קופרה לאון 2025

קופרה לאון 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בספטמבר 2024 החל שיווקה בישראל של הגרסה המחודשת לקופרה לאון. הרכב, שהוצג לראשונה ב-2021, זכה לעדכון משמעותי בהופעה עם קבלת החזית החדשה של המותג, בהשראת הטווסקאן. כתוצאה מכך, יחידות התאורה חודשו ויחד עם חתימת הלד העדכנית גובש מראה ספורטיבי ובולט מבעבר.

    סביבת הנהג מאופיינת, כמקובל במותג, בגווני ברונזה ובתוכה בוצעו עדכונים שבראשם החלפת צג המולטימדיה בגדול יותר – "12.9 לעומת "10 בעבר - עם ממשקי שיקוף סלולרי אלחוטיים.

    כמו בעבר תוצע הלאון בגרסת ה-2.0 ל' טורבו-בנזין 300 כ"ס החזקה, בגימור העשיר יותר שמכונה VZ. במקביל, תוצע האחות השגרתית יותר בעלת מנוע ה-1.5 ליטר טורבו עם מחצית ההספק (150 כ"ס). לרשותה, מערך היברידי מתון (48v) ו-25 קג"מ. התיבה, בשני המקרים, כפולת מצמד עם 7 הילוכים.

    גרסת ה-2.0 ליטר טורבו הפחות חזקה (190 כ"ס), ששווקה בישראל בעבר, לא תוצע כרגע בארץ.

  • עיצוב ונוכחות

    שלא כמקובל השינויים העיצוביים במתיחת הפנים גדולים מאוד – ובעיקר: חיברו את הרכב בעיצובו. אם קודם לחידוש לאון נראתה מעט אנמית, כעת היא זכתה לחרטום אגרסיבי ובולט, ומאחור קווי תאורה רוחביים חדשים ובמרכזם סמל מואר, ויש לכך ביטוי ויזואלי חזק. כל השינויים עושים את קופרה לאון למכונית מושכת מבטים בעיצוב ספורטיבי נאה.
  • תא נוסעים ומטען

    השינויים בסביבת הנהג הולכים באותה דרך של העיצוב החיצוני, משלבים הופעה מחודדת, גווני ברונזה, פקדים תכליתיים ועדכון מערך הבידור/מידע.

    בהגה החדש שני לחצנים עגולים: הימני להתנעה, השמאלי לשינוי מצבי הניהוג – ולכך מוסיף מתג אלחוש בקרת היציבות הנמצא היישר מעל הבורר. זו האווירה הספורטיבית שקופרה רוצה ליצור, וכאן זה עובד היטב.

    החומרים טובים לרוב, גם אם חלקם נוקשה, ובמסגרת העדכון נוסף דיפון דמוי-עור איכותי יותר במרכיבים כמו הקונסולה שבין המושבים. הצג המרכזי גדל, מ-"10 ל-"12.9, נוספו לו ממשקי קישור אלחוטיים, והוא גם נראה טוב יותר.

    תפעול המערכות מהצג דורש היכרות, והשימוש בפסי מגע לשליטה בטמפרטורה, בעוצמת השמע וגם בחלון הגג אינו נוח; לפחות כעת הם מוארים. לחצני תפעול האורות ומיקומם עדיין מבלבלים.

    גם המחוונים חדשים, והתצוגה בהם נאה. סביבת הנהג משלבת תאורת אווירה מיוחדת מתחת לשמשה, הממשיכה לדיפון הדלתות וזו מחליפה צבעים עם התרעה על רכב בשטח מת.

    מערך הבטיחות עודכן ועדיין פעלתן מדי לפרקים, במיוחד כאשר החשש הוא מתאונת חזית, ואז גם החגורות נמתחות ללא צורך.

    המושבים חדשים אף הם, נאים למראה ובעיקר נעימים. תנוחת הנהיגה טובה – נמוכה מספיק ולא מדי. שדה הראייה לאחור אינו מוצלח.

    המרחב מאחור נאה, אך לנוסע במרכז לא יהיה נוח בגלל מבנה המושב ומנהרת ההינע הגדולה. נפח תא המטען, 380 ליטרים, טוב, המבנה שימושי והוא עשוי היטב.

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ליטר המוכר של פולקסווגן, מתגלה, כרגיל, כמנוע מאוד יעיל. הוא נעים מאוד בשיוט רגיל והיכולת טובה מאוד גם במצבי עומס; בזכות התוספת של מנוע חשמלי קטן במערך ההיברידי-מתון (19 כ"ס, 5.7 קג"מ) האצות הביניים טובות יותר, הרבה בזכות מומנט זמין באפס סל"ד.

    פעולת התיבה נעימה ורכה אך לעיתים התגובה שלה איטית מדי, מה שמפריע בעומס ולעיתים גם בהתנהלות עירונית. במצבי הניהוג הרגילים תגובת המנוע למצערת אינה חדה ומיידית.

    בנהיגה בעיר, כמו בדגמים אחרים עם אותה תיבה, נשמעות נקישות.

    בגרסת ה-VZ מנוע ה-2.0 ליטר טורבו רב ההילה, והוא מתעורר בגרגור גברי, ומייצר צלילים מפתים ואפילו מינון של "פיצוצים" מתוזמנים היטב. הביצועים מעולים, המכונית מאיצה היטב בכל מצב ולא ממש מפסיקה.

    זה אומר שביציאה מהמקום קל להכניס את בקרת היציבות לפעולה, או לעורר יללות צמיגים. התיבה לרוב נעימה, אבל לעיתים, דווקא במצב 'ספורט' הפחות-קיצוני מגיבה בסוג של עצבנות מוגזמת לקיק דאון.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק בגרסת 1.5 ל' טובה, בייחוד תחת עומס, ובמהלך המבחן נעה בין 12.9 ק"מ/ל' – בתוואי מאתגר ובקצב מהיר – ובין 15.5 ק"מ/ל' בשיוט. קשה לשמור על צריכת הדלק בגרסת VZ החזקה, וזה אומר שבנסיעה רגועה יחסית ריחפנו סביב 13 ק"מ/ל', וביום המבחן המאומץ נרשמו 9.1 ק"מ/ל'. סביר.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      18.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      14.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      50 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      8
  • נוחות והתנהגות

    ברכבי המבחן הותקנו בולמים נשלטים-אלקטרונית (עם 15 מצבים). נוחות הנסיעה בעיר נאה על שיבושים קטנים, אך הבולמים אינם סופגים כנדרש שיבושים בינוניים וגדולים. בנוסף, במצב הרך וכאשר יש נוסעים ברכב, הריסון אינו מספק והרכב מתנדנד.

    בנסיעה בין-עירונית הנוחות טובה יותר, אך שיבושים גדולים מורגשים מדי ובמקרים רבים רצוי לנוע במצבים היותר נוקשים של הבולמים, בהם הספיגה מדודה יותר, והריסון משופר.

    חלק מהאשמה בחוסר הנוחות, כמו גם לרעשי הכביש המאוד נוכחים, הם צמיגי 235/35-19 שהותקנו ברכבי המבחן. היכולת הדינמית טובה מאשר לפני החידוש. לאון נכנסת היטב לפנייה, גם במהירות גבוהה.

     

    הכוח בגרסת ה-1.5 ליטר אומנם אינו מאתגר את האחיזה של הצמיגים הקדמיים, אך מאפשר להדק את קו הפנייה עם החלק האחורי כשרוצים. גרסת VZ מגיבה בנחישות להפניה אבל באופן שאינו מוגזם או מרתיע. על כבישים טובים, בפניות מהירות היא מציגה אחיזה מצוינת וקצב כמעט בדיוני עבור מכונית הנעה קדמית. בכבישים חלקלקים או משובשים הנטייה לתת היגוי בולטת והזנב נטוע מדי, ועם זו המכונית מהנה למדי גם בתנאים כאלו.

    בשתי הגרסאות ההיגוי מהיר, 2.1 סיבובים מנעילה לנעילה, והתגובה הראשונית של הרכב להפניה טובה. עם זאת, הוא אינו חד, לא מעניק מספיק תחושה ומשקלו קל מדי. הבלמים בשתי הגרסאות חסרים עוצמה וחדות בתחילת מהלך הדוושה, אבל העוצמה מספקת.

  • תמורה למחיר

    קופרה לאון המחודשת מוצאת מולה בעיקר מתחרה מיוחסת מבית, פולקסווגן גולף, שבגרסת 1.5 ליטר עם מכלולים דומים היא דווקא יקרה פחות ומאיצה טוב יותר - ולכן התמורה בינונית. בגרסת VZ הספורטיבית היוצרות מתהפכות - לקופרה יש יותר כוח מאשר לגולף GTI, יותר מקום לנוסעים והיא גם מעט יותר דרמטית. אבל בעיקר, היא זולה משמעותית, כך שהתמורה טובה.
  • גרסאות ורמות גימור

    קופרה לאון מצוידת כסטנדרט בחישוקי "18, תאורת לד, גג זכוכית, מחוונים מוקרנים, מפתח חכם, תאורת אווירה משתנה ועוד. חבילת 'קאררה' תוסיף חישוקי "19, שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים ומערכת שמע משודרגת של 'סנהייזר'. ב-VZ, בנוסף לכך, גם מושבי ספורט משודרגים, ריפוד עור (בצבע שחור או כחול), ותפעול חשמלי למושב נהג.
  • בטיחות

    קופרה לאון המעודכנת נבחנה-מחדש ב-2025 במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכתה לציון של 5 כוכבים, עם 88% בהגנת מבוגרים, 86% בהגנת ילדים, 82% בהגנת הולכי רגל ו-77% על מערכות בטיחות.
    מערך הבטיחות עודכן במתיחת הפנים וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית, עשר כריות אוויר ועוד.

  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    קופרה לאון ייחודית, ספורטיבית ומושכת.

קופרה לאון מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

קופרה לאון כתבות ומבחני דרכים

קופרה לאון השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    קופרה לאון
    קופרה לאון, אוט', 1.5 ל' טורבו היברידי מתון (150 כ"ס)
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪189900
  • on
    פולקסווגן גולף
    פולקסווגן גולף (מ. פנים) 1.5 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', Life
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪176900
  • on
    אודי S3+RS3
    אודי S3 TFSI ספורטבק (מ. פנים), 2.0 ל' טורבו, אוט', 4x4
    הספק כוח סוס 333
    מחיר מחירון ₪423500
  • on
    ב.מ.וו סדרה 1
    ב.מ.וו 120, אוט', 1.5 ל' טורבו היברידי -מתון, Pure ,2x4
    הספק כוח סוס 170
    מחיר מחירון ₪249900

חוות דעת גולשים על קופרה לאון

4.3/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (4)

הנאת נהיגה

4.5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.3

מרווח ישיבה

4.3

תא המטען

4

יש לכם קופרה לאון? כתבו חוות דעת

קופרה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.