ג'ילי EX5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במאי 2025 החל שיווקו בישראל של רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) החשמלי ג'ילי EX5. זהו הדגם החשמלי השני של ג'ילי המושק בישראל אחרי גאומטרי C, שהגיע לכאן ב-2021 וזכה להצלחה רבה.
הדגם החדש מבוסס על הפלטפורמה הייעודית-חשמלית GEA, ועיקרה מבנה "Cell To Body" שבו צביר הסוללות צמוד למסגרת לשיפור החוזק המבני, צמצום הגובה ושיפור מרכז הכובד.
הממדים של EX5 בצד הגדול יותר של הקטגוריה: בסיס הגלגלים הוא 275 ס"מ, אורכו 462 ס"מ, רוחבו 190 ס"מ ורוחבו 167 ס"מ. נפח תא המטען 461 ליטרים ומשקל הרכב נע בין 1715 ק"ג ל-1765 ק"ג.
ל-EX5 מנוע קדמי המנפק 214 כ"ס ו-32.6 קג"מ, והוא משודך לסוללת 60.2 קוט"ש. הטווח עומד על 430 ק"מ ברמת האבזור 'פרו' ו-410 ק"מ ברמת האבזור 'טק', והספק הטעינה המהירה 100 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
בכל הקשור לעיצוב EX5 אינו פורץ דרך או מקורי אך נראה גדול, הרמוני ומכובד.
-
תא נוסעים ומטען
השילוב בין ריפוד ודיפון בהירים לחלקים הכהים יוצר אווירה מזמינה, אולם איכות החומרים אינה אחידה.
במרכז צג נאה וגדול, "15.4, ואיכות התצוגה בו טובה. ממשקי שיקוף אין; הסינים כהרגלם משפרים/מעדכנים בתנועה ואלה יגיעו לקראת סוף 2025: אפל תחילה, אנדרואיד בהמשך. בינתיים התקין היבואן אפליקציה לשיקוף מסך ופעולתה לא הצטיינה.
הצג סובל מנראות לקויה כאשר השמש מאירה עליו, ויש לכך חשיבות מכיוון שהוא שולט כמעט בכל מערכות הרכב. ואכן, כמו בדגמים אחרים רבים מדי, הסינים מצליחים לסבך את העניינים עוד יותר עם יותר מדי אפשרויות, תפריטים המסיחים את הדעת ואייקונים קטנים – והתפעול מסורבל.
המזגן נשלט רק דרך הצג, ופעולתו בימי המבחן החמים לא הרשימה.
בצד החיובי, יצוינו תצוגה עילית איכותית, בין המושבים חוגה נאה לעוצמת השמע ומספר קיצורי דרך בבקרת האקלים.
תנוחת הנהיגה אינה מושלמת, גם בגלל מבנה ההגה(משושה מוארך), אך היא גבוהה, מעניקה שדה ראייה נרחב לפנים ועמדה שולטת. מושב הנוסע מתהדר בהדום מפתיע ונאה לרגליים. במושבים יש עיסוי, אך מכיוון שהמושב עצמו רך מדי הנוחות אינה מצטיינת בנסיעות ארוכות.
מאחור המרחב מרשים וגדול מהמקובל, אך הישיבה מעט נמוכה.
לתא המטען נפח נאה ומבנה ייחודי; כאשר הרצפה במצב המוגבה היא שטוחה ונוחה יותר לשימוש, אך אז הנפח פחות גדול.
-
מנוע וביצועים
נתוני התפוקה והביצועים מעט טובים מאשר במתחרים הקרובים, וזה מורגש גם בכביש. EX5 מזנק היטב, צובר מהירות באופן נאה ועושה זאת בקלות. שילוב של עומס ומהירות גבוהה, יגרום לכך שהביצועים יהיו מרשימים קצת פחות, כמו בהרבה דגמים חשמליים.
בקרת היציבות מרסנת את כוח המנוע באופן מורגש במהירויות נמוכות ובכבישים חלקלקים. זה טוב לשימור האחיזה, אך יוצר תחושה שהרכב פחות מהיר ממה שהוא.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר נעימה לרוב, ומערך המתלים המכויל לכיוון הרך מסנן היטב שיבושים קטנים. מעבר על שיבושים גדולים יותר נספג פחות טוב והרכב מתנדנד מדי.
נוחות הנסיעה משתפרת בכבישים הבין-עירוניים, אך גם באלה אותו שיכוך חסר פוגע בנוחות עם מעבר על רצף שיבושים, חיבורי אספלט או גלי כביש. במהירות ממש גבוהה נדנודי המרכב פוגמים גם בביטחון. רעשי הכביש מבודדים היטב אך שאון הרוח בולט.
היכולת הדינמית טובה ביחס למקובל בדגמים קרובים מתוצרת סין, עדיין לא ברמה של מותגים אירופאים. ההיגוי, גם במצבו הכבד יותר, אינו תמיד עקבי תחת עומס בפניות.
בקרת היציבות מתערבת מאוד מוקדם, ואלחוש בקרת היציבות מביא להחלקות חרטום וליללות הצמיגים הקדמיים.
בנהיגה רגילה הבלמים תפקדו היטב. בעומס דינמי היה קשה למנן בלימה חדה ומדויקת. בנוסף, הבלימה הרגנרטיבית, גם ברמה המרבית מתוך שלוש, חלשה אך פעולתה נעימה.
-
תמורה למחיר
המחיר תחרותי ונראה כי רמת האבזור הנמוכה יותר, המצוידת היטב ופחות יקרה, מעניקה תמורה משופרת.
-
גרסאות ורמות גימור
ג'ילי EX5 מוצע בגרסה אחת ובשתי רמות גימור.
רמת 'פרו' כוללת תאורת לד, חישוקי "18, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים שיש להם גם אוורור ומסך "15.4. בשלב ראשון המולטימדיה לא מציעה צימוד סלולרי, לקראת סוף 2025 תתבצע הטמעת השיקוף (תחילה אפל, אחרי כן אנדרואיד).
ברמת האבזור 'טק' מתווספים חישוקי "19, גג זכוכית עם כיסוי, תצוגה עילית, עיסוי במושבים הקדמיים, הדום במושב הנוסע, מערכת שמע משודרגת ותאורת אווירה.
-
בטיחות
דגם זה נבחן במבחן הבטיחות של יורו NCAP ב-2025 וקיבל ציון כולל של 5 כוכבים, 86% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים, 83% הן בהגנה על הולכי רגל והן במערכות הבטיחות.
במפרט הבטיחות של ג'ילי EX5 החדש בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
במבחן הדרכים מערכות הבטיחות הגזימו בצפצופים מרובים (ולא תמיד ברור מה מקורם), והיו היסטריות מדי. כדאי לפני היציאה לדרך לנתק חלק מהן – מכיוון שהשליטה בחלקן מוסתר בתתי-תפריטים עם שמות מתחכמים.
בקרת השיוט נוטה לשמור על מרחקים גדולים מדי, אך אלה אינם אחידים.
-
טווח נסיעה
מד הטווח מציע שני אופני מדידה, ונתקלנו בחוסר התאמה עקבי וגדול (יותר מ-10%) בין צריכת האנרגיה עליה דיווח מחשב הדרך האופטימי לבין החישוב לפי אחוזי הסוללה; כאשר נענו בקצב התנועה ההבדל היה בין 5.8 ל-5.2 ק"מ/קוט"ש לטווח של 350 ל-315 ק"מ בהתאמה, ובפועל היה מדובר בכ-330 ק"מ. שילוב קטעי נהיגה דינמיים ביום המבחן הביאו לצריכה של 4.9 ק"מ/קוט"ש, לטווח של 290 ק"מ.
-
מה חדש בג'ילי EX5 2025
תחילת שיווק בישראל, במאי 2025.
-
סיכום
לא מתבלט מעל הממוצע הסיני, אך מעניק תמורה טובה וחבילה ראויה.