IM 6 2025

IM 6 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

IM6 חשמלי (75 קוט"ש), 2x4 2025

  • רקע כללי

    יצרנית הרכב הצעירה IM מוטורס (נוסדה ב-2020) היא פרי מיזם משותף של חברת האם 'סאיק' לקבוצת עליבאבא והמכון הטכנולוגי Zhangjiang Hi-Tech.
    בנובמבר 2025 הושק המותג בישראל עם שני דגמים. אחד מהם הוא IM6, רכב פנאי חשמלי (D-SUV) בעל מידות גדולות במיוחד, המתחרה בדגמים דוגמת טסלה מודל Y ואקספנג G6. 

    ממדי IM6 גדולים מהמקובל בקטגוריה: אורכו 490 ס"מ, רוחבו 199 ס"מ וגובהו 167 ס"מ. נפח תא המטען 665 ליטרים והמשקל נע בין 2280 ל-2410 ק"ג לפי הגרסה.
    ישנן שתי גרסאות מנוע יחיד/הנעה אחורית: לראשונה תפוקה של 295 כ"ס ו-45.9 קג"מ. לרכב סוללת 75 קוט"ש, הטווח הוא 450 ק"מ והספק הטעינה המהירה 153 קילוואט.
    בגרסת הטווח הארוך ההספק הוא 407 כ"ס, המומנט 51 קג''מ, לסוללה 100 קוט"ש, הטווח המוצהר 625 ק"מ והספק הטעינה המהירה 396 קילוואט.
    גרסת הביצועים הדו-מנועית מספקת 777 כ"ס ו-81.7 קג"מ, והתוצאה מרשימה: 3.5 שניות ל-100 קמ"ש, עד 239 קמ"ש. אותה סוללה גדולה, הטווח 505 ק"מ, אותו הספק טעינה.
    בכל הגרסאות היגוי אחורי ובלמים מחוזקים שפותחו בסיוע קונטיננטל. בנוסף, בגרסת ההנעה האחורית החזקה אופציה למתלי אוויר, בזאת עם ההנעה הכפולה מתלים אלה תקניים.

  • עיצוב ונוכחות

    בניגוד ל-IM5 המרהיבה עיצוב דגם הפנאי IM6 פחות מבריק. הפרופורציות, הקווים הבסיסיים, מאפייני הקופה מאחור נראים נכונים, ויש שם חלקים שיכולים להזכיר למתבונן דגמי אסטון מרטין, אך התוצאה הכוללת אינה מושכת במיוחד, גנרית מדי.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג ב-IM6 בנויה לפי הז'אנר הסיני המתגבש: גוונים בהירים ונעימים, איכות הולמת במקומות הנכונים וכמובן מראה נקי עם מעט לחצנים והרבה מסכים. הייחוד של IM הוא בפיצול מסך התפעול שמביא יתרון משמעותי בתפעול. סידור זה פותר בעיה מוכרת ברכבים סיניים בה תצוגת הסלולרי משתלטת על מלוא הצג ונדרשות מיני לחיצות או הסטות כדי להגיע לתפריטי התפעול.  
    עדיין, וכמובן, יש יותר מדי תפריטים, התפעול מורכב והתרגום לעברית אינו מספק. חבל גם שגג הזכוכית נטול כיסוי (היבואן מציע הכהייה-קבועה במעמד הרכישה) ושהשליטה בפתחי המיזוג ובמראות נעשית דרך הצג.

    המחוונים נאים אך עסוקים מדי בהצגת דיאגרמות תנועה בעוד חיוויים חשובים בקושי קריאים.

    תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה שדה ראייה טוב. המושבים הנאים נוחים בחלקה הראשון של הנהיגה, אך קצת מעייפים בנהיגה ארוכה. 
    שדה הראייה לאחור ממש מצומצם, כאילו דרך חרך, והדבר מפריע. המצלמה יכולה להציג תמונת נסיעה מאחור בלוח המחוונים, אבל זה לא פתרון טוב. 
    מאחור המרחב נדיב מאוד, אך תנוחת הישיבה מעט נמוכה ביחס לרצפה. 
    תא המטען גדול ושימושי אך הרצפה מעט גבוהה והכיסוי שממוקם נמוך מגבילים (אמור להיות מתוקן בהמשך).

  • מנוע וביצועים

    עם 407 כ"ס ו-51 קג"מ כבר באפס סל"ד, ברור של-IM6 לא יחסר משהו בביצועים. זהו רכב מהיר מאוד, ועידון בלחיצה על המצערת מומלץ. 
    יותר מאשר בדגמים חשמליים אחרים, IM6 הפגין האצות ביניים טובות גם במהירויות גבוהות, כולל בעומס של עליות ממושכות.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    בקצב התנועה הצריכה עמדה על 4.6-4.7 ק"מ/קוט"ש לטווח שנע בין 440 ל-470 ק"מ. ביום המבחן עצמו שילבנו קטע מאמץ והצריכה ירדה ל-4.3 ק"מ/קוט"ש, לטווח של 410-420 ק"מ. כל אלה נתונים נאים לרכב גדול וכבד.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      450 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      75 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      153 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:17 שעות
  • נוחות והתנהגות

    ב-IM6 שנבחן הותקנו קפיצי אוויר שופעי אפשרויות, אך בעיר הרכב לא נע בשלווה; הוטרד משיבושים קטנים ובינוניים, לא תמיד התמודד היטב עם פסי האטה. בנוסף, רעשי מתלים ומרכב מורגשים לעיתים. 
    נוחות הנסיעה טובה משמעותית בנסיעה בין-עירונית. גם שם הרכב אינו תמיד בטיפול בשיבושים מאתגרים, אך ריסון תנועת המרכב לאחר המפגש בהם טוב. רעשי הרוח בולטים, שילוב של היעדר מסגרת לשמשות הצד ורוחות ביום המבחן. בידוד רעשי הכביש לא היה עקבי. 

    בזכות ההיגוי האחורי רדיוס הסיבוב ממש קטן, 10.18 מטר, וכושר התמרון העירוני מעולה.

    בפיתולים, עם כל כך הרבה כוח בגלגלים האחוריים, התוצאה עלולה להיות היגוי יתר - אך הבקרה מגבילה לפעמים את הכוח בבוטות. במצבי נהיגה רגילים, ההגה קל מדי, ואילו במצב 'ספורט' המשקל נכון, אבל בהפניה נוצרת התנגדות מלאכותית. 
    דוושת הבלמים מעט קהה לתחושה, ולא הדרגתית בפעולתה. לבלימה הרגנרטיבית שלוש דרגות עוצמה, אך גם החזקה ביותר חסרה עוצמה.

  • תמורה למחיר

    בכל הקשור לתמחור IM6 נמצא בדיוק במרכז הקטגוריה מול טסלה מודל Y, אקספנג G6 וזיקר X7 בגרסאות המקבילות. 
    על היתרונות שלו הוא מוסיף אחריות ארוכה באופן יוצא דופן ורמת בטיחות גבוהה - כך שהתמורה טובה מאוד.

  • גרסאות ורמות גימור

    בכל הגרסאות מערכת להשקטת רעשים, חנייה אוטומטית ואפליקציית תפעול, תאורת לד, חישוקי "20 ("21 בכפולת ההנעה), מצלמות היקפיות, גג זכוכית עם הכהיה אוטומטית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שהם גם מאווררים, צג "26.3 המחולק לשניים, צג "10.5 בין המושבים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג מאחור, מערכת שמע עם 20 רמקולים ועוד.

  • בטיחות

    ה-IM6 נבחן במבחן הבטיחות של יורו NCAP וקיבל 5 כוכבים וציונים גבוהים; בהגנה על מבוגרים ציון של 90%, בהגנה על הולכי רגל 83%, בהגנת ילדים 85% ועל מערכות בטיחות 87%.
    במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, מעבר נתיב אוטונומי ועוד.

    במבחן התגלה כי מערכות בטיחות כמו תיקון ההיגוי (ביחוד כשבקרת השיוט מופעלת) עיקשות מדי והתרעת המהירות מציקה (בייחוד כשלא פעם נבחרות הגבלות לא נכונות). אנחנו מכירים זאת מכלים סיניים רבים, ממש כמו ההתרעה המייגעת על (אי) תשומת לב או לחצן איתות האזהרה המוסתר בתקרה.

  • מה חדש בדגם

    השקת הדגם בישראל, בנובמבר 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    רכב הפנאי IM6 נכנס לסגמנט עמוס במתחרים מוכשרים, גם בין מקבליו הסיניים, אבל במספר תחומים חשובים הוא מציע קצת יותר מרובם.

IM 6 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

IM 6 לפי שנים

IM 6 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    IM 6
    IM6 חשמלי (75 קוט"ש), 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 450
    מחיר מחירון ₪215000
  • electric.svg
    אקספנג G6
    אקספנג G6 (מתיחת פנים) חשמלי, Core, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 535
    מחיר מחירון ₪204990
  • electric.svg
    טסלה מודל Y
    טסלה מודל Y (מ. פנים), חשמלי, Rear-Wheel Drive, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 500
    מחיר מחירון ₪243944
  • electric.svg
    יונדאי איוניק 5
    יונדאי איוניק 5 חשמלי (מ. פנים), Premium
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 440
    מחיר מחירון ₪214810

חוות דעת גולשים על IM 6

יש לכם IM 6?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם IM 6? כתבו חוות דעת

IM ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.