פורשה 918 ספיידראחרי כ-17 שנים, ייצוג יצרנית מכוניות הספורט הגרמנית פורשה בישראל עומד לעבור מחברת 'מכוניות ספורט לישראל' (מ.ס.י) לידי צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן. מאז הפכה פורשה ב-2009 לחלק מקבוצת פולקסווגן העולמית לא הסתירו בצ'מפיון מוטורס את רצונם בייצוג המותג האקזוטי בארץ.

לפי צבי נטע ,ראש מכשירי תנועה, אשר שותפה יחד עם משפחת הר שלום בבעלות על מ.ס.י, לא הופעל על קבוצתו שום לחץ מצד היצרנית הגרמנית (שתידרש לאשר את המעבר) כדי להעביר את הזיכיון לידי אלייד מוטורס (חברת האם של צ'מפיון), אלא היו אלה שיחות בין שתי היבואניות.
פורשה ישראל מחליפה ידיים
צילום: מנהל
קאיימן חלק מהגדלת מבחר הדגמים של פורשה
ייבוא פורשה לארץ החל ב-1996 ובאותה תקופה נתפסו נטע וקבוצת מכשירי תנועה כבעלי תעוזה ואף הרפתקנים, כשהחליטו להביא את מותג הספורט הייחודי הזה, שהתבסס על ה-911 בימים ההם. אבל עם גדילת המבחר של היצרן צמחו גם הכמויות, אם כי תמיד נותרו ברמה של עשרות בודדות. למרות המספרים הקטנים שפורשה מכרה בישראל (השנה הם ינועו סביב 60 כלים), נטע סיפר שייבוא פורשה היה רווחי גם אם באופן מוגבל. ואולם, ברור שבידי צ'מפיון מוטורס העסק יכול להיות כלכלי יותר. בעקבות הצטרפות פורשה לקבוצת פולקסווגן העולמית יש בצד הלוגיסטי-טכני יותר חלקים משותפים עם כלים אחרים בקבוצה, תהליך שיגדל בשנים הבאות. צעד זה, שהחל עוד קודם עם השיתוף בפיתוח הטוארג והקאיין, חוזק לאחרונה עם פורשה מאקאן החדש שחולק בסיס עם אודי Q5. יחד עם המעבר לבעלות החדשה, ניתן לצפות להורדת מחירים מסוימת של דגמי פורשה בארץ עם השלמת העסקה.
פורשה ישראל מחליפה ידיים
צילום: מנהל
פורשה 911 – אבן היסוד של המותג הגרמני
צ'מפיון מוטורס סרבו לתת תגובה רשמית אך מאחורי הקלעים סיפרו גם שם על כך שמזכר הבנות נחתם על ידי אלייד עם קבוצת מ.ס.י. בכל מקרה, השלמת העסקה והעברת הזיכיון תדרוש אישור של הממונה על ההגבלים העסקיים ואישור היצרנית.