פורד מוסטנג 2025
פורד מוסטנג 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
אחרי שנים רבות של הבטחות ועשרות מכוניות שהגיעו ביבוא אישי, החל באופן רשמי שיווקה של פורד מוסטנג בחודש אפריל 2024.
זהו הדור השביעי לשושלת המפורסמת והוא מבוסס על אותה רצפת הנעה אחורית ששירתה את שני הדורות הקודמים, אשר עברה לקראת הצגת הדגם החדש שינויים רבים.
אורך בסיס הגלגלים של הרכב הוא 271.8 ס"מ, אורכו 481 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ וגובהו 140 ס"מ. נפח תא המטען 382 ליטרים ומשקל הרכב 1740 ק"ג.
הגרסה שתשווק כאן בשלב הראשון היא GT – וכיאה למכונית שרירים אמריקאית היא מצוידת במנוע V8 אטמוספרי. נפח מנוע 5.0 ליטר והוא מייצר 480 כ"ס ו-57.3 קג"מ, לתיבה האוטומטית עשרה הילוכים, ההנעה אחורית ולרכב דיפרנציאל אחורי מוגבל-החלקה.
משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 4.9 שניות והמהירות המרבית 250 קמ"ש. המוסטנג מוצעת בעולם גם עם תיבה ידנית 6 הילוכים (שלא תגיע), בגרסת טורבו-בנזין 2.3 ליטר עם 315 כ"ס וגם במרכב פתוח (שכן צפוי להגיע).
-
עיצוב ונוכחות
הדור החדש לא מותיר סימני שאלה בדבר שורשיו או זהותו – הוא נראה מאוד מוסטנג. העיצוב הברוטאלי חף מכל ניסיון לעידון, והוא מושך המון מבטים. -
תא נוסעים ומטען
עם הכניסה לתא הנוסעים, החומרים הפשוטים מכים בעיניים. סביבת הנהג כהה מדי, ומתאימה לרכב זול בהרבה.צריך לזכור שבניגוד לתפיסה האירופאית, מוסטנג אמורה להיות ספורטיבית עממית, וזו אחת הדרכים לשמור עליה ככזו.
אפילו צג המולטימדיה והמחוונים נראים קצת זולים והגרפיקה מיושנת. עם זאת, התפעול נוח ביחס למקובל (למעט תפעול המיזוג), ומצבי הניהוג הספורטיביים לרוב נשלטים מההגה.
צריך לעבור את המפתנים הרחבים ולהתכופף כדי להיכנס; זה שווה את המאמץ אבל תנוחת הנהיגה אינה מושלמת ושדה הראייה בעייתי - עם מכסה מנוע ארוך, שמשה אחורית צרה ומראות צד קטנות (ואין מצלמות היקפיות).
מאחור המרחב יתאים לילדים בלבד ותא המטען (382 ליטרים) דווקא מפתיע לטובה בשימושיות.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V8 מתעורר באופן קולני ולעיתים משדר מעין רעד רוחבי. הוא מגיע לשיא ההספק בסל"ד גבוה ואוהב את זה, ולמרות שהוא מזנק מהמקום באופן מתורבת מהצפוי, הוא מגיע מהר מאוד לסל"ד הנכון.
הוא גם מגיע מהר לאותה נהמה רועשת – וזה נכון גם ליכולת. הרכב עוקף ממש בקלות גם בתנאים מאתגרים, בולע עליות כאילו היו למישור, ומהנה את הנהג במופע הווקאלי לאורך כל הדרך. נפלא.
לתיבה אופי מוזר. ההילוכים הראשונים ארוכים ויש "בורות" מסוימים ביניהם. לפעמים העברת ההילוך אינה חלקה, ונוצרת חבטה, בייחוד בין שני לשלישי.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
די קשה לחסוך בדלק עם מנוע V8 בנפח 5.0 ליטר, וביום המבחן הרכב צרך ליטר בנזין על כל 6.7 ק"מ, וגם בנהיגה רגועה קשה לקבל נתון טוב מ-8 ק"מ/ל'.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק7.6 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו5.8 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק60 ליטר
-
15
-
-
נוחות והתנהגות
המוסטנג הוא רכב מאוד מהיר, אך בכל הקשור ליכולת הדינמית המצב מורכב יותר. ההיגוי קל והרכב נוטה להתנדנד על שיבושים ועל גלי כביש והיציבות נפגמת. חסרים תקשורת, משקל ודיוק רב יותר סביב מרכז ההגה, בייחוד בגלל שפעולתו מהירה.
מאידך, בכבישים בהם איכות הסלילה טובה, הכניסה המיידית לפנייה היא ממש תענוג. בבלימה הרכב לא תמיד מספיק יציב ולבלמים חסרה נשיכה - אף שעמידותם בעומס מפתיעה לטובה.
במהירויות נמוכות, בכבישי ישראל החלקלקים, המוסטנג תשמח להוציא זנב גם כשהבקרות פועלות - וצריך להיות זהירים עם המצערת. ואם רוצים לנצל את הנטיה הזו לדריפט במסלול, היא תשמח לעשות זאת באופן נשלט ומהנה.
עבור רכב ספורטיבי נוחות הנסיעה פחות בעייתית מהצפוי. הבולמים פועלים היטב וסופגים שיבושים בהתאם, גם אם פה ושם מורגשת לעיתים חבטה מכיוון המתלה האחורי. רעשי הרוח חזקים, בין היתר משום שאין מסגרות לשמשות.
-
תמורה למחיר
במחירה, כמעט חצי מיליון שקלים, מוסטנג היא מכונית יקרה. אבל מעבר להספק, ולביצועים, ולהנעה האחורית, הנהיגה בה יוצרת חוויה ייחודית. ואמנם אין מדד לכך, אבל מכוניות המעניקות רמת ריגוש כזאת עולות בדרך כלל הרבה יותר. -
גרסאות ורמות גימור
פורד מוסטנג מוצעת בארבע רמות אבזור.
ב'פרמיום' תקבלו תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, צג "13.2 ומחוונים מוקרנים, תפעול חשמלי ואוורור למושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע של B&O וריפוד עור.
רמת הגימור 'נייט פוני' מוסיפה פריטי עיצוב ספורטיביים וגימור שחור לחישוקים ולחלקים נוספים.
ברמת האבזור 'נייט פוני פלוס' מפרט טכני משופר, הכולל בלמי ברמבו, מוטות מייצבים עבים יותר ודיפרנציאל אחורי ביחס העברה קצר יותר. כמו כן, כוללת גרסה זו מערכת פליטה ספורטיבית יותר אשר מעלה את ההספק ל-486 כ"ס ו-58 קג"מ.
רמת האבזור "Over The Top Racing Stripe" מוסיפה חישוקי "20, פריטי עיצוב ספורטיביים, וכמשתמע משמה - מדבקת "פסי מירוץ" אורכית.
-
בטיחות
פורד מוסטנג החדשה טרם נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP. במפרט הבטיחות, בין השאר, בלימה אוטונומית, תיקון סטיה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. -
מה חדש בדגם
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
פורד מוסטנג רחוקה מלהיות מושלמת – אבל מלאה באופי, בכיף ובקסם.
פורד מוסטנג מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
פורד מוסטנג כתבות ומבחני דרכים
-
ניר בן טובים , 05/10/2025 -
בן חסון, 02/04/2025מסירות מכוניות הספורט בארה"ב מתרסקות
-
אלי שאולי, 29/12/2024פורד מוסטנג - מבחן דרכים
-
עמרי ספיר, 19/08/2012מחווה לקרול שלבי: פורד מוסטנג שלבי GT500 קוברה
-
רועי צוקרמן, 15/11/2011פורד מוסטנג עברה מתיחת פנים נוספת
-
רועי צוקרמן, 18/07/2011פורד מוסטנג מצדיעה לחיל הים האמריקני
-
דני שטיינמן, 09/12/2009אוטורטרוספקטיבה: King of the Road
-
ניצן רז, 06/12/2009מבחן דרכים: שלבי מוסטנג GT500KR – פחד וטירוף בלאס ווגאס
-
יואל שורץ, 16/09/2008קיה סראטו – הדור הבא
פורד מוסטנג השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על פורד מוסטנג
יש לכם פורד מוסטנג? כתבו חוות דעת