מאזדה 6 2012 יד שניה חוות דעת
-
רקע כללי
בתחילת שנת 2013 התחיל שיווק המאזדה 6 החדשה, דור שלישי למשפחתית הגדולה. ה-6 היא המכונית השניה של מאזדה בארץ שמגיעה עם טכנולוגית ה"סקיאקטיב" שנועדה לשפר את הביצועים ולהפחית את צריכת הדלק.
ניתן לבחור בין שני מנועים – 2.0 ליטר עם 155 כ"ס או 2.5 ליטר עם 188 כ"ס, לשניהם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. בניגוד לדורות הקודמים, דווקא בדור הנוכחי יש לגירסת ה-2.5 ליטר משמעות גדולה יותר מבחינת המכירות מאחר והיא מוצעת ב-3 רמות גימור, בעוד שלגרסה עם המנוע הקטן יש רמת גימור אחת בלבד (ומאובזרת למדי).
בנוסף, גירסת הבסיס מוצעת עם שתי אפשרויות מרכב – סדאן וסטיישן, בעוד שגרסת המנוע הגדול תוצע במרכב סדאן בלבד.
בניגוד לשאר היצרנים, לגרסת הסטיישן בסיס גלגלים קצר ב-8 ס"מ מהסדאן, כאשר לרוב המכוניות בסיס הגלגלים זהה או ארוך יותר במרכב הסטיישן.
בנובמבר 2014 הוצגה בתערוכת לוס אנג'לס מתיחת פנים ל-6 שכללה עדכון קל לעיצוב הפגושים ועדכון משמעותי יותר לעיצוב תא הנוסעים.
הגרסה המחודשת הגיעה אלינו בחודש יוני 2015, עם מפרט ומחירים דומים כבעבר (למעט גרסת 2.5 ליטר שחוזקה מעט, ל-192 כ"ס, במקום 188 כ"ס).
-
עיצוב ונוכחות
ה-6 מושכת מבטים רבים. היא כבר לא קלילה וספורטיבית כמו קודמתה אלא מציגה מראה קשוח ויוקרתי יותר, היא ללא ספק אחת היפות בקטגורית המשפחתיות הגדולות.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הקודר ואיכות החומרים הטובה זהים לתא הנוסעים של ה-CX-5 של מאזדה. האבזור שופע, בדיוק כמו המקום לנהג וליושבים מאחור (למעט מרווח ראש לגבוהים בגרסת הסדאן). תא המטען לא גדול ובעיקר רדוד – בסטיישן המצב מעט טוב יותר.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח נעימה עם תגובות נמרצות גם אם לא כמו אלו של היריבות בעלות מנועי הטורבו. מנוע ה-2.5 ליטר נעים ונמרץ גם הוא, אך מציע ביצועים עדיפים. צריכת הדלק טובה מאוד בשני המנועים.
-
נוחות והתנהגות
ה-6 שומרת על יכולת דינמית טובה שאפיינה אותה תמיד, ובנוסף מצליחה לשכך את השיבושים בעיר (למעט החדים שבהם) וגם מחוץ לעיר נשארת נוחה אם כי מעט רכה על שיבושים גדולים. גרסת ה-2.5 ליטר נוקשה יותר אבל בסה"כ בסדר גמור בפני עצמה.
-
תמורה למחיר
מנוע ה-2.5 ליטר דורש פרמיה לא גדולה במחיר ובצריכת הדלק אבל מרגיש יותר חזק באופן מורגש ומצדיק את תוספת המחיר עבור חובב ההגה/ הכוח.
-
סיכום
חבילה טובה גם ללקוח הקלאסי, וגם לנהג.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.