ג'ילי EX5 2025
ג'ילי EX5 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
במאי 2025 החל שיווקו בישראל של רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) החשמלי ג'ילי EX5. זהו הדגם החשמלי השני של ג'ילי המושק בישראל אחרי גאומטרי C, שהגיע לכאן ב-2021 וזכה להצלחה רבה.
הדגם החדש מבוסס על הפלטפורמה הייעודית-חשמלית GEA, ועיקרה מבנה "Cell To Body" שבו צביר הסוללות צמוד למסגרת לשיפור החוזק המבני, צמצום הגובה ושיפור מרכז הכובד.
הממדים של EX5 בצד הגדול יותר של הקטגוריה: בסיס הגלגלים הוא 275 ס"מ, אורכו 462 ס"מ, רוחבו 190 ס"מ ורוחבו 167 ס"מ. נפח תא המטען 461 ליטרים ומשקל הרכב נע בין 1715 ק"ג ל-1765 ק"ג.
ל-EX5 מנוע קדמי המנפק 214 כ"ס ו-32.6 קג"מ, והוא משודך לסוללת 60.2 קוט"ש. הטווח עומד על 430 ק"מ ברמת האבזור 'פרו' ו-410 ק"מ ברמת האבזור 'טק', והספק הטעינה המהירה 100 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
בכל הקשור לעיצוב EX5 אינו פורץ דרך או מקורי אך נראה גדול, הרמוני ומכובד. -
תא נוסעים ומטען
השילוב בין ריפוד ודיפון בהירים לחלקים הכהים יוצר אווירה מזמינה, אולם איכות החומרים אינה אחידה. במרכז צג נאה וגדול, "15.4, ואיכות התצוגה בו טובה. ממשקי שיקוף אין; הסינים כהרגלם משפרים/מעדכנים בתנועה ואלה יגיעו לקראת סוף 2025: אפל תחילה, אנדרואיד בהמשך. בינתיים התקין היבואן אפליקציה לשיקוף מסך ופעולתה לא הצטיינה.
הצג סובל מנראות לקויה כאשר השמש מאירה עליו, ויש לכך חשיבות מכיוון שהוא שולט כמעט בכל מערכות הרכב. ואכן, כמו בדגמים אחרים רבים מדי, הסינים מצליחים לסבך את העניינים עוד יותר עם יותר מדי אפשרויות, תפריטים המסיחים את הדעת ואייקונים קטנים – והתפעול מסורבל.
המזגן נשלט רק דרך הצג, ופעולתו בימי המבחן החמים לא הרשימה.
בצד החיובי, יצוינו תצוגה עילית איכותית, בין המושבים חוגה נאה לעוצמת השמע ומספר קיצורי דרך בבקרת האקלים.
תנוחת הנהיגה אינה מושלמת, גם בגלל מבנה ההגה (משושה מוארך), אך היא גבוהה, מעניקה שדה ראייה נרחב לפנים ועמדה שולטת.
מושב הנוסע מתהדר בהדום מפתיע ונאה לרגליים. במושבים יש עיסוי, אך מכיוון שהמושב עצמו רך מדי הנוחות אינה מצטיינת בנסיעות ארוכות.
מאחור המרחב מרשים וגדול מהמקובל, אך הישיבה מעט נמוכה. לתא המטען נפח נאה ומבנה ייחודי; כאשר הרצפה במצב המוגבה היא שטוחה ונוחה יותר לשימוש, אך אז הנפח פחות גדול.
-
מנוע וביצועים
נתוני התפוקה והביצועים מעט טובים מאשר במתחרים הקרובים, וזה מורגש גם בכביש. EX5 מזנק היטב, צובר מהירות באופן נאה ועושה זאת בקלות. שילוב של עומס ומהירות גבוהה, יגרום לכך שהביצועים יהיו מרשימים קצת פחות, כמו בהרבה דגמים חשמליים.
בקרת היציבות מרסנת את כוח המנוע באופן מורגש במהירויות נמוכות ובכבישים חלקלקים. זה טוב לשימור האחיזה, אך יוצר תחושה שהרכב פחות מהיר ממה שהוא.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
מד הטווח מציע שני אופני מדידה, ונתקלנו בחוסר התאמה עקבי וגדול (יותר מ-10%) בין צריכת האנרגיה עליה דיווח מחשב הדרך האופטימי לבין החישוב לפי אחוזי הסוללה; כאשר נענו בקצב התנועה ההבדל היה בין 5.8 ל-5.2 ק"מ/קוט"ש לטווח של 350 ל-315 ק"מ בהתאמה, ובפועל היה מדובר בכ-330 ק"מ.
שילוב קטעי נהיגה דינמיים ביום המבחן הביאו לצריכה של 4.9 ק"מ/קוט"ש, לטווח של 290 ק"מ.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP430 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית60.2 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר100 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:20 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר נעימה לרוב, ומערך המתלים המכויל לכיוון הרך מסנן היטב שיבושים קטנים. מעבר על שיבושים גדולים יותר נספג פחות טוב והרכב מתנדנד מדי.
נוחות הנסיעה משתפרת בכבישים הבין-עירוניים, אך גם באלה אותו שיכוך חסר פוגע בנוחות עם מעבר על רצף שיבושים, חיבורי אספלט או גלי כביש. במהירות ממש גבוהה נדנודי המרכב פוגמים גם בביטחון.
רעשי הכביש מבודדים היטב אך שאון הרוח בולט. היכולת הדינמית טובה ביחס למקובל בדגמים קרובים מתוצרת סין, עדיין לא ברמה של מותגים אירופאים.
ההיגוי, גם במצבו הכבד יותר, אינו תמיד עקבי תחת עומס בפניות. בקרת היציבות מתערבת מאוד מוקדם, ואלחוש בקרת היציבות מביא להחלקות חרטום וליללות הצמיגים הקדמיים.
בנהיגה רגילה הבלמים תפקדו היטב. בעומס דינמי היה קשה למנן בלימה חדה ומדויקת. בנוסף, הבלימה הרגנרטיבית, גם ברמה המרבית מתוך שלוש, חלשה אך פעולתה נעימה.
-
תמורה למחיר
המחיר תחרותי ונראה כי רמת האבזור הנמוכה יותר, המצוידת היטב ופחות יקרה, מעניקה תמורה משופרת. -
גרסאות ורמות גימור
ג'ילי EX5 מוצע בגרסה אחת ובשתי רמות גימור.
רמת 'פרו' כוללת תאורת לד, חישוקי "18, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור ומסך "15.4. בשלב ראשון המולטימדיה לא מציעה צימוד סלולרי, לקראת סוף 2025 תתבצע הטמעת השיקוף (תחילה אפל, אחרי כן אנדרואיד).
ברמת האבזור 'טק' מתווספים חישוקי "19, גג זכוכית עם כיסוי, תצוגה עילית, עיסוי במושבים הקדמיים, הדום במושב הנוסע, מערכת שמע משודרגת ותאורת אווירה.
-
בטיחות
דגם זה נבחן במבחן הבטיחות של יורו NCAP ב-2025 וקיבל ציון כולל של 5 כוכבים, 86% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 83% הן בהגנה על הולכי רגל והן במערכות הבטיחות.
במפרט הבטיחות של ג'ילי EX5 החדש בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
במבחן הדרכים מערכות הבטיחות הגזימו בצפצופים מרובים (ולא תמיד ברור מה מקורם), והיו היסטריות מדי. כדאי לפני היציאה לדרך לנתק חלק מהן – מכיוון שהשליטה בחלקן מוסתר בתתי-תפריטים עם שמות מתחכמים. בקרת השיוט נוטה לשמור על מרחקים גדולים מדי, אך אלה אינם אחידים.
-
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל, במאי 2025. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
לא מתבלט מעל הממוצע הסיני, אך מעניק תמורה טובה וחבילה ראויה.
ג'ילי EX5 שאלות ותשובות
מהו טווח המחירים של ג'ילי EX5?
האם קיימות גרסאות שונות ל-EX5?
האם ניתן לקבל מימון או ליסינג עבור הרכב?
האם הרכב נחשב להשקעה משתלמת?
אילו מערכות בטיחות כלולות בג'ילי EX5?
האם הרכב קיבל ציון גבוה במבחני ריסוק?
כמה כריות אוויר יש ברכב?
האם יש מערכות סיוע מתקדמות לנהג?
האם מערכות הבטיחות פועלות גם בעיר וגם בכביש מהיר?
כיצד מתפקדות מערכות הבטיחות?
מהי עלות האחזקה השנתית המשוערת?
מה ההספק והמומנט של הג'ילי EX5?
מה משך ההאצה ל-100 קמ״ש?
מה המהירות המרבית?
כיצד מתפקד הרכב בתאוצות ביניים?
מה קיבולת הסוללה?
איזה סוג סוללה יש ב-EX5?
מה בסיס הגלגלים של EX5?
מה המידות החיצוניות של הג'ילי EX5?
מה נפח תא המטען?
מה גודל מסך המולטימדיה?
האם יש תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי?
האם נוח להשתמש במסך ביום?
כיצד מתבצע תפעול המזגן?
האם קיימת תצוגה עילית?
מה הבעיה בצג השליטה?
מה חסר בתפעול המיזוג?
מי המתחרים הישירים של הדגם?
את מי מחליף EX5 בישראל?
כיצד משווה הטווח שלו לעומת דגמים אחרים?
כיצד משווים ביצועי המנוע?
כיצד הנדסת האנוש שלו לעומת המתחרים?
מה יתרון מבנה הדגם לעומת הגיאומטרי C?
מהי צריכת החשמל הממוצעת של ג'ילי EX5?
האם צריכת החשמל משתנה בין גרסאות ההנעה?
מהו הספק הטעינה המהירה?
כמה זמן לוקחת טעינה מ-30% למלא?
האם בפועל הושג הספק הטעינה המוצהר?
איך היכולת הדינמית של הרכב בכביש?
האם הג'ילי EX5 נוח בנסיעה עירונית?
כיצד נוחות הנסיעה בכבישים בין-עירוניים?
האם ניתן לנסוע איתו בשבילים?
האם הג'ילי EX5 שקט בנסיעה?
מהי איכות המושבים?
מה החיסרון בנוחות הנהיגה?
ג'ילי EX5 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
ג'ילי EX5 כתבות ומבחני דרכים
ג'ילי EX5 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על ג'ילי EX5
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם ג'ילי EX5? כתבו חוות דעת