פורד אקספלורר 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בנובמבר 2024 הושקה הגרסה המחודשת של רכב הפנאי הגדול (E-SUV) פורד אקספלורר.

    הדור השישי-נוכחי שנחשף ב-2019 היה שונה משמעותית מקודמו – גדל בקטגוריית גודל, התבסס על רצפת הנעה אחורית והצטייד במנועי טורבו.

     

    כרגיל במתיחות פנים נעשו שינויים במרכיבי העיצוב החיצוני: הסבכה החדשה אגרסיבית מבעבר, יחידות התאורה עדכניות ומתקדמות מאשר עד כה, והפגושים שונים.

     

    בסביבת הנהג השינויים בהתאם לרוח התקופה; צג המולטימדיה גדל בהרבה – מ-"8 ל-"13.2 – ולצידו לוח מחוונים חדש. לפי פורד איכות החומרים בתא הנוסעים שופרה אף היא.

     

    אין שינויים ביחידות הכוח: לגרסה הרגילה מנוע 2.3 ליטר טורבו המייצר 300 כ"ס ו-42.9 קג"מ, והיא מוצעת בהנעה אחורית או כפולה. גרסת ST מצוידת במנוע 3.0 ליטר V6 כפול מגדשים המייצר 400 כ"ס ו-57.3 קג"מ, והוא משודך להנעה כפולה. ל-ST כיול מתלים ספורטיבי ובלמים משופרים, כמו גם פריטי עיצוב ספורטיביים.

    שתי הגרסאות משודכות לתיבה אוטומטית עם 10 הילוכים.

  • עיצוב ונוכחות

    מלפנים, הדגם המחודש בוטה ואגרסיבי מבעבר. בזנב, מתיחת הפנסים וחיבור באמצעות קורת תאורה מעניקים לו הופעה מכובדת יותר. התוצאה בולטת, אך לטעמנו פחות נאה מאשר זו של הדגם המוחלף.
  • תא נוסעים ומטען

    ליבת העניין באקספלורר המחודש טמונה במערכת המולטימדיה ובהנדסת האנוש. בסביבת הנהג ונוסעיו. במקום טאבלט זקור, הססן בתגובתו, אקספלורר משלב בין מסך המגע הרוחבי לפקדים פיזיים באופן מוצלח מבעבר; העסק עובד כהלכה, נראה מודרני, ומסתייע במערכת הפעלה מעודכנת (סינק-4).

    בולטים בחסרונם קיצורי דרך פיזיים לבקרת האקלים. לוח המחוונים המוקרן בגודל "12, וגם הוא שופר לאין שיעור, הן בגרפיקה והן במידע.

     

    חרף מאמץ-יתר עם חומרי דיפון הדומים לסיבי פחמן, המראה הכולל נאה והביצוע טוב, פחות מרושל מקודמו.

    תנוחת הנהיגה גבוהה וזו חושפת בפני הנהג חרטום גלוי, כולל הקצוות, אבל אפילו עם החיישנים והמצלמות – הראות לאחור לא מוצלחת. הסיבה לכך נעוצה בשדה ראייה מוסתר בחלקו לאחור בשל עיצוב קורות C, וכן בשל מראות צד קטנות מדי. מושב הנהג סובל מבסיס קצר, וממשענת גב שלא הייתה נוחה לכל הבוחנים.

     

    הדלתות מאחור נפתחות ב-90 מעלות, ומקלות מאוד על התקנת מושבי בטיחות. המרחב בשורה השניה מצוין, אך השורה השלישית - כרגיל בז'אנר - מיועדת לילדים בלבד.

    תא המטען, גם כאשר המושבים בתפוסה מלאה - מציע נפח נאה של 401 ליטרים, וישנו שפע של תאי אחסון ברחבי תא הנוסעים.

  • מנוע וביצועים

    כבר בגרסה הרגילה שנבחנה (300 כ"ס) העוצמה של המנוע גדולה, גמישותו עמוקה והקולניות שלו נוכחת בפנים ובחוץ; בסיועה של תיבת הילוכים ערנית הוא יאיץ את המכונה המגודלת בזריזות ויבצע עקיפות כפולות – גם במעלה הררי תלול בקלילות, גם במהירות לא נמוכה.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק בסיום המבחן המאומץ הסתכמה ב-8 ק"מ/ל'. לא חריג בסגמנט, אבל בהחלט לא מבריק.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      10.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      8.3 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      67 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר אינה טובה. היא נפגמת בגלל פעולת בולמים שאינה סופגת כנדרש שיבושים קטנים כגדולים, והמפגש איתם כמעט ואינו מרפה מהנוסעים. עם פסי האטה מתמודד האקספלורר טוב יותר.

     

    בכבישים בין-עירוניים מציג הרכב איכות נסיעה טובה (גם) בזכות מנוע מוחרש עד 110-120 קמ"ש, שאון כביש שאינו נשמע, ונרשמת רק רגישות קלה לרעשי רוח.

     

    למרות שפיתולים אינם שטח המרעה של האקספלורר, הרכב הגדול והכבד מציג יכולת נאה: האחיזה גבוהה, ישנה יכולת לבצע שינוי כיוון חדים ונשלטים, זווית גלגול מתונה ומערכת הינע המשמרת מומנטום גבוה ורציף. ההגה המחושמל חסר לא מעט פידבק, אך משקלו משתפר ככל שהמהירות גדלה. הבלמים סבירים ביכולתם – דורשים לחיצה החלטית על הדוושה, אך אינם דועכים בעומס.

     

    בשבילים, אקספלורר מתמודד היטב עם אבנים שתולות ועם שינויי גובה, ומפגין חוסן מבני.

  • תמורה למחיר

    המחיר אינו נמוך, אך בהתחשב ביכולת הכוללת ובהיצע הדגמים המתחרים - התמורה טובה.
  • גרסאות ורמות גימור

    פורד צמצמה את מבחר רמות הגימור, ואקספלורר מוצע כעת בכל הגרסאות ברמת אבזור גבוהה יותר, 'פלטינום', המחליפה את 'לימיטד'. הרכב משווק בהנעה אחורית עם שישה מושבים, בכפולה עם שבעה מושבים.

     

    בגרסה הרגילה, ניתן לבחור בין הנעה אחורית לכפולה – ובאבזור: תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, בקרת אקלים תלת-אזורית, מערכת שמע עם 14 רמקולים של B&O, ריפוד עור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, לקיפול השורה האחורית, להגה ולמושבים הקדמיים שיש בהם אוורור ועיסוי.

     

    בגרסת ST חישוקי "21, קאליפרים אדומים, 4 קצות מפלט מאחור ובפנים מושבי ספורט ופריטי עיצוב ספורטיביים.

  • בטיחות

    פורד אקספלורר נבדק מחדש ביורו NCAP בשנת 2024 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם 89% בהגנה על מבוגרים ו-86% בהגנה על ילדים.
    מערכות הבטיחות המוכרות עברו עדכון במתיחת הפנים, ובמפרט בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק הגרסה המחודשת בישראל, בנובמבר 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    פורד אקספלורר הוא רכב פנאי מוצלח בטעם אמריקאי, כעת במהדורה משופרת.

פורד אקספלורר שאלות ותשובות

מחיר פורד אקספלורר חדש בישראל מתחיל מ-364,900 ש"ח לגרסת הבסיס. הגרסה הפרימיום ST עם מנוע 3.0L עולה כ-429,900 ש"ח. המחיר הסופי תלוי בגרסה, בצבע ובאפשרויות הנוספות שתבחר.
אקספלורר קיבל דירוג 5 כוכבים מ-NCAP ב-2019. הרכב כולל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטומטית, התרעה על יציאה מנתיב ועוזר נהיגה אדפטיבי.
מערכות בטיחות כוללות: Pre-Collision Assist, Blind Spot Monitoring, בקרת יציבות, 7 כריות אוויר, מערכת Co-Pilot360 עם בקרת שיוט אדפטיבית ועוזר שמירה על נתיב.
אקספלורר מגיע עם 7 כריות אוויר: 2 קדמיות, 2 צדדיות, 2 תלויות (וילון) ואחת לברכי הנהג. השורה השלישית מוגנת על ידי כריות הוילון הארוכות.
כן, אקספלורר מגיע עם מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESC) וכן מערכת בקרת אחיזה (TCS) שמונעת החלקות ומשפרת את הבטיחות בתנאי דרך קשים.
המערכות כוללות מצלמות וחיישנים הסורקים את הדרך. Pre-Collision זוהה מכשולים ובולם אוטומטית. Blind Spot מתריע על רכבים בזווית המתה. Lane Keeping מתקן סטיות מהנתיב. Cross Traffic מתריע בנסיעה לאחור. כל המערכות פועלות אוטומטית אך ניתנות לכיבוי.
BLIS (Blind Spot Information System) היא מערכת התרעה על רכבים בזווית המתה. חיישנים במראות הצד זוהים רכבים מתקרבים או נמצאים בזווית המתה. נורית במראה מתריעה, ועם שימוש באיתות נשמעת התרעה קולית.
צריכת דלק ממוצעת של אקספלורר: מנוע 2.3L - כ-11 ק"מ/ליטר בעיר, 15 ק"מ/ליטר בכביש. מנוע 3.0L ST - כ-9 ק"מ/ליטר בעיר, 13 ק"מ/ליטר בכביש. הצריכה גבוהה יחסית בשל גודל הרכב.
נפח מיכל הדלק הוא 68 ליטר. עם צריכת דלק ממוצעת של 11-13 ק״מ/ליטר, הטווח הוא כ-750-880 ק״מ למיכל מלא. זהו נפח טוב לרכב בגודל זה המאפשר נסיעות ארוכות ללא תדלוק תכוף.
לשיפור צריכת דלק: השתמש במצב ECO, שמור על מהירות קבועה, הימנע מהאצות חדות, בדוק לחץ אוויר בצמיגים, בצע שירותים במועד, הסר משקל מיותר מהרכב, ותכנן נסיעות ביעילות. שימוש בבקרת שיוט בכביש מהיר חוסך דלק.
מנוע 2.3L EcoBoost מפיק 300 כ"ס ו-42.8 קג"מ מומנט, מאפשר תאוצה 0-100 בכ-7.5 שניות. המנוע מספק כוח טוב לשימוש יומיומי עם צריכת דלק סבירה יחסית.
מנוע 3.0L EcoBoost במודל ST מפיק 400 כ"ס ו-57.3 קג"מ מומנט, מאפשר תאוצה 0-100 בכ-5.5 שניות. זהו מנוע ביצועים גבוהים המיועד לנהיגה ספורטיבית.
האקספלורר מתמודד טוב עם עליות בזכות המנועים הטורבו וההנעה לכל הגלגלים. תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 10 הילוכים מספקת העברת כוח אופטימלית גם בשטח מאתגר.
המהירות המקסימלית של אקספלורר מנוע 2.3L היא כ-200 קמ"ש, ובגרסת ST עם מנוע 3.0L היא כ-230 קמ"ש.
לא, פורד הפסיקה את ייצור הגרסה ההיברידית של האקספלורר. כרגע זמינים רק מנועי בנזין 2.3L ו-3.0L עם טכנולוגיית EcoBoost לחיסכון יחסי בדלק.
האקספלורר מספק ביצועים טובים בדרכים עפר בזכות ההנעה לכל הגלגלים ומצבי נהיגה שונים. למרות שהוא לא רכב שטח קיצוני, הוא מתמודד היטב עם דרכים לא סלולות ותנאים מאתגרים.
מערכת AWD אוטומטית מחלקת כוח בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים לפי הצורך. במצב רגיל, מרבית הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים לחיסכון בדלק. כשמזוהה החלקה, המערכת מעבירה כוח לגלגלים האחוריים תוך שניות.
מצב ספורט מופעל דרך בורר מצבי נהיגה. הוא מחד את תגובות הגז, מקשח את המתלים (בגרסאות מתאימות), מעכב החלפת הילוכים לסל״ד גבוה יותר ומשנה את תגובות ההיגוי. מתאים לנהיגה דינמית ומהנה יותר.
יכולת גרירה מקסימלית: 2,267 ק״ג (עם מנוע 3.0L). דרוש מתקן גרירה מוסמך. יש להשתמש בבקר בלמים לקרוואן. מומלץ שימוש במצב Tow/Haul שמתאים את תיבת ההילוכים והמנוע לגרירה. חשוב לבדוק משקלים ולא לעבור על המקסימום.
אקספלורר מספק 7 מקומות ישיבה בשלוש שורות. השורה השלישית מתאימה לילדים או למבוגרים קטני קומה. עם שתי השורות הראשונות, הרכב מציע מקום נוח ל-5 מבוגרים.
אורך: 5,037 מ"מ, רוחב: 2,004 מ"מ, גובה: 1,778 מ"מ. בסיס גלגלים: 3,025 מ"מ. זהו רכב גדול המתאים לנהיגה בכבישים פתוחים יותר מאשר בעיר צפופה.
נפח תא המטען: 516 ליטר עם כל המושבים פתוחים, 1,200 ליטר עם השורה השלישית מקופלת, ו-2,300 ליטר עם שתי השורות האחרונות מקופלות. נפח מעולה לרכב משפחתי.
האקספלורר מאתגר לחנייה בעיר בשל גודלו הגדול וההיגוי הכבד במהירויות נמוכות. יש לו מצלמת רוורס וחיישני חניה, אך עדיין דורש נהג מנוסה לחנייה במקומות צרים.
גובה מהקרקע: 211 מ״מ. זהו גובה טוב לרכב דרכים המאפשר נסיעה נוחה ברוב התנאים, כולל דרכי עפר קלות ושפה מוגבהים. לא מתאים לנהיגת שטח קיצונית אך מספיק לשימוש יומיומי רגיל.
הגישה לשורה השלישית דרך כפתור בצד המושב בשורה השנייה שמקפל אותו קדימה. במושבים חשמליים יש כפתור לקיפול אוטומטי. השורה השלישית מתקפלת שטוח לתוך הרצפה לחשיפת תא המטען המלא.
כן, אקספלורר מגיע עם מסך מגע SYNC 4A בגודל 12 אינץ' בגרסאות הגבוהות. המסך תומך בחיבור Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטי.
חיבור Bluetooth נעשה דרך הגדרות המסך המרכזי. יש ללחוץ על 'הגדרות' > 'Bluetooth' > 'הוספת מכשיר' ולעקוב אחר ההוראות. המערכת תומכת בחיבור מספר מכשירים בו-זמנית.
כן, מערכת הניווט מובנית במערכת SYNC 4A עם עדכונים מהאוויר. המערכת כוללת גם שילוב עם Google Maps ו-Waze דרך Apple CarPlay ו-Android Auto.
Co-Pilot360 היא חבילת מערכות בטיחות ונהיגה חכמה של פורד. כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, בלימה אוטומטית, ניטור נקודות עיוורות והתרעה על תנועה אחורית.
מצבי נהיגה נבחרים דרך כפתור Terrain Management System או דרך המסך המרכזי. הזמינים: נורמל, ספורט, איקו, חול, בוץ וכביש מהיר. כל מצב מכוון את תיבת ההילוכים, ההיגוי והמתלים לתנאי הדרך הספציפיים.
בקרת שיוט מופעלת בלחיצה על כפתור SET/CRUISE שבגלגל ההגה. לאחר הגעה למהירות הרצויה, ללחוץ על SET. ניתן להגדיל/להקטין מהירות עם + ו-. עוצר את המערכת בלחיצה על CANCEL או בלחיצה על בלם.
Active Park Assist סורקת מקומות חנייה במהלך נסיעה איטית. כשנמצא מקום מתאים, המערכת מנחה להפסיק ולהפעיל אותה. הנהג שולט בהילוך ובלמים, והרכב מכוון את ההגה אוטומטית. פועלת לחנייה מקבילה ואנכית.
כן, האקספלורר מעולה למשפחות גדולות בזכות 7 המקומות, תא מטען גדול, מערכות בטיחות מתקדמות ונוחות הנהיגה. השורה השלישית מתאימה לילדים או לנסיעות קצרות.
יתרונות: ביצועים גבוהים, עיצוב יוקרתי, 7 מקומות ישיבה, מערכות בטיחות מתקדמות, תא מטען גדול, נוחות נהיגה טובה, מערכת מולטימדיה מתקדמת והנעה לכל הגלגלים.
חסרונות: צריכת דלק גבוהה, עלות תחזוקה גבוהה, אמינות בינונית, מחיר רכישה גבוה, קושי בחנייה בעיר, והשורה השלישית לא מתאימה למבוגרים לנסיעות ארוכות.
דלת תא המטען נפתחת באמצעות כפתור בשלט, כפתור בדלת הנהג, או חיישן בדלת עצמה (בגרסאות עם דלת חשמלית). יש גם אפשרות לפתיחה ברגל (בגרסאות מסוימות) על ידי העברת הרגל מתחת לפגוש האחורי.
המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית ב-10 כיוונים (בגרסאות הגבוהות). כולל כוונון גובה, זווית משענת, תמיכה לגב תחתון וכריות הצדדים. יש גם זיכרון למיקום המושבים ומראות. השורה השנייה מתכווננת קדימה ואחורה.
חימום המושבים נשלט דרך כפתורים בקונסולה המרכזית או במסך המגע. יש 3 רמות חימום. חימום הגה (בגרסאות מסוימות) מופעל דרך הגדרות האקלים במסך המרכזי או בכפתור ייעודי בגה.
מערכת אקלים אוטומטית מכווננת דרך כפתורים פיזיים או המסך המרכזי. ניתן לכוון טמפרטורה נפרדת לנהג ולנוסע הקדמי. יש גם פתחי אוויר למושבים האחוריים עם בקרה נפרדת. מערכת AUTO מכווננת אוטומטית.
היילנדר אמין יותר ועולה פחות לתחזוקה, אך האקספלורר מציע ביצועים טובים יותר, עיצוב יוקרתי יותר ושורה שלישית מעשית יותר. הבחירה תלויה בעדיפויות - אמינות מול ביצועים.
שניהם גדולים וחזקים, אך האקספלורר מציע ביצועים טובים יותר ועיצוב יוקרתי יותר. הטראברס חסכוני יותר בדלק ועולה פחות לתחזוקה. שניהם מציעים 7 מקומות ישיבה.
גרנד צ'רוקי יותר חזק בשטח ובעל אמינות טובה יותר. האקספלורר מציע יותר מקום פנימי, שורה שלישית ומערכת מולטימדיה מתקדמת יותר. שניהם בעלי ביצועים גבוהים.
גרסת ST כוללת: מנוע 3.0L עם 400 כ״ס, מתלים ספורטיבים, בלמי Performance, חישוקים 21 אינץ׳, עיצוב חיצוני ייחודי, מושבים ספורטיבים עם תמיכה מוגברת ומצבי נהיגה נוספים. מיועדת לחובבי נהיגה ספורטיבית.

פורד אקספלורר מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

פורד אקספלורר השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    פורד אקספלורר
    פורד אקספלורר (מ. פנים) 2.3 ל' טורבו, 6 מושבים, Platinum, 2x4
    הספק כוח סוס 300
    מחיר מחירון ₪364900
  • ג'יפ גרנד צ'רוקי
    ג'יפ גרנד צ'רוקי 3.6 ל', אוט', 5 מק', Limited Plus
    הספק כוח סוס 290
    מחיר מחירון ₪474900
  • energy_2.svg
    on
    קיה סורנטו
    קיה סורנטו היברידי 1.6 ל' טורבו, אוט', EX
    מחיר מחירון ₪319900
  • on
    שברולט טראוורס
    שברולט טראוורס 2.5 ל' טורבו, 7 מק', LT, 2x4
    הספק כוח סוס 328
    מחיר מחירון ₪339990
  • מאזדה CX-90
    מאזדה CX-90 אוט', 3.3 ל' טורבו, היברידי מתון, 8 מק', Touring, 4x4
    הספק כוח סוס 284
    מחיר מחירון ₪289000
  • סובארו אבולטיס
    סובארו אבולטיס 2.4 ל' טורבו (0 ק"מ), אוט', 7 מק', Luxury ,4x4
    הספק כוח סוס 260
    מחיר מחירון ₪299900
  • energy_2.svg
    יונדאי סנטה פה
    יונדאי סנטה פה 1.6 ל' טורבו, היברידי, 7 מק', Luxury, 2x4
    מחיר מחירון ₪319990

חוות דעת גולשים על פורד אקספלורר

4.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (6)

הנאת נהיגה

4.7

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.7

מרווח ישיבה

4.7

תא המטען

4.7

יש לכם פורד אקספלורר? כתבו חוות דעת

פורד ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.