בטר פלייס
ועדת הכלכלה של הכנסת, דנה היום (יום ה') בהשלכות קריסת בטר פלייס. פרופסור אבישי ברוורמן, יו"ר הוועדה, פתח את הדיון ואמר כי המטרה היא לא לדון בחזון ושברו, אלא בהשלכות כרגע על העובדים והלקוחות.

מאז החלה הפרשה, זו הייתה השאלה העיקרית. אז אם מדברים במספרים, מדובר נכון לעכשיו ב-320 עובדים ו-900 לקוחות תיאורטיים שרכשו רנו פלואנס ZE. אולם היות ורוב המכוניות נמכרו לעובדי בטר פלייס, מספר הלקוחות הפרטיים נמוך בהרבה. לא ידוע לנו בכמה מדובר, אך לאחרונה התברר שכ-200 לקוחות פרטיים, התאגדו ל'עמותה לקידום תחבורה חשמלית בישראל'. אפי שחק, יו"ר העמותה אמר בתגובה לדיון בועדת הכלכלה כי: "אנחנו תלויים בין שמיים וארץ, בין חברות ונושים ועורכי דין שכל אחד מהם מושך לכיוון הלקוח שלו. בסופו של דבר אסור לשכוח שהחברה הוקמה על מנת להגשים חזון ולהעניק שירות לציבור שמעוניין בתחבורה ירוקה."

בימים האחרונים עלו קולות מהעמותה שקראו לממשלת ישראל להכיר בתשתיות ההטענה והחלפת הסוללות כתשתיות לאומיות החיוניות להגשמת החזון של תחבורה חשמלית ירוקה בכבישי ישראל. "לא יתכן כי מדינת ישראל ומנהיגיה יביעו תמיכה בחזון התחבורה החשמלית רק כמס שפתיים." אמרו אנשי העמותה. אולם, כפי שכבר הבנתם מפסקת הפתיחה, דבריו של יו"ר הוועדה בדיון שנערך הבוקר, שמו לזה סוף.

עוד נאמר היום בדיון כי החל מ-13 ביוני, בטר פלייס תפסיק את פעילותן של תחנות ההחלפה, אפשרות הטעינה מהמוקדים ושירות הלקוחות. המפרקת, עו"ד סיגל רוזן-רכב, עוד הוסיפה ואמרה כי ברגעים אלה מתחיל התהליך הקשה של פיטורי שני שליש מהעובדים. לדבריה, כיום יפוטרו כ-160-170 עובדים המצטרפים ל-40 שכבר פוטרו. סה"כ לעת עתה, 111 עובדים ימשיכו להיות מועסקים בחברה.