מרצדס C קלאס 'אקסקלוסיב'
למרות שספינת הדגל של מרצדס היא (וכנראה תמיד תהיה) ה-S קלאס שעומדת בראש היצע הדגמים, מקומם של דגמי הכניסה הזולים (יחסית) חשוב לא פחות בעייני היצרנית. דגמים אלו נמכרים בכמויות גדולות בהרבה מלימוזינות הפאר עליהן חולמים כולם, והם מייצרים חלק נכבד מהכנסות החברה (וזה נכון גם למתחרות). ולכן, לא מפתיע לגלות שהיצרנית מייחסת חשיבות רבה לדור החדש של מרצדס C קלאס, אותו היא חושפת בפנינו כעת.
חיצונית, ה-C החדשה מזכירה מאוד את ה-S הגדולה. היא אומנם נראית הדוקה וספורטיבית יותר, אך דומה לה מאוד בעיצוב החזית והאחוריים. כמו בדגם היוצא, ניתן יהיה להזמין את ה-C קלאס החדשה במספר סגנונות לעיצוב החיצוני – 'אקסקלוסיב' בעל עיצוב מרצדסי "קלאסי" עם הסמל מתנוסס בחזית, 'אוונגרד' בעלת מראה "ספורט-סלון" (ע"פ מרצדס) עם סמל גדול המוטמע בגריל הקדמי ו-'AMG ליין' שתציע מראה ספורטיבי אף יותר. סגנונות העיצוב החיצוניים ישפיעו קלות גם על עיצוב תא הנוסעים, שנותר כפי שהציגה אותו מרצדס באוקטובר האחרון. התא עוצב בצורה מקורית ושונה משאר דגמי היצרנית, וברוח התקופה, הוצב בראש הקונסולה המרכזית מסך גדול (7 או 8.4 אינץ') לתפעול מערכות הרכב.
מרצדס חושפת: C קלאס חדשה
צילום: מנהל
מרצדס C קלאס החדשה. מזכירה את ה-S קלאס. מאוד.
כמו שסיפרנו לכם, ה-C קלאס החדשה תוצע עם שלל מערכות עזר ובטיחות אקטיביות. ביניהן ניתן למנות בקרת שיוט אקטיבית (שמסוגלת לשמור על נתיב הנסיעה), מערכת להתראה על שטחים מתים ומערכת אוטומטית למניעת תאונות במהירויות נמוכות שתדע לבלום את הרכב עד לעצירה מלאה (במהירות של עד 50 קמ"ש). המערכות האלו (ומערכות בטיחות נוספות) יתבססו על מערך מצלמות וחיישני רדאר שיספקו ל-C "ראייה" היקפית גם בתנאי ראות ירודה.
בהשוואה לדור הקודם, ה-C החדשה גדלה במידותיה. היא ארוכה (468.5 ס"מ) ורחבה יותר (181 ס"מ), וגם בסיס הגלגלים צמח בלא פחות מ-9 ס"מ (284 ס"מ סה"כ) – מהם ייהנו בעיקר יושבי השורה השנייה, כך מרצדס. למרות הצמיחה במידות, ה-C החדשה תהיה קלה מהדור היוצא בכ-100 ק"ג (בהתאם לגרסה) – בין היתר בזכות שימוש נרחב יותר באלומיניום. מרצדס מבטיחה כי הדור החדש יהיה בעל מאפייני ניהוג ספורטיביים, אך עדיין יהיה נוח לנסיעה כמצופה ממרצדס. היא תציע את ה-C קלאס עם שלוש אופציות לכיול המתלים (מתלי נוחות, חצי נוקשים או כיול ספורטיבי), ולראשונה בסגמנט – אופציה למתלי אוויר מתכווננים.
מרצדס חושפת: C קלאס חדשה
צילום: מנהל
תוצע עם שלושה מנועים בתחילת הדרך.
בתחילת הדרך תוצע המכונית עם שני מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. הבנזין הבסיסי (C180) יהיה מוגדש טורבו בנפח 1.6 ליטר ויפיק 156 כ"ס, וגרסת ה-C200 תצויד במנוע בנפח 2.0 ליטר (מוגדש גם הוא) עם הספק מרבי של 184 כ"ס. לגרסת הדיזל (C220) יהיה מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.1 ליטר עם 170 כ"ס, וצריכת דלק ממוצעת שתעמוד על 25 ק"מ לליטר. בנוסף, תוצע בעתיד הקרוב גרסת דיזל-היברידית (C300 BlueTEC Hybrid) שתשלב בין מנוע דיזל חזק (204 כ"ס) ומנוע חשמלי (27 כ"ס). גרסה זו תציג צריכת דלק דומה למנוע הדיזל בגרסת ה-C220 (עם 25.6 ק"מ לליטר), אך צפויה להיות בעלת יתרון ביצועים משמעותי. בעתיד תציג מרצדס גרסת הייבריד פלאג-אין מתקדמת וחסכונית יותר. בהמשך, יוצעו מנועים נוספים בהספקים שינועו בין 115 כ"ס לגרסאות הדיזל והבנזין הבסיסיות ויגיעו עד ל-333 כ"ס עם מנוע הבנזין החזק (V6 כפול מגדשים המוכר לנו מהמבחן שערכנו ל-E400).
מרצדס תערוך את הופעת הבכורה של ה-C קלאס החדשה בתערוכת הרכב בדטרויט, וצפויה להשיק אותה בעולם מעט לאחר מכן. בהמשך היא צפויה להגיע גם אלינו, אך כרגע אין תאריך רשמי.