קיה אקסיד 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
קיה אקסיד נחשף לראשונה ביוני 2019. זהו למעשה רכב פנאי קומפקטי נוסף של היצרנית, והוא קטן במעט מהספורטאז' המוכר.
קיה אקסיד מבוסס על קיה סיד המשפחתית ולכן בסיס הגלגלים זהה (265 ס"מ), אך הוא גדול ממנה – הוא ארוך יותר ב-8.5 ס"מ (439.5 ס"מ), רחב וגבוה יותר ב-3 ס"מ (183 ס"מ ו-148 ס"מ בהתאמה). גם תא המטען גדול יותר עם נפח כולל של 426 ל' (31 ל' יותר)
מעבר לכך הוא נבדל מהסיד בעיצובו החיצוני, ששואל אלמנטים מעולם השטח. ישנה חזית חדשה עם דמוי מגן גחון ויחידות תאורה שונות, חצאיות צד שחורות, שינויים לעיצוב בפרופיל הצד מאחור (דלת וקורה C שעוצבו מחדש) ויחידות תאורה שונות מאחור.
היצע המנועים בעולם רחב וכולל מנועי טורבו בנזין בנפחים של 1.0 ל' עד 1.6 ל' ובהספקים שנעים בין 120 כ"ס ל-204 כ"ס בהתאמה. מנוע הדיזל היחיד (1.6 ל') מגיע בשני הספקים – 115 כ"ס או 136 כ"ס. התיבה היא ידנית או רובוטית דו-מצמדית בהתאם לגרסה.
לישראל מגיע האקסיד עם מנוע הבנזין בנפח 1.4 ל' (טורבו) שמפיק 140 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה. הביצועים נאים – 9.5 שניות ל-100 קמ"ש.
השיווק בישראל החל בחודש דצמבר 2019.
-
עיצוב ונוכחות
קיה אקסיד נראה מושך כמעט מכל זווית. הוא צמיג עיצוב שמאוד מזוהה עם המותג מחד, אך מצליח לחדש ולבדל עצמו מאידך. בגרסאות המאובזרות עם חישוקי 18 אינץ‘ הוא מושך לא מעט מבטים.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג הופעה הרבה יותר שגרתית מהחוץ. ברמת הגימור הגבוהה ניתן לבחור בגימור צבעוני לריפוד המושבים וסביב פתחי המיזוג וזה מוסיף מעט לתחושה. איכות החומרים לא תמיד מרשימה.
הישיבה גבוהה משל הסיד עליה הוא מבוסס, אך פחות מאשר רכב פנאי כמו קיה ספורטאז‘. התחושה המתקבלת היא של ישיבה במכונית קומפקטית גבוהה, והאקסיד אכן כזה.
המרחב מאחור מכובד, וגם תא המטען מציג נפח נאה (426 ל‘) עם רצפה כפולה ושימושיות טובה.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה של קיה אקסיד מוצלחת למדי. מנוע הטורבו (1.4 ל‘, 140 כ“ס) מנפק ביצועים טובים יחד עם אופי פעולה נעים וחלק. קיה אקסיד מאיץ ל-100 קמ“ש ב-9.5 שניות ע“פ נתוני יצרן.
התיבה הרובוטית (דו-מצמדית, 7 הילוכים) פחות מרשימה — היא לא תמיד נעימה בזחילה ואינה זריזה מספיק. מצב ספורט מחדד משמעותית את התגובות.
צריכת הדלק במהלך המבחן עמד ה על 11 ק“מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
קיה אקסיד שנבחן (רמת גימור EX, חישוקי 18 אינץ‘) לא מצטיין בנוחות הנסיעה. המתלים מכוילים על הצד הקשיח וזה פוגם בנוחות הנסיעה, בעיקר בעיר.
מחוץ לעיר המצב משתפר, ואקסיד גם מפתיע לטובה בטיפול בשיבושים גדולים — אך אז מגלים לא מעט רעשי רוח.
התנהגות הכביש טובה מאוד, בטח ביחס למקובל בסגמנט. אפילו מהנה.
-
תמורה למחיר
קיה אקסיד מציע חבילה מעניינת בתמחור הוגן. מעוצב ומתאים לטרנד הנוכחי, יחידת הנעה מוצלחת ואבזור טוב, רק היינו שמחים לראות את אבזור הבטיחות המלא בכל רמות הגימור.
-
סיכום
עוד רכב פנאי מוצלח מבית קיה