פורד פוקוס 2025
פורד פוקוס 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
פורד פוקוס 1.0 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', סטיישן, Titanium Tourer 2025
-
רקע כללי
הדור הרביעי של פורד פוקוס הוצג באפריל 2018 והוא מבוסס על פלטפורמה חדשה.
הפוקוס הנוכחית מציעה בסיס גלגלים ארוך מבעבר — 270 ס”מ, תוספת של 5 ס”מ ביחס לדור הקודם – והיא גם ארוכה יותר. באירופה ובישראל שווקה הפוקוס בתחילת הדרך גם במרכב האצ'בק, אך כיום משווקת רק גרסת הסטיישן.
היצע המנועים בעולם רחב וכולל מגוון מנועי טורבו-בנזין ודיזל בנפחים 1.0-1.5 ל' בהספקים של עד 182 כ"ס.
קיימת גם גרסת ST ספורטיבית עם 280 כ”ס ממנוע 2.0 ל’ טורבו-בנזין.
בישראל משווקת כיום הפוקוס לאחר מתיחת פנים שעברה (2021) עם מנוע אחד – 1.0 ל', טורבו, 3 ציל', היברידי-מתון (48V) המפיק 155 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
שיווק פורד פוקס החדשה בישראל לאחר מתיחת פנים החל במאי 2022.
-
עיצוב ונוכחות
הפוקוס המעודכנת מציגה הופעה משופרת ומעניינת בהרבה מזו היוצאת. מדובר במכונית נאה למדי, גם אם לא נועזת במיוחד. -
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שודרגה במתיחת הפנים. התחושה הכללית מודרנית ומתקדמת יותר, והצג הענק בהחלט תורם לכך. מנגד, הנדסת האנוש לא תמיד מצטיינת: מתגים רבים ממוקמים נמוך מדי ותפעול בקרת האקלים מהצג פחות נוח, למשל. המרחב מלפנים ראוי. מושב הנהג נוקשה אך נוח בנסיעות ארוכות. המרחב בשורה השניה נאה עבור שני נוסעים. תא המטען בגרסת הסטיישן גדול ובעל מבנה יעיל ושימושי. -
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.0 ל' המחודש (היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס) מנפק ביצועים טובים ונמרצים ביום-יום ומעבר לכך. לזכותו גם אופי פעולה נעים, חלק ושקט. תיבת ההילוכים – רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסים – פועלת לרוב באופן יעיל ונעים אם כי מעט איטי. פעולתה חלקה פחות במהירות נמוכה. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה: 10.5 ק"מ לליטר במבחן דרכים מאומץ, כ-13.5 ק"מ לליטר בנסיעה מעורבת ונינוחה יותר.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק18.5 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו15 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק52 ליטר
-
5
-
-
נוחות והתנהגות
פורד פוקוס מתוחת הפנים נבחנה אצלנו רק בגרסת 'ST-ליין' בעלת כיול מתלים ספורטיבי הנוטה לצד הנוקשה (אינה משווקת יותר). בהתאם, נוחות הנסיעה בעיר הייתה בינונית. מחוץ לעיר הנוחות כבר טובה למדי, למעט במעבר על שברים חדים. רעשי הרוח בולטים אך רעשי הכביש מוחרשים היטב. התנהגות הכביש הייתה ונותרה נקודת חוזק משמעותית של הפוקוס - והיא אפילו די מהנה לנהיגה בהשוואה למתחרות. -
תמורה למחיר
כבעבר, פורד פוקוס מציעה תמורה מצוינת למחיר. -
גרסאות ורמות גימור
פורד פוקוס משווקת ב-2025 עם מנוע אחד – 1.0 ל', היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס – בתצורת סטיישן בלבד (טורר) וברמת גימור אחת בלבד (טיטאניום). ברשימת האבזור: מולטימדיה "13.2 עם קישוריות לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, חישוקי "16, מפתח חכם והתנעה ללא מפתח, תאורת לד מלפנים ומאחור, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. -
בטיחות
פורד פוקוס נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים – 96%, ציון של 87% בהגנה על ילדים ו-72% בהגנה על הולכי רגל. היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, עמעום אורות גבוהים אוטומטי ועוד. -
מה חדש בדגם
שיווק הדגם בתצורת סטיישן בלבד (טורר) ב-2025. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
חרף גילה, פורד פוקוס היא עדיין אחת המשפחתיות המוצלחות בסגמנט.
פורד פוקוס מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
פורד פוקוס השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על פורד פוקוס
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם פורד פוקוס? כתבו חוות דעת