תפריט מהיר
IM 6 2025
IM 6 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
יצרנית הרכב הצעירה IM מוטורס (נוסדה ב-2020) היא פרי מיזם משותף של חברת האם 'סאיק' לקבוצת עליבאבא והמכון הטכנולוגי Zhangjiang Hi-Tech.
בנובמבר 2025 הושק המותג בישראל עם שני דגמים. אחד מהם הוא IM6, רכב פנאי חשמלי (D-SUV) בעל מידות גדולות במיוחד, המתחרה בדגמים דוגמת טסלה מודל Y ואקספנג G6.ממדי IM6 גדולים מהמקובל בקטגוריה: אורכו 490 ס"מ, רוחבו 199 ס"מ וגובהו 167 ס"מ. נפח תא המטען 665 ליטרים והמשקל נע בין 2280 ל-2410 ק"ג לפי הגרסה.
ישנן שתי גרסאות מנוע יחיד/הנעה אחורית: לראשונה תפוקה של 295 כ"ס ו-45.9 קג"מ. לרכב סוללת 75 קוט"ש, הטווח הוא 450 ק"מ והספק הטעינה המהירה 153 קילוואט.
בגרסת הטווח הארוך ההספק הוא 407 כ"ס, המומנט 51 קג''מ, לסוללה 100 קוט"ש, הטווח המוצהר 625 ק"מ והספק הטעינה המהירה 396 קילוואט.
גרסת הביצועים הדו-מנועית מספקת 777 כ"ס ו-81.7 קג"מ, והתוצאה מרשימה: 3.5 שניות ל-100 קמ"ש, עד 239 קמ"ש. אותה סוללה גדולה, הטווח 505 ק"מ, אותו הספק טעינה.
בכל הגרסאות היגוי אחורי ובלמים מחוזקים שפותחו בסיוע קונטיננטל. בנוסף, בגרסת ההנעה האחורית החזקה אופציה למתלי אוויר, בזאת עם ההנעה הכפולה מתלים אלה תקניים. -
עיצוב ונוכחות
בניגוד ל-IM5 המרהיבה עיצוב דגם הפנאי IM6 פחות מבריק. הפרופורציות, הקווים הבסיסיים, מאפייני הקופה מאחור נראים נכונים, ויש שם חלקים שיכולים להזכיר למתבונן דגמי אסטון מרטין, אך התוצאה הכוללת אינה מושכת במיוחד, גנרית מדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג ב-IM6 בנויה לפי הז'אנר הסיני המתגבש: גוונים בהירים ונעימים, איכות הולמת במקומות הנכונים וכמובן מראה נקי עם מעט לחצנים והרבה מסכים. הייחוד של IM הוא בפיצול מסך התפעול שמביא יתרון משמעותי בתפעול. סידור זה פותר בעיה מוכרת ברכבים סיניים בה תצוגת הסלולרי משתלטת על מלוא הצג ונדרשות מיני לחיצות או הסטות כדי להגיע לתפריטי התפעול.
עדיין, וכמובן, יש יותר מדי תפריטים, התפעול מורכב והתרגום לעברית אינו מספק. חבל גם שגג הזכוכית נטול כיסוי (היבואן מציע הכהייה-קבועה במעמד הרכישה) ושהשליטה בפתחי המיזוג ובמראות נעשית דרך הצג.המחוונים נאים אך עסוקים מדי בהצגת דיאגרמות תנועה בעוד חיוויים חשובים בקושי קריאים.
תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה שדה ראייה טוב. המושבים הנאים נוחים בחלקה הראשון של הנהיגה, אך קצת מעייפים בנהיגה ארוכה.
שדה הראייה לאחור ממש מצומצם, כאילו דרך חרך, והדבר מפריע. המצלמה יכולה להציג תמונת נסיעה מאחור בלוח המחוונים, אבל זה לא פתרון טוב.
מאחור המרחב נדיב מאוד, אך תנוחת הישיבה מעט נמוכה ביחס לרצפה.
תא המטען גדול ושימושי אך הרצפה מעט גבוהה והכיסוי שממוקם נמוך מגבילים (אמור להיות מתוקן בהמשך). -
מנוע וביצועים
עם 407 כ"ס ו-51 קג"מ כבר באפס סל"ד, ברור של-IM6 לא יחסר משהו בביצועים. זהו רכב מהיר מאוד, ועידון בלחיצה על המצערת מומלץ.
יותר מאשר בדגמים חשמליים אחרים, IM6 הפגין האצות ביניים טובות גם במהירויות גבוהות, כולל בעומס של עליות ממושכות. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
בקצב התנועה הצריכה עמדה על 4.6-4.7 ק"מ/קוט"ש לטווח שנע בין 440 ל-470 ק"מ. ביום המבחן עצמו שילבנו קטע מאמץ והצריכה ירדה ל-4.3 ק"מ/קוט"ש, לטווח של 410-420 ק"מ. כל אלה נתונים נאים לרכב גדול וכבד.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP450 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית75 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר153 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:17 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
ב-IM6 שנבחן הותקנו קפיצי אוויר שופעי אפשרויות, אך בעיר הרכב לא נע בשלווה; הוטרד משיבושים קטנים ובינוניים, לא תמיד התמודד היטב עם פסי האטה. בנוסף, רעשי מתלים ומרכב מורגשים לעיתים.
נוחות הנסיעה טובה משמעותית בנסיעה בין-עירונית. גם שם הרכב אינו תמיד בטיפול בשיבושים מאתגרים, אך ריסון תנועת המרכב לאחר המפגש בהם טוב. רעשי הרוח בולטים, שילוב של היעדר מסגרת לשמשות הצד ורוחות ביום המבחן. בידוד רעשי הכביש לא היה עקבי.בזכות ההיגוי האחורי רדיוס הסיבוב ממש קטן, 10.18 מטר, וכושר התמרון העירוני מעולה.
בפיתולים, עם כל כך הרבה כוח בגלגלים האחוריים, התוצאה עלולה להיות היגוי יתר - אך הבקרה מגבילה לפעמים את הכוח בבוטות. במצבי נהיגה רגילים, ההגה קל מדי, ואילו במצב 'ספורט' המשקל נכון, אבל בהפניה נוצרת התנגדות מלאכותית.
דוושת הבלמים מעט קהה לתחושה, ולא הדרגתית בפעולתה. לבלימה הרגנרטיבית שלוש דרגות עוצמה, אך גם החזקה ביותר חסרה עוצמה. -
תמורה למחיר
בכל הקשור לתמחור IM6 נמצא בדיוק במרכז הקטגוריה מול טסלה מודל Y, אקספנג G6 וזיקר X7 בגרסאות המקבילות.
על היתרונות שלו הוא מוסיף אחריות ארוכה באופן יוצא דופן ורמת בטיחות גבוהה - כך שהתמורה טובה מאוד. -
גרסאות ורמות גימור
בכל הגרסאות מערכת להשקטת רעשים, חנייה אוטומטית ואפליקציית תפעול, תאורת לד, חישוקי "20 ("21 בכפולת ההנעה), מצלמות היקפיות, גג זכוכית עם הכהיה אוטומטית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שהם גם מאווררים, צג "26.3 המחולק לשניים, צג "10.5 בין המושבים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, מערכת שמע עם 20 רמקולים ועוד.
-
בטיחות
ה-IM6 נבחן במבחן הבטיחות של יורו NCAP וקיבל 5 כוכבים וציונים גבוהים; בהגנה על מבוגרים ציון של 90%, בהגנה על הולכי רגל 83%, בהגנת ילדים 85% ועל מערכות בטיחות 87%.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר נתיב אוטונומי ועוד.במבחן התגלה כי מערכות בטיחות כמו תיקון ההיגוי (ביחוד כשבקרת השיוט מופעלת) עיקשות מדי והתרעת המהירות מציקה (בייחוד כשלא פעם נבחרות הגבלות לא נכונות). אנחנו מכירים זאת מכלים סיניים רבים, ממש כמו ההתרעה המייגעת על (אי) תשומת לב או לחצן איתות האזהרה המוסתר בתקרה.
-
מה חדש בדגם
השקת הדגם בישראל, בנובמבר 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
רכב הפנאי IM6 נכנס לסגמנט עמוס במתחרים מוכשרים, גם בין מקבליו הסיניים, אבל במספר תחומים חשובים הוא מציע קצת יותר מרובם.
IM 6 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
IM 6 כתבות ומבחני דרכים
-
אלי שאולי, 23/11/2025 -
אלי שאולי, 12/11/2025התכניות של מותגי IM ו-MG בישראל
-
אלי שאולי, 10/11/2025מותג IM בישראל, שני דגמים – החל ב-205,000 שקלים
-
אוהד אלגוב, שנגחאי, 03/05/2025דגמי IM החדשים – התרשמות נהיגה ראשונה מ-IM5 ו-IM6
-
אוהד אלגוב, 29/04/2025דגמי IM החדשים – התרשמות ראשונה מ-IM5 ו-IM6
-
בן חסון, 25/02/2025בדרך לישראל: דגמי IM מוטורס יגיעו עוד השנה
IM 6 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על IM 6
יש לכם IM 6? כתבו חוות דעת