סיטרואן ברלינגו 2025

סיטרואן ברלינגו 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    סיטרואן ברלינגו נחשב לממציא קטגוריית המסחריות הקטנות, במידה רבה בגלל שהוא באמת כזה. ברלינגו היה הדגם הראשון בתחום שהציג מבנה אחוד למרכב – והשאר היסטוריה.

    מדובר בדגם הפופולרי ביותר בסגמנט והוא מהווה למעלה מ-50% מהשוק הישראלי והרבה יותר מכך אם מחשיבים את הדגמים המבוססים עליו.

    הפלטפורמה עליה הוא יושב היא EMP2 שמקוריה בפיג'ו-סיטרואן (PSA בעבר), כיום חלק מסטלנטיס. על הבסיס הזה יושבים גם דגמים כמו אופל קומבו, טויוטה פרואייס סיטי, פיאט דובלו ופיג'ו ריפטר.

     

    הדור השלישי, המשווק כיום בישראל, הוצג בשנת 2018 ועלה לישראל במאי 2019. מתיחת פנים ראשונה לדגם הוכרזה בסוף שנת 2023 והגיעה לישראל במאי 2024.

    העדכון כלל בעיקר חזית שעוצבה מחדש בהתאם לסגנון העכשווי של סיטרואן, כולל יחידות התאורה הרבועות ולוחו היצרנית החדש. בסביבת הנהג מסך מולטימדיה חדש בגודל 10 אינץ' ומול הנהג לוח מחוונים מוקרן, גלגל הגה שעוצב מחדש ועוד. כבעבר, הדגם במרכב קצר (440 ס"מ) לחמישה נוסעים או במרכב ארוך (475 ס"מ) לשבעה נוסעים.

     

    היצע המנועים כולל מנוע יחיד ומוכר: טורבו-דיזל בנפח 1.5 ל' המפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. בעתיד צפויה לחזור להיצע גם הגרסה החשמלית.

  • עיצוב ונוכחות

    שימוש בפלטפורמת EMP2 שתוכננה בעיקרה למכוניות נוסעים, אפשרה לקצר את החרטום ולהסיט את השמשה הקדמית לפנים. יחד עם החזית הגדולה והמאוד מרשימה (ולא רק בהשוואה למקובל בקטגוריה), החלק הקדמי מקבל פרופורציות אחרות והמון נוכחות.
  • תא נוסעים ומטען

    החומרים בסביבת הנהג נוקשים, אבל העיצוב נעים לעין, והשימוש בשני גוונים לדיפון רק מוסיף.

    יחד עם שפע תאי אחסון (כולל תא מקורר) והמון אבזור, ברלינגו רושמת שיפור משמעותי ביחס לקודמתה ויתרון על המתחרות.

    הסטת השמשה לפנים גם הגדילה את המרחב הפנימי. הישיבה גבוהה, ושדה הראיה לפנים מצוין.

     

    מערך המיזוג אינו מוצלח עם פקדים ראשיים קטנים, מוסתרים שגם אינם קריאים. בנוסף גם פתחי האוורור קטנים ולמושב האחורי אין פתחי מיזוג בכלל.

    המושבים מאחור נוחים בגרסת M1 ופחות בגרסת N1, המסחריות יותר, שגם מוסיפה סורגים חוצצים בין תא המטען לתא הנוסעים. את דלתות תא המטען ניתן לקבע על 90 ו-180 מעלות כשהתא עצמו גדול, מאוד שימושי וכולל מדף שניתן למיקום בשני גבהים.

  • מנוע וביצועים

    גרסת 130 כ"ס של מנוע הדיזל (טורבו, 1.5 ל') מנפקת ביצועים זריזים מאוד ביחס לסגמנט. הביצועים מושגים בקלות וללא מאמץ. תיבת ההילוכים פועלת באופן חלק וזריז. לגרסה החשמלית (136 כ"ס) ביצועים טובים ונמרצים במהירויות עירוניות-פרבריות ומספקים גם בכביש בין-עירוני.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק של גרסת הדיזל – 130 כ"ס, אוטומטית – טובה, ונעה בין 13.8 ק"מ/לליטר ביום מבחן ל-15.8 ק"מ/לליטר בשיוט.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      17.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      14.6 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      50 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      15
  • נוחות והתנהגות

    כיול המתלים מעט קשיח, וללא מטען ברלינגו אינו נוח בעיר, במיוחד על חספוסי כביש, ושברים בינוניים. מחוץ לעיר הסימפטומים דומים, אך נוכחותם קטנה באופן משמעותי. כשעולה המהירות מצטרפים גם רעשי צמיגים ורוח. הכיול הקשיח גם מונע רכינה בפניות כך שהיציבות הכיוונית נשמרת והיכולת הדינמית טובה. משקל ההגה קל במהירויות נמוכות – טוב בתנועה עירונית ובתמרון – ועולה יחד עם המהירות, מה שעוזר גם לאותה יציבות כיוונית.
  • תמורה למחיר

    ברלינגו מציע תמורה טובה למחיר ביחס לסגמנט. הגרסה החשמלית ייחודית למדי בתחום – היא יקרה יותר אך בעלת פוטנציאל חיסכון לא מבוטל.
  • גרסאות ורמות גימור

    סיטרואן ברלינגו 2024 החדש מוצע בגרסה אחת – 1.5 ל', דיזל, 130 כ"ס. ברלינגו מוצע במרכב קצר עם 5 מקומות – 440 ס"מ, 278 ס"מ בסיס גלגלים – או במרכב ארוך עם 7 מקומות – 475 ס"מ, 297 ס"מ בסיס גלגלים. רמת הגימור העיקרית מכונה 'שיין פק' וכוללת מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' כולל קישוריות אלחוטית לאנדרואיד ואפל, לוח מחוונים מוקרן, בלם חניה חשמלי ועוד.
  • בטיחות

    סיטרואן ברלינגו נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2018 (מבחן פחות מחמיר מהיום) וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם 91% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 58% בהגנה על הולכי רגל ו-68% במערכות בטיחות. מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים כסטנדרט.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    סיטרואן ברלינגו מוביל הסגמנט, עם קבלות.

סיטרואן ברלינגו שאלות ותשובות

בהחלט! ברלינגו אידיאלית לעצמאים ובעלי מקצוע: תא מטען ענק (775 ליטר), יכולת העמסה גבוהה, צריכת דלק נמוכה (14.6 ק"מ/ליטר), עלויות תחזוקה נמוכות, ואמינות מוכחת. המחיר התחרותי (176,990 ₪) והאפשרות לקבל גרסת N1 עם הטבות מס הופכים אותו למושלם.
סיטרואן ברלינגו קיבלה דירוג בטיחות של 5 כוכבים ביורו NCAP (במבחן משנת 2018) עם ציונים מצוינים: 91% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 58% בהגנה על הולכי רגל ו-68% במערכות בטיחות מתקדמות.
ברלינגו מצוידת במערכות בטיחות מתקדמות כסטנדרט: מערכת בלימה אוטונומית AEB לזיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, מערכת תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, בקרת יציבות ESP, ABS, 6 כריות אוויר, חיישני חגורות בטיחות, התרעה למרחק מלפנים, מערכת המונעת הידרדרות בעלייה ועוד.
כן, ברלינגו קיבלה ציון של 81% בהגנה על ילדים במבחני יורו NCAP. הרכב כולל עיגוני ISOFIX למושבי בטיחות, 6 כריות אוויר, חיישני חגורות בטיחות, ומערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטונומית וזיהוי הולכי רגל שתורמות לבטיחות של כל הנוסעים.
מנוע הדיזל המודרני הוא שקט יחסית למנועי דיזל מדור קודם. בשיוט בכביש בין-עירוני המנוע שקט ונעים. בתנועה עירונית או בתאוצה חזקה יש רעש מנוע טיפוסי, אך הוא נמוך ולא מפריע. במהירויות גבוהות מצטרפים רעשי צמיגים ורוח.
היכולת הדינמית של ברלינגו טובה יחסית לקטגוריה. הכיול המעט קשיח מונע רכינה בפניות, והיציבות הכיוונית נשמרת בצורה טובה. משקל ההגה עולה יחד עם המהירות ותורם לתחושת בטיחות. מערכת ESP מסייעת בשמירה על יציבות במצבי חירום.
סיטרואן ברלינגו מוצעת בשני אורכים: הגרסה הקצרה (Combi) באורך 440 ס"מ עם בסיס גלגלים של 278 ס"מ, והגרסה הארוכה (Long) באורך 475 ס"מ עם בסיס גלגלים של 297 ס"מ. ההבדל של 35 ס"מ מאפשר תא מטען גדול יותר ושני מושבים נוספים.
ברלינגו מוצעת בשתי תצורות: גרסת Combi הקצרה מציעה 5 מקומות ישיבה, וגרסת Long הארוכה מציעה 7 מקומות ישיבה. שתי הגרסאות מציעות מושבים נוחים ומרווחים עם ישיבה גבוהה ושדה ראייה מצוין.
בסיס הגלגלים הוא 278 ס"מ בגרסה הקצרה (Combi) ו-297 ס"מ בגרסה הארוכה (Long). בסיס הגלגלים הארוך תורם לנוחות נסיעה טובה יותר ולמרחב פנימי גדול יותר לנוסעים.
כן, חניית ברלינגו קלה יחסית בזכות החזית הקצרה ושדה הראייה הטוב. הישיבה הגבוהה מאפשרת ראות טובה. משקל ההגה קל במהירויות נמוכות ומקל על תמרון. חיישני חניה ומצלמת רוורס (בחלק מהגרסאות) תורמים עוד יותר. הגרסה הארוכה דורשת מעט יותר תמרון.
כן, ברלינגו מצוידת במערכת מולטימדיה מקורית עם מסך 10 אינץ' ותפריטים בעברית. המערכת כוללת Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים, 6 רמקולים, דיבורית Bluetooth, שליטה מגלגל ההגה וחיבורי USB-C. הממשק ידידותי ונוח לשימוש.
כן, ברלינגו תומכת בחיבור אלחוטי של הטלפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto. זה מאפשר שימוש נוח באפליקציות ניווט, מוזיקה ושיחות ללא צורך בחיבור כבלים. בנוסף יש דיבורית Bluetooth וחיבורי USB-C להעברת מידע וטעינה.
כן, ברלינגו מצוידת במערכת זיהוי תמרורים כסטנדרט. המערכת מזהה תמרורי מהירות ואף מתאימה את המהירות בבוקרת השיוט בהתאם. המידע מוצג על לוח המחוונים המוקרן. זוהי מערכת שימושית במיוחד בכבישים מהירים ובאזורים עירוניים.
המתחרים העיקריים של סיטרואן ברלינגו הם: פיאט דובלו (שחולק איתו פלטפורמה), אופל קומבו, טויוטה פרואייס סיטי, פיג'ו ריפטר ופולקסווגן קאדי. ברלינגו היא מובילת הקטגוריה בישראל עם למעלה מ-50% נתח שוק, בזכות השילוב המוצלח של שימושיות, צריכת דלק, מחיר ואבזור.
ברלינגו מובילה את קטגוריית המסחריות הקטנות בישראל עם למעלה מ-50% נתח שוק. הסיבות: שילוב מוצלח בין שימושיות לנוחות, מחיר תחרותי (מ-176,990 ₪), צריכת הדלק במבחני הדרכים של אתר אוטו נמוכה (14.6 ק"מ/ליטר), אמינות מוכחת, רשת שירות מבוססת, ואבזור עשיר.
ברלינגו מציעה נוחות נסיעה טובה מאוד בזכות כיול מוקפד של המתלים ומושבים מפנקים. בנסיעות בכבישים בין-עירוניים הנוחות מצוינת. בתנועה עירונית עם רכב ריק, הכיול המעט קשיח מורגש יותר על חספוסי כביש, אך הוא תורם ליציבות כיוונית מעולה.
ברלינגו ברמת גימור שיין פק כולל: מסך מולטימדיה 10 אינץ' עם תפריטים בעברית, קישוריות אלחוטית ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, לוח מחוונים מוקרן, 6 רמקולים (4 בגרסה הארוכה), בלם חניה חשמלי, דיבורית Bluetooth, חיבורי USB-C, שליטה מגלגל הגה, ועוד.
ברלינגו מציעה שפע תאי אחסון בתא הנוסעים, כולל תא כפתורים גדול, תאים בדלתות, תא מקורר במרכז, ותאי אחסון עליון.העיצוב השימושי מאפשר אחסון נוח של חפצים אישיים וציוד עבודה.
ברלינגו כוללת בקרת שיוט רגילה, אך לא בקרת שיוט אדפטיבית (ACC) כסטנדרט. הבקרה כוללת התאמת מהירות הנסיעה בהתאם למערכת זיהוי תמרורים, מה שמאפשר שמירה אוטומטית על מהירות מוגבלת שנקראת מתמרורי הדרך.
כן, ברלינגו כוללת מערכת תיקון סטייה מנתיב (Lane Departure Warning & Correction) כסטנדרט. המערכת מזהה סטייה לא מכוונת מהנתיב, מתרה את הנהג, ואף מתקנת בעדינות את ההגה כדי להחזיר את הרכב למרכז הנתיב. זוהי מערכת חשובה לבטיחות בנסיעות ארוכות.

סיטרואן ברלינגו מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

סיטרואן ברלינגו לפי שנים

סיטרואן ברלינגו השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    סיטרואן ברלינגו
    סיטרואן ברלינגו Combi, אוט', 1.5 ל' דיזל, 5 מק', Shine PK
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪176990
  • פיאט דובלו
    פיאט דובלו 1.5 ל' דיזל, אוט', קצר, קומבי, 5 מק'
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪184990
  • on
    פולקסווגן קאדי
    פולקסווגן קאדי מקסי לייף, 2.0 ל' דיזל, אוט', 7 מק'
    הספק כוח סוס 122
    מחיר מחירון ₪247000
  • אופל קומבו
    אופל קומבו Life, אוט', 1.5 ל' דיזל, 5 מק', Edition Plus
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪176990
  • טויוטה סיטי
    טויוטה סיטי (מ. פנים) 1.5 ל' דיזל, אוט', קצר, 5 מק'
    הספק כוח סוס 131
    מחיר מחירון ₪180990

חוות דעת גולשים על סיטרואן ברלינגו

4.5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (2)

הנאת נהיגה

4.5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.5

מרווח ישיבה

4.5

תא המטען

4.5

יש לכם סיטרואן ברלינגו? כתבו חוות דעת

סיטרואן ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.