דאצ'יה ביגסטר 2025
דאצ'יה ביגסטר 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
באוקטובר 2024 חשפה דאצ'יה את ביגסטר (Bigster), רכב פנאי בגודל בינוני (C-SUV) ואח גדול לדאסטר המוכר. כמו כל דגמי דאצ'יה מהדור האחרון, גם ביגסטר מבוסס על פלטפורמת CMF-B של רנו-ניסאן, ומבחינה עיצובית נראה כמו גרסה מוארכת-ומוגדלת של הדאסטר.
ממד האורך עומד על 457 ס"מ (23 ס"מ יותר מהאח הקטן), הרוחב על 181 ס"מ, הגובה על 170 ס"מ ובסיס הגלגלים על 270 ס"מ - גדול במקצת ברוב המדדים מקיה ספורטאז', למשל. שני נתונים חריגים יותר הם מרווח גחון של 22 ס"מ, המרמז על כיול ליכולת שטח גבוהה מהמקובל (בדומה לדאסטר), ותא מטען גדול של עד 510 ליטר.
גם תא הנוסעים דומה מאוד לזה המוכר מהאח הקטן, כולל לוח מחוונים מוקרן ברמות הגימור הבכירות ומולטימדיה "10.1 כסטנדרט עם חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, אפליקציה לשליטה מרחוק, עדכונים מהאוויר ועוד. בניגוד לדאסטר, מאחור מותקנים פתחי מיזוג ומוצעת דלת תא מטען בתפעול חשמלי ועוד אביזרי מותרות שלרוב אינם חלק מהתפריט הצנוע-יחסית של דגמי החברה.
ביגסטר מוצע בישראל בשתי גרסאות: האחת היא טורבו-בנזין 1.2 ליטר עם מערך היברידי מתון (48 וולט), המייצרת 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, התיבה ידנית עם 6 הילוכים וההנעה כפולה.
הגרסה השנייה היא היברידית, מבוססת על מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.8 ליטר ו-2 מנועים חשמליים בהספק משולב של 155 כ"ס. למנוע הבנזין משודכת תיבה אוטומטית ארבעה הילוכים, לחשמלי תיבה אוטומטית עם שני הילוכים וההנעה כאן קדמית. בגרסה ההנעה הכפולה מאחור בלמי תוף ומתלה רב-חיבורי. בגרסה ההיברידית מאחור בלמי דיסק ומתלה קורת מתח.
-
עיצוב ונוכחות
ביגסטר מכריז באמצעות העיצוב כי דאצ'יה ממקמת עצמה גבוה יותר. הוא מעוצב לתפארת, ומאופיין בהופעה רבת-נוכחות המבוססת על משטחים עם פאזות שונות.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג ממשיך את זה של הרכב מבחוץ – מקורי במבנה ובקווים, ועם קריצה לתכליתיות של רכבי שטח. החומרים נוקשים, אך התחושה במגע היא שאלה אינם זולים ופשוטים.
הצג המרכזי ("10.1) מקורו ברנו, ותפעול מערכות דרכו מסורבל. התצוגה נראית פשוטה.
עיצוב לוח המחוונים המוקרן עדכני, אך התצוגה רעשנית ולא תמיד ברורה.
תנוחת הנהיגה גבוהה, ומכסה המנוע הגבוה והגדול משדר מסר של חוסן.
מה שמפריע היא הבחירה המוזרה במושב נהג שתפעולו חשמלי רק לגובה הבסיס ולזווית המשענת; כיוון המרחק נעשה ידנית. בחייאת, על זה חסכתם? גם זווית הדוושות אינה אידיאלית.
המושב נוח עם תחילת הנהיגה, אך יכול לעייף לאורך זמן.מפתחי הדלתות גדולים, מעניקים כניסה נוחה לרכב. מרווח המחייה מאחור מצוין ויש גם פתחי מיזוג.
תא המטען גדול והמבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
בביגסטר ההיברידי שנבחן, למרות מנוע בנזין אטמוספרי עם נתונים לא מרשימים המושגים בסל"ד גבוה, ובזכות ההנעה החשמלית היעילה, הרכב יוצא מהמקום בזריזות מפתיעה.
ברירת המחדל עם התנעה היא ההנעה החשמלית, והרכב יכול לנוע למרחק סביר בעיר. גם מחוץ לעיר יהיו מצבים בהם מנוע הבנזין משאיר את העבודה לחשמלי.
ההתנעה העצמית של מנוע הבנזין במהירויות איטיות מורגשת, וככל שהסל"ד עולה הוא רועש יותר. במצבים כמו עליות ממושכות או עקיפות בתנאים מכבידים, המנוע מפגין שהוא מתאמץ.
שילוב הילוכים אינו חלק תמיד, ובמקרים אחרים התיבה נשארת עם הילוך נמוך זמן רב מדי; הפערים בין ההילוכים גדולים.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
חטיבת הכוח ההיברידית מקיימת את ההבטחה לחיסכון. ביום המבחן הארוך שהיה עמוס ולוהט הצריכה הייתה 14.3 ק"מ/ל' נאים, ובשיוט נינוח בכביש בין-עירוני עמדה על 17.5 ק"מ/ל'.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק21.7 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו18.5 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק50 ליטר
-
4
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית1.4 קוט"ש
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה יחסית, וביגסטר מסתדר היטב עם רוב השיבושים באספלט. עם זאת, הוא אינו סופג היטב מהמורות גדולות, וריסון המרכב אינו מספק בכביש גלי.
הבעיה העיקרית היא בידוד הרעשים. מעבר למנוע הנשמע תחת עומס, רעשי המתלים והצמיגים נשמעים על אספלט משובש, ומחוץ לעיר מצטרף לעיתים רעש הרוח.
בשבילים נוחות הנסיעה נאה ומשתפרת ככל שהמהירות עולה, והביגסטר מפגין חוסן מבני. מרווח הגחון הראוי מוסיף לביטחון וליכולת.
תחת עומס בפיתולים ביגסטר מייצר זוויות גלגול גדולות יחסית, ובעומס מוגזם הוא ירחיב את קו הפנייה לתת-היגוי. משקל ההגה קל מדי ושינוי הכיוון אינו נחוש.
הבלמים חסרים בנשיכה ראשונית ובהדרגתיות (בכל זאת היברידי), אך לא סבלו מדעיכה משמעותית בעומס.
מצב B בבורר ההילוכים מביא לבלימה רגנרטיבית, אבל בתנאים משתנים פעולתו אינה חלקה.
-
תמורה למחיר
במחירו הנוכחי, התמורה אינה מהסוג שיאתגר את דגמי הפנאי הקומפקטיים המקובלים בישראל, שחלקם נמכר במחיר קרוב מאוד - והם מציעים יותר.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסת הטורבו-בנזין 1.2 ליטר ברמת האבזור 'אקספרשן' כוללת תאורת לד, חישוקי "17, בקרת אקלים מפוצלת ופתחי מיזוג מאחור, צג "10.1 ועוד.
ברמת האבזור 'אקספרשן פלוס' גם מצלמות היקפיות ומפתח חכם.
הגרסה ההיברידית מוצעת בנוסף ברמת האבזור 'ג'רני', הכוללת גם חישוקי "18, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, מחוונים מוקרנים, גימור פנים שונה, מערכת שמע משופרת ועוד. -
בטיחות
במבחן שערך יורו NCAP ב-2024 קיבל ביגסטר ציון מאכזב של 3 כוכבים בלבד, עם 69% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים, 60% בהגנה על הולכי רגל ו-57% במערכות בטיחות.
במפרט האבזור, כסטנדרט, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ועוד. ברמת הגימור 'אקספרשן פלוס' גם מצלמות היקפיות וניטור שטחים מתים.
ברמת הגימור 'ג'רני' גם בקרת שיוט אדפטיבית. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל, ביולי 2025. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
צעד גדול לדאצ'יה, אבל לא מספיק גדול כדי להפוך אותו לאלטרנטיבה מפתה באמת.
דאצ'יה ביגסטר מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
דאצ'יה ביגסטר כתבות ומבחני דרכים
דאצ'יה ביגסטר השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על דאצ'יה ביגסטר
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם דאצ'יה ביגסטר? כתבו חוות דעת