קיה נירו פלוס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
קיה נירו פלוס הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) המבוסס בכבדות על הדור הראשון (2016) של קיה נירו וחולק איתו מאפייני עיצוב, מכלולי הנעה ועוד.
בהתאם לשמו, מימדיו של קיה נירו פלוס נדיבים מאלה של נירו הקודם עליו הוא מבוסס: הפלוס ארוך ב-3 ס"מ ובעיקר גבוה ממנו בזכות תוספת של 9 ס"מ לגובה שאמורים להבטיח מרווח ראש משופר לנוסעים.
קיה נירו פלוס שווק בעבר בגרסאות היברידיות, אך ב-2025 נותרה במבחר רק הגרסה החשמלית. לזו סוללת 64 קוט"ש, 204 כ"ס וטווח נסיעה מירבי של 427 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה אפשרית בהספק 100 ק"ו.
-
עיצוב ונוכחות
לנירו פלוס עיצוב שונה ומובחן מזה של נירו רגיל – בחזית סבכה אטומה ותאורת לד-יום נוכחת, אולם עיקר השינויים מאחור. הגבהת הגג מייצרת הופעה שונה לגמרי במבט מן הצד או מאחור, ולא בטוח שאנחנו אוהבים את זה.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג המופע המוכר של נירו המקורי מ-2016 שנראה כיום מיושן. איכות החומרים נאותה, ההרכבה טובה והנדסת האנוש מצוינת.
תנוחת הנהיגה מעט נמוכה, המרחב מלפנים טוב ומושב הנהג נוח למדי.
בשורה השניה בולט במיוחד מפתח הדלת הגדול המקל על הטענת ילדים – אולם המרחב שם אינו גדול בהרבה מאשר בנירו "רגיל".
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
הגרסה החשמלית (204 כ"ס) מייצרת ביצועים טובים ובמצב 'ספורט' התגובות חדות במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נאותה, אך לא מצטיינת – נירו פלוס מתמודד היטב עם שיבושים ושברים גדולים וקטנים.
רעשי הרוח והכביש בולטים למדי.
היכולת הדינמית טובה ובטוחה, אך לגרסה החשמלית קושי מסוים להעביר את הכוח הרב אל האספלט בסיבובים הדוקים.
-
תמורה למחיר
הגרסה החשמלית יקרה מדי, והדגם מתקשה להתבלט מול שפע המתחרים המודרניים. התמורה לא גבוהה.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה נירו פלוס 2025 מוצע בגרסה החשמלית בלבד.
במפרט האבזור: תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, בקרת אקלים, בלם חניה חשמלי עם פונקציית "Auto Hold", מסך מולטימדיה "10.25, חלונות אחוריים כהים ועוד.
-
בטיחות
קיה נירו פלוס טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
המערך הבטיחותי כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים ועוד.
-
צריכת דלק
במבחן מאומץ צריכת הדלק של גרסת הפלאג-אין עמדה על 14.3 ק"מ לליטר בממוצע וכ-17 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה של הגרסה החשמלית במבחן הדרכים שלנו, שהיה רגוע מהרגיל, עמד על כ-380 ק"מ.
-
מה חדש בקיה נירו פלוס 2025
הפסקת שיווק הגרסה ההיברידית וגרסת הפלאג-אין הייבריד ב-2025.
אין שינויים במפרט הגרסה החשמלית.
-
סיכום
רכב פנאי מיושן, אך יעיל ושימושי למשפחה.