פיג'ו 3008 2025

פיג'ו 3008 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בדצמבר הושק בישראל הדור השלישי של רכב הפנאי הקומפקטי פיג'ו 3008. העיצוב של הדור החדש של 3008 ממשיך בדרכו של קודמו, אך ההופעה מודגשת יותר וספורטיבית באופייה.

    בעיקר בולטות חזית רבת-נוכחות ושמשה אחורית משופעת ליצירת מבנה של פנאי-קופה.

     

    סביבת הנהג במבנה i-קוקפיט, בו ההגה נמוך יחסית, מעליו התצוגה – צג "21 הכולל את לוח המחוונים והמולטימדיה; תקני ברמות האבזור הגבוהות, אופציה בנמוכה. דגם זה היה עם הצגתו ראשון בקבוצת סטלנטיס שהוטמעה בו הפלטפורמה החדשה 'STLA מדיום' – והוא גדול מקודמו: בסיס הגלגלים 273 ס"מ (+6.5 ס"מ ביחס לדגם היוצא), האורך 453 ס"מ (+8 ס"מ), הרוחב 189 ס"מ (+5 ס"מ) והגובה 167 ס"מ (+5 ס"מ).

    נפח תא המטען דווקא הצטמק מעט בגרסת הבנזין ביחס לעבר, 520 ליטרים (70 ליטר פחות).

     

    פיג'ו 3008 מוצע בישראל עם מנוע בעירה פנימית או בגרסה חשמלית. בראשונה מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים המייצר 136 כ"ס ו-23.4 קג"מ, וצמוד לו מערך היברידי-מתון (48 וולט) המייצר 22 כ"ס ו-5.2 קג"מ.

     

    התיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים וההנעה קדמית. משקל גרסה זו הוא 1573 ק"ג.

     

    בגרסה החשמלית מנוע יחיד המייצר 210 כ"ס ו-35.2 קג"מ, וההנעה קדמית. לסוללה 73 קוט"ש, הטווח המוצהר 499 ק"מ והספק הטעינה המהירה 160 קילוואט. משקל גרסה זו 2108 ק"ג.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב הוא אבולוציה של הדור הקודם. החזית מעט אגרסיבית יותר, וחלקו האחורי המשופע ומעניק מבנה של פנאי-קופה. התוצאה פשוט נהדרת.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג החדשה ממשיכה גם היא את עיצוב הדגם הקודם עם אותו מבנה i-קוקפיט.

     

    הדיפון נראה מצוין ומהווה גם חלק משמעותי מהעיצוב, והתא שופע בפתרונות אחסון שימושיים. הגרסה שנבחנה צוידה בצג ה-21" הקעור שהינו מרשים בהופעתו. המסך עשיר בתצוגות, אך הן מוגשות בצורה מכובדת ולא עמוסה.

    פאנל מתגי קיצורי הדרך נוח לתפעול וכך גם בורר ההילוכים הנאה, אם כי צריך להתרגל למיקומו. גלגל ההגה קטן מרוב ההגאים שתמצאו במכונות ספורט טהורות וזה נחמד.

    פחות נחמד הוא סידור המתגים עליו והאופן בו צריך ללחוץ עליהם – ובעיקר: העובדה שצריך להתבונן במחוונים מעל ההגה ולא דרכו. המושבים הקדמיים נוחים, אך הראות החוצה סבירה מינוס.

     

    המרחב מלפנים גם הוא סביר מינוס, בעיקר לברכי הנוסע - מחסרונותיה של הקונסולה המרכזית הרחבה. הכניסה לאחור קצת צפופה, ומרווח הברכיים אינו נדיב. דווקא מרווח הראש מפתיע לטובה למרות הגג המשתפל, והספסל נוח מאוד.

     

    תא המטען בנפח נאה (520 ליטרים) ולרצפה שני גבהים. המפרט שלו כולל גלגל חלופי מוקטן והמבנה שימושי.

  • מנוע וביצועים

    לגרסת הבנזין של ה-3008 מנוע טורבו 1.2 ליטר המספק 145 כ"ס, בשילוב מערך היברידי מתון ותיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים. נתון ההאצה מהמקום אינו מרשים ביחס למקובל בעידן החשמלי, אבל מערך ההנעה הזה יעיל מאוד בשימוש יומיומי. המנוע החשמלי הקטן של המערכת ההיברידית מעניק תוספת נאה של הספק ומומנט, מה שמוצא ביטוי בתגובה מיידית מהמקובל במצבי עומס. שילוב ההילוכים נעשה בנועם, והתיבה שואפת לטפס להילוך גבוה ולהישאר שם. תגובות התיבה לקיק דאון מעט איטיות.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת דלק במבחן לגרסת הבנזין הייתה טובה מאוד: 14.6 ק"מ/ל'. בשיוט הצריכה כבר הרשימה ממש, עם נתון של 16.2 ק"מ'/ל'.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      18.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      14.7 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      55 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      8
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר בהחלט טובה. לא הרבה פעמים אנו פוגשים ברכב הסופג היטב בורות ושיבושים, ומשכך היטב גם פסי האטה.

    נוחות הנסיעה טובה מאוד גם בכבישים הבין-עירוניים, אך קצת פחות מצטיינת במעבר על אספלט גלי. יחד עם בידוד רעשים מכובד מתקבלת איכות נסיעה כוללת מעולה, אולי הטובה בסגמנט.

     

    גם בשבילים מציג ה-3008 ספיגת מהמורות מצוינת ונוחות טובה. היכולת הדינמית טובה מאוד, וגם בקצב גבוה בפיתולי הכביש הרכב מתנהל היטב. משקל ההגה נעשה כבד יחסית בכביש הבין-עירוני, המרכוז מוצלח, והמשקל טוב בנהיגה מאתגרת.

     

    הבלמים מרשימים, ומינון הנשיכה הראשונית מוצלח. עוד חשוב לציין: מערכות הבטיחות עובדות מצוין, כמעט לא מרגישים בהתערבותן - וזה מאוד נדיר בימינו. זו הייתה אחת הפעמים היחידות במבחן של מכונית מהתקופה הנוכחית בה לא ניתקנו מערכת כלשהי.

  • תמורה למחיר

    בהשוואה לדגמי פנאי קומפקטיים עם מנועי בנזין ובאבזור דומה, 3008 החדש ממש מעט יקר יותר, ההספק והביצועים טובים פחות אך צריכת הדלק טובה יותר, והוא מביא מולם הופעה, ייחוד ואיכויות נסיעה וניהוג ברמה הגבוהה ביותר - כך שהתמורה מצוינת.
  • גרסאות ורמות גימור

    גרסת ה-1.2 ליטר מוצעת בשתי רמות אבזור.

     

    הראשונה היא 'אלור', הכוללת תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, בקרת אקלים מפוצלת, 2 מסכי "10 (אופציה לצג יחיד "21), ממשקי קארפליי ואנדרואיד אלחוטיים ותפעול הילוכים מההגהבתוספת תשלום תוכלו לקבל "חבילת מולטימדיה" הכוללת מסך "21, תאורת אווירה ועוד.

    רמת האבזור 'GT' כוללת בנוסף תאורת לד אדפטיבית ומתקדמת יותר, גג זכוכית בשחור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שהם משופרים במבנה וכוללים אוורור, חימום ועיסוי, צג "21 וריפוד עור נאפה.

    הגרסה החשמלית מוצעת רק ברמת הגימור GT וכוללת בנוסף חישוקי 20 אינץ'.

  • בטיחות

    פיג'ו 3008 נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2025 וזכה לצחון של 4 כוכבים בלבד, עם 82% בהגנת מבוגרים, 85% בהגנת ילדים, 79% בהגנת הולכי רגל ו-62% על מערכות הבטיחות. ברמת הכניסה 'אלור' כולל מפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, מצלמות היקפיות, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת גימור GT מתווסף גם מרכוז הרכב בנתיב.
  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק הדור השלישי של פיג'ו 3008 בישראל בדצמבר 2024.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    פיג'ו 3008 הוא רכב פנאי משובח - מהטובים בסגמנט.

פיג'ו 3008 שאלות ותשובות

פיג'ו 3008 החדש נמכר בישראל החל מ-186,990 שקלים ברמת גימור אלור. רמת הגימור הבכירה GT עולה 206,990 שקלים. המחירים משתנים בהתאם לרמת הגימור והאופציות שנבחרות.
ההבדל במחיר בין רמת אלור לרמת GT הוא 20,000 שקלים. רמת GT כוללת אבזור נוסף כמו תאורת לד אדפטיבית ומתקדמת יותר, גג זכוכית בשחור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שהם משופרים במבנה וכוללים אוורור, חימום ועיסוי, צג מולטימדיה ולחו מחוונים מאוחד בגודל "21 וריפוד עור נאפה.
המחירים הרשמיים נקבעים על ידי היבואן. לעיתים ישנם מבצעי סוף שנה או מבצעים מיוחדים. מומלץ לבדוק עם הסוכנות המקומית על מבצעים עדכניים וזמני המתנה לאספקה.
עלות הביטוח השנתי נע בין 4,000-6,500 שקלים בהתאם לגיל הנהג, ותק הנהיגה, אזור המגורים ורמת הכיסוי הנבחרת.
דגמי 2024 הם הדור הקודם של 3008 וביד שנייה הם נמכרים בטווח של 160,000-180,000 שקלים בהתאם לקילומטרז' ומצב הרכב. דגמי 2022-2023 נמכרים בטווח של 140,000-160,000 שקלים.
האחריות כוללת 3 שנים או 100,000 ק"מ הראשון שמגיע. האחריות מכסה תקלות ייצור, לא שחיקה רגילה.
טיפול כל 15,000 ק"מ או שנה. עלות שירות בסיסי כ-800-1,200 שקלים. טיפול גדול (כל 30,000 ק"מ) עולה כ-1,500-2,000 שקלים כולל החלפת מסננים ונוזלים.
בליסינג התשלום החודשי נע בין 1,800-2,200 שקלים למשך 36 חודשים עם מקדמה של 20%. החישוב תלוי ברמת הגימור, ק"מ שנתי וערך שייר. מתאים למי שמחליף רכב כל 3-4 שנים.
פיג'ו 3008 קיבל ב-2025 דירוג של 5 כוכבים במבחני הבטיחות Euro NCAP עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על נוסעים בוגרים (94%) ובהגנה על הולכי רגל (75%).
ברמת הכניסה 'אלור' מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, מצלמות היקפיות, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. רמת גימור GT מוסיפה גם מרכוז הרכב בנתיב.
כן, הרכב מצויד בפנסי LED אדפטיביים שמתכווננים לפי מהירות הנסיעה וזווית ההיגוי. רמת גימור 'GT' משדרגת לתאורת לד אדפטיבית מתקדמת יותר.
מערכת הסטייה החירום מסייעת לנהג לעקוף מכשול בחירום כשבלימה לא מספיקה. המערכת מפעילה התערבות קלה בהיגוי ובבלמים כדי לשמור על יציבות הרכב במהלך התמרון.
צריכת הדלק הרשמית היא 18.2 ק"מ לליטר. צריכת דלק במבחן של אוטו הייתה טובה מאוד: 14.6 ק"מ/ל'. בשיוט הצריכה כבר הרשימה ממש, עם נתון של 16.2 ק"מ'/ל'.
בנסיעה אמיתית משתמשים מדווחים על צריכה של 15.5 ק"מ לליטר בתנאי נסיעה מעורבים. הצריכה תלויה באופן הנהיגה, תנאי התנועה ושימוש במזגן.
לחיסכון בדלק מומלץ להשתמש במצב Eco, להימנע מהאצות ובלימות חדות, לנצל את מערכת Start&Stop שמכבה את המנוע בעצירות, להפחית משקל ככל הניתן באמצעות הוצאת ציוד מיותר מתא המטען.
הפעלת מזגן מגדילה את צריכת הדלק בכ-10%.
הרכב מצויד במנוע בנזין 1.2 ליטר PureTech טורבו בעל 3 צילינדרים המפיק 136 כ"ס ומנוע חשמלי עם 22 כ"ס. יחדיו נוצר הספק משולב של 145 כ"ס. המנוע מצומד לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמד בעלת 6 מהירויות.
התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש נמדדה ב-10.2 שניות, מהירות מרבית של 201 קמ"ש. נתון ההאצה מהמקום אינו מרשים, אבל מערך ההנעה הזה יעיל מאוד בשימוש יומיומי. המנוע החשמלי הקטן של המערכת ההיברידית מעניק תוספת נאה של הספק ומומנט, מה שמוצא ביטוי בתגובה מיידית של כוח. שילוב ההילוכים נעים, אם כי תגובות התיבה לקיק דאון מעט איטיות.
מנועי PureTech נחשבים אמינים יחסית, אך דורשים שמירה על מועדי החלפת שמן (כל 10,000 ק"מ).
תיבת ההילוכים היא כפולת מצמד 6 הילוכים של חברת אייסן היפנית. לא ידוע על בעיות בתיבה הזו. בדור הקודם זו היתה תיבה אוטומטית פלנטרית 8 הילוכים של חברת אייסן.
נתון ההאצה מהמקום אינו מרשים ביחס למקובל, אבל בזכות המנוע החשמלי הקטן של המערכת ההיברידית מקבלים תגובות מיידיות של כוח במצבי עומס. תיבת ההילוכים חלקה אבל לא מהירה להגיב לקיק דאון. היכולת הדינמית טובה מאוד, וגם בקצב גבוה בפיתולי הכביש הרכב מתנהל היטב. ההיגוי חד, והבלמים מרשימים
אורך: 4,535 מ"מ, רוחב: 1,890 מ"מ, גובה: 1,665 מ"מ, בסיס גלגלים: 2,740675 מ"מ. מידות אלו מציבות אותו במרכז קטגורית הקרוסאוברים הקומפקטיים.
המרחב מלפנים סביר מינוס, בעיקר לברכי הנוסע בשל עיצוב הקונסולה המרכזית הרחבה. לנהג לא חסר מקום והמושבים מאוד נוחים. הכניסה לאחור קצת צפופה, ומרווח הברכיים אינו נדיב. דווקא מרווח הראש מפתיע לטובה למרות הגג המשתפל, והמושב האחורי נוח מאוד. מרווח ראש קדמי: 990 מ"מ, מרווח רגליים קדמי: 1,070 מ"מ. במושבים האחוריים: מרווח ראש 970 מ"מ, מרווח רגליים 870 מ"מ. המקום מספק לנוסעים בגובה ממוצע.
נפח תא המטען: 520 ליטר עם המושבים האחוריים זקופים, 1,482 ליטר עם המושבים מקופלים. קיימת גם תא אחסון נוסף מתחת לרצפת המטען בנפח של 35 ליטר.
כן, המושבים האחוריים מתקפלים ביחס 60:40 ומתכוננים בצורה שטוחה יחסית. הפתרון מאפשר שילוב של נוסעים וחפצים גדולים בגמישות.
הרכב מתאים למשפחה עם 2-3 ילדים. יש נקודות עיגון ISOFIX במושבים האחוריים החיצוניים, תא מטען מרווח לעגלה וציוד, ומקום טוב לבקבוקים ופריטים קטנים.
מערכות הבטיחות כוללות: בקרת יציבות ESP, מערכת מניעת התהפכות, ABS עם חלוקת כוח בלימה, 6 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, מצלמות היקפיות, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמת גימור GT מתווסף גם מרכוז הרכב בנתיב.
לא. ניתן להשתמש במפות דרך הטלפון באמצעות Android Auto או Apple CarPlay.
הרכב כולל שקעי USB-C בחלק הקדמי, שקע 12V, טעינה אלחוטית לטלפון בשתי רמות הגימור.
כן, מערכת Start-Stop מובנית בסטנדרט. המערכת מכבה את המנוע בעצירות ומפעילה אותו כשמרימים את הרגל מהבלם. ניתן להשביתה באמצעות כפתור במערכת.
בהשוואה לטוסון: פיג'ו מציע עיצוב מיוחד יותר, ונוחות נסיעה טובה יותר. טוסון מציע יותר מרחב לנוסעים ולמטען, ובגרסה ההיברידית שלו צריכת דלק עדיפה.
מול מזדה CX-5 פיג'ו חסכוני יותר, מעוצב יותר ונוח יותר.. מזדה מציעה יותר מרחב פנימי ומנועים חזקים יותר.
לעומת הקשקאי: פיג'ו חסכוני יותר, מעוצב יותר ונוח יותר. קשקאי מרווח וחזק יותר.
בהשוואה לספורטאז' פיג'ו מציע עיצוב ייחודי יותר, איכות חומרים טובה יותר, נוחות נסיעה עדיפה. ספורטאז' מציע יותר מרחב לנוסעים ולמטען, ובגרסה ההיברידית שלו צריכת דלק עדיפה.
לעומת טיגואן: פיג'ו זול יותר ב-30,000-40,000 שקלים, נוח יותר, חסכוני יותר בדלק ומעוצב בצורה ייחודית יותר. טיגואן מרווח יותר וחזק יותר.
המושבים הקדמיים נוחים עם תמיכה טובה לגב התחתון. גם האחוריים נוחים מאוד. פיג'ו 3008 הוא מהקרוסאוברים הנוחים ביותר בסגמנט. בעיר הוא סופג היטב בורות ושיבושים, ומשכך היטב גם פסי האטה. בכבישים הבין-עירוניים, הוא קצת מתנדנד במעבר על אספלט גלי, ועדיין הנוחות מצוינת. יחד עם בידוד רעשים מכובד מתקבלת איכות נסיעה כוללת מעולה, אולי הטובה בסגמנט.
סביבת הנהג החדשה ממשיכה את עיצוב הדגם הקודם עם אותו מבנה i-קוקפיט. הדיפון נראה מצוין ומהווה גם חלק משמעותי מהעיצוב, ושופע בפתרונות אחסון שימושיים. החומרים מעורבים כשחלקם רכים ונעימים וחלקם פשוטים.
גרסת ה-1.2 ליטר מוצעת בשתי רמות אבזור. ברמת גימור 'אלור', 2 מסכי "10 אחד עבור לוח המחוונים ושני עבור המולטימדיה. יש חיבור אלחוטי לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. בתוספת תשלום אפשר להזמין "חבילת מולטימדיה" הכוללת מסך "21 המשלב בין שני המסכים. ברמת אבזור 'GT' צג "21 כסטנדרט עם תמיכה אלחוטית לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.
המושבים האחוריים נוחים מאוד. הכניסה לאחור קצת צפופה, ומרווח הברכיים אינו נדיב. מרווח הראש מפתיע לטובה למרות הגג המשתפל. לזוג יהיה נוח מאוד, ישיבה של 3 בוגרים במושב האחורי תהיה צפופה.
בשתי רמות הגימור נמצא בקרת אקלים מפוצלת לנהג ולנוסע ופתחי מיזוג למושב האחורי. ברמת גימור GT נוסף מסנן חלקיקים מיוחד למיזוג האוויר לסינון משופר.
נתון ההאצה מהמקום אינו מרשים (10.2 שניות ל-100 קמ"ש), אבל מערך ההנעה הזה יעיל מאוד בשימוש יומיומי. המנוע החשמלי הקטן של המערכת ההיברידית מעניק תוספת נאה של הספק ומומנט, מה שמוצא ביטוי בתגובה מיידית של כוח. שילוב ההילוכים נעים, אם כי תגובות התיבה לקיק דאון מעט איטיות. המנוע מעביר תחושה חזקה במהירויות עיר הודות לטורבו שנכנס מוקדם. בכביש מהיר הכוח מספיק לעקיפות בטוחות. קול המנוע שקט יחסית אך ניכר בהאצות חזקות.

פיג'ו 3008 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

פיג'ו 3008 לפי שנים

פיג'ו 3008 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    פיג'ו 3008
    פיג'ו 3008 (דור חדש), 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, Allure
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪186990
  • קופרה אטקה
    קופרה אטקה 2.0 ל' טורבו, אוט', 4x4
    הספק כוח סוס 300
    מחיר מחירון ₪265900
  • on
    צ'רי FX
    צ'רי FX, אוט', 1.6 ל' טורבו, Comfort SR
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪154950
  • ג'אקו 7
    ג'אקו 7, אוט', 1.6 ל' טורבו, Executive ,2x4
    הספק כוח סוס 147
    מחיר מחירון ₪169900
  • צ'רי טיגו 7 פרו
    צ'רי טיגו 7 פרו 1.6 ל' טורבו, אוט', Comfort
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪164950
  • קופרה פורמנטור
    קופרה פורמנטור (מ. פנים), 1.5 ל' טורבו eTSI, היברידי מתון, אוט', 2x4
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪199900
  • electric.svg
    on
    ג'אקו 6
    ג'אקו 6 חשמלי, 2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 400

חוות דעת גולשים על פיג'ו 3008

4.2/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (15)

הנאת נהיגה

4.4

עלויות תחזוקה

3.5

נוחות השימוש ואבזור

4.5

מרווח ישיבה

4.4

תא המטען

4.7

יש לכם פיג'ו 3008? כתבו חוות דעת

פיג'ו ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.