים שלה מעל ומעבר, נוחות הנסיעה מצוינת והיכולת הדינמית שלה היא דוגמה ומופת. 

    מעבר לכך היא מוכיחה שלא כל החשמליות נולדו שוות - יש בה רמה אחרת של ליטוש, רהיטות ובשלות, והיא טובה בפער מהרבה דגמים חשמליים שיש להם מפרט מרשים לא פחות על הנייר.

ב.מ.וו i5 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

ב.מ.וו i5 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    ב.מ.וו i5
    ב.מ.וו i5 eDrive40 חשמלי, Elegant ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 567
    מחיר מחירון ₪589000
  • ג'נסיס G80
    ג'נסיס G80, אוט', 2.5 ל' טורבו, Exclusive ,4x4
    הספק כוח סוס 300
    מחיר מחירון ₪399990
  • electric.svg
    אקספנג P7
    אקספנג P7 חשמלי (83 קוט"ש), Long Range, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 576
    מחיר מחירון ₪214990
  • energy_2.svg
    וולוו S90
    וולוו S90 אוט', 2.0 ל' טורבו פלאג-אין היברידי, T8 Plus Bright, 4x4
  • אודי A6
    אודי A6 45 TFSI אוט', 2.0 ל' טורבו, היברידי מתון, S-Line ,4x4
    הספק כוח סוס 265
    מחיר מחירון ₪530900
  • מרצדס E קלאס
    מרצדס E200 אוט', 2.0 ל' טורבו היברידי-מתון, Premium
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪549900

חוות דעת גולשים על ב.מ.וו i5

יש לכם ב.מ.וו i5?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם ב.מ.וו i5? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.