סוזוקי איגניס 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
סוזוקי איגניס הוא רכב פנאי קטן מאוד (A-SUV) הממלא את המשבצת של מכונית המיני עבור היצרנית היפנית. איגניס נחשף בדורו הנוכחי בשנת 2015 ובשנת 2020 עבר הדגם מתיחת פנים ראשונה.
איגניס מציג הופעה קשוחה בזכות עיצוב חיצוני רבוע המתכתב עם המקובל בקרב רכבי שטח שונים. איגניסה עצמו מוצע בחו"ל עם הנעה כפולה. לגרסה זו סרן אחורי שונה, אך היא אינה מוצעת בישראל.
במסגרת מתיחת הפנים מנוע ה-1.2 ל' הוותיק עודכן וצומדה לו מערכת חשמלית-מתונה (12V), שילוב שהיה קיים בעבר רק בגרסה הידנית וכעת מוצג גם עם תיבה אוטומטית-רציפה. הספק המנוע המחודש נמוך מבעבר - 83 כ"ס בלבד, 7 כ"ס פחות - אך בסוזוקי מבטיחים נתוני צריכת דלק ופליטת מזהמים משופרים.
במתיחת הפנים גם מערך הבטיחות שופר וכיום איגניס מוצע בישראל עם מגוון מערכות בטיחות מתקדמות (בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועוד) ולכן זכאי לציון של חמישה כוכבים לפי יורו NCAP במבחנים שנערכו לדגם בשנת 2016.
השיווק בישראל של הדגם לאחר מתיחת הפנים החל ברבעון האחרון של 2020.
-
עיצוב ונוכחות
לאיגניס הופעה מקסימה של גמד-קשוח, וזה נאמר במובן הכי חיובי שיכול להיות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן מקורי ונאה למדי. החומרים פשוטים ונוקשים כמקובל בקטגוריה, ההרכבה טובה. הנדסת האנוש מוצלחת למדי. מערכת המולטימדיה בסיסית.
המרחב מלפנים נאה. את מושב הנהג פחות אהבנו.
המרחב מאחור טוב ביחס למקובל בסגמנט המיני, מתאים אפילו לשני מבוגרים.
תא המטען קטן.
-
מנוע וביצועים
איגניס מציע הצעה ייחודית, אך מחירו אינו נמוך.
-
נוחות והתנהגות
סוזוקי איגניס מציע נוחות נסיעה טובה מאוד ביחס לסגמנט המיני, ובסדר גמור באופן כללי.
לחובתו בעיקר רמת רעש גבוהה: רוח, כביש ומנוע.
גם בשביל נוחות הנסיעה טובה והיכולת שם בהחלט ראויה בהתחשב בכך שאיגניס מוצע עם הנעה קדמית בלבד.
התנהגות הכביש מספקת.
-
תמורה למחיר
איגניס מציע הצעה ייחודית, אך מחירו אינו נמוך.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במבחן הדרכים של 'אוטו' עמדה על 13.5 ק"מ לליטר. לא רע, לא מדהים.
-
מה חדש בסוזוקי איגניס 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
רכב פנאי קטן ומפתיע.