סקודה ראפיד 2018 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / מנועי טורבו מוצלחים, צריכת דלק טובה. מרחב פנימי גדול, תא מטען ענק.

חסרונות / איכות חומרים בתא הנוסעים, נוחות נסיעה בינונית, שילוב הילוכים לא חלק במהירות נמוכה, שנתיים אחריות, מחיר קרוב מדי למשפחתיות.

בשורה התחתונה / עיצוב פרקטי, באריזה יקרה מיד שלא משתלמת.

סקודה ראפיד 2018 חוות דעת

  • רקע כללי

    סקודה כבר השתמשה בשם ראפיד פעמיים במהלך היסטורית המותג. בדור הזה זו פעם שלישית, והחל בדגם שעלה לישראל במרץ 2013 ומאז עבר עדכונים רבים: מתיחת פנים ראשונה ומוקדמת מהצפוי (בשל ביקורת על איכות החומרים נמוכה בתא הנוסעים) בסוף 2013, הצטרפות גרסת ספייסבק בנובמבר 2014, ריענון מנועים במהלך 2015, הצטרפותה של גרסת סקאוט לספייסבק ב-2016, ומתיחת פנים שניה ומשמעותית באמצע 2017. בשנה זו לא חל שינוי בדגם.

    היא מבוססת על רצפה מוארכת שבה משתמשת גם סיאט איביזה (דור 4), כשהיצע המנועים כולל מנוע 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.0 ל' עם 95 כ"ס ומנוע 4 צילינדרים 1.4 ל' (מוגדש) עם 125 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית כפולת מצמד עם שבעה הילוכים.

    יש ארבע רמות גימור, שתיים לתצורת "הסדאן" עם רמת 'אמבישן' שכוללת מערכת מולטימדיה "6.5, שליטה מההגה, בלוטות' וכניסת USB מלפנים ומאחור. רמת 'סטייל' מוסיפה בקרת אקלים, בקרת שיוט, חישוקים קלים וצמיגים במידות נדיבות יותר 215/45/16 (לעומת 185/60/15).

    בספייסבק נמצא שתי רמות מאובזרות יותר, על אף שהשם של רמת הבסיס דומה. רמת גימור 'סטייל' כוללת את כל מה שקיים ברמת 'סטייל' בתצורת "הסדאן" ומוסיפה חישוקי "17 קלים ושמשות כהות. רמת גימור 'ספורט' כוללת בין היתר חלון גג פנורמי, ידית הילוכים בציפוי עור ותוספות קוסמטיות.

    לכל הגרסאות 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, מובילאיי, וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP, בו זכתה כשהוצגה במבחן פחות מחמיר, אבל כעת היא מוצעת עם בלימה אוטונומית שלא היתה בעבר.

  • עיצוב ונוכחות

    ראפיד וספייסבק חולקת את אותו חרטום שכבר נראה סתמי, כשההמשך שונה. לראפיד אחוריים מעט כבדים כשלספייסבק זנב נאה יותר.

  • תא נוסעים ומטען

    הוא נראה טוב ברגע הראשון אך מגע בפלסטיק הנוקשה השולט בכל מקום, מותיר רושם פשוט ובסיסי. המושבים הקדמיים חסרי תמיכה לגב תחתון ופחות נוחים.

    מרווח הברכיים מעולה. זה של הראש מאחור מעט פחות. במיוחד בספייסבק. תא המטען הוא מנקודות החוזק של סקודה ראפיד 2018 עם נפח חריג לטובה. לספייסבק נפח קטן יותר, אבל סה"כ גדול ושימושי.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.0 ל' 95 כ"ס מציג ביצועים סבירים ומאפשר שיוט נינוח. מנוע ה-1.4 ל' (125 כ"ס) מעט חזק יותר ותיבת ההילוכים הרובוטית פועלת לתפארת בנסיעה בין עירונית עם שילוב מהיר ומעודן. במהירות איטית מאוד (זחילה בפקק, חנייה) העניינים פחות חלקים. צריכת הדלק בשתי הגרסאות דומה וטובה מאוד.

  • נוחות והתנהגות

    המתלים מכוילים על הצד הנוקשה, ובעיר הם מדווחים לנהג ולנוסעים בנאמנות על כל שבר כביש קטן ביותר. בידוד רעשי הכביש והמתלים גם הוא אינו מרשים, כך שלחבטות מהמתלים מתלווה אפקט ווקאלי. בכביש בינעירוני המצב משתפר משמעותית ומביא את העסק למצב נסבל.

    היכולת הדינאמית של סקודה ראפיד 2018 סבירה. מורגשת נטיית גוף בפניות, ההגה קל ומעט עומס על הבלמים הוביל לירידה בעוצמה. מנגד האחיזה גבוהה.

     

  • תמורה למחיר

    על הנייר יש לראפיד וספייסבק יתרונות ברורים (מרחב, תא מטען, ביצועים וצריכת דלק), אבל בפועל תא הנוסעים היה בסיסי ופשוט מידי, נוחות הנסיעה גרועה, המחיר יקר והאחריות מוגבלת לשנתיים. התמורה נמוכה.

  • חדש בדגם

    אין שינויים בדגם בשנה זו.

  • סיכום

    המאמץ למשפחתית מהשורה בתוספת מחיר של כ-10%, שווה כל שקל.

סקודה ראפיד 2018 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה
|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סקודה ראפיד?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים סקודה ראפיד

סקודה ראפיד צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

6
סקודה ראפיד צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
20.4 16.1 23.8 16.5 6
20.8 16.4 24.4 16.8 6
20.8 16.4 24.4 16.8 6
21.7 18.2 24.4 17.5 4
21.7 18.2 24.4 17.5 4
21.7 18.1 24.3 17.5 4
4
17.5