ג'יפ אוונג'ר 2025

ג'יפ אוונג'ר 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בספטמבר 2022 ג'יפ חשפה את האוונג'ר, רכב הפנאי החשמלי הראשון של המותג המיועד בעיקר עבור השוק האירופאי. הג'יפ הקטן עשה היסטוריה בכך שהפך לרכב הראשון של המותג אשר זכה בתואר "מכונית השנה באירופה". 
     
    האוונג'ר מבוסס על פלטפורמת eCMP של קבוצת סטלנטיס, אותה פלטפורמה המשרתת את פיג'ו e-2008, אופל מוקה אלקטריק ואחרים, וביחס לפיג'ו הוא קצר ב-22 ס"מ (408 ס"מ) ותא המטען שלו קטן ב-25 ליטרים (380 ליטרים).
     
    האוונג'ר הוצג בתחילה בגרסה חשמלית,  עם המנוע המוכר של סטלנטיס, המפיק 156 כ"ס ו-26.5 קג"מ, משודך לסוללת 54 קוט"ש (ברוטו) ומציע טווח נסיעה של 400 ק"מ. טעינה מהירה אפשרית בהספק של עד 100 קילוואט. 
    בהמשך הצטרפה גם גרסה היברידית מתונה, עם יחידת הכוח החדשה של הקונצרן: מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר המספק 100 כ"ס, ומנוע חשמלי (28 כ"ס) המשולב בתיבת הילוכים כפולת המצמד בת 6 הילוכים (e-DCS6).
     
    האוונג'ר אומנם מצויד בהנעה קדמית בלבד, אך כיאה למותג, מבטיח יכולת שטח יוצאת דופן לטובה בקטגוריה; זוויות המרכב הן מהטובות בסגמנט - מרווח גחון נאה של 20 ס"מ וזווית גישה/נטישה של 20 ו-32 מעלות בהתאמה - והרכב מצויד במערכת Select-Terrain המאפשרת בחירה מבין שישה מצבים שונים, כולל שלג, בוץ, חול ועוד, לשיפור האחיזה בתנאי שטח מאתגרים.
     
    השיווק בישראל החל בינואר 2024.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב הוא הקלף החזק של האוונג'ר הקטן. הוא מצליח להראות מודרני ועדכני אך בו זמנית לקרוץ אל דגמי העבר האייקונים של המותג.

  • תא נוסעים ומטען

    עיצוב סביבת הנהג מודרני ונעים לעין, במיוחד ברמת הגימור הגבוהה המשלבת גם דיפונים בגוון זהוב. איכות החומרים מעורבת אך ההרכבה טובה. הנדסת האנוש מוצלחת יחסית לנהוג כיום וקל לתפעל את מרבית המערכות. תנוחת הנהיגה גבוהה מאוד, מושב הנהג נוח ושדה הראייה לפנים מצוין (לאחור פחות). הכניסה לשורה השנייה אינה נוחה, אך בפנים מתגלה מרחב נאה ביחס לסגמנט. תא המטען בגודל מקובל בסגמנט – 380 ל' – ובעל מבנה שימושי.

  • מנוע וביצועים

    בגרסה החשמלית שנבחנה מנוע המפיק 156 כ"ס. על הנייר הנתונים צנועים, אבל הביצועים של אוונג'ר ביום-יום ראויים בהחלט. בזכות המומנט הנדיב הכוח זמין ומיידי, במיוחד במצב ספורט הנמרץ. העברת הכוח עצמה חלקה וכיול הדוושות מוצלח.
    הגרסה ההיברידית טרם נבחנה.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    במבחן הדרכים המאומץ של אוטו לגרסה החשמלית התקבל נתון צריכה של כ-5.5 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-290 ק"מ – לא רע בהתחשב בעומס המבחן, אבל לא נדיב כשלעצמו.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      20.4 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      16.5 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      44 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      6
  • נוחות והתנהגות

    כיול מתלים נוקשה מוביל לנוחות נסיעה ממוצעת – לעיתים הוא יתקשה לסנן שיבושים, אך לרוב זה לא ממש מפריע. רעשי הכביש והרוח מורגשים יותר מן הרצוי. התנהגות הכביש טובה מאוד, האחיזה גבוהה וריסון המרכב טוב.
     לא מדובר ברכב שטח של ממש, אבל בשבילים הג'יפ הקטן עשוי להפתיע בזכות נתוני מרכב טובים ותחושה חסונה.

  • תמורה למחיר

    מחירה של הגרסה החשמלית דומה לזה של המתחרים, אך רובם מציעים אבזור והספק עדיפים. הגרסה ההיברידית-מתונה זולה בהרבה, ומציעה תמורה עדיפה.

  • גרסאות ורמות גימור

    הגרסה החשמלית מוצעת בשלוש רמות גימור.
    רמת 'לונגיטיוד' כוללת כסטנדרט תאורת לד, חישוקי "16, מפתח חכם, בקרת אקלים חד-אזורית, צג מולטימדיה בגודל "10.25 וקישוריות לאנדרואיד ואפל.
    רמת 'אלטיטיוד' מוסיפה חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, מחוונים מוקרנים, תאורת אווירה ובנוסף דמוי-מגן בחוץ וריפוד מהודר יותר בפנים.
    'סאמיט' כוללת גם מצלמת נסיעה לאחור, גג שחור, ריפוד מהודר, גימור שונה לחוץ ועוד.

     

    הגרסה ההיברידית-מתונה מוצעת רק בשתי הרמות הגבוהות, אך ברמת גימור 'אלטיטיוד' חישוקי "17 קטנים יותר ואבזור מעט פחות עשיר מזה של הרמה הזהה בחשמלית.

  • בטיחות

    ג'יפ אוונג'ר נבדק ע"י יורו NCAP וקיבל ציון מאכזב של שלושה כוכבים בלבד. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית ותיקון סטייה מנתיב. רמת 'אלטיטיוד' ומעלה מוסיפות ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.

  • מה חדש בדגם

    אין שינוי במפרט בשנת הדגם 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    ג'יפ אוונג'ר הוא רכב פנאי חשמלי מוצלח - אך יקר מדי בגרסה החשמלית.

ג'יפ אוונג'ר שאלות ותשובות

ג'יפ אוונג'ר החשמלי 2025 מתחיל במחיר של 179,900 ₪ לגרסת לונגיטיוד הבסיסית, 189,900 ₪ לגרסת אלטיטיוד ו-199,900 ₪ לגרסת סאמיט המאובזרת.
הגרסה המיקרו-היברידית מתחילה במחיר של 159,900 ₪ לגרסת אלטיטיוד ו-174,900 ₪ לגרסת סאמיט. המחיר נמוך ב-20,000 ₪ לפחות מהגרסה החשמלית.
השווי השימוש הרציף עומד על 3,112 ₪ לגרסה החשמלית (לאחר הנחה של 1,000 ₪) ו-3,966 ₪ לגרסה המיקרו-היברידית (לאחר הנחה של 500 ₪).
הרכב החשמלי משויך לקבוצת שווי 4, ואילו הגרסה המיקרו-היברידית משויכת לקבוצת שווי 3. ההבדל נובע ממחיר הרכב.
הרכב מגיע עם אחריות יצרן של שלוש שנים. זוהי אחריות מוארכת מעבר לדרישת החוק של שנתיים מינימום.
כן, הגרסה החשמלית זוכה להנחה של 1,000 ₪ בשווי השימוש והיא בדרגת זיהום 1. הגרסה המיקרו-היברידית זוכה להנחה של 500 ₪ והיא בדרגת זיהום 11.
ג'יפ אוונג'ר זכה לציון של 3 כוכבים במבחן הבטיחות EuroNCAP. זהו ציון בינוני בתקן הבטיחות האירופי המחמיר.
הרכב מגיע עם 6 כריות אויר: 2 כריות קדמיות, 2 כריות צידיות ו-2 כריות וילון מהתקרה. אין כרית אוויר לברכי הנהג.
כן, הרכב מצויד במערכת בלימת חירום אוטונומית המסוגלת לזהות כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי ולבלום באופן עצמאי כדי למנוע התנגשות.
כן, הרכב מגיע עם מערכת בקרת יציבות אלקטרונית (ESP) הפועלת באמצעות הפעלה עצמאית של הבלמים במקרה של החלקה או איבוד שליטה.
כן, הרכב מצויד במערכת בקרת סטיה מנתיב עם היגוי אקטיבי שמסוגלת להחזיר את הרכב לנתיב במקרה של סטיה לא רצויה.
כן, הרכב מצויד במערכת זיהוי תמרורים המזהה תמרורי מהירות ותמרורים נוספים ומציגה אותם על לוח המחוונים.
הגרסה המיקרו-היברידית צורכת 5 ליטר ל-100 ק"מ (20 ק"מ לליטר) לפי הנתונים הרשמיים. בפועל יש לצפות לצריכה של ליטר לכל 16 ק"מ.
הגרסה החשמלית צורכת 154 וואט-שעה לק"מ לפי הנתון הרשמי. זוהי צריכה סבירה לרכב פנאי חשמלי קומפקטי.
מיכל הדלק של הגרסה המיקרו-היברידית מכיל 44 ליטרים.
המנוע החשמלי מפיק הספק של 156 כ"ס (115 קילוואט) ומומנט של 26.5 קג"מ. זוהי יכולת טובה לרכב פנאי קומפקטי.
הגרסה המיקרו-היברידית מצוידת במנוע 1.2 ליטר טורבו בן 3 בוכנות המפיק 100 כ"ס בסל"ד 5500 ומומנט של 20.9 קג"מ ב-1750 סל"ד.
הגרסה החשמלית מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 9 שניות, בעוד הגרסה המיקרו-היברידית מאיצה תוך 10.9 שניות.
המהירות המרבית של הגרסה החשמלית היא 150 קמ"ש, ואילו הגרסה המיקרו-היברידית מגיעה למהירות מרבית של 183 קמ"ש.
הגרסה החשמלית פועלת עם תמסורת ישירה ללא תיבת הילוכים. הגרסה המיקרו-היברידית מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית כפולת מצמדים עם 6 הילוכים.
סוללת הרכב החשמלי בקיבולת של 54 קווט-שעה מאפשרת טווח נסיעה של עד 400 ק"מ לגרסת לונגיטיוד ו-395 ק"מ לגרסאות אלטיטיוד וסאמיט.
טעינה ביתית בעמדת AC לוקחת 5 שעות ו-30 דקות לטעינה מלאה. זמן הטעינה תלוי בהספק העמדה ובקיבולת הסוללה.
טעינה מהירה בעמדת DC (50 קילוואט ומעלה) לוקחת 26 דקות לטעינה מ-20% ל-80%. זוהי טעינה יעילה לנסיעות ארוכות.
טווח הנסיעה החשמלי הוא 400 ק"מ לגרסת לונגיטיוד הבסיסית ו-395 ק"מ לגרסאות אלטיטיוד וסאמיט המאובזרות יותר.
אורך: 408.4 ס"מ, רוחב: 177.6 ס"מ (ללא מראות), גובה: 152.8 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 256.2 ס"מ לגרסה החשמלית ו-255.7 ס"מ לגרסה המיקרו-היברידית.
נפח תא המטען הוא 380 ליטרים בכל הגרסאות. זהו נפח טוב לקרוסאובר קומפקטי, מתאים למשפחות קטנות ולטיולים.
הגרסה החשמלית שוקלת 1,595 ק"ג והמיקרו-היברידית שוקלת 1,280 ק"ג. ההבדל נובע מסוללת הליתיום הכבדה בגרסה החשמלית.
הרכב מגיע עם מסך מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' התומך ב-Android Auto ו-Apple CarPlay אלחוטי, כולל חיבורי USB ובלוטות'.
הרכב לא מגיע עם מערכת ניווט מובנית, אך ניתן להשתמש בוויז או בגוגל מפות דרך האפליקציות Apple CarPlay או Android Auto.
לא, הרכב לא מגיע עם טעינה אלחוטית לטלפון נייד. יש צורך בחיבור כבל USB לטעינת המכשיר.
כן, הרכב מגיע עם חיישני חניה אחוריים המתריעים על מכשולים בנסיעה לאחור. אין חיישנים קדמיים או מצלמות חניה.
הרכב מגיע עם מיזוג אוויר בקרת אקלים, מסך מולטימדיה 10.25 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת שמע עם שליטה מההגה ובלוטות'.
כן, כל הגרסאות מגיעות עם חישוקי סגסוגת קלים. הגרסה המיקרו-היברידית מגיעה עם חישוקי 215/60R17 והחשמלית עם 215/65R16.
כן, הגרסה המיקרו-היברידית מגיעה עם בקרת שיוט אדפטיבית כולל שמירת מרחק. הגרסה החשמלית מגיעה עם בקרת שיוט רגילה.
הגרסה החשמלית מגיעה עם ריפוד בד, ואילו הגרסה המיקרו-היברידית מגיעה עם ריפוד בד משולב ויניל המעניק מראה יוקרתי יותר.

ג'יפ אוונג'ר מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

ג'יפ אוונג'ר השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    ג'יפ אוונג'ר
    ג'יפ אוונג'ר, 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, Altitude
    הספק כוח סוס 100
    מחיר מחירון ₪159900
  • פיג'ו 2008
    פיג'ו 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, Active
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪147990
  • on
    סיטרואן C4
    סיטרואן C4 (מתיחת פנים), 1.2 ל' טורבו, Max
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪154990
  • energy_2.svg
    אופל מוקה
    אופל מוקה MHEV, אוט', 1.2 ל' טורבו, היברידי-מתון, GS-Line
    מחיר מחירון ₪149990
  • אודי Q2
    אודי Q2 35 TFSI אוט', 1.5 ל' טורבו
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪210300

חוות דעת גולשים על ג'יפ אוונג'ר

יש לכם ג'יפ אוונג'ר?

בואו תהיו הראשונים לכתוב ביקורת

כתבו ביקורת על הרכב
bg-image.png

יש לכם ג'יפ אוונג'ר? כתבו חוות דעת

ג'יפ ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.