סאנגיונג רקסטון 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור השני של סאנגיונג רקסטון הוצג בתחילת 2017.
בדומה לדור הראשון, גם לדור השני שלדת סולם עם סרן קשיח מאחור, אולם מדובר בשלדה חדשה לגמרי, קשיחה וגדולה מבעבר (בסיס גלגלים – 286.5 ס"מ) וגם המרכב גדול משמעותית.
מערכת ההנעה מבוססת על המנוע ששירת את הדור הקודם בערוב ימיו – 2.2 ל' דיזל עם 181 כ"ס, תיבה פלנטרית עם 7 הילוכים, תיבת העברה ויחס העברה נמוך.
לדור החדש, המוצע בישראל ממרץ 2018, יש 7 מקומות ישיבה ומערכות בטיחות מתקדמות (בלימה אוטונומית, עמעום אורות אוטומטי ועוד).
-
עיצוב ונוכחות
לרקסטון הופעה עדכנית ונעימה לעין – לא רק ביחס למקובל אצל סאנגיונג, אלא בפני עצמו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נראית טוב ומורכבת היטב, אך איכות החומרים לא תמיד מרשימה.
המושבים נוחים מלפנים ומאחור וכך גם המרחב לחמשת הנוסעים שמלפנים; השורה השלישית, כמקובל, טובה לילדים (נוחות כניסה, ישיבה).
תא המטען מספק גם מאחורי השורה השלישית.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה מוצלחת – המנוע חזק, תיבת ההילוכים חלקה וצריכת הדלק חסכנית יחסית (10 ק"מ/ל').
פחות אהבנו את השליטה המסורבלת במצב הידני של תיבת ההילוכים.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של רקסטון מוצלח – המהלך הראשוני של המתלים אמנם נוקשה יחסית, כך שבנסיעה עירונית הספיגה לא מתעלה, אבל כבר ממהירות עירונית גבוהה יחסית הנוחות משתפרת מאוד.
כושר השיכוך של המתלים מצוין, ובידוד הרעשים מוצלח.
יכולת השטח טובה ביחס לכל רכבי הפנאי המוצעים בסביבת המחיר שלו, אבל בהקשר הזה רקסטון רחוק מלנד קרוזר או אפילו פאג'רו; המפרט מתאים לעבודת שטח רק בחלקו – יש מהלך מתלה ארוך יחסית ויחס העברה נמוך, אולם זוויות המרכב שטוחות – טובת פחות מאלו של רכבי פנאי רכים – ובקרת המשיכה לא יעילה.
-
תמורה למחיר
מחירו של רקסטון אינו עממי, אולם בסביבת המחיר שלו ישנם דגמים בודדים המציעים יכולת פנאי אמיתית – והוא היחיד שם עם מקום לשבעה.
עם זאת, מי שמחפש טיול שטח מאתגרים, ייאלץ לבחור ברכבי פנאי-שטח יקרים יותר, כמו טויוטה לנד קרוזר.
-
סיכום
רקסטון אינו הטוב מסוגו, אבל בסביבת המחיר שלו הוא היחיד מסוגו.