קיה סטוניק 2019 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב, אבזור נוחות, אבזור בטיחות, ביצועים בגרסת הטורבו.

חסרונות / נוחות נסיעה בעיר, איכות חומרים בתא הנוסעים, תא מטען, ביצועים בגרסת ה-1.4 ל'.

בשורה התחתונה / הדגם הנמכר בקטגוריה מסיבה מוצדקת.

קיה סטוניק 2019 חוות דעת

  • רקע כללי

    סטוניק נחת בישראל ביולי 2018 כאשר רשימת אבזור נכונה ומחיר תחרותי הציבו אותו כמתחרה בולט בסגמנט. בתחילת שנת 2019 הכתרנו אותו כ'אוטו השנה לשנת 2019' כזוכה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים בתחרות אוטו השנה, כשבסוף השנה הוא ירשום הישג נוסף כשיהפוך לרכב הפנאי הקטן הנמכר ביותר בישראל. את שנת 2019 הוא המשיך ללא שינוי כלשהו.

    הוא חולק פלטפורמה עם קיה ריו ולשניהם בסיס גלגלים זהה (258 ס"מ). שנה שעברה הנתון עוד נחשב ארוך, אבל כעת הפך לממוצע בקבוצה. גם שאר הממדים דומים לקבוצה: 414 ס"מ לאורך, 176 ס"מ לרוחב ו-152 ס"מ לגובה. נפח תא המטען עומד על 332 ל'.

    הוא משווק בישראל עם שתי יחידות הנעה: בנזין-אטמוספרי, ארבעה צילינדרים, בנפח 1.4 ל' שמייצר 100 כ"ס ותיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים (בדיוק כמו בריו). ומנוע טורבו-בנזין, שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ל' שמייצר 120 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. בשני המקרים ההנעה היא קדמית.

    כמו בעבר יש את אותן שלוש רמות אבזור, כשהבסיסית 'אורבן' מוצעת רק ב-1.4 ל', ושתי הרמות הנוספות, 'EX' ו'פרמיום' ב-1.0 ל' טורבו. כל גרסאות המנוע מציעות מערכות בטיחות מתקדמות אקטיביות מקוריות, וזכאיות ל-5 כוכבי בטיחות מטעם ארגון הבטיחות האירופאי EuroNcap. רשימות אבזור הנוחות והבטיחות מופיעות בדף הדגם של שנת 2018.

  • עיצוב ונוכחות

    בקטגוריה הזו העיצוב מדבר – וכאן סטוניק פוגע בול. הוא משלב את הטוב מכל העולמות ומחבר מראה של רכב פנאי עם סממנים ספורטיבי.

  • תא נוסעים ומטען

    צג המולטימדיה המקורי נראה פשוט והפלסטיקה קשיחה ולא איכותית, גם כשמודבר בדיפון הדלתות. מנגד ברמת האבזור הגבוהה יש המון אבזור והצביעה הצבעונית מאוד מוסיפה. תנוחת הנהיגה טובה, אך נמוכה יחסית ודומה לרכב "רגיל". קיה סטוניק 2019 מציע מרחב ממוצע מלפנים ומאחור ותא מטען קטן ביחס למתחרים.

  • מנוע וביצועים

    עם מנוע הטורבו (1.0 ל', 120 כ“ס) הביצועים של קיה סטוניק טובים. לתיבה פעולה מעודנת שמקנה לה יתרון בתנועה עירונית, וחיסרון כשדורשים כוח מיידי.

    יחידת ה-1.4 ל' לא מרשימה. המנוע רועש בסל"ד גבוה והתיבה האיטית שגם מכוילת לחיסכון, לא מאפשרת למנוע להגיע לרוצעת כוח משכנעת.

    צריכת הדלק ממוצעת בשתי הגרסאות.

     

  • נוחות והתנהגות

    התחושה נוקשה, במיוחד במהירות נמוכה עם שיבושים גדולים או חדים, אבל קיה סטוניק 2019 תמיד מצליח לספוג משהו מהשיבוש, כך שנוחות הנסיעה סבירה. רעש הכביש בולט.

    הכיול הקשיח יחסית, והגובה הנמוך ביחס לכלים מסוגו, מספקים לסטוניק התנהגות כביש טובה מאוד.

     

  • תמורה למחיר

    המחיר מציב אותו במרכז החם של הקטגוריה ובטווח מחירים רחב. גרסת ה-1.4 ל' מציגה תמורה חלשה, בעיקר כי פער המחיר לגרסת הטורבו קטן. הטורבו מציעה תמורה מצוינת.

  • סיכום

    נבחר כ'אוטו השנה' בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים. זה אומר הכל.

קיה סטוניק 2019 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה סטוניק
קיה סטוניק גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
998
120
1,044
-
1368
100
935
-
998
100
1,027
-
998
100
1,004
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך קיה סטוניק?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

קיה סטוניק צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

4
קיה סטוניק צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
13.5 12.9 17.8 10.3 4
19.2 16.9 20.4 15.5 3
20.8 18.1 23.2 16.8 4
20.8 18.1 23.2 16.8 4
6
15.5