יונדאי איוניק 2019 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / אבזור נדיב, צריכת דלק מצוינת, יחידת כוח יעילה, התנהגות בטוחה, אחריות מוארכת.

חסרונות / נוקשה בעיר, רעשי כביש בולטים, עיצוב פנים שגרתי, מרווח ראש גבולי לגבוהים.

בשורה התחתונה / ההיברידית מוצלחת. החשמלית יקרה מידי.

יונדאי איוניק 2019 חוות דעת

  • רקע כללי

    את שנת 2019 איוניק פותחת עם בשורה – התחלת שיווק הגרסה החשמלית (מעט באיחור מהתכנון המקורי). לאיוניק החשמלית טווח רשמי של 280 ק"מ כשטעינה משקע ביתי (16 אמפר), אורכת 8 שעות, טעינה מעמדת המספקת 32 אמפר אורכת בין 4-4.5 שעות, ובעמדה מהירה נדרשת חצי שעה בלבד ל-80% טעינה.

    יחידת הכוח באיוניק החשמלית מייצרת 120 כ"ס ומומנט של 30.1 קג"מ מסל"ד אפס. הביצועים טובים מעט יותר מאלה של הגרסה ההיברידית.

    הממדים והמרווח בתא הנוסעים לא השתנו, אבל תוספת מצברים מאחור הובילה לשני שינויים: החלפת המתלה הרב-חיבורי בקורת מתח פשוטה, וגם לצמצום תא המטען ל-350 ל' לעומת 443 בגרסה ההיברידית. יש רק רמת אבזור אחת, GL, שכמעט זהה לרמת הגימור הגבוהה 'סופרים', של איוניק ההיברידית. ההבדל העיקרי הוא חישוקי "16 בחשמלית לעומת "17 בהיברידית.

    באוגוסט 2019 הגיעה לישראל איוניק ההיברידית לאחר שעברה מתיחת פנים. אין שינויים מכאניים כך שעדיין נמצא את אותה חטיבת כוח שמשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1.6 ל' (105 כ"ס) וחשמלי (43.5 כ"ס) ליצירת הספק כולל של 141 כ"ס. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים. בעקבות שינוי מיקום המצבר, נפח תא המטען שופר מ-443 ל-456 ל'.

    במסגרת מתיחת הפנים עודכן העיצוב החיצוני והפנימי, ורשימת האבזור גדלה. מבחוץ השינויים קטנים ונוגעים לגריל, לפנסים, ולפגושים. בתא הנוסעים השינוי גדול יותר, עם מסך מולטימדיה חדש מקורי וגדול מבעבר ("8), שמחליף את מערך ה'קונקטד' שהיבואנית הציעה עד עתה, וכוללת אפשרות לשיקוף טלפונים (קארפליי ואנדרואיד אוטו). שתי רמות הגימור זוכות לשמשות כהות, לבלם חנייה חשמלי (במקום רגלי), ומנופים מאחורי גלגל ההגה לתפעול ידני של תיבת ההילוכים. במצב "חסכון" המנופים מאפשרים לבחור בין דרגות הבלימה הרגרנטיבית. רמת הגימור הבכירה, 'סופרים', מקבלת עיצוב חדש ללוח המחוונים המוקרן, ומוסיפה חיישני חנייה היקפיים ותאורת לד מלאה מלפנים. כבר קודם הגיעה האיוניק עם כל אבזור הבטיחות האפשרי, וכך גם אחרי מתיחת הפנים.

  • עיצוב ונוכחות

    גם אחרי מתיחת הפנים עיצוב יונדאי איוניק 2019 נועד לאווירודינמיות (מקדם גרר של 0.24 Cd) ועל כן אין מהפכות אלא התיישרות עם קו המוצרים העדכני. התוצאה הסופית פחות אנונימית ויותר בולטת, אבל לא בהכרח יותר יפה.

    איוניק החשמלי עדיין מציעה את סממני העיצוב של איוניק ההיברידית לפני מתיחת הפנים.

     

  • תא נוסעים ומטען

    השינוי בסביבת הנהג מהותי, עם עיצוב חדש, מערכת מולטימדיה חדשה ומקורית, וחומרים טובים מבעבר. המושבים עדיין סבירים, וגם המרחב לא השתנה, כלומר מאחור טוב לרגליים וקצת פחות לראש. הראות לאחור מוגבלת (בגלל השמשה המפוצלת), וחסר מגב אחורי. תא המטען גדול במעט (בגלל שינוי מקום המצברים) אך לא נוח בגלל גלילה שלא נפתחת עם הדלת.

    איוניק החשמלית מציעה את סביבת הנהג שהיתה לאיוניק ההיברידית לפני מתיחת הפנים עם שינוי קל: העדר ידית הילוכים שבמקומה נמצא בחשמלית לחצנים, ותוספת בלם יד חשמלי. אלה יוצרים אווירה שונה, ומעט מתוחכמת יותר. בגלל המצברים תא המטען מציע נפח קטן יותר: 350 ל'.

     

  • מנוע וביצועים

    איוניק ההיברידית מציעה ביצועים זריזים. במסגרת מתיחת הפנים נוספה אפשרות לשליטה בהילוכים מאחורי ההגה, כאשר במצב "חיסכון" הפקדים אחראים למינון בלימת המנוע לצורך טעינה (מתבטל כאשר הסוללה מלאה). זה דורש הסתגלות אבל עובד.

    איוניק החשמלית מציעה חוויה שונה. עם ביצועים נאותים (טובים מאלה של אחותה ההיברידית), ושקט מוחלט. מצב ספורט משפר את הביצועים משמעותית, אבל מדרדר את מצב הסוללה. הטווח המוצהר מדבר על 280 ק"מ בין טעינות, בפועל הוא יספיק לסביבות 180 ק"מ.

     

  • נוחות והתנהגות

    יונדאי איוניק 2019 רוכבת על חישוקי "17, מעבירה יותר חספוסי כביש ופחות רגועה על שיבושים וגלים. בידוד הרעשים מוצלח. התנהגות הכביש טובה, אבל לא מהנה.

    לאיוניק החשמלית מרכז כובד נמוך יותר בזכות מיקום הסוללות, חלוקת משקל טובה יותר, מתלה אחורי שונה ופשוט יותר, ומנגד חישוק קטן יותר ("16) וצמיג בעל דופן גדולה יותר וצר יותר (205/55 לעומת 225/45 בהיברידית). התוצאה שהמכונית נוקשה יותר על שיבושים קלים ובינוניים, בייחוד בעיר ומסתדרת טוב יותר דווקא עם פגמים גדולים. בסופו של דבר, הנוחות נאותה. דממת המנוע גורמת לכך שרעשי הכביש והרוח בולטים יותר. התנהגות הכביש חדה יותר. פעולת הבלמים אינה לינארית, ובמהירויות נמוכות הם רועשים.

     

  • תמורה למחיר

    מתיחת הפנים בעיקר שיפרה את תא הנוסעים, כך שהחבילה הטובה שהיתה קודם נותרה. שילוב התכונות שלה והתמורה המצוינת, הובילו אותנו להעניק לה את תואר "אוטו השנה של ישראל 2019 בקטגוריית המשפחתיות" – בפעם השניה.

    איוניק החשמלית יקרה מידי, ובעלת טווח מוגבל, שדורש פשרות ויכול להלחיץ. לשימוש ממוצע – כ-50 ק"מ, בית-עבודה-סידורים – האיוניק מתאימה מאוד. אבל תתאים הרבה פחות לאלה שטווח הנסיעה שלהם גדול יותר או אופי נסועה ספונטני יותר (מטיילים בסופשבוע וכו').

     

  • סיכום

    ששילוב התכונות באיוניק ההיברידית יוצר חבילה אפקטיבית.

    בשלב זה, איוניק החשמלית היא יותר חלק מתהליך מתהווה, מעניין וחשוב, מאשר פתרון כולל לכל אחד.

     

יונדאי איוניק 2019 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה
יונדאי איוניק גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
1580
141
1,187
-
1580
141
1,223
-
120
1,304
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי איוניק?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

יונדאי איוניק צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

3
יונדאי איוניק צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן טרם נבחן 1
23.7 22.7 24.4 20.1 2
27.7 27.7 26.3 23.5 2
5
23.5