מיצובישי ASX 2025

מיצובישי ASX 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor
on

הגרסה המומלצת של אוטו

מיצובישי ASX, אוט', 2.0 ל', Panoramic 2025

  • רקע כללי

    מיצובישי ASX הוא רכב פנאי ותיק שהוצג במקור עוד ב-2010. לישראל הגיע ASX רק ב-2017 עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי ותיבה אוטומטית-רציפה. במהלך מתיחת הפנים האחרונה (ב-2019) קיבל ה-ASX מנוע חדש, תיבה רציפה חדשה, הקטנת מרווח הגחון ב-2.5 ס"מ, תוספת של 11 ל' לנפח תא המטען, עדכון מערכות הבטיחות המתקדמות ותוספות אבזור ברמת הגימור הבסיסית.

    בשנת 2022 הוצג ASX חדש לשוק האירופאי, שהוא למעשה רנו קפצ'ור בשינויים עיצוביים קלים - אך אנחנו עדיין מקבלים את הדגם הישן שממשיך להיות מיוצר ביפן עבור מספר שווקים.

  • עיצוב ונוכחות

    חרף גילו, ASX עדיין נראה טוב בזכות הופעה שרירית וסרחי עודף קצרים - אך העיצוב מתחיל להזדקן.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מסגיר את גילו המתקדם של ASX, עם הופעה מיושנת וחומרי דיפון פשוטים. 

    מלפנים המרחב מספק, אך הקורות הקדמיות העבות מסתירות בצמתים. מאחור מרווח הברכיים והראש מאכזבים ביחס למידות החיצוניות, ומי שגובהו 1.70 מ' ומעלה עשוי לחוש צפיפות.

    תא המטען יעיל ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    הגרסה המעודכנת שנחתה בארץ ב-2019 מציעה כבעבר מנוע 2.0 ל' אטמוספרי ותיבה רציפה – אבל אלה עדכניים וחסכניים מבעבר. היכולת אכן השתפרה וצריכת הדלק עדיפה, אך ביחס למנועי הטורבו המתקדמים שיש למתחרים הוא רועש, בעל ביצועים בינוניים, והתיבה הרציפה אומנם חלקה אך איטית.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק פחות טובה מזו של המתחרים, כשבמהלך המבחן נמדדו 11 ק"מ לליטר בממוצע.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      11.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      8.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      63 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    המתלים נוקשים יחסית, ועדיין נוחות הנסיעה סבירה בעיר, ומשתפרת מחוצה לה בצורה מוחשית. יחד עם זאת, גם כאן גילו של התכנון הבסיסי מורגש ואיכות הנסיעה אינה גבוהה: בידוד הרעשים לקוי, לא מעט רעשי רוח וכביש חודרים לתא, וגם המנוע נשמע יותר מהרצוי תחת עומס.

    המתלים הנוקשים, וההיגוי הכבד (יחסית למקובל כיום), תורמים ליכולת דינמית טובה יחסית. 

    בשבילים הוא משדר חוסן ואינו מתרגש משיבושים ואבנים.

  • תמורה למחיר

    מיצובישי ASX נמצא ממש בין קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים לקומפקטיים. בהשוואה לרכבי פנאי קומפקטיים ASX מציע מחיר נגיש יותר ובהשוואה לאלה הקטנים ממדים נדיבים יותר – אך כיום מדובר כבר במוצר מיושן מאוד המתקשה להציע תמורה אטרקטיבית ביחס למתחרים.

  • גרסאות ורמות גימור

    רמת גימור 'אינטנס' כוללת שמשות כהות, חישוקי "18, בקרת אקלים, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור ומולטימדיה "8 בהתקנה מקומית. רמת גימור 'פנורמיק' מוסיפה גג שמש פנורמי.

    רמת 'אינסטייל' כוללת בנוסף שינוי קל לעיצוב ומפתח חכם.

  • בטיחות

    מיצובישי ASX נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP ב-2011 וזכה בזמנו לחמישה כוכבי בטיחות. מאז פרוטוקול המבחן הוחמר משמעותית, כך שציון הבטיחות הנ"ל אינו תקף.

  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מיצובישי ASX הוא לא רכב הפנאי המעודן והמעודכן שבסביבה, ואנחנו מחכים לתחילת שיווקו בישראל של מחליפו המודרני.

מיצובישי ASX שאלות ותשובות

מיצובישי ASX נמכר במחיר החל מ-150,900 ₪ עבור רמת הגימור אינטס ופנורמיק ו-151,990 ₪ עבור רמת גימור אינסטייל. המחירים אינם כוללים אגרת רישוי (2,030 ₪).
עלויות התחזוקה סבירות יחסית. מיצובישי מציעה אחריות של 3 שנים או 100,000 ק"מ.
מיצובישי מציעה אחריות יבואן של 3 שנים או 100,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים.
כלמוביל מציעה מסלולי מימון שונים: הלוואה רגילה, ליסינג פרטי החל מ-2,062 ₪ חודשית.
השמירה על הערך בשוק היד שניה סבירה בזכות המוניטין של המותג. עם זאת, הטכנולוגיה המיושנת עלולה להשפיע על הערך לטווח ארוך.
זמינים מספר צבעים מטאליים כולל לבן פנינה, כסף, שחור ואדום. הצבעים המדויקים משתנים לפי זמינות אצל היבואן כלמוביל.
כולל בלימה אוטונומית בחירום (עד 80 קמ"ש), התרעה על סטייה מנתיב, תאורה אדפטיבית, 7 כריות אויר ברמת גימור אינסטייל מתווספות זיהוי רכב בשטח מת, והתרעה על תנועה חוצה מאחור
לא, במיצובישי ASX 2025 אין בקרת שיוט אדפטיבית. קיימת בקרת שיוט רגילה ששומרת על מהירות קבועה ללא התאמה לתנועה.
לא, ASX לא כולל מערכת חניה אוטומטית. יש חיישני רוורס אחוריים ומצלמה אחורית לסיוע בחניה.
לא, במיצובישי ASX אין מערכת זיהוי תמרורים.
לא, במיצובישי ASX אין מערכת זיהוי עייפות נהג. זו אחת המערכות הבטיחות המתקדמות החסרות ברכב.
צריכת הדלק הרשמית היא 11.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. בפועל, המשתמשים מדווחים על צריכה של כ-11 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת.
דרגת זיהום האוויר היא 15 (בסולם 1-15) עבור כל רמות הגימור.
המנוע הוא 2.0 ליטר אטמוספרי (ללא טורבו) MIVEC המפיק 148 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 20 קג"מ ב-4,200 סל"ד. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 11.7 שניות ומהירות מירבית של 190 קמ"ש.
המהירות המקסימלית היא 190 קמ"ש.
לא, מיצובישי ASX לא מגיע בגרסה היברידית. הוא מצויד אך ורק במנוע בנזין 2.0 ליטר אטמוספרי עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT).
התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 11.7 שניות. זה ביצוע בינוני בקטגוריה
אורך: 4,365 מ"מ, רוחב: 1,810 מ"מ, גובה: 1,645 מ"מ, בסיס גלגלים: 2,670 מ"מ. משקל: כ-1,415 ק"ג.
נפח תא המטען הוא 393 ליטר עם כל המושבים במקומם. כשמקפלים את המושב האחורי 60:40, הנפח מגדל עד 1,159 ליטר ברמות Panoramic ו-Premium.
כולל מערכת מולטימדיה עם מסך "8 (בהתקנה מקומית), תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, מערכת ניווט, חיבור Bluetooth, USB ומערכת בקרת אקלים.
כן, מערכת המולטימדיה תומכת הן ב-Apple CarPlay והן ב-Android Auto, מה שמאפשר חיבור נוח של הסמארטפון למערכת הרכב.
מערכת השמע כוללת 6 רמקולים המספקים איכות שמע סבירה.
חימום מושבים קדמיים זמין ברמת גימור אינסטייל בלבד. אין מערכת קירור מושבים באף אחת מרמות הגימור.
ל-ASX תאורת לד מלאה שכוללת תאורה קדמית (אור נמוך וגבוה), תאורת יום ותאורה אחורית. איכות התאורה טובה לנסיעת לילה ומספקת ראות טובה.
לא, במיצובישי ASX אין מערכת HUD (תצוגה עילית).
כן, ברמות הגימור פנורמיק ואינסטייל, יש מערכת כניסה והתנעה ללא מפתח (מפתח חכם).
המאזדה CX-5 שייך לקטגוריה גבוהה יותר ומציע תא נוסעים מרווח יותר, איכות גימור עדיפה וביצועי מנוע טובים יותר, מיצובישי ASX בעיקר מציע מחיר זול יותר ביחס למאזדה.
טויוטה יאריס קרוס מציע מנוע היברידי וצריכת דלק נמוכה יותר ומרחב פנימי טוב יותר. ASX מאובזר יותר ובעל תא מטען גדול יותר.
קיה סטוניק מציע עיצוב מודרני יותר, טכנולוגיה מתקדמת יותר, מרווח גדול יותר ואחריות של 7 שנים. ה-ASX זול יותר
הניסאן ג'וק מציע עיצוב מודרני יותר, תא נוסעים מרווח יותר וטכנולוגיה מתקדמת יותר. ה-ASX מוצע במחיר תחרותי יותר.
המושבים הקדמיים נוחים והמרחב מספק. המושבים האחוריים סבירים, אבל מרווח הברכיים והראש מאכזבים ביחס למידות החיצוניות, ומי שגובהו 1.70 מ' ומעלה עשוי לחוש צפיפות.
המכונית מיועדת ל-5 נוסעים , אבל מרווח הברכיים והראש במושב האחורי מאכזבים ביחס למידות החיצוניות, ומי שגובהו 1.70 מ' ומעלה עשוי לחוש צפיפות.
כן, ברמות הגימור פנורמיק ואינסטייל יש גג זכוכית פנורמי עם כיסוי.
הוא מתפקד היטב בעיר - קל לתמרון ונוח לחניה בזכות רדיוס הסיבוב הקטן (5.3 מ'). המתלים נוקשים מעט אך מספקים נוחות סבירה.
המתלים הנוקשים, וההיגוי הכבד (יחסית למקובל כיום), תורמים ליכולת דינמית טובה יחסית.
איכות החומרים בסיסית וחומרי הדיפון פשוטים. התפעול נוח אך המראה והתחושה מסגירים את גילו המתקדם של העיצוב הפנימי.
כן, בזכות גובה הנסיעה הגבוה (215 מ"מ), המתלים ההמרוסנים והחוסן המבני, הוא מתאים לשבילי עפר קלים.
כן, מתאים למשפחות קטנות עד בינוניות. תא המטען מרווח, יש 5 מקומות ישיבה וציוד בטיחות מתאים. המגבלה היא המרווח המוגבל לראש ולברכיים במושב האחורי. זה לא יפריע לילדים.
הרכב מתמודד היטב עם גשם ובוץ קל בזכות גובה הנסיעה. אין הנעה כפולה .
בידוד הרעשים לקוי יחסית - רעשי רוח, כביש ומנוע חודרים לתא הנוסעים במהירויות גבוהות. זו אחת הנקודות החלשות של הרכב.

מיצובישי ASX מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

מיצובישי ASX השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    מיצובישי ASX
    מיצובישי ASX, אוט', 2.0 ל', Panoramic
    הספק כוח סוס 148
    מחיר מחירון ₪150900
  • on
    צ'רי FX
    צ'רי FX, אוט', 1.6 ל' טורבו, Comfort SR
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪154950
  • פיג'ו 2008
    פיג'ו 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, Active
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪147990
  • energy_2.svg
    הונדה HR-V
    הונדה HR-V, אוט', 1.5 ל' היברידי, Elegance
    מחיר מחירון ₪209900
  • energy_2.svg
    אופל מוקה
    אופל מוקה MHEV, אוט', 1.2 ל' טורבו, היברידי-מתון, GS-Line
    מחיר מחירון ₪149990
  • on
    שברולט טראקס
    שברולט טראקס 1.2 ל' טורבו, אוט', 1RS
    הספק כוח סוס 139
    מחיר מחירון ₪165990
  • סוזוקי ויטארה
    סוזוקי ויטארה (מתיחת פנים) 1.4 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', GLX, ADAS, 2x4
    הספק כוח סוס 129
    מחיר מחירון ₪156990

חוות דעת גולשים על מיצובישי ASX

4.8/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (8)

הנאת נהיגה

5

עלויות תחזוקה

4.1

נוחות השימוש ואבזור

4.9

מרווח ישיבה

4.9

תא המטען

4.9

יש לכם מיצובישי ASX? כתבו חוות דעת

מיצובישי ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.