קיה סטוניק 2021 - אוטו

קיה סטוניק 2021 יד שניה

קיה סטוניק 2021 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח קטן
גירסה מומלצת:
17.5 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2018

קיה סטוניק 2021 יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, אבזור נוחות, אבזור בטיחות, צריכת דלק.
חסרונות נוחות נסיעה בעיר, איכות חומרים בתא הנוסעים, תא מטען, ביצועים בגרסת ה-1.4 ל'.
בשורה התחתונה שחקן משמעותי מאוד בקטגוריה.

קיה סטוניק 2021 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    רכב הפנאי הקטן של קיה, הגיח לעולם ב-2017 – בשנים בהם כל תעשיית הרכב העולמים הציגה דגמי פנאי בגדלים שונים. רובם היו שייכים לקטגוריה הזו: של כלים קטנים, ובמחיר יחסית נגיש.

    לישראל עלה ביולי 2018 ומאז הוא מהדגמים הנמכרים ביותר בסגמנט (מקום ראשון ב-2019, ושני ב-2020). אנחנו, באוטו גם הכתרנו אותו כ'אוטו השנה בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים' שנתיים ברציפות (2019 ו-2020).

    מאז שהגיע הספיק להשתדרג ולעבור מתיחת פנים שנחתה כאן בשנה שעברה ועליה תוכלו להתעדכן בדף הדגם של 2020. עיקרי השינויים: הוספת רמת גימור בסיסית למנוע ה-1.0 ל' ולמנוע ה-1.4 ל', ולקראת סוף השנה מתיחת פנים לדגם שכוללת קוסמטיקה, עוד אבזור מותרות ובטיחות, וגם מנוע טורבו-בנזין חדש, חלש אבל חסכוני יותר.

    קיה סטוניק 2021 מוצע בישראל עם שני מנועים ו-3 רמות גימור: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ל', 3 צילינדרים, 100 כ"ס מוצע ב-3 רמות גימור, ומנוע ה-1.4 ל' אטמוספרי, גם הוא מציע 100 כ"ס, בשתי רמות גימור. כל המנועים משודכים לתיבה אוטומטית. במקרה של מנוע הטורבו לתיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים ובמקרה של המנוע האטמוספרי לתיבה פלנטרית על 6 הילוכים. בשני המקרים ההנעה קדמית.

    מפרט הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה ושמירה על מרכז נתיב, 6 כריות אוויר ועוד. סטוניק נבדק במבחן הריסון של יורו NCAP ב-2017 וקיבל חמישה כוכבי בטיחות.

  • עיצוב ונוכחות

    קיה סטוניק 2021 נראה טוב. הוא יחסית נמוך לקטגוריה, אבל מצד שני זה גם מה שמעניק לו את המראה השרירי. ברמת GT ליין הוא נראה קרבי עוד יותר.

  • תא נוסעים ומטען

    הגג הנמוך מעט מקשה על הכניסה והיציאה (ביחס לרכב פנאי). סביבת הנהג עשויה היטב ונאה למראה למעט דיפוני הדלתות, והנדסת האנוש טובה ומוצלחת. תנוחת הנהיגה טובה, כך גם שדה הראייה, אך מושב הנהג פחות מוצלח. המרחב מאחור סביר, אבל כבר דגמים רבים בקטגוריה מרווחים ממנו. תא המטען קטן מהממוצע בסגמנט.

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.0 ל' טורבו כעת חלש מקודמו ומציע 100 כ"ס לעומת 120 כ"ס שהיו בעבר. בהתנהלות יום-יומית, פער ההספק אינו משמעותי. כשיוצאים מחוץ לעיר ורוצים לעקוף, הפער מורגש. התיבה מעט איטית בהורדות הילוכים, אבל סה"כ מתפקדת היטב. צריכת הדלק טובה מהממוצע וטובה בכ-15% ביחס למנוע הקודם.

    מנוע 1.4 ל' אטמוספרי חלש, וכדי למצות את כוחו יש לעלות מעבר ל-3000 סל"ד, אבל אז הוא רועש. התיבה טובה סה"כ אבל גם היא איטית בהורדת הילוכים. צריכת הדלק ממוצעת לקטגוריה.

     

  • נוחות והתנהגות

    בעיר נוחות הנסיעה בינונית בגלל כיול מתלים נוקשה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת משמעותית, והכיול הנוקשה מוסיף לריסון טוב של המרכב. רעשי הדרך השונים בולטים.

    בזכות גובהו הנמוך יחסית, ההתנהגות של קיה סטוניק 2021 כמעט דומה לכזו של סופרמיני, והרכב מתנהל היטב בפיתולים.

     

  • תמורה למחיר

    מתיחת הפנים שיפרה תחומים אחדים (מולטימדיה, צריכת דלק) ונסוגה באחרים (ביצועים). הבסיס נשאר ולאור המתחרים הרבים שהצטרפו לסגמנט החבילה כבר פחות תחרותית מבעבר.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה EX 1 ליטר טורבו עם כ-2500 יחידות.

    אחריה גרסת אורבן 1.4 ליטר עם כ-2000 יחידות.

     

  • מה חדש בקיה סטוניק 2021

    בנובמבר 2020 החל שיווקה של מתיחת הפנים של הדגם. השינויים שעבר כוללים עיצוב מעודכן לחזית ולאחור ומספר צבעי מרכב חדשים. סביבת הנהג עודכנה גם היא וכוללת כעת מערכת מולטימדיה עם צג בגודל 8 אינץ‘.

    מנוע ה-1.0 ל‘ הוותיק הוחלף במנוע חדש בנפח דומה (טורבו, 3 ציל‘) מסדרת ’סמארט-סטרים‘. למנוע זה הספק של 100 כ“ס (120 כ“ס בעבר). הביצועים על הנייר מעט פחות טובים, אך הוא מפצה עם נתון צריכת דלק רשמי טוב במעט.

    שיווק גרסת ה-1.4 ל‘ (100 כ“ס, תיבה אוטומטית) חודש בתחילת 2021.

  • סיכום

    לא ממש נוח בעיר, לא מהמרווחים בקבוצה, אבל הוא מציעה הופעה נאה, יכולת דינמית טובה ומפרטי אבזור ובטיחות עשירים.

קיה סטוניק 2021 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קיה סטוניק

כתבות ומבחני דרכים קיה סטוניק

ברשותך קיה סטוניק?

ציון ותגובת גולשים

קיה סטוניק מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5