רנו אוסטרל 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
רנו אוסטרל הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חדש של היצרנית אשר נחשף בשנת 2022. זהו הרכב השלישי של רנו בסגמנט הזה – לפניו היו רנו קוליאוס וקדג'אר – איתו מנסה רנו לפצח את הנוסחה להצלחה בפלח השוק הפופולרי.
מדובר ברכב פנאי עם מפרט מודרני ותחרותי: עיצובו החיצוני רענן ועדכני, סביבת הנהג בעלת מופע מתקדם ומרובה מסכים ומתחת לעור יש טכנולוגיה מתקדמת כמו יחידות הנעה היברידיות ייחודיות, היגוי אחורי אקטיבי ועוד.
היצע המנועים בישראל כלל בתחילת הדרך את ה-1.3 ל' טורבו-בנזין המוכר בשתי גרסאות הספק (140 או 158 כ"ס), וגרסה היברידית בהספק של 200 כ"ס - ששיווקה הופסק השנה.
-
עיצוב ונוכחות
רנו אוסטרל הוא רכב פנאי שנראה טוב מאוד ומביא לידי ביטוי את שפת העיצוב העדכנית של היצרנית.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג מופע מודרני ועדכני במיוחד במבנה החדש של רנו. המסכים – לוח המחוונים והמולטימדיה – איכותיים מאוד ונוחים לשימוש וגלגל ההגה הנאה מוסיף להופעה.
הנדסת האנוש לא תמיד מוצלחת (ידיות סביב ההגה, למשל), אך איכות החומרים נאותה וההרכבה טובה.
תנוחת הנהיגה טובה וגבוהה ומושב הנהג מוצלח.
המרחב מלפנים ומאחור מספק, מקום טוב באמצע הסגמנט.
תא המטען גדול למדי ובעל מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ל' במהדורה החזקה (158 כ"ס) מספק ביום-יום עם זמינות כוח טובה ותגובה חדה לרוב. אולם בעומס כמו בעקיפה או בעליה ארוכה מורגש מחסור בכוח.
לחובתו גם פעולה לא תמיד מעודנת.
תיבת ההילוכים הרציפה נעימה בפעולתה אך רועשת בעומס, ובמהירויות נמוכות היא פחות חלקה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של רנו אוסטרל מוצלח ממש – לא רך ולא קשיח מדי, אלא מאוזן באופן שמצליח לייצר כמעט תמיד נסיעה נעימה. גם בשבילים הנוחות נותרת טובה.
בידוד הרעשים מוצלח יחסית לסגמנט.
אותו כיול מתלים מאוזן מוביל להתנהגות כביש טובה ובטוחה עם יכולת גבוהה מאוד בכביש המפותל. הבלמים פועלים היטב, אך בעומס גבוה החלו לדעוך.
-
תמורה למחיר
מחירו של רנו אוסטרל 2024 מקביל לזה של המתחרים המרכזיים בשוק, אך אבזורו עשיר למדי - כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
רנו אוסטרל 2024 מוצע בישראל עם מנוע אחד בשני הספקים: טורבו-בנזין בנפח 1.3 ל', מערך היברידי-מתון 12V, הספק של 140 או 158 כ"ס ותיבת הילוכים רציפה.
גרסת ה-1.3 ליטר 140 כ"ס מוצעת ברמת האבזור 'אקוויליבר +' הכוללת תאורת לד מלאה, חישוקי "18, מפתח חכם, צג מרכזי "12 ומחוונים מוקרנים, פקדי הילוכים בהגה ועוד.
גרסת ה-1.3 ליטר 158 כ"ס מוצעת ברמת האבזור 'איקוניק', ובמפרט, בנוסף, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, התאמת מצבי הניהוג, ריפוד משולב עור ותאורת אווירה. ברמת האבזור 'טקנו' מתווסף תפעול חשמלי למושב הנהג עם פונקציית עיסוי.
-
בטיחות
רנו אוסטרל נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 88% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל ו-87% במערכות בטיחות מתקדמות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה ובקרת שיוט אדפטיבית כסטנדרט. שתי רמות הגימור הגבוהות מוסיפות גם ניטור אקטיבי של שטחים מתים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק (1.3 ל', 158 כ"ס) הממוצעת במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' עמדה על 10.2 ק"מ לליטר, נתון סביר בלבד. בשיוט נרשמו 13-14 ק"מ לליטר.
-
מה חדש ברנו אוסטרל 2024
ב-2024 הופסק השיווק של גרסת 1.3 ל' טורבו ברמת הגימור Equilibre ושל הגרסה ההיברידית.
-
סיכום
מתמודד חזק בקטגוריה.