קופרה לאון 2023 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד
-
רקע כללי
קופרה לאון היא למעשה הגרסה החמה של סיאט לאון, רק שכעת היא נמצאת תחת מותג קופרה העצמאי שהופרד מחברת האם.
לאון קופרה מבוססת על הדור הרביעי של סיאט לאון ועיצובן דומה למדי. כמובן שבקופרה העניקו לה את הטיפול הוויזואלי המתבקש — פגושים אגרסיביים, חצאיות צד, חישוקים גדולים וספורטיביים למראה ושלל תגי קופרה.
קופרה לאון מוצעת בעולם עם מגוון יחידות הנעה – ונציין כי בעבר הוצעו רק גרסאות חזקות, ובהמשך הצטרפו יחידות "רגילות ויעילות". ההיצע מתחיל ב-1.5 ל' טורבו-בנזין (150 כ"ס) וממשיך למנוע ה-2.0 ל‘ מוגדש בארבה רמות הספק — 190 כ"ס, 245 כ“ס או 300 כ“ס עם הנעה קדמית ו-310 כ“ס עם הנעה כפולה (רק במרכב הסטיישן).
לצד מנועי הבנזין מוצעת קופרה לאון גם עם שתי יחידות הנעה היברידיות נטענות (PHEV). לגרסאות אלה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל‘ ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 204 כ“ס או 245 כ“ס בהתאם לגרסה.
לראשונה בתולדות הדגם לאון הספורטיבית לא תוצע כלל עם תיבה ידנית אלא רק עם תיבה רובוטית דו-מצמדית.
השיווק בישראל החל במרץ 2021 עם מנוע הבנזין בהספק 300 כ“ס. במרץ 2023 הצטרפו מנועי בנזין נוספים.
-
עיצוב ונוכחות
קופרה לאון היא למעשה גרסה ספורטיבית של הלאון המוכרת. ככזו היא ממשיכה את הקווים הנאים של הלאון ומוסיפה עליהם איפור ספורטיבי המחזק ומחדד את ההופעה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ודומה לזו שפגשנו בפורמנטור עם גווני נחושת מקוריים. הוא משדר לא מעט "ספורט" בזכות גלגל ההגה, התפירות, המושבים ודוושות האלומיניום. איכות החומרים אינה אחידה והנדסת האנוש רחוק מלהצטיי – מערכת המיזוג מתופעלת דרך המסך, וגם מעבר בין מצבי הנהיגה, למשל.
תנוחת הנהיגה טובה והמושב נוח.
המרחב מאחור מספק עבור שני נוסעים.
תא המטען בגודל מקובל בקטגוריה (380 ל').
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין (2.0 ל', 300 כ"ס) מתעורר עם גרגור בולט והוא נותר ווקלי ונוכח לאורך כל היום, כולל פיצוצים משעשעים בעומס. לגמרי מכניס לאווירה.
הביצועים בהחלט מרשימים, מדובר במכונית מהירה מאוד והדבר האחרון שנתלונן עליו זו רמת הביצועים. אהבנו.
רק תיבת ההילוכים פחות מרשימה – היא מעט איטית ופה ושם מפספסת.
 
-
נוחות והתנהגות
כצפוי נוחות הנסיעה אינה מרשימה – תוצר של כיול מתלים נוקשה, צמיגים רחבים וחתך נמוך. בכל זאת, בזכות בולמים אדפטיביים היא לרוב סבירה גם בשימוש יום-יומי ומחוץ לעיר היא ממש בסדר.
התנהגות הכביש טובה ומהנה – התגובות להפנית ההגה מהירות, הריסון טוב, האחוריים מהדקים קו במתינות והדיפרנציאל מסייע בהעברת הכוח לקרקע.
 
-
תמורה למחיר
בעולם בו יש מעט מאוד קומפקטיות חמות כמוה התמורה למחיר טובה למדי עם יחס ביצועים-שקל ראוי.
-
גרסאות ורמות גימור
קופרה לאון משווקת בישראל בשלוש גרסאות – 1.5 ל' עם 150 כ"ס, 2.0 ל' עם 190 כ"ס ובגרסת VZ הספורטיבית עם 300 כ"ס.
מפרט האבזור נאה למדי וכולל: תאורת לד מלאה, חישוקים קלים (18-19 אינץ', בהתאם לגרסה), גג זכוכית, מפתח חכם, מחוונים מוקרנים, מולטימדיה וצג "10.2, מערכת שמע של ביטס, מושבי ספורט, בקרת אקלים תלת-אזורית, תאורת אווירה משתנה, בולמים אדפטיביים ועוד
כאופציה ניתן להוסיף חבילות עיצוב שונות הכוללות מושב נהג חשמלי כולל זכרונות, חימום מושבים והגה, מושבי ספורט וחישוקי 19 אינץ' ייחודיים ב-19,000 שקלים.
 
-
בטיחות
קופרה לאון 2023 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 91% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים ו-71% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל: מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, התראה על תנועה חוצה ועוד.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה בהתחשב בייעוד ובביצועים: 9 ק"מ לליטר בממוצע במבחן וכ-13.5 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בקופרה לאון 2023
במרץ 2023 החל שיווק קופרה לאון בשתי גרסאות בנזין חדשות – 1.5 ל' עם 150 כ"ס או 2.0 ל' עם 190 כ"ס.
-
סיכום
ספורטיבית ותחרותית.