יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב, מרווח לארבעה, שימושיות, ביצועים (ב-1.4 ליטר)

חסרונות / נוחות נסיעה, בידוד רעשים, מחיר (בגרסאות היקרות)

בשורה התחתונה / פנאי קטן מוצלח (בפרט אחרי העדכון) עם הופעה מרשימה

שברולט טראקס חוות דעת

  • רקע כללי

    שברולט טראקס הוצג לראשונה בתערוכת פריז 2012, אח תאום לאופל מוקה וביואיק אנקור - שלישיית רכבי הפנאי הקטנים של קונצרן GM (דאז, שמאז מכר את אופל לקונצרן PSA). בדומה להם, הטראקס מבוסס על רצפה של סופרמיני (גאמה II, כמו שברולט סוניק), עם בסיס גלגלים של 255 ס"מ וממדים יחסית נדיבים. בשונה מהם, הטראקס הוצע גם עם הנעה כפולה.

    במקור שווק הטראקס עם שני מנועי בנזין - 1.4 או 1.8 ליטר, הראשון מוגדש, השני אטמוספרי - עם 140 כ"ס בשניהם, ותיבת 6 הילוכים אוטומטית. בהיצע קיים גם מנוע דיזל (1.7 ליטר, 170 כ"ס), שכרגיל, לא רלוונטי למחוזותינו. בנובמבר 2016 עבר הטראקס מתיחת פנים, ומאז משווק רק עם מנוע ה-1.4 ליטר המוגדש (140 כ"ס, 20.4 קג"מ).

    במסגרת מתיחת הפנים שעבר, התרכזה שברולט בשדרוג המראה החיצוני ובשיפור איכות תא הנוסעים. החרטום קיבל עיצוב חדש ומודרני בהרבה, כשגם סביבת הנהג קיבלה מראה חדש בצמוד לחומרים איכותיים יותר ושיפור בידוד הרעשים. גם האבזור שודרג, בין היתר עם מסך מולטימדיה (MyLink) בגודל "7, מפתח חכם ובקרת שיוט. גם מערכות בטיחות מתקדמות נוספו למפרט (כאופציה) - אך אף אחת מהן לא שווקה בישראל. שיווק שברולט טראקס בישראל החל בספטמבר 2013, כששיווק הדגם לאחר מתיחת הפנים החלה בנובמבר 2016.

  • עיצוב ונוכחות

    בכל הנוגע לעיצוב, מציע הטראקס מראה מאסיבי וקשוח יחסית לרכב פנאי קטן. במתיחת הפנים הוא קיבל חזית חדשה, מודרנית ונאה יותר, הקשיחות אמנם פחתה אך הנוכחות גדלה.

  • תא נוסעים ומטען

    עיצוב סביבת הנהג מוצלחת, אך האיכות פחות מחמיאה גם למראה וגם במגע. המרווח הכללי טוב (לארבעה), כשגם תא המטען מציע נפח שימושי (356 ליטר). מתיחת הפנים טיפלה גם בעניין איכות החומרים, שעם העיצוב החדש מציעה סביבה נעימה בהרבה לשהייה.

  • מנוע וביצועים שני המנועים, 1.4 (מוגדש) ו-1.8 ליטר (אטמוספרי) מספקים ביצועים נאותים, אך המנוע המוגדש עושה זאת עם פחות מאמץ ויותר שקט (בזכות זמינות המומנט). צריכת הדלק בשניהם ממוצעת.
  • נוחות והתנהגות נוחות הנסיעה בינונית בעיר ומשתפרת במרחב הבין-עירוני, שם בידוד הרעשים לא מרשים. התנהגות הכביש ממוצעת, אך לוקה משהו בהענקת תחושת ביטחון לנהג. בדגם לאחר מתיחת הפנים הניהוג השתפר, בפרט תפקוד מערך ההיגוי.
  • תמורה למחיר התחרות בקצה העליון של פלח רכבי הפנאי הקטנים קשה מבעבר, ובגרסאות היקרות הטראקס מתקשה מול התחרות. לכן, דווקא גרסת הבסיס מציעה (בפרט במבצעים) תמורה עדיפה.
  • סיכום פנאי קטן ורך עם מראה מוקשח.

כתבות הקשורות לדגם

למי שרוצה לחקור לעומק

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך שברולט טראקס?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים שברולט טראקס

שברולט טראקס צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

5
שברולט טראקס צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
13.1 9.5 16.6 9.9 13
13.1 9.5 16.6 9.9 13
15.1 11.9 18.5 12.2 11
15.1 11.9 18.5 12.2 11
15.1 11.9 18.5 12.2 11
6
12.2