יונדאי i30 2024 יד שניה
יונדאי i30 2024 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
יונדאי הציגה בשנת 2017 את הדור השלישי למשפחתית הקומפקטית (סגמנט C) שלה, ה-i30. דגם זה מבוסס על רצפת הדור הקודם ומתיחת פנים ראשונה הוצגה בשנת 2020.
בתחילת דרכה שווקה יונדאי i30 בישראל עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל', אולם החל מ-2023 היא מוצעת בשוק המקומי אך ורק בגרסת ה-N הספורטיבית. לגרסה זו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 280 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שמונה הילוכים, ובמפרט דיפרנציאל מוגבל החלקה, שליטה אלקטרונית בבולמים ומוט גישור-עילי גם מאחור. -
עיצוב ונוכחות
למרות שהעיצוב הבסיסי של i30N קצת מיושן, היא נראית קטנה וקלילה וזו כבר פתיחה טובה. ומיד בצמוד האיפור הספורטיבי שעושה אותה מושכת: הסבכה האגרסיבית מלפנים, חישוקי ה-"19 שבתוכם קאליפרים אדומים וביניהם פסים אדומים, ומאחור הספוילר הגדול מעל והמפלטים הבולטים למטה. התוצאה נראית כמו שהאצ'בק חמה צריכה להיראות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג כהה, החומרים רגילים והעיצוב אינו עדכני. גילו של הדגם מוצא ביטוי גם במתגים שסביב הבורר ופקדי ההילוכים. כל אלה מזמינים פחות ממה שמצפים לפגוש ברכב המתחרה בפולקסווגן גולף GTI או בקופרה לאון.
אומנם, האבזור נאה – גג זכוכית גדול, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים – אך חסרים כאן אותם מרכיבים השמורים לגרסה היקרה בהיצע, מה שאפיין תמיד את גולף המקבילה. חבל. אפילו הריפוד המשולב באלקנטרה אינו נראה מאוד מושך וכך גם פקדי ההילוכים.
המושבים אינם נראים מזמינים אבל אוחזים ותומכים מספיק (גם אם בנסיעה ארוכה הם קצת נוקשים), ואהבנו את תנוחת הנהיגה הנמוכה שהם מכתיבים.
גובה המושב האחורי עוזר למיקסום המרווח, אך המרחב אינו נדיב וחבל שחסרים פתחי מיזוג.
נפח תא המטען (381 ל') אופייני למשפחתיות קומפקטית והינו שימושי.
-
מנוע וביצועים
בכל מצב ניהוג המנוע מתעורר בתרועה ובגרגור נוכח שעלול להקפיץ שכנים.
ל-i30N יש יותר מצבי ניהוג ספורטיביים מאשר רגילים, וזה מאפשר לשלוט במרכיבים רבים מאוד החל בניהול המנוע והתיבה, דרך הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה, עבור בהיגוי ובמתלים ועד לעוצמת סוג המפלטים (וכמעט בכל מצב הרעש רב ויישמעו קולות נפץ).
התגובה הראשונית ללחיצה על המצערת אינה מיידית ולמנוע המוגדש נדרש לעיתים שבריר שנייה כדי לבנות את הכוח – אבל כשזה קורה, זה קורה. המנוע חזק, הביצועים מצוינים והצמיגים הקדמיים נאלצים להילחם על אחיזה בזינוקים.
תיבת שמונה ההילוכים הדו-מצמדית פועלת היטב, וגם אם אינה זריזה במיוחד, לרוב היא אינה מפספסת.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
צריכת הדלק נעה בין 11.6 ק"מ/ל בשיוט ועד ל-7.2 ק"מ/ל' ביום המבחן, מדגישה כי רכב כזה אינו מוכוון חסכון.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק11.9 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו9.6 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק50 ליטר
-
15
-
-
נוחות והתנהגות
בעיר מורגש הכיול הראשוני הנוקשה של מערך המתלים, כך שהרכב קשוח אבל לא מתרסק במצב רגיל. מחוץ לעיר על כבישים גליים הרכב מנתר קלות ואינו מרוסן לגמרי.
הרכב זז על מתליו וקצת מעייף בנסיעות ארוכות. שאון הרוח והכביש בולטים, אך משתלבים היטב עם פס הקול הרועש והמושך.
בפיתולים הדוקים וחלקלקים הדיפרנציאל מוגבל ההחלקה נחלץ לסייע ועם "פליק" קטן מיישר את ה-N לקו הפנייה. מאחורי ההגה התחושה היא שהחרטום בורח ואז תופס כיוון נכון. זה לא תמיד קורה באופן הכי מדויק, ובייחוד בעיר ובפניות איטיות יכול להפתיע קלות.
בעיקולים מהירים זה מאפשר קצב כמעט דמיוני. יכולת שינוי הכיוון טובה, אך האחוריים נטועים למדי. כן, ה-N יודעת להגיב בפסיעות להרפיות מהמצערת אבל לא בכל תנאי וכביש, ובכל מקרה יותר אוחזת מאשר פוחזת.להיגוי משקל נכון אך הוא אינו שופע בתחושה. ההגה גם "רוקד" לעיתים בידיים אבל זה תורם לדרמה.
פעולת הבלמים מדודה אבל היינו שמחים ליותר נשיכה ועוצמה.
-
תמורה למחיר
עם תג מחיר של 270,000 שקלים, יונדאי i30 N יקרה מרוב מתחרותיה, והיא פחות מבוססת בתחום הספורטיבי - כך שהתמורה בעייתית.
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי i30 מוצעת בישראל ב-2024 רק בגרסה אחת: גרסת N הספורטיבית.
רשימת האבזור עשירה למדי: תאורת לד, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "10.25, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד משולב אלקנטרה ועוד. -
בטיחות
יונדאי i30 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום – וקיבלה אז דירוג של 5 כוכבים עם ציון של 88% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל ו-68% במערכות בטיחות. המפרט כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, תיקון אקטיבי בשטח מת ועוד.
-
מה חדש בדגם
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024, שהיא שנת השיווק האחרונה של הדגם בישראל.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
יונדאי i30N פחות מפנקת ממתחרותיה ויותר ממוקדת, פונה לקהל שמוכן לוותר על ההידור לטובת הנאה מנהיגה - ואת זה היא עושה טוב מרובן, מתבלת את החוויה בטעם של פעם.
יונדאי i30 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
יונדאי i30 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על יונדאי i30
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם יונדאי i30? כתבו חוות דעת