ג'ילי EX5 2025

ג'ילי EX5 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

ג'ילי EX5 חשמלי, Pro 2025

  • רקע כללי

    במאי 2025 החל שיווקו בישראל של רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) החשמלי ג'ילי EX5. זהו הדגם החשמלי השני של ג'ילי המושק בישראל אחרי גאומטרי C, שהגיע לכאן ב-2021 וזכה להצלחה רבה.

     

    הדגם החדש מבוסס על הפלטפורמה הייעודית-חשמלית GEA, ועיקרה מבנה "Cell To Body" שבו צביר הסוללות צמוד למסגרת לשיפור החוזק המבני, צמצום הגובה ושיפור מרכז הכובד.

     

    הממדים של EX5 בצד הגדול יותר של הקטגוריה: בסיס הגלגלים הוא 275 ס"מ, אורכו 462 ס"מ, רוחבו 190 ס"מ ורוחבו 167 ס"מ. נפח תא המטען 461 ליטרים ומשקל הרכב נע בין 1715 ק"ג ל-1765 ק"ג.

     

    ל-EX5 מנוע קדמי המנפק 214 כ"ס ו-32.6 קג"מ, והוא משודך לסוללת 60.2 קוט"ש. הטווח עומד על 430 ק"מ ברמת האבזור 'פרו' ו-410 ק"מ ברמת האבזור 'טק', והספק הטעינה המהירה 100 קילוואט.

  • עיצוב ונוכחות

    בכל הקשור לעיצוב EX5 אינו פורץ דרך או מקורי אך נראה גדול, הרמוני ומכובד.
  • תא נוסעים ומטען

    השילוב בין ריפוד ודיפון בהירים לחלקים הכהים יוצר אווירה מזמינה, אולם איכות החומרים אינה אחידה. במרכז צג נאה וגדול, "15.4, ואיכות התצוגה בו טובה. ממשקי שיקוף אין; הסינים כהרגלם משפרים/מעדכנים בתנועה ואלה יגיעו לקראת סוף 2025: אפל תחילה, אנדרואיד בהמשך. בינתיים התקין היבואן אפליקציה לשיקוף מסך ופעולתה לא הצטיינה.

    הצג סובל מנראות לקויה כאשר השמש מאירה עליו, ויש לכך חשיבות מכיוון שהוא שולט כמעט בכל מערכות הרכב. ואכן, כמו בדגמים אחרים רבים מדי, הסינים מצליחים לסבך את העניינים עוד יותר עם יותר מדי אפשרויות, תפריטים המסיחים את הדעת ואייקונים קטנים – והתפעול מסורבל.

    המזגן נשלט רק דרך הצג, ופעולתו בימי המבחן החמים לא הרשימה.

     

    בצד החיובי, יצוינו תצוגה עילית איכותית, בין המושבים חוגה נאה לעוצמת השמע ומספר קיצורי דרך בבקרת האקלים.

    תנוחת הנהיגה אינה מושלמת, גם בגלל מבנה ההגה (משושה מוארך), אך היא גבוהה, מעניקה שדה ראייה נרחב לפנים ועמדה שולטת.

    מושב הנוסע מתהדר בהדום מפתיע ונאה לרגליים. במושבים יש עיסוי, אך מכיוון שהמושב עצמו רך מדי הנוחות אינה מצטיינת בנסיעות ארוכות.

    מאחור המרחב מרשים וגדול מהמקובל, אך הישיבה מעט נמוכה. לתא המטען נפח נאה ומבנה ייחודי; כאשר הרצפה במצב המוגבה היא שטוחה ונוחה יותר לשימוש, אך אז הנפח פחות גדול.

  • מנוע וביצועים

    נתוני התפוקה והביצועים מעט טובים מאשר במתחרים הקרובים, וזה מורגש גם בכביש. EX5 מזנק היטב, צובר מהירות באופן נאה ועושה זאת בקלות. שילוב של עומס ומהירות גבוהה, יגרום לכך שהביצועים יהיו מרשימים קצת פחות, כמו בהרבה דגמים חשמליים.

    בקרת היציבות מרסנת את כוח המנוע באופן מורגש במהירויות נמוכות ובכבישים חלקלקים. זה טוב לשימור האחיזה, אך יוצר תחושה שהרכב פחות מהיר ממה שהוא.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    מד הטווח מציע שני אופני מדידה, ונתקלנו בחוסר התאמה עקבי וגדול (יותר מ-10%) בין צריכת האנרגיה עליה דיווח מחשב הדרך האופטימי לבין החישוב לפי אחוזי הסוללה; כאשר נענו בקצב התנועה ההבדל היה בין 5.8 ל-5.2 ק"מ/קוט"ש לטווח של 350 ל-315 ק"מ בהתאמה, ובפועל היה מדובר בכ-330 ק"מ.

    שילוב קטעי נהיגה דינמיים ביום המבחן הביאו לצריכה של 4.9 ק"מ/קוט"ש, לטווח של 290 ק"מ.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      430 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      60.2 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      100 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:20 שעות
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר נעימה לרוב, ומערך המתלים המכויל לכיוון הרך מסנן היטב שיבושים קטנים. מעבר על שיבושים גדולים יותר נספג פחות טוב והרכב מתנדנד מדי.

    נוחות הנסיעה משתפרת בכבישים הבין-עירוניים, אך גם באלה אותו שיכוך חסר פוגע בנוחות עם מעבר על רצף שיבושים, חיבורי אספלט או גלי כביש. במהירות ממש גבוהה נדנודי המרכב פוגמים גם בביטחון.

    רעשי הכביש מבודדים היטב אך שאון הרוח בולט. היכולת הדינמית טובה ביחס למקובל בדגמים קרובים מתוצרת סין, עדיין לא ברמה של מותגים אירופאים.

    ההיגוי, גם במצבו הכבד יותר, אינו תמיד עקבי תחת עומס בפניות. בקרת היציבות מתערבת מאוד מוקדם, ואלחוש בקרת היציבות מביא להחלקות חרטום וליללות הצמיגים הקדמיים.

    בנהיגה רגילה הבלמים תפקדו היטב. בעומס דינמי היה קשה למנן בלימה חדה ומדויקת. בנוסף, הבלימה הרגנרטיבית, גם ברמה המרבית מתוך שלוש, חלשה אך פעולתה נעימה.

  • תמורה למחיר

    המחיר תחרותי ונראה כי רמת האבזור הנמוכה יותר, המצוידת היטב ופחות יקרה, מעניקה תמורה משופרת.
  • גרסאות ורמות גימור

    ג'ילי EX5 מוצע בגרסה אחת ובשתי רמות גימור.

    רמת 'פרו' כוללת תאורת לד, חישוקי "18, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור ומסך "15.4. בשלב ראשון המולטימדיה לא מציעה צימוד סלולרי, לקראת סוף 2025 תתבצע הטמעת השיקוף (תחילה אפל, אחרי כן אנדרואיד).

    ברמת האבזור 'טק' מתווספים חישוקי "19, גג זכוכית עם כיסוי, תצוגה עילית, עיסוי במושבים הקדמיים, הדום במושב הנוסע, מערכת שמע משודרגת ותאורת אווירה.

  • בטיחות

    דגם זה נבחן במבחן הבטיחות של יורו NCAP ב-2025 וקיבל ציון כולל של 5 כוכבים, 86% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 83% הן בהגנה על הולכי רגל והן במערכות הבטיחות.

    במפרט הבטיחות של ג'ילי EX5 החדש בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

    במבחן הדרכים מערכות הבטיחות הגזימו בצפצופים מרובים (ולא תמיד ברור מה מקורם), והיו היסטריות מדי. כדאי לפני היציאה לדרך לנתק חלק מהן – מכיוון שהשליטה בחלקן מוסתר בתתי-תפריטים עם שמות מתחכמים. בקרת השיוט נוטה לשמור על מרחקים גדולים מדי, אך אלה אינם אחידים.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק בישראל, במאי 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    לא מתבלט מעל הממוצע הסיני, אך מעניק תמורה טובה וחבילה ראויה.

ג'ילי EX5 שאלות ותשובות

מחירו של ג'ילי EX5 משתנה בהתאם לרמת הגימור והאבזור, הוא נע בין 162,000 שקלים לרמת הגימור PRO ועד 168,000 שקלים לרמת הגימור TECH והוא נחשב תחרותי בקטגוריה.
כן, מוצעות שתי רמות גימור גרסאות הנבדלות ברמות האבזור, בטכנולוגיה ובמערכות הבטיחות.
כן, היבואן מציע פתרונות מימון וליסינג שונים לרכישת הרכב.
כל רכב בסופו של דבר מאבד מערכו, אבל במכונית חשמלית כמו ג'ילי EX5 ניתן לחסוך בהוצאות הבנזין שכן טעינה ביתית זולה משמעותית וכן החיסכון במחירי הטיפולים השוטפים
הרכב מצויד בתיקון סטייה מנתיב, בלימה אוטונומית, התרעת רכב ב"שטח מת", התרעה על שכחת ילדים, זיהוי תמרורים ועוד
כן, ג'ילי EX5 זכה לציון של 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק האירופי וציונים גבוהים להגנה על מבוגרים, ילדים, הולכי רגל ותפקוד מערכות הבטיחות
הרכב כולל שבע כריות אוויר כסטנדרט.
כן, כולל בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת רכב ב"שטח מת", תיקון סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.
כן, המערכות מותאמות למצבי נהיגה שונים, כולל עירוניים ובין-עירוניים.
מערכות הבטיחות מרבות בצפצופים, קשה להבין בפני מה כל אחד מהם מתריע
ככל מכונית חשמלית, עלות האחזקה צפויה להיות נמוכה יחסית, בעיקר בזכות ההנעה החשמלית שאינה דורשת חלקים רבים כשל מנוע רגיל ובלאי מופחת לבלמים
המנוע מייצר 214 כוחות סוס ו-32.6 קג"מ.
משך ההאצה ל-100 קמ״ש הוא 6.9 שניות.
המהירות המרבית היא 175 קמ״ש.
תאוצות הביניים טובות ומספקות לרכב בקטגוריה שלו
קיבולת הסוללה היא 60.2 קוט״ש.
הסוללה היא מסוג LFP (ליתיום-ברזל-פוספט).
בסיס הגלגלים הוא 275 סנטימטרים.
האורך הוא 461.5 ס"מ, הרוחב הוא 190 ס"מ והגובה הוא 167 ס"מ.
נפח תא המטען הוא 461 ליטרים.
גודל המסך הוא 15.4 אינץ׳.
נכון לעכשיו רק באפל, לדברי היבואנית קישוריות אנדרואיד תהיה בהמשך.
כאשר השמש מאירה עליו נוצרות השתקפויות המקשות על השימוש.
המזגן נשלט דרך המסך בלבד, ופעולתו בימים חמים לא מרשימה.
כן, קיימת תצוגה עילית איכותית.
מופעלות דרכו יותר מדי אפשרויות והתפריטים בו מסיחי דעת מהנהיגה ועם אייקונים קטנים.
פתחי המיזוג קטנים ופעולת המזגן אינה מרשימה בימים חמים.
התחרות הישירה היא מלינק אנד קו 02, קיה EV3, GAC איון V
הוא מחליף את הדגם גאומטרי C הוותיק.
הטווח מוצלח פחות לעומת דגמים קודמים של ג'ילי ומעט פחות מרשים משל מתחריו.
ביצועי המנוע מעט טובים יותר משל המתחרים הקרובים.
הנדסת האנוש בינונית לעומת חלק מהמתחרים. בעיקר בשל תפעול המסך והמערכות דרכו
בניגוד לתוספת הסוללות בתחתית הרכב בגיאומטרי C, כאן הסוללות צמודות למסגרת, לשיפור החוסן המבני והורדת מרכז הכובד.
במבחן הדרכים של אוטו, עמדה צריכת החשמל על 5.5 ק"מ לקוט"ש וטווח ריאלי של כ-350 ק"מ
כן, רמת הגימור TECH בעלת החישוקים הגדולים יותר בעלת טווח קצר מגרסת ה-PRO. לפי הצהרות היצרנית 410 לעומת 430 ק"מ
הספק הטעינה המהירה הוא 100 קילוואט.
בפחות משעה טיפסנו מ-30% טעינה לסוללה מלאה.
לא, בעמדות הטעינה המהירה לא התקרבנו להספק המוצהר על-ידי היצרן.
היכולת הדינמית טובה ביחס לדגמים סיניים, אך פחותה מול מותגים אירופיים.
הנסיעה בעיר נעימה לרוב, אך מעבר על שיבושים גדולים פחות נוח.
בכבישים בין-עירוניים הנוחות משתפרת, אך השיכוך החסר פוגע מאחור.
בזכות כיול רך, הנסיעה בשבילים מפולסים נעימה. אבל מרווח הגחון של 18 ס"מ דורש זהירות
רעשי הכביש מבודדים היטב, אך רעשי הרוח בולטים.
המושבים כוללים עיסוי, אך רכותם פוגעת בנוחות הגב התחתון.
מבנה ההגה מקשה על מציאת תנוחת נהיגה מושלמת.

ג'ילי EX5 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

ג'ילי EX5 כתבות ומבחני דרכים

ג'ילי EX5 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    ג'ילי EX5
    ג'ילי EX5 חשמלי, Pro
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 430
    מחיר מחירון ₪161990
  • on
    צ'רי FX
    צ'רי FX, אוט', 1.6 ל' טורבו, Comfort SR
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪154950
  • electric.svg
    פורת'ינג פריידי
    פורת'ינג פריידי חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 510
    מחיר מחירון ₪194990
  • electric.svg
    ליפ מוטור C10
    ליפ מוטור C10 חשמלי (69.9 קוט"ש), Style ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 424
    מחיר מחירון ₪169900
  • electric.svg
    BYD אטו 3
    BYD אטו 3 חשמלי (מתיחת פנים), Comfort
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪171500
  • electric.svg
    סמארט 3
    סמארט 3 חשמלי, Pro+ ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 435
    מחיר מחירון ₪211990
  • electric.svg
    JAC 40
    JAC 40 חשמלי
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 410
    מחיר מחירון ₪139900

חוות דעת גולשים על ג'ילי EX5

4.2/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (1)

הנאת נהיגה

4

עלויות תחזוקה

5

נוחות השימוש ואבזור

4

מרווח ישיבה

4

תא המטען

4

יש לכם ג'ילי EX5? כתבו חוות דעת

ג'ילי ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.