יונדאי אלנטרה 2023 יד שניה
יונדאי אלנטרה 2023 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
זהו הדור השביעי של יונדאי אלנטרה, המשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) של היצרנית הקוריאנית, והוא נחשף ביוני 2020. אלנטרה החדשה מבוססת על פלטפורמת K3 המודולרית של יונדאי. לאלנטרה החדשה מידות נדיבות מבעבר עם מרכב באורך 467.5 ס"מ (כ-10 ס"מ יותר), רוחב של 183 ס"מ (2.5 ס"מ יותר) ובסיס גלגלים מהארוכים בסגמנט עם 272 ס"מ (2 ס"מ יותר). רק הגובה קטן ביחס לדור הקודם (142 ס"מ, 3 ס"מ פחות) ליצירת הופעה דינמית וספורטיבית יותר. אלנטרה משווקת בעולם עם שתי יחידות הנעה עיקריות: 2.0 ל' אטמוספרי עם 149 כ"ס או 1.6 ל' היברידי עם 139 כ"ס. לישראל מגיעה האלנטרה רק עם יחידת ההנעה ההיברידית (סוללת 1.32 קוט"ש) בשידוך לתיבה רובוטית דו-מצמדית. יונדאי אלנטרה מגיעה לישראל עם מערך בטיחותי עשיר הכולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט ובתוספת תשלום גם ניטור שטחים מתים ומערכת למניעת יציאה מסוכנת מהרכב. אלנטרה נבדקה בארגון NHTSA האמריקני וזכתה שם לחמישה כוכבי בטיחות. השיווק בישראל החל בחודש נובמבר 2021 בשתי רמות גימור ועם חמש שנות אחריות מלאות ו-7 שנות אחריות למערך החשמלי. -
עיצוב ונוכחות
הדור החדש של היונדאי אלנטרה בשונה מהדור הקודם, מציג עיצוב ספורטיבי ואלגנטי למראה עם יחידות תאורת בטכנולוגיית לד, שבכה עצומה וחישוקי גלגלים בעיצוב נאה. ללא ספק ההופעה מרשימה. -
תא נוסעים ומטען
המופע הכללי של סביבת הנהג נראה טוב ומרשים, אהבנו את עיצוב גלגל ההגה, לוח המחוונים המוקרן וסידור מסך המולטימדיה. פחות אהבנו את איכות החומרים שלא הצטיינה, ואת איכות ההרכבה שהרשימה פחות ובמבחן נשמעו לא מעט צקצוקים. מערכת המולטימדיה לא דוברת עברית, איכות המסך לא מרשימה אך היא מהירה בפעולתה. מושב הנהג סביר והמרחב שם מצוין, תנוחת הנהיגה טובה, הראות לחוץ מוגבלת. לנוסע יש פחות מקום בגלל מבנה הקונסולה המרכזית. מאחור המרחב טוב, למעט מרווח הראש שאינו נדיב במיוחד. יש משענת יד אבל אין שקעי USB ואין פתחי מיזוג לנוסעים. תא המטען (474 ל') בעל מבנה עמוק אך בגלל תצורת הסדאן הפתח צר. -
מנוע וביצועים
יחידת הכוח ההיברידית (139 כ"ס) מפתיעה עם זינוק מהיר מהמקום ותאוצות ביניים נאות. עם זאת, כשהעומס והמהירות עולים היכולת פחות טובה באופן מורגש. באותם מצבים מנוע הבנזין רועש למדי. תיבת ההילוכים (רוב' דו-מצמדית, 6 היל') פועלת לרוב באופן חלק ונעים. צריכת הדלק מצוינת ממש: 18.5 ק"מ לליטר במבחן הדרכים. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק22.7 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו19.3 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק42 ליטר
-
2
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בזכות כיול מתלים מוצלח, כך שלמרות חתך הצמיגים (225/45R17) למעט במעבר על שברים חדים במיוחד מדובר במכונית נוחה לנסיעה, בעיר ומחוץ לעיר. בידוד הרעשים פחות מוצלח: כבר ב-100 קמ"ש ישנם רעשי רוח נוכחים וגם רעשי הכביש בולטים מדי. היכולת הדינאמית טובה, ואלנטרה מתנהגת כראוי ומציעה גם יכולת בלימה טובה. -
תמורה למחיר
אלנטרה מציעה המון על הנייר ורשימת האבזור שלה ארוכה, אך המחיר הגבוה מביא לתמורה בינונית. -
מה חדש בדגם
אין שינוי בשנת הדגם 2023. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
נראית נהדר, מבצעת טוב, אך המחיר גבוה.
יונדאי אלנטרה מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
יונדאי אלנטרה כתבות ומבחני דרכים
יונדאי אלנטרה השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על יונדאי אלנטרה
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם יונדאי אלנטרה? כתבו חוות דעת