סיאט ארונה 2019 - אוטו

סיאט ארונה 2019 יד שניה

סיאט ארונה 2019 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח קטן
גירסה מומלצת:
20.0 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2018

סיאט ארונה 2019 יתרונות וחסרונות

יתרונות שימושיות, בטיחות, תצרוכת דלק.
חסרונות נוחות נסיעה, נראות לא מספיק "ג'יפאית".
בשורה התחתונה סיאט קולעת למטרה בניסיון הראשון שלה.

סיאט ארונה 2019 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    סיאט ארונה, רכב פנאי קטן ראשון של החברה הספרדית (וגם ראשון של קבוצת VAG בכללותה), הוצג בישראל לקראת 2018, כשנה אחרי נחיתתו של אחיו הגדול, סיאט אטקה.

    הוא מתבסס על רצפה ומכלולי סיאט איביזה העדכנית (255 ס"מ בסיס גלגלים), כך גם קווי המתאר והעיצוב הכללי - עם מרכב מוגבה וממדים גדולים יותר.

    לארץ מגיעות שתי יחידות כוח: מנוע טורבו בנזין שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר (115 כ"ס) ותיבת 7 הילוכים רובוטית דו-מצמדית, או מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר (150 כ"ס) עם תיבת 6 הילוכים ידנית.

    סיאט ארונה 2019 קיבל ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק האירופי בתנאי שהוא מצויד במערכת בלימת חירום אוטונומית - וזו מוצעת בארץ כפריט תקני, בצמוד למערכת בקרת שיוט אדפטיבית.

    רמות הגימור היקרות יותר מוסיפות גם ניטור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור.

  • עיצוב ונוכחות

    ארונה דומה לסופרמיני עליה היא מבוססת, אבל עיצובה שונה מספיק וההופעה שלה מושכת יותר. היא מוסיפה קישוטים ספורטיביים כמו ספוילר אחורי ומפלטים בולטים, וגוון שונה לגג, מרכיב שהיה לחובה בתחום דגמי הפנאי הקטנים.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג, הדומה לזו שבאיביזה, נראית איכותית יותר, גם אם בפועל רוב משטחי הפלסטיק קשיחים למגע. מסך המולטימדיה החדש והמאוד נאה של קבוצת פולקסווגן מעניק לארונה נקודות זכות בסביבת הנהג, וזו נראית עשירה ועדכנית. תנוחת הנהיגה בארונה גבוהה וקרובה למה שאנו מצפים מרכב פנאי וגם הראות החוצה טובה. המרחב לנוסעים מאחור נאה, אך חלק מהבוחנים הרגישו שמבנה המושב דוחק אותם לכיוון הדלת, ובכל מקרה הבליטה במרכז הרצפה מפריעה מאוד לנוסע השלישי. תא המטען בארונה גדול, והמבנה שלו שימושי.

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.0 ליטר טורבו מציע זמינות כוח טובה, התיבה זריזה ופועלת היטב והתוצאה היא ביצועים מספקים בהחלט – ומעל הממוצע בקטגוריה. בתנאים עירוניים או בפקקים צפופים התיבה הדו-מצמדית לא תמיד חלקה כמו תיבה פלנטרית טובה. המנוע מייצר צליל תלת-צילינדרי ברור תחת עומס, עם חספוס גס, ובנסיעה עדינה בולט יותר רעד קל כאשר התיבה דוחקת את המנוע לסל"ד נמוך. ביום מבחן עמוס עמדה צריכת הדלק הממוצעת על 9.7 ק"מ/ל', ובשיוט ארונה צרך 17 ק"מ/ל'. נתונים מצוינים ביחס לתנאים.

  • נוחות והתנהגות

    סיאט ארונה 2019 לא מצטיין בספיגת שיבושים במהירות עירונית. מחוץ לעיר, כשהמהירות עולה ואיתה העומס, המצב משתפר. גם בידוד הרעשים לא מצטיין, בעיקר בתחום רעשי הכביש – אם כי לא מדובר במשהו חריג ביחס למקובל בקטגוריה.

    התנהגות הכביש מאוזנת ובטוחה מאוד. תוספת הגובה ביחס לאיביזה מורגשת בסיבובים חדים, בדמות קצת יותר זוויות גלגול, אך לא ברמה מרתיעה. הבלמים תפקדו היטב גם בקטעים הדינמיים, בלי סימני דעיכה.

    יכולת השטח נמוכה ביחס למקובל ברכבי פנאי, ובקרת המשיכה אינה יעילה מספיק בתנאי אחיזה ירודים.

     

  • תמורה למחיר

    עם מחיר רשמי מהנמוכים בקטגוריה – ויכולת טובה ברוב תחומי הנהיגה והנסיעה – הארונה מעניק תמורה טובה לכסף.

  • התפלגות מכירות

    לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1 ליטר טורבו עם כ-2300יחידות.

    אחריה גרסת FR 1 ליטר טורבו עם כ-1600 יחידות.

     

  • מה חדש בסיאט ארונה 2019

    במחצית השנייה של 2019 התווספה להיצע רמת גימור ׳סטייל X' אותה ניתן להזמין רק דרך אתר האינטרנט של היבואנית. רמת הגימור החדשה מציעה מושבים וריפוד מהודרים יותר, גג בצבע שונה מיתר המרכב, דיפון שונה לדלתות, מערכת שמע מתוצרת "ביטס" עם שישה רמקולים וסאב וופר וחישוקי "17 (לעומת "16 בסטייל).

  • סיכום

    סיאט ארונה צובר נקודות זכות כרכב פנאי הודות לעיצוב החיצוני ותנוחת הנהיגה, סביבת נהג אלגנטית, מרחב מכובד מאחור, תא מטען נדיב וביצועים מצוינים. במחירו הנמוך יחסית, זו בהחלט עסקה כדאית.

סיאט ארונה 2019 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סיאט ארונה

כתבות ומבחני דרכים סיאט ארונה

ברשותך סיאט ארונה?

ציון ותגובת גולשים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5