יונדאי i30 2017 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / האצ'בק משפחתית עם מנוע טוב.

חסרונות / תיבה רובוטית דו-מצמדית לא מעודנת מספיק, נוחות נסיעה בעיר בינונית ומטה, רעשי כביש מחוץ לעיר.

בשורה התחתונה / משפחתית סבירה באמצע הדרך.

יונדאי i30 2017 חוות דעת

  • רקע כללי

    ה-i30, שהוצגה בתערוכת פרנקפורט 2011, הוחלפה בחו״ל בדגם חדש בסוף 2016, אך בגלל תמחיר גבוה לא יובאה לישראל עד תחילת 2018. זו אפוא שנתו האחרונה בשיווק של הדור השני ליונדאי הקומפקטית - שכבר התחיל להראות את גילו.

    לישראל מגיעים שניים ממנועי הבנזין - לאחד נפח של 1.4 ליטר עם 100 כ"ס המשודך לתיבה ידנית עם שישה הילוכים, ומעליו 1.6 ליטר עם 135 כ"ס, שבמסגרת מתיחת הפנים שהגיעה לישראל בסוף 2015, שודך לתיבה הרובוטית הדו-מצמדית החדשה של יונדאי, עם 7 היל'.

    כל הגרסאות צוידו במערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית הכוללת מסך מגע "7, דיבורית בלוטות', ווייז, מצלמה אחורית ועוד. בנוסף, מותקנת מערכת מובילאיי ללא תשלום.

    ההאצ'בק מציעה (כמו בעבר) גג שמש פנורמי וחישוקים קלים ("16), ורק בקרת אקלים חסרה להשלמת מפרט נאה, שכולל גם בקרת שיוט תקנית בגרסת ה–1.6 ליטר.

  • עיצוב ונוכחות

    למרות גילה, יונדאי i30 2017 היא מכונית נאה בהחלט. שפת העיצוב ה"פיסול הזורם" של יונדאי, מיושמת כאן היטב, עם מראה שמצליח לשלב אלגנטיות ודינמיות.

  • תא נוסעים ומטען

    הפנים גם הוא מציעה עיצוב נעים ואיכות חומרים טובה. המרווח מלפנים נדיב ומאחור יש הרבה מקום לרגליים אבל קצת פחות לראש – מוטיב חוזר בדור החדש של יונדאי, כנראה קורבן של הפרופיל שמכתיב העיצוב – ותא המטען גדול ושימושי.

  • מנוע וביצועים

     

    מנוע ה-1.6 ליטר מציע הספק נאה, 135 כ"ס, והמכונית מעניקה תחושה זריזה למדי, אך יחידת הכוח רועשת במאמץ. התיבה כפולת המצמד מעט קופצנית בפקקים ובתמרונים עדינים, ומגיבה לאט למדי לדרישה לקיקדאון. צריכת הדלק, עם ממוצע מבחן של 11.1 ק"מ/ל' טובה למדי.

     

    מנוע ה-1.4 ליטר חסר מחץ ודורש סל״ד גבוה כדי לספק את תפוקתו. התיבה הידנית מדויקת ונעימה לשימוש, והמצמד רך ואינו נקודתי. צריכת הדלק מצוינת: 12 ק״מ לליטר.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה אינה מצטייינת, ויותר מדי שיבושים קטנים חודרים לתא ויוצרים ויברציות בנסיעה. בכביש המפותל ה-i30 מציגה התנהגות בטוחה מאוד, עם מעט תת-היגוי שמתפתח בצורה ליניארית וצפויה. בטוח מאוד – אבל חסר כל שביב של הנאה. גם ההגה המנותק והמלאכותי לתחושה לא מוסיף לחגיגה, למרות דיוק סביר ושלושה מצבי תגבור.

    התלונה המשמעותית ביותר לגבי מערכת היחסים שמפתחת ה-i30 עם האספלט נוגעת לתחום הרעש – על פני אספלט ישן ומחוספס, רמת הרעש שחודרת מבתי הגלגלים גבוהה יחסית.

     

  • תמורה למחיר

    בשנתו האחרונה של הדור השני ליונדאי i30 בשוק הישראלי, הוא כבר מתחיל להראות את גילו ומתקשה להציע אטרקטיביות מול מתחרות מוצלחות מודרניות יותר.

  • חדש בדגם

    בחו״ל הוצג דגם חדש, שיגיע לישראל בשנת 2018.

  • סיכום

    יונדאי i30 2017 היא עדיין מכונית טובה מאוזנת, אך כעת היא כבר מיושנת ופחות מרשימה.

יונדאי i30 2017 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה
יונדאי i30 גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
1591
135
729
-
1368
100
479
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי i30?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

יונדאי i30 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

2
יונדאי i30 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
17.2 13.3 20.8 13 7
17.8 14 21.2 13.5 8
6
13.5