אחרי שהציגה את גרסת הקבריולה האופנתית וה-M הספורטבית, חשפה היום היצרנית הבווארית את הגרסה השימושית של ב.מ.וו סדרה 4. מדובר בגרסת קופה-ארבע-דלתות שעונה לשם סדרה 4 גראן קופה (בדומה לסדרה 6 גראן קופה) ותנסה את מזלה מול מתחרות כמו אודי A5 ספורטבק.

כצפוי, מלפנים הגראן קופה מציגה דמיון גדול לסדרה 4 המוכרת, כאשר השינוי בולט בעיקר במבט מן הצד או מאחור. הגג של גרסה זו גבוה יותר בכ-1 ס"מ ויורד למטה מאוחר יותר, זאת על מנת לספק מרווח ראש עדיף לנוסעים מאחור. שאר הממדים זהים לגרסת הקופה (וקרובים מאוד לסדרה 3) עם אורך של 463.8 ס"מ, רוחב של 182.5 ס"מ ובסיס גלגלים העומד על 281 ס"מ.
ב.מ.וו מציגה: סדרה 4 גראן קופה
צילום: מנהל
ב.מ.וו מבטיחה שגראן קופה תשמור על המאפיינים הדינאמיים של הקופה

הגראן קופה מוגדרת על-פי ב.מ.וו כמכונית בתצורת 4+1 מושבים, וככזו, היא מציעה מקום מספק לארבעה מבוגרים עם ספסל אחורי במבנה של שני כסאות. במרכז נמצא מושב נוסף, צר למדי, למקרה שיצטרף נוסע חמישי לנסיעות קצרות. מעבר לכך לא נעשו שינויים משמעותיים בעיצוב תא הנוסעים. תא המטען מציע נפח גדול במעט (480 ליטר לעומת 455 בקופה) ודלת חמישית שנפתחת במלואה לטובת נוחות הטענה משופרת.
ב.מ.וו מציגה: סדרה 4 גראן קופה
צילום: מנהל
תא הנוסעים לא שונה

היצע המנועים באירופה כולל (בשלב זה) חמישה מנועים לבחירה – כולם מנועים מוכרים מההיצע הקיים של ב.מ.וו. לגרסת הבסיס (420i) מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר (4 ציל') המספק 184 כ"ס ו-27.5 קג"מ. מעליה נמצאת ה-428i, גם לה מנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר, אך הוא מפיק בגרסה זו 245 כ"ס ו-35.6 קג"מ. מנוע הבנזין הבכיר (3.0 ליטר, 6 ציל' המוכר) מוצע בגרסת ה-435i והוא מספק 306 כ"ס ו-40.7 קג"מ. בנוסף מוצע מנוע דיזל בשני הספקים – 143 כ"ס (418d) או 184 כ"ס (420d). כל המנועים מוצעים עם תיבת הילוכים ידנית (שישה יחסים) כסטנדרט וכאופציה עם תיבת הילוכים אוטומטית לה שמונה יחסי העברה. את גרסאות ה-428i וה-420d ניתן יהיה להזמין עם מערכת הנעה כפולה.
ב.מ.וו מציגה: סדרה 4 גראן קופה
צילום: מנהל
קוו הגג יורד מאוחר יותר כדי לספק מרווח ראש ליושבים מאחור
בקיץ הקרוב ב.מ.וו עתידה להציג שתי גרסאות דיזל נוספות לגראן קופה. הראשונה תהיה ה-430d לה מנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ליטר (6 ציל') המספק 258 כ"ס ו-57 קג"מ. מעליה תוצג ה-435d שתתהדר ב-313 כ"ס ולא פחות מ-64.2 קג"מ. האחרונה תוצע עם תיבה אוטומטית ומערכת הנעה כפולה כסטנדרט. כרגע ב.מ.וו לא מפרסמת פרטים נוספים על גרסאות אלו, אך היא מבטיחה שהן ישלבו בין ביצועים מרשימים לצריכת דלק טובה.

ב.מ.וו סדרה 4 גראן קופה תוצג רשמית בתערוכת הרכב בז'נבה שתפתח את שעריה בחודש מרץ הקרוב.