ב.מ.וו iX 2025

ב.מ.וו iX 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

ב.מ.וו iX xDrive50 חשמלי, Spirit, 4x4 2025

  • רקע כללי

    ב.מ.וו iX הוא רכב פנאי חשמלי חדש בהיצע הדגמים של היצרנית הבווארית. ממדיו דומים לאלו של ב.מ.וו X5 והוא הוצע בישראל עד אוקטובר 2024 בשתי גרסאות: xDrive 40 ו-xDrive50 כאשר לכל גרסה ישנם שני מנועים, אחד על כל סרן, ולכן ההנעה כפולה. ברבעון האחרון של 2024 הוצאה גרסה 40 מן המבחר, גרסה 50 הוזלה משמעותית ובוצע עדכון של רמות הגימור. לגרסת 50 הספק משולב של 523 סוסים ונתון מומנט של 78 קג"מ. היא מצוידת בקפיצי אוויר כסטנדרט, כשהטווח המרבי המוצהר עומד על 600 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בקצב של עד 200 ק"ו.
  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב של ב.מ.וו iX בוטה מאוד, שנוי במחלוקת, ומזוויות מסוימות נראה גמלוני; למרות גובהו הוא גם קרוב לכביש והחרטום המיוחד לא ממש מושך.
  • תא נוסעים ומטען

    כאשר נכנסים לתא הנוסעים מגלים שהעיצוב הקלאסי והעשיר המוכר של המותג הוחלף בכזה מינימליסטי ונטול מתגים. גם ב.מ.וו משנה מדרכה, ומציבה מאחורי גלגל ההגה המוזר צג גדול וארוך של "14.9, החובר למחוונים המוקרנים. העיצוב מיוחד אך פחות נאה, החומרים הידידותיים לסביבה אינם מזמינים תמיד וההופעה הכוללת אינה עשירה מספיק. והתפעול? הוא רחוק מלהיות אינטואיטיבי, אבל בסוף לומדים. גם גג הזכוכית מיוחד כאשר במקום כיסוי יש אטימה אלקטרואופטית, ובהחלט מעניין מה תהיה היעילות שלה בקיץ. סביבת הנהג הנמוכה בשילוב תנוחת נהיגה גבוהה יוצרות שדה ראייה מעולה לפנים, והמצלמות ההיקפיות מסייעות עם היתר. מושב הנהג אינו נוח במיוחד וכיוון הקשיחות והתמיכות נעשה דרך הצג, וזה לא ממש נוח. המושב האחורי קעור כדי לכסות את הקורות הרחבות. מבנה זה מסיט את היושבים למרכז. הרצפה השטוחה ושפע המקום לרגלים מעניקים מרחב עצום, אך תנוחת הישיבה מעט נמוכה. לתא המטען, שאינו ענק (500 ליטר), מבנה שימושי. הרמת הכיסוי אינה נוחה.
  • מנוע וביצועים

    התפוקה המשולבת בגרסה 50 היא 523 כ"ס ו-78 קג"מ, ולמרות משקל עצמי של 2.7 טון, הביצועים מעולים: 4.6 שניות ל-100 קמ"ש. המהירות מוגבלת ל-200 קמ"ש. ב.מ.וו כיילה את מערך ההנעה כך שהתאוצה תהיה לינארית ככל שניתן, ובניגוד לחשמליות חזקות אחרות, אותה תאוצה לא תאתגר את שרירי הצוואר. הביצועים מצוינים גם בעליות ממושכות, גם בעקיפות בתנאים מכבידים, ותאוצות ביניים מעולות מוגשות בחוסר מאמץ.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg
    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      606 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      111.5 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      148 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:35 שעות
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה אינה מצטיינת במהירות איטית; אולם, ככל שעולה המהירות הנוחות משתפרת – וה-iX מעודן ונעים, ומסנן היטב גם את רעשי הכביש. בכביש גלי מאוד ובמהירות גבוהה הוא עלול להתנדנד מדי, באופן שיכול לפגום גם בביטחון. מערך המתלים מצליח להתמודד עם המשקל היטב בפיתולים וההיגוי האחורי מסייע לצלוח פניות באופן מהיר עם יכולת מעולה וללא דרמות. הבלמים, הטובים מהמקובל בתחום, מתקשים בעומס ממושך בגלל המשקל, וחסרים חדות ודיוק.
  • תמורה למחיר

    כשלעצמו מדובר ברכב יקר מאוד. אולם לאחר הורדת המחיר באוקטובר 2024 הפך שילוב ההספק-הנעה/מחיר לאטרקטיבי מאוד ביחס לזה של דגמי הפנאי החשמליים הגדולים של אודי ומרצדס - והתמורה ביחס אליהם מעולה.
  • גרסאות ורמות גימור

    ב.מ.וו iX50 מוצע החל מאוקטובר 2024 בשלוש רמות אבזור. ב'ספיריט' תאורת לד, חישוקי "21, גג זכוכית עם הצללה פוטואלקטרית, מפתח חכם, סגירת דלתות רכה, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, צג "12.3, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית ובקרת אקלים ארבעה-אזורית. ברמת גימור 'טק' גם מושבים קדמיים עם אוורור ועיסוי, מערכת שמע של הרמן קרדון, פריטי גימור ספורטיביים בחוץ וגימור מהודר יותר בפנים. ברמת האבזור 'סופריור' הבכירה מצטרף היגוי אחורי ובנוסף חישוקי "22; הריפוד והדיפון מהודרים יותר.
  • בטיחות

    ב.מ.וו iX נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2021 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 91% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 73% בהגנת הולכי רגל ו-81% על תפקוד מערכות בטיחות. במפרט הבטיחות של רמת גימור ספיריט: בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב וניטור אקטיבי של שטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. ברמת גימור 'טק' ומעלה מתווסף מעבר נתיב אוטונומי.
  • מה חדש בדגם

    השיווק של גרסה xDrive40 הופסק באוקטובר 2024, גרסה 50 הוזלה משמעותית ורמות הגימור עודכנו. אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • טווח נסיעה

    במבחן מאומץ רשמנו טווח של 420 ק"מ. בקצב התנועה, הטווח נע בין 495 ל-510 ק"מ עם ממוצע צריכה של 4.7-4.8 ק"מ/קוט"ש. נאה בהחלט.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    לא כל המרכיבים בב.מ.וו iX מוצלחים - בייחוד העיצוב וסביבת הנהג. אבל מעבר לכך מדובר ברכב מרשים בכישוריו – ביצועים, טווח חשמלי, יכולת דינמית – ונעים מאוד בנסיעה.

ב.מ.וו iX מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

ב.מ.וו iX כתבות ומבחני דרכים

ב.מ.וו iX השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    ב.מ.וו iX
    ב.מ.וו iX xDrive50 חשמלי, Spirit, 4x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 606
    מחיר מחירון ₪604900
  • electric.svg
    ניאו EL8
    ניאו EL8 חשמלי (100 קוט"ש), Ultimate ,4x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 510
    מחיר מחירון ₪594900
  • electric.svg
    קאדילק ליריק
    קאדילק ליריק חשמלי, Luxury ,4x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 513
    מחיר מחירון ₪679990
  • electric.svg
    קאדילק אסקלייד IQ
    קאדילק אסקלייד IQ חשמלי, Luxury 1 ,4x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 740
    מחיר מחירון ₪700000
  • electric.svg
    קיה EV9
    קיה EV9 חשמלי, 7 מק', Executive, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 563
    מחיר מחירון ₪399000
  • electric.svg
    אודי Q6 e-tron
    אודי Q6 e-tron 45 חשמלי, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 524
    מחיר מחירון ₪501900
  • electric.svg
    אודי Q6 e-tron ספורטבק
    אודי Q6 e-tron 45 ספורטבק חשמלי, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 0
    מחיר מחירון ₪521900

חוות דעת גולשים על ב.מ.וו iX

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (2)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

5

יש לכם ב.מ.וו iX? כתבו חוות דעת

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.