קיה זוממת על תערוכת ניו יורק, ושולחת רמזים לקראת הצגת דור חדש לסדונה (Sedona), מיניוואן אמריקני בגודל מלא. ככל הנראה, הסדונה החדשה (שהיא בעצם גרסה ארוכה לקרניבל המוכר) עשויה להחליף גם את קיה קרניבל שנמכר בישראל, כפי שכבר אישרה קיה. למרות זאת, בשלב זה ברור שמדובר ברכב שמיועד בעיקר לשוק האמריקני.
ממה שניתן להתרשם עד כה, עיצוב המיניוואן הולך ליישר קו עם שאר דגמי קיה, ויזכיר במידה מסוימת את קיה קארנס החדשה. בין היתר תוכלו למצוא שהסבכה הקדמית תהיה גדולה יותר, תהיה תאורת לד אופנתית, וחלונות הצד יהיו ישרים, כאשר החלונות בשורה האחרונה קטנים יותר ומתמזגים מעלה, אל עבר הספוילר הקטנטן. את פרופיל הצד הדינאמי משלימים חישוקי גלגלים גדולים (שסביר להניח שיוקטנו בגרסה הסדרתית), וכל זה מבשיל לכדי תוצאה דינאמית בהרבה. עוד לא נמסרה תמונה של תא הנוסעים, אך אנו יודעים שהדגם צפוי לשאת שמונה אנשים, כולל מטען מלא.
קיה קרניבל – המחליפה מעבר לפינה
צילום: מנהל
האיור מציג צללית דינאמית למדי
בתא המנוע צפויה לשכון מנוע בנזין בנפח 3.3 ליטר, בתצורת V6. ההספק יעמוד על כ-290 כ"ס. ייתכן ומנועי לוגמי סולר מסדרת CRDi ימצאו דרכם גם אל תא המנוע, לפחות בגרסה האירופאית (אם אכן תוצג כזו). נתוני ביצועים לא סופקו נכון לכתיבת שורות אלו.
קיה קרניבל – המחליפה מעבר לפינה
צילום: מנהל
עדיין לא ברור אם תוצג גרסה אירופאית, או שהקרניבל יגיע אלינו תחת השם סדונה
סביר להניח שקיה תחשוף פרטים נוספים בתערוכת ניו יורק, או קרוב לה. באם הסדונה, המיניוואן הבינוני, יהיה מחליף הקרניבל, רק הזמן יספר. כמו שאמרנו, המיניוואן לא ישווק לשוק האירופאי אלא רק לאמריקאי, ואם בקיה יחליטו גם על שיווק הסדונה בארץ הקודש (או בהצגת גרסה אירופאית), תהיו סמוכים ובטוחים שנעדכן.