אלפא רומיאו סטלביו 2025

אלפא רומיאו סטלביו 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    בשנת 2017 הושק בישראל רכב הפנאי הראשון של אלפא רומיאו, הסטלביו, אשר נשען על פלטפורמת הג'וליה וחולק עימה מכלולים רבים.

     

    ב-2020 החל שיווקה בישראל של גרסה מתוחת פנים. הסטלביו זכה לשינויים בעיצוב סביבת הנהג, שיפור בחומרים ובאיכות ההרכבה, ומערך מולטימדיה חדש שכולל גם צג גדול יותר (8.8 אינץ‘, כעת נשלט מגע).

    בסוף 2022 הוכרזה מתיחת פנים שניה; במסגרת העדכון הדגם זכה לחזית רעננה הכוללת יחידות תאורה לד-מטריקס חדשות עם חתימת "3+3" החדשה של אלפא. בסביבת הנהג ישנו לוח מחוונים מוקרן חדש, מערכת מולטימדיה משופרת ואפשרות לקבל עדכונים מהאוויר.

     

    סטלביו המחודש מוצע בישראל רק עם מנוע הטורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 280 כ"ס ו-40.8 קג"מ, תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים והנעה כפולה.

  • עיצוב ונוכחות

    למרות שאלפא רומיאו סטלביו כבר אינו צעיר, נראה שיש תמימות דעים כי מדובר באחד הכלים הנאים והמושכים בסגמנט. השינויים החיצוניים שנעשו במתיחת הפנים קטנים, אבל הם מאוד מורגשים.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת נהג עודכנה באופן מינורי במתיחת הפנים, אבל המופע הכולל בדגם הנבחן מרשים מבעבר בזכות רמת האבזור הגבוהה, הכוללת כאן תפרים אדומים נאים בריפוד ובדיפון העור.

     

    המחוונים המוקרנים חדשים, ובתצוגה הקלאסית מזכירים את מה שהיה בדגמי אלפא של שנות השבעים - נחמד. צג המולטימדיה ("8.8) נראה קטן מהמקובל היום, אך לפחות התפעול ידידותי ביחס למקובל כיום.

    מיקום הצג ומבנה סביבת הנהג יוצרים קו דשבורד-חלונות נמוך יותר, לשדה ראייה משופר. חריג לרעה הוא שדה הראייה הבינוני לאחור, מחיר עיצוב הקופה, וגם תמונת המצלמה קטנה מדי.

     

    המושבים הנאים נוחים וכוללים אפשרות לכוון גם תמיכות צד. מאחור המרחב נאה, מרווח הראש נדיב, והישיבה הזקופה מוסיפה למרווח רגליים טוב.

    נפח תא המטען, 525 ליטרים, גדול והוא נוח לטעינה.

  • מנוע וביצועים

    לגרסה המשווקת בארץ מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 280 כ"ס ו־40.7 קג"מ, אליו משודכת תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים וההנעה כפולה; הביצועים טובים מאוד, ועקיפות בכבישים בין עירוניים מבוצעות בקלות. תיבת ההילוכים מעט איטית במצב רגיל, ומצאנו כי מצב 'דינמיק' בבורר מצבי הנהיגה הוא היעיל ביותר.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק של סטלביו לא הצטיינה: 7.5 ק"מ/ל' ביום המבחן ובתוואי מאמץ, 10.5 ק"מ/ל' בשיוט נינוח.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      11.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      9.1 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      64 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר אינה מרשימה, אך מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת באופן משמעותי. יש לציין את בידוד רעשי הכביש המוצלח. בפיתולים הסטלביו לא רק מאפשר קצב מהיר מאוד, אלא גם מהנה מאוד - למרות הגובה והמשקל.
  • תמורה למחיר

    בהשוואה לדגמים מקבילים של יצרני היוקרה הגרמניים, הרי סטלביו, למרות המחיר הלא-נמוך כשלעצמו, מביא יתרון קל בהספק ובאבזור. הבחירה בו היא יותר אמוציונאלית מרציונלית - אבל היי, זו תמיד הייתה דרכה של אלפא.
  • גרסאות ורמות גימור

    אלפא סטלביו מוצע ברמת האבזור 'ולוצ'ה' הכוללת תאורת לד מטריקס, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, ריפוד עור, תאורת אווירה ועוד.

    ברמת האבזור 'טריביוטו איטליאנו' מתווספים בולמים נשלטים-אלקטרונית, חישוקי "21 ובעיקר מרכיבי עיצוב ספורטיבי בחוץ ובפנים: גג שחור, צבע מרכב לחצאיות המגן ההיקפיות, צבעי דגל איטליה על המראות, דיפון עור וגימור ספורטיבי בסביבת הנהג ומערכת שמע משודרגת של הרמן קרדון.

  • בטיחות

    אלפא סטלביו נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2017 וזכה ל-5 כוכבים - אך מדובר בפרוטוקול מבחן פחות מחמיר מזה המקובל כיום. סטלביו מוצע בארץ כסטנדרט עם בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, עמעום אור גבוה אוטומטי, ניטור שטחים מתים אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור, בקרת ערנות נהג ועוד.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    למרות גילו, סטלביו הוא עדיין רכב פנאי נאה ומהנה לנהיגה, שמהווה אלטרנטיבה מושכת למתחרים מגרמניה.

אלפא רומיאו סטלביו שאלות ותשובות

המחירים של אלפא רומיאו סטלביו 2025 נעים בין 369,900 ש"ח לרמת ה-Veloce ועד 399,990 ש"ח לרמת ה-Tributo Italiano, הפרש של 30,090 ש"ח בין הרמות.
רמת ה-Veloce כוללת תאורת LED מטריקס, חישוקי 20 אינץ', גג זכוכית פנורמי, מפתח חכם, מושבי ספורט מכווני חשמל עם זיכרונות, ריפוד עור, לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מסך מגע 8.8 אינץ' ומערכת שמע מתקדמת עם 8 רמקולים.
רמת ה-Tributo Italiano מוסיפה בולמים נשלטים אלקטרונית, חישוקי 21 אינץ', מערכת שמע Harman Kardon עם 14 רמקולים, גג מושחר שאינו נפתח, עיצוב ספורטיבי עם דגל איטליה על המראות, חצאיות בצבע הרכב ותפירות אדומות בעור.
שווי השימוש הרציף עומד על 9,174 ש"ח ברמת ה-Veloce ו-9,920 ש"ח ברמת ה-Tributo Italiano - סכום גבוה הנובע מקבוצת רישוי 7.
אגרת הרישוי עומדת על 5,203 ש"ח, בהתאם לקבוצת רישוי 7.
הסטלביו מגיע עם אחריות של 3 שנים מהיצרן.
לא, מחיר 369,900-399,990 ש"ח הוא מחיר היבואן. יש להוסיף אגרת רישוי של 5,203 ש"ח.
הסטלביו קיבל 5 כוכבים במבחן הריסוק של Euro NCAP ב-2017 (פרוטוקול מבחן פחות מחמיר מהמקובל כיום), כולל 6 כריות אוויר ובקרת יציבות ESP.
כסטנדרט: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב אקטיבית, עמעום אור גבוה אוטומטי, ניטור שטחים מתים אקטיבי והתרעה על תנועה חוצה מאחור.
לא, הסטלביו לא כולל מערכת זיהוי תמרורים כסטנדרט בשנת הדגם 2025.
כן, הרכב כולל חיישני חנייה קדמיים ואחוריים עם מצלמת רוורס, אך אין מערכת חנייה אוטומטית.
כן, הסטלביו כולל בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרחק כסטנדרט, כולל מערכת עצור-סע (Stop&Go).
כן, הסטלביו כולל עיגוני ISOFIX במושבים האחוריים להתקנת מושבי בטיחות לילדים, כמו גם אפשרות לביטול כרית אוויר לנוסע.
צריכת הדלק הרשמית היא 11.2 ק"מ לליטר. במבחן אוטו נמדדה צריכה של 9.1 ק"מ לליטר בשיוט נינוח ו-7.5 ק"מ לליטר בנהיגה ספורטיבית ובתוואי מאמץ.
עם מיכל דלק של 64 ליטר, הטווח הרשמי הוא כ-717 ק"מ. בפועל, בנהיגה רגועה תוכלו לצפות לטווח של כ-582 ק"מ ובנהיגה ספורטיבית לכ-480 ק"מ.
לא במיוחד. הצריכה של 7.5-9.1 ק"מ לליטר בפועל נחשבת גבוהה יחסית לסגמנט, במיוחד בהשוואה למתחרים היברידיים, אך היא סבירה בהתחשב בביצועים של 280 כ"ס והמשקל.
הסטלביו מצויד במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר (1995 סמ"ק) עם 4 צילינדרים, המייצר 280 כ"ס ב-5250 סל"ד ומומנט של 40.8 קג"מ ב-2250 סל"ד, משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם 8 הילוכים והנעה כפולה.
הסטלביו מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.7 שניות בלבד והמהירות המרבית שלו מוגבלת ל-230 קמ"ש - ביצועים מרשימים לרכב פנאי.
בהחלט. לפי חוות הדעת של אוטו, הסטלביו מהנה מאוד בפיתולים ומאפשר קצב מהיר מאוד למרות הגובה והמשקל, עם היגוי חד, שלדה מרוסנת ורמת אחיזה גבוהה.
תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 8 הילוכים מעט איטית במצב רגיל, אך לפי מבחן אוטו, מצב 'דינמיק' בבורר מצבי הנהיגה הוא היעיל ביותר ומשפר את התגובתיות.
כן, כל גרסאות הסטלביו 2025 בישראל מגיעות עם הנעה כפולה (4X4) כסטנדרט, עם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.
כן, הסטלביו כולל בורר מצבי נהיגה המשפיע על תגובתיות תיבת ההילוכים ומערכת המתלים. מצב 'דינמיק' מומלץ לנהיגה ספורטיבית.
כן, הסטלביו כולל הילוכי פדלים (Paddle Shifters) מגלגל ההגה לשליטה ידנית בתיבת ההילוכים.
הסטלביו הושק בעולם ב-2017 והגיע לישראל באותה שנה. הדגם עבר מתיחת פנים ראשונה ב-2020 ושנייה בסוף 2022.
כן, בלם החנייה חשמלי עם שחרור ודריכה אוטומטית כלול בשתי רמות הגימור.
כן, בלמי דיסקים מאווררים מלפנים ומאחור, כולל מערכת ABS, EBD ו-BAS.
מתלה קדמי במערך עצמות עצה כפולות ומתלה אחורי רב-חיבורי. ברמת ה-Tributo Italiano יש בולמים נשלטים אלקטרונית.
הסטלביו ארוך 469 ס"מ, רחב 190 ס"מ, גבוה 169 ס"מ, עם בסיס גלגלים של 282 ס"מ. מדובר ברכב פנאי עם מרחבים נדיבים.
תא המטען מציע 525 ליטר - נפח גדול ונוח לטעינה, המתאים לנסיעות ארוכות ולשימוש יום-יומי.
הרכב מציע 5 מקומות ישיבה. מאחור המרחב נאה, מרווח הראש נדיב והישיבה הזקופה מוסיפה למרווח רגליים טוב.
משקל הרכב עומד על 1,775 ק"ג, ויחס המשקל/כוח המצויין של 6.34 ק"ג לכל כ"ס תורם לביצועים טובים.
מרווח הגחון 20 ס''מ מספק גובה סביר לרכב פנאי, אך אינו מתאים לשטח אמיתי.
הרכב מצויד בלוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מסך מגע מרכזי 8.8 אינץ', מסך מידע TFT צבעוני 7 אינץ', Android Auto, Apple CarPlay, בלוטות' ומשטח טעינה אלחוטית לנייד.
לא, אין מערכת ניווט מובנית בסטלביו 2025, אך ניתן להשתמש ב-Android Auto ו-Apple CarPlay לניווט דרך הטלפון.
ברמת ה-Veloce יש מערכת שמע מתקדמת עם 8 רמקולים. ברמת ה-Tributo Italiano משודרגת מערכת השמע ל-Harman Kardon פרמיום עם 14 רמקולים.
לא, הסטלביו 2025 אינו כולל חיבור מובנה לאינטרנט בישראל.
לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ' מוקרן עם תצוגה קלאסית המזכירה את דגמי אלפא של שנות השבעים.
בהשוואה לדגמים מקבילים של BMW X3, אודי Q5 ווולוו XC60, הסטלביו מביא יתרון קל בהספק (280 כ"ס) ובאבזור, לצד עיצוב ייחודי והנאת נהיגה מעולה.
הסטלביו קיבל דירוג אמינות של 85/100 מ-J.D. Power בשנים האחרונות, שיפור משמעותי בהשוואה לעבר. מדובר בציון טוב ממרבית המותגים ה'אמינים'.
הסטלביו מתאים לחובבי נהיגה ספורטיבית שמחפשים רכב פנאי עם עיצוב ייחודי ונוכחות איטלקית. הבחירה בו היא יותר אמוציונלית מרציונלית, כפי שתמיד הייתה דרכה של אלפא רומיאו.
הסטלביו נחשב לאחד הכלים הנאים והמושכים בסגמנט. השינויים במתיחת הפנים כוללים יחידות תאורה חדשות עם חתימת "3+3" מובחנת וחזית רעננה.
הסטלביו מתאים גם למשפחות בזכות 5 מקומות ישיבה, תא מטען גדול (525 ליטר) ומרחבים נדיבים, אך הוא מתאים במיוחד למי שמחפש רכב פנאי ספורטיבי.
נוחות הנסיעה בעיר אינה מרשימה בגלל כיול מתלים נוקשה וקופצנות מסוימת על גבשושיות. מחוץ לעיר, הנוחות משתפרת משמעותית ובידוד רעשי הכביש מצולח.
סביבת הנהג מעודכנת בסגנון מינימליסטי והמושבים נוחים ותומכים. ברמת ה-Tributo Italiano יש ריפוד עור עם תפירה אדומה נאה. חסרונות: צג המולטימדיה 8.8 אינץ' קטן מהמקובל כיום.
המרחב מאחור נאה ומרווח הרגליים מעולה, בזכות בסיס גלגלים נדיב של 282 ס"מ. מרווח הראש מכובד והישיבה הזקופה מוסיפה לנוחות.
כן, ברמת ה-Veloce יש גג שמש פנורמי נפתח. ברמת ה-Tributo Italiano הגג מושחר ואינו נפתח, כחלק מהעיצוב הספורטיבי.
כן, בשתי רמות הגימור יש חימום למושבים הקדמיים, כמו גם חימום גלגל ההגה.
כן, המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית כולל זיכרונות בשתי רמות הגימור.
הרכב כולל בקרת אקלים אוטומטית עם פתחי אוורור מאחור.
כן, בשתי רמות הגימור כלולה כניסה ללא מפתח (Keyless Entry) כולל הנעה.
ברמת ה-Veloce חישוקי סגסוגת 20 אינץ' (255/45). ברמת ה-Tributo Italiano חישוקי 21 אינץ' מושחרים (255/45).
כן, בשתי רמות הגימור יש פנסי LED מטריקס עם חתימת "3+3" החדשה של אלפא רומיאו, כולל עמעום אורות גבוהים אוטומטי.
כן, חיישני גשם ותאורה אוטומטים כלולים כסטנדרט בשתי רמות הגימור.
מיקום הצג ומבנה סביבת הנהג יוצרים קו דשבורד-חלונות נמוך יותר, לשדה ראייה משופר. שדה הראייה לאחור בינוני בגלל עיצוב הקופה.
כן, מראה מרכזית ומראות צד מתכהות אוטומטית כלולות בשתי רמות הגימור, כמו גם קיפול חשמלי.
לא, הסטלביו 2025 אינו כולל תאורת אווירה בשתי רמות הגימור.
בשתי רמות הגימור הריפוד הוא שילוב של בד ועור. ברמת ה-Tributo Italiano יש תפירה אדומה נאה בעור ובמושבים.
כן, הסטלביו כולל שקעי USB גם לנוסעים האחוריים, כמו גם שקע AUX.

אלפא רומיאו סטלביו מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

אלפא רומיאו סטלביו השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    אלפא רומיאו סטלביו
    אלפא רומיאו סטלביו 2.0 ל' טורבו, אוט', Veloce, 4x4
    הספק כוח סוס 280
    מחיר מחירון ₪369900
  • ג'נסיס GV70
    ג'נסיס GV70 (מתיחת פנים), אוט', 2.5 ל' טורבו, Premium, 4x4
    הספק כוח סוס 300
    מחיר מחירון ₪399990
  • energy_2.svg
    לקסוס NX
    לקסוס NX 350h אוט', 2.5 ל' היברידי, Kyushu, 2x4
    מחיר מחירון ₪329990
  • וולוו XC60
    וולוו XC60 B5 אוט', 2.0 ל' טורבו היברידי-מתון, Core, 4x4
    הספק כוח סוס 250
    מחיר מחירון ₪324898
  • ב.מ.וו X3
    ב.מ.וו X3 xDrive20 (דור חדש), 2.0 ל' טורבו, היברידי-מתון, M-Sport
    הספק כוח סוס 208
    מחיר מחירון ₪424900
  • אודי Q5
    אודי Q5 40 TFSI (דור חדש), 2.0 ל' טורבו, היברידי מתון, 4x4
    הספק כוח סוס 204
    מחיר מחירון ₪404900
  • אינפיניטי QX55
    אנפיניטי QX55 אוט', 2.0 ל' טורבו, Luxe, 4x4
    הספק כוח סוס 268
    מחיר מחירון ₪349990

חוות דעת גולשים על אלפא רומיאו סטלביו

5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (7)

הנאת נהיגה

4.9

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.9

מרווח ישיבה

4.7

תא המטען

4.9

יש לכם אלפא רומיאו סטלביו? כתבו חוות דעת

אלפא רומיאו ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.